Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wpływ poszerzenia rozstawu kół na osi a prowadzenie auta
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Joker
Witam,

M3 E92.

Koła seryjne (fakt, że obecnie trochę za szerokie opony ale nie o tym) - 19" (9 i 10 szerokości)

Czy mocno wpłynie na zachowanie auta dodanie dystansów po 15 mm na stronę? Gorzej będzie łykał winkle? Jazda street, to nie walka o czas na torze.

Obecnie zajebiście pokonuje ciasne łuki itd. Mam dodatkowo wersję Competition czyli z EDC w standardzie, na ustawieniu Sport robi się ciekawy gokart (oczywiście jak na seryjny zawias, nie porównywać z jakimś profi gwintem czy coś). Nie chciałbym odebrać przyjemności z jazdy.

Z góry dzięki za odpowiedź.
MadeInPoland
Tak. Nie.
Zakladaj
Kras
Jesli jeszcze tego nie zrobiles to max negatyw na przodzie na fasolkach.
Joker
CYTAT(Kras @ Wed, 08 Mar 2017 - 18:32) *
Jesli jeszcze tego nie zrobiles to max negatyw na przodzie na fasolkach.


Można jaśniej? smile.gif
GrzesiekK.
CYTAT(Joker @ Wed, 08 Mar 2017 - 19:44) *
Można jaśniej? smile.gif


Na górze na kielichu mocowanie McPersona masz na fasolkach.
Kras
Dokladnie. Otwory srub gornych mocowan amortyzatora sa owalne. Mozna zyskac jakies 40min negatywu na strone. Czuc ta zmiane.

Instrukcja DIY: http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=521177
Joker
Ok, dzięki smile.gif
deejey!
E46 też ma takie bolce i otwory-fasolki. Też warto taki zabieg zrobić? Co daje taki negatyw? Ciekawa sprawa, w sumie pierwszy raz słyszę o tym tricku.
kornat
Podłączę się pod temat. Jak wpłynie na prowadzenie auta zmiana felg z ET40 na ET -30?
SAS Parts
CYTAT(kornat @ Thu, 09 Mar 2017 - 08:43) *
Podłączę się pod temat. Jak wpłynie na prowadzenie auta zmiana felg z ET40 na ET -30?


Na osi tylnej zmieni na plus. na osi przedniej bez zmiany szerokości felgi jedynym minusem będzie dużo większy promień zataczania - czyt, ciężej będzie kręcić kierą w miejscu, plus bardziej będzie szarpać kierą na dołkach i odczuwalnie będzie ciągnąć jak jedną stroną zjedziesz w zielone. To jest zmiana aż o 70mm/stronę. No i przy FWD przy ruszaniu, gdzie jedna opona lepiej sklei będzie ciągnąć w stronę tej która puści.

No chyba że szerokość felgi będzie o te 2 - 3 cale większa to siły trochę się zmniejszą ale nadal efekt będzie jak piszę. Chyba że dodasz do tego zwiększenie pochylenia sworznia zwrotnicy (ale bez zmiany pochylenia koła) i zwiększenie KWSZ to też pomoże zniwelować skutki zwiększonego promienia zataczania (pochylenie sworznia zmniejszy ten promień, a KWSZ doda stabilności na nierównościach).
Fiki
A czy jeśli w planach są dystanse (powiedzmy, że 15mm, jak u Jokera), a zarazem przed chwilką wykonywane były prace przy zawieszeniu i należy ustawić geometrię, to:
1) najpierw ją ustawić, bawiąc się z kątami, gdzie się da i dopiero zamontować dystanse, wiedząc dokładnie, ile mamy miejsca w nadkolach i jak zachowuje się koło w skręcie
2) najpierw zamontować dystanse o grubości na oko i dopiero z nimi, 'na gotowo' ustawić geometrię?

Wydaje mi się, że jednak wersja 1, ale może nie biorę czegoś pod uwagę. Jeśli to istotne - double wishbone na przedniej osi, multilink na tylnej.
Kras
Tak naprawde ma to znaczenie jedynie w przypadku gdy ustawienie wiekszego lub mniejszego negatywu uratuje cie przed obcieraniem ktorejs czesci nadkola. Poza tym niewiele zmienisz, bo regulacje w cywilnych autach na niewiele pozwalaja. Ewentualnie jesli masz regulacje KWSZ to czasem mozna sie pobawic zeby kierownica lepiej chodzila po tym jak ja "utwardzisz" zwiekszeniem scrub radius przez takie dystanse.
Joker
Kras.... czy po ustawieniu negatywu na maxa będę miał efekt zbierania wewnętrznej części opon od środka? Czy w miarę wyrównane?
MadeInPoland
Joker. Tak. Nie.
Będzie darło wewnętrzną, szczególnie ze sporym KWSZ
Joker

Thx wink.gif
Kras
Nie bedzie problemu bo, nawet wymaksowany na fasolkach, to nadal jest negatyw rzedu 1.5stopnia. Zwlaszcza jesli zbieznosc zostanie na zero.
Wiadomo, ze costam wiecej zedrze ale wg mnie to lajtowo.
MadeInPoland
1.5 stopnia to nie jest mały negatyw do jazdy codziennej. Wg mnie najbardziej zdziera wewnętrzną opony w zakręcie kiedy ta opona jest na wewnętrznej. Szczególnie ze sporym KWSZ, a BMW ma raczej spory KWSZ.
1.5 stopnia to różnica na szerokości opony 250 ok 4-5mm więc całkiem sporo. Szczególnie jak ktoś chce jeździć na run flatach. Ja stosuję ROF i widzę jak negatyw ździera.
jackkpl
W RX8 seryjnie z tyłu jest -1.5 stopnia. Jeździłem na takim ustawieniu jakiś rok i micheliny PSS nie zużyły się jakoś nierówno. Pewnie te 0.5mm by było, ale nie ma dramatu.
Inna kwestia, że między -1.5 stopnia a -2.5 stopnia prędkości w zakręcię będą na tyle mało się różniły, że na ulicy nie ma to sensu. Natomiast na -2.5 stopnia z przodu wszelkie nierówności i koleiny czuć na kierownicy - nie polecam.
MadeInPoland
Przód a tył to dwa inne tematy. Jak ma wpływ KWSZ z tyłu? Mi z tyłu też zbiera bardziej od wewnątrz, ale nie tak jak z przodu, a negatyw z tyłu większy.
Kras
CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 10 Mar 2017 - 15:57) *
1.5 stopnia to nie jest mały negatyw do jazdy codziennej. Wg mnie najbardziej zdziera wewnętrzną opony w zakręcie kiedy ta opona jest na wewnętrznej. Szczególnie ze sporym KWSZ, a BMW ma raczej spory KWSZ.
1.5 stopnia to różnica na szerokości opony 250 ok 4-5mm więc całkiem sporo. Szczególnie jak ktoś chce jeździć na run flatach. Ja stosuję ROF i widzę jak negatyw ździera.

Wszystko prawda. Jednak jezdzilem na takim negatywie z przodu wlasnie w E92 M3, poza tym w S2000, a na wiekszym w Evo i STI i w zadnym z nich zuzycie wewnetrznej krawedzi przez taki negatyw nie mialo w zasadzie zadnego znaczenia, bo i tak reszta zdzierala sie szybciej.
Moze jak ktos sie buja tylko po miescie po bulki to zauwazy roznice, jesli jednak jezdzi sie dosc agresywnie i skoczy czasem na jakas pojezdzawke to temat jest pomijalny.
MadeInPoland
Pojeżdżawka to słowo klucz. Jak ktoś będzie tym jeździł po ulicach na oponie o twardej ściance to ma pewne, że ściera mocno wewnątrz.

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1082967

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=770715

Joker. Uwierz mi. -1.5 camber na przedniej osi to jest killer do jazdy codziennej szczególnie jak masz twardą ściankę. I generalnie camber dobiera się do twardości ścianki. Nie ma takiego czegoś, że dla każdej opony jest dobry jeden camber.

-1.25 stosuje się w rajdowych samochodach przy slicku z twardą ścianką. I to przy niskim KWSZ, a w BMW masz raczej spory KWSZ
Joker
Ok, dzięki, nie mam aktualnie ROF, w ogóle to na tyle siedzą świeże Michelin Pilot Sport i to zamiast fabrycznie 265 to 285, klei zajebiście ale ronda to już duży problem bo chwyta trakcję i prostuje auto. ..
jackkpl
CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 10 Mar 2017 - 16:38) *
Przód a tył to dwa inne tematy. Jak ma wpływ KWSZ z tyłu? Mi z tyłu też zbiera bardziej od wewnątrz, ale nie tak jak z przodu, a negatyw z tyłu większy.


Myślę, że mówimy o tym samym. -2.5 z przodu na miękkiej ściance było uciążliwe - stres przy wyprzedzaniu na drodze podrzędnej itp. Przy twardej pewnie przy mniejszym kącie będzie to samo.
Niestety najlepsze czasy okrążeń wychodzą na -2.5 , nawet na twardej ściance smile.gif.
MadeInPoland
jackkpl jakiej twardej ściance? Jakiej oponie? Jak tak wychodzi to znaczy, że tak ma być u Ciebie dla dobrych czasów.
jackkpl
Extreme vr1 vr2
MadeInPoland
Nie mają twardej scianki. Wiem bo mam wszystkie (dzięki Porsz) od W4 po R7. A tak w nawiasie to jakbyś pojechał szybciej to potrzebowalbys z 3-4 camber. Jaki masz caster?
Wojtek
Mam w evo dmacki upalam po ulicy, opona ma bardzo twardy bok, negatyw ponad 2 st, nic mi się nie zużywa nie równo, mogę wam zapodac zdjęcia opony.
MadeInPoland
Evo to nie BMW, ma 2-3 stopnie caster
jackkpl
CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 10 Mar 2017 - 23:29) *
Nie mają twardej scianki. Wiem bo mam wszystkie (dzięki Porsz) od W4 po R7. A tak w nawiasie to jakbyś pojechał szybciej to potrzebowalbys z 3-4 camber. Jaki masz caster?

Caster ok 7 stopni. Wiecej negatywu juz nie zapodamcbez rzezbienia. Jak narazie nie mialem twardszej opony niz extreme, ale mozliwe,ze sa twardsze.
Wojtek
MiP E x ma cos kolo 4 jak nie nawet pod 5 musial bym popatrzeć na wydruk
MadeInPoland
Wojtek jak kupiłem EVO X i siedziałem w temacie to pamiętam, że było bardzo mało KWSZ, jak zwykły lancer 1.6. Ale pewności nie mam teraz.
jackpl twardą ściankę to mają rajdowe opony, w tym DMACK'i.
Kras
Fajnie, ze tak wszystkich przekonujesz do swoich racji, byc moze nawet w pewnych warunkach ja masz. Ale ja faktycznie mialem E92 M3, na Michalach PSS (twarda to juz scianka, czy jeszcze nie??) i ten samochod niespecjalnie chcial skrecac na seryjnym negatywie. Dopiero wymaksowanie ustawien, czyli wlasnie cos kolo -1,5st z przodu spowodowalo, ze zaczelo byc fajnie. Scieranie opon od wewnatrz bylo serio pomijalne.

To jest stosunkowo duzy i ciezki samochod. Niby rozklad mas 50/50 ale czuc tego kloca V8 z przodu, opony dostaja w tylek podczas agresywnej jazdy, musza ciezko pracowac zeby to skrecalo. Takze martwienie sie o jakiestam niewielkie zuzycie wewnetrznych krawedzi jak reszta zuzyje sie sporo szybciej jest zwyczajnie bez sensu.
Joker
CYTAT(Kras @ Sat, 11 Mar 2017 - 17:57) *
Fajnie, ze tak wszystkich przekonujesz do swoich racji, byc moze nawet w pewnych warunkach ja masz. Ale ja faktycznie mialem E92 M3, na Michalach PSS (twarda to juz scianka, czy jeszcze nie??) i ten samochod niespecjalnie chcial skrecac na seryjnym negatywie. Dopiero wymaksowanie ustawien, czyli wlasnie cos kolo -1,5st z przodu spowodowalo, ze zaczelo byc fajnie. Scieranie opon od wewnatrz bylo serio pomijalne.

To jest stosunkowo duzy i ciezki samochod. Niby rozklad mas 50/50 ale czuc tego kloca V8 z przodu, opony dostaja w tylek podczas agresywnej jazdy, musza ciezko pracowac zeby to skrecalo. Takze martwienie sie o jakiestam niewielkie zuzycie wewnetrznych krawedzi jak reszta zuzyje sie sporo szybciej jest zwyczajnie bez sensu.


I to jest sensowa odpowiedź, z naciskiem na pogrubiony fragment - te opony u mnie i tak znikną szybko, M3 w końcu jest do takiej a nie innej jazdy.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.