Jedyny plus jaki jest nad DBW a linką - w sumiie dwa plusy, to :
- łatwo można ogarnąć kontrolę trakcji
- tanio szybko i bez zbędnego grzebaniia można ogarnąć progresję otwarcia w przypadku BBTB (choć jak ktoś pojętny to sam zrobi sobie reakcję na pedał jaki chce mieć)
Linka ma jeden zajebisty plus - działa, zawsze i wszędzie
Jak się zerwie w trasie, na zawodach, na treningu zawsze można ją zastąpić czymkolwiek, nawet linką od roweru plus dwie śrubki i nakrętki. Jak DBW stanie to zaczyna się szukanie - czy to sama przepustnica, czy może kabelek a może pedał gazu.
Żeby nie było że tak faworyzuję linkę, są samochody - głównie miejskie piździawki które pomimo że mają linkę, to "konik" na przepustnicy jest tak zwalony, że silnik potrafi reagować cokolwiek dopiero po wciśnięciu pedała o 20%. Z kolei dobrze ustawione DBW przez tunera, potrafi tak dodać dynamiki że wydaje się iż doszło ze 30%Nm