Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: DBW vs linka
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
nomaster
Tak mnie ciekawi jaka jest różnica w szybkości działania DBW? Kiedyś jeździłem jakimś fiatem wlaśnie z DBW i poprostu dla mnie była to porażka tzn reakcja miała takie opóźnienie, że miałem problemy z ruszaniem, podczas jazdy było czuć to opóźnienie, poprostu bardzo ciężko było wyczuć auto. Samochodami z przepustnicą na lince jeździłem wieloma i nigdy nie mam problemu z ich wyczuciem, jak to jest np w EMU+DBW? Też wyczuwa się to opóźnienie? Czy DBW nadaje się do driftu gdzie potrzeba szybkiej reakcji? Wiadomo, że DBW można ustawić pod siebie i to jest mega zaleta ale jeśli miało by to wpłynąć na opóźnioną reakcję na gaz to ja wole jednak likę. Więc jak to jest?
Linarr
ustawiasz czułość przepustnicy jak tylko chcesz więc z pewnością znajdziesz optymalny setup wink.gif

mimo wszystko linka jest chyba bardziej niezawodna..
Lincoln e30ix
Mam jedno auto z ITB na DBW, oraz R4T z DBW i prawdę mówiąc nie dają tego czucia co linka, lubie ten liniowo rosnący opór starych konstrukcji,
nomaster
a jak z szybkością reakcji na gaz?
kris4cars
wszystkie seryjne samochody mają "upośledzone" przepustnice aby nie były tak szybkie. Jest to celowe działanie, w emu możesz sobie wybrać zmulenie.
kompot
To zalezy jak ustawione DBW. Moim zdaniem DBW jako rozwiązanie wygrywa w każdej dziedzinie, pytanie tylko kto jak je skalibrował. W wielu autach są opóźnienia, zbytnie spowolnienia reakcji itd, ale nikt nie zauważa zalet - o wiele większa płynność, temat rzeka.
Właśnie zmieniłem S2000 na CTRa UFO i nigdy więcej linki w daily driverze.
nomaster
Wiem, że te zmulenia mogą być spowodowane oszczędzaniem paliwa bo przecież jak lecimy w cloosed loopie ze stałym obciążeniem itp czas wtrysku dobrany idealnie, afr stabilny a komuś noga na wybojach drży przez to w lince wymusza reakcję ecu tzn zmiany parametrów itp a w DBW ECU może takie minimalne zmiany przecież zignorować i dalej sobie lecieć na ustalonych parametrach. Dobrze myślę? Ale ogólnie z filmów jakie widziałem jak działa DBW to w sumie jest to dość szybkie. Tylko tam były jakies prototypowe sterowniki a jak to jest w EMU? daje radę np w drifcie?
Lincoln e30ix
https://www.youtube.com/watch?v=hyDZ3gOPMiE
Przykłąd najlepszego rozwiązania ITB + linka, a teraz to nawet sam obrotów nie podniesiesz grzebiąc pod maską ;-)
kompot
To nie ma nic wspólnego z oszczędzaniem paliwa, chodzi o kontrolę nad momentem obrotowym i szybkością jego narastania. Przepustnica na linkę to antyk, serio.
BeeMiX
Tak jak mówi kompot, wszystko kwestia kalibracji. Zerknij na filmik https://youtu.be/QqSh6YszNKI?t=50
SAS Parts
Jedyny plus jaki jest nad DBW a linką - w sumiie dwa plusy, to :
- łatwo można ogarnąć kontrolę trakcji
- tanio szybko i bez zbędnego grzebaniia można ogarnąć progresję otwarcia w przypadku BBTB (choć jak ktoś pojętny to sam zrobi sobie reakcję na pedał jaki chce mieć)

Linka ma jeden zajebisty plus - działa, zawsze i wszędzie smile.gif Jak się zerwie w trasie, na zawodach, na treningu zawsze można ją zastąpić czymkolwiek, nawet linką od roweru plus dwie śrubki i nakrętki. Jak DBW stanie to zaczyna się szukanie - czy to sama przepustnica, czy może kabelek a może pedał gazu.

Żeby nie było że tak faworyzuję linkę, są samochody - głównie miejskie piździawki które pomimo że mają linkę, to "konik" na przepustnicy jest tak zwalony, że silnik potrafi reagować cokolwiek dopiero po wciśnięciu pedała o 20%. Z kolei dobrze ustawione DBW przez tunera, potrafi tak dodać dynamiki że wydaje się iż doszło ze 30%Nm biggrin.gif
silikone
Z dbw nie trzeba kombinować z jakimś bypassem do als, można też całkowicie wywalić kontrole wolnych obrotów i robić to za pomocą dbw.
To taki kolejny Plus
MadeInPoland
CYTAT(nomaster @ Sat, 04 Mar 2017 - 11:56) *
Tak mnie ciekawi jaka jest różnica w szybkości działania DBW? ... Więc jak to jest?


Żadna
nomaster
No to wszystko już wiem, czyli szybkość praktycznie ta sama. No ale fakt: awaryjność na pewno większa...
kompot
Nie wiem co wszyscy o tej awaryjnosci, ja mialem problem z przepustnica dwa razy w życiu - raz w moto urwałem linkę, drugim razem w samochodzie linka zablokowala przepustnice w pozycji otwartej w pożyczonym aucie, które stało miesiac w garażu. Najadłem się strachu przed zakrętem 90 stopni. Także litości smile.gif

DBW - programowalna progresja, programowalne narastanie momentu, kontrola trakcji, antylag, prosty flat shift, o wiele precyzyjniejsza reakcja na gaz - tzn. większe prawdopodobienstwo, ze dostaniesz to o co pytasz plus mozesz kontrolowac oscylacje - w jezdzie po torze, w deszczu w RWD moze to byc bardzo przydatne, np. latwiejsze w kontroli auto po powrocie nogi na gaz w szykanie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.