Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: BMW F10
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
Driftman
Panowie które benzyny polecacie(tylko awaryjność) do tego auta ?

Mam od tygodnia taką 528 jako auto zastępcze bo cham wjechał w moją fure. Jestem pod wrażeniem tego auta. Biała w białych skórach i M pakiecie smile.gif podświetlanie boczkow na czerwono, klamki podświetlane na biało i do tego jakoś jedzie . Super DD.

Jakie są wady tych aut ogólnie ?

Edit:jak wyłączyć w tym sprzęcie system start/stop ?
hexx
jak pamiętam.... bezpośrednio obok przycisku START

kompot
Coś co mnie doprowadza do absolutnego szału to to, że tym autem nie da się płynnie zatrzymać. Każde zatrzymaniu, nawet z najlżejszym hamowaniem kończy się mega oscylacją. Na bełty mi się zbiera! Dotyczy również nowej 7.
sir
Tez mysle nad f10 ewentualnie a6. Ktos moze powiedziec pare slow na temat kosztów eksploatacji ( amor, hebel)
hexx
jak z dieslem, to popatrz na ceny wtryskiwaczy i czy są regenerowalne
Joker
Jak normalna sztuka to bardzo fajne auto.

Start-stop dokładnie jak opisane wyżej pod przyciskiem uruchomienia i gaszenia silnika. Można zakodować, żeby było OFF po uruchomieniu albo ostatnia zapamiętana pozycja. Ja u siebie w autach mam wykodowane.

Silnik sam w sobie nie wiem czy wiesz, ale ma opinię bomby zegarowej z powodu rozrządu. Jak jebnie to koszty że hoho. Dla wszystkiego trzeba przy ok. 80tys. km go zrobić - też duży koszt bo koło zębate jest z wałem. Niestety nie słychać gdy się zbliża "do boom".

A tak to sam wiesz - niskie spalanie, moment od samego dołu który jak na 2 litry naprawdę fajnie napędza auto (np. u mojej Żony w F30 to już dobry pomykacz).

Ludzie narzekają na F10. My mamy dwie sztuki (ja i teść), znajomi mają i chwalą. Ale sztuki mamy pewne, a nie te kupione za 90 tys. PLN bo po co przepłacać wink.gif ).

O kwestii o której wspomniał hexx już nie piszę, wiadomo każde CR jest uczulone na paliwo itd.
hubi91
Nie wiem też jakie masz odczucie, ale f10 528i nie grzeszy elastycznością (mówię o wersji z 2.0 silnikiem), a jednak warto w tej budzie mieć co najmniej 3 litry...
As_
350Nm to jest "elastyczne" w golfie gti
Jednak f10 jest troche ciezsza.
Z drugiej strony po to jest automat zeby sie tym nie przejmowac.

Przy okazji co mozna zrobic ponad program w tym silniku (245KM)?
Joker
CYTAT(As_ @ Thu, 02 Mar 2017 - 17:17) *
350Nm to jest "elastyczne" w golfie gti
Jednak f10 jest troche ciezsza.
Z drugiej strony po to jest automat zeby sie tym nie przejmowac.

Przy okazji co mozna zrobic ponad program w tym silniku (245KM)?


Z racji tego łańcucha ponad program nie warto....za delikatny wg wielu osób, które go już rozbierały z powodu awarii.

W F10 to oczywiście żaden pogrom ale to nadal 2 litry jak mówimy (sam mam przecież 3.0t po IC i programie, także rozumiem różnicę wink.gif ).
Driftman
Będziecie się śmiali ale nawet nie zajrzałem pod maskę biggrin.gif jutro sobie tam popatrzę. Jest to amerykańska wersja. Z tego co widziałem w OC/AC jest napisane 258KM ale na mój słuch jest tam turbo, wiec 245KM. Z wiki wynika ze są dwie wersje 528, r4 i r6. Obie to miny ?
Nie czuje żeby auto pływało przy hamowaniu

Elastyczność jest i to dobra. Np.1100obr i 4 bieg. Laga prawie niema. Naprawdę.

Jako zagorzały zwolennik manuala stwierdzam, że automat robi robotę jak olej się rozgrzeje. Jest cacy.

przebieg 81tyś biggrin.gif

Dzięki Joker. Liczyłem na Ciebie. Miałeś kiedyś racje. Coś jednak jest w nowych autach. Ale musi być biała smile.gif


Czyli które benzyny polecacie ? Wymieńcie bo montowano tam kilka silników.
Joker
Ta R6 to jak każde nowsze BMW, Valvetronic i wtryski. A tak to niezły smile.gif
stef
CYTAT(kompot @ Wed, 01 Mar 2017 - 20:32) *
Coś co mnie doprowadza do absolutnego szału to to, że tym autem nie da się płynnie zatrzymać. Każde zatrzymaniu, nawet z najlżejszym hamowaniem kończy się mega oscylacją. Na bełty mi się zbiera! Dotyczy również nowej 7.


Potwierdzam. To samo w X4. Wg mnie to za miękkie tuleje zawieszenia
kompot
Ja mam dwie teorie - sprężyny/tłumienie i otwarcie sprzęgła w skrzyni przy zatrzymaniu.
Frolik
CYTAT(Driftman @ Thu, 02 Mar 2017 - 18:17) *
Czyli które benzyny polecacie ? Wymieńcie bo montowano tam kilka silników.

Najlepszy zdecydowanie 535i. Mysle ze za 150 tys zł da sie kupić zdrową sztukę, choć łatwo nie bedzie.

Co do 528i, to przez pierwszy rok produkcji miał 3.0 R6 258 KM pod maską. Ale to jednak rzadko spotykany silnik, wkładali go tylko okolo 12 miesiecy do f10.
Joker
Jeżeli piszecie o temacie zatrzymywania się i tego momentu końcowego to moim zdaniem jest to temat działania skrzyni, opisywany z resztą wielokrotnie w necie. Ten typ tak ma. Gdzieś nawet do Jaguara tego ZF pchali i to samo było opisane jako "wada" Jaguara wink.gif

Fakt, że wpływ stanu zawieszenia oraz poduszek ma duże znaczenie, u mnie jest to niemal niewyczuwalne ale też mnie na początku wku...wiało smile.gif Tylko ja to chory pedant jestem biggrin.gif
kompot
Każde auto na tym cierpi, szczególnie jeśli skrzynia ma ten ficzers (bardziej lub mniej/niewyczuwalnie), ale w BMW jest to wyraźnie najgorsze. Jeśli masz jakieś dobre źródło informacji od userów na ten temat to podrzuć źródło, chętnie poczytam.
Joker
Niestety nie mam źródła, po prostu kilka razy zasłyszane/zaczytane..
kompot
Podrzuć proszę przy okazji linka o tych oscylacjach w F10 gdybyś kiedyś jeszcze się natknął.

PS Masz pełną skrzynkę wink.gif
Joker
Okej, opróżniłem wink.gif
SajneK
Podepnę się troche, czy ktos korzystał / ma wykupione w pakiet BMW Repair Inclusive? Czy posiadanie jego daje spokój z takimi wlasnie minami jak 528 czy 550 ?
Driftman
Zrobiłem tym 1,5tyś km i przyznam, że zatrzymywanie się to jakaż porażka. Wygląda na to, że skrzynia napina napęd jeszcze chwile po zablokowaniu hamulców. Pcha go do przodu i za chwile odpuszcza bujając tym "złomem" wink.gif

Z usterek, minusów
Mocne rozładowanie akumulatora (auto ma ponad 4 lata) wyłącza odbiorniki prądu jak światło wewnętrzne i resztę.
Czujniki parkowania (obstawiam kostkę)
Jakiś błąd stabilizacji toru jazdy (czasami)
Zasłyszany problem z tylną klapą (delikatne siłowniki) system ulega awarii przez ręczne otwieranie i zamykanie. Trzeba to robić przyciskiem.
3 razy przytrafiło mi sie wypadnięcie biegu po ruszeniu (auto świeżo odpalone i natychmiast ruszanie) dziwna akcja.. Tak jakby komputer nie ogarniał się tak szybko.
Ostatni, a zarazem bardzo wkurwiający minus to głośny komunikat dźwiękowy o błędach i przy wyłączaniu auta. Naprawdę wkurwia głośny dźwięk.

Tak to auto bajka, taki misiek, ale adrenaliny tam niema. Jest zajebiste. Starzeje sie ?
Jest jeszcze jeden minus. Ma za dużo drzwi wink.gif

Świetne auto
hexx
CYTAT(Driftman @ Thu, 16 Mar 2017 - 22:15) *
Starzeje sie ?

jeszcze nie wink.gif
nie takiego auta pożądasz
Joker
Mam 85k na blacie i żadnych z opisanych komedii. 535d 150k i dopiero aku zmienione. Może jakiś kombinowany ten twój test car smile.gif
PatLove
Ja mam co prawda 520d M-Performance z 2013 roku, aktualnie 151tys km ale też żaden z opisanych problemów absolutnie nie występuje.
Grzesi(E30)k
Jako ze w pracy mam doczynienia z autami z koncernu JLR spotykam praktycznie te same problemy co ww z tym ze czasem sa to auta 3-4x drozsze niz f10. Nie wiem czy to wina slabej baterii, dlugiego postoju czy po prostu musimy z tym z
yc w dzisiejszych czasach ale bywa to mocno irytujace
kosmita
CYTAT(PatLove @ Sun, 19 Mar 2017 - 19:47) *
Ja mam co prawda 520d M-Performance z 2013 roku, aktualnie 151tys km ale też żaden z opisanych problemów absolutnie nie występuje.

ja podobnie - 520d 2010 rok 150 tys. km i 520d 2015 rok 30 tys. km, jedyne co było do tej pory robione to wymiana tylnych amorków edc na gwarancji bo zdarzało im się stukać w tym starszym
Driftman
Co sadzicie o ściągnięciu f10 z USA ?
Nie chodzi mi o wypadkowość lecz o serwis. Kto w Wawie , Siedlcach to ogarnia ? Jak to jest z częściami ?
Załóżmy ze auto byłoby dwuletnie. Gwarancja będzie działać ?

Ta wynajęta była właśnie z USA.


Jest sporo tematów na necie. Trochę czytałem, ale niema to jak rodzima opinia wink.gif
prez_s
CYTAT(Driftman @ Tue, 11 Apr 2017 - 12:30) *
Co sadzicie o ściągnięciu f10 z USA ?
Nie chodzi mi o wypadkowość lecz o serwis. Kto w Wawie , Siedlcach to ogarnia ? Jak to jest z częściami ?
Załóżmy ze auto byłoby dwuletnie. Gwarancja będzie działać ?

Ta wynajęta była właśnie z USA.

Jest sporo tematów na necie. Trochę czytałem, ale niema to jak rodzima opinia wink.gif


Nie wypowiem się co do serwisowania, ale mam znajomego w Siedlcach, który kilka sztuk tego modelu już sprowadził i nie wspominał o problemach z dostępnością części.
Mi w wersji EU aktualizował mapy, ale zajmuje się też dostosowaniem aut z USA do warunków europejskich (lampy, radia, wyświetlacze i generalnie oprogramowanie). Jeżeli potrzebował byś takich usług daj znać - podeślę kontakt.
Joker
CYTAT(Driftman @ Tue, 11 Apr 2017 - 12:30) *
Co sadzicie o ściągnięciu f10 z USA ?
Nie chodzi mi o wypadkowość lecz o serwis. Kto w Wawie , Siedlcach to ogarnia ? Jak to jest z częściami ?
Załóżmy ze auto byłoby dwuletnie. Gwarancja będzie działać ?

Ta wynajęta była właśnie z USA.


Jest sporo tematów na necie. Trochę czytałem, ale niema to jak rodzima opinia wink.gif



Zero problemów. Oprócz lamp nie ma takich różnic, że nagle robi się problem. Ktoś kto ogarnia BMW nie widzi różnicy.
kompot
Wiem, że w F30 są inne poduszki, jak jest w F10?
marekmcc
CYTAT(Driftman @ Wed, 01 Mar 2017 - 18:17) *
Edit:jak wyłączyć w tym sprzęcie system start/stop ?


Jak w każdej z serii Fxx - można albo całkowicie wyłączyć, albo przestawić na zapamiętanie ostatniego stanu, czyli jak raz wyłączysz to nie włączy się samo dopóki sam tego nie włączysz przy pomocy guzika.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.