Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: GTI VI, na codzień do 60k
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
murgal
Moje przygody z Megane III Coupe 2.0 Tce się kończą, rozpadanie się tego samochodu mimo śmiesznego przebiegu mnie troszkę dobija od wycieraczek na sprzęgle kończąc, rozglądam się za GTI VI rocznikowo około 2012r. Kompletnie nigdy nie miałem styczności z 2.0 TSI. Może ktoś z Was doradzić czy warto kupić ten silnik do codzienne jazdy? Raczej manual ale DSG też nie jest głupim pomysłem (chyba, że jest?). O 2.0 TSI słyszałem wiele, z reguły złego (nagar, olej, pierścienie). Czy w tym roczniku też występują te problemy? Na co uważać, może jakiś posiadacz się wypowie.

No i czy kwota ~ 60 000 wystarczy na poczciwe GTI?
Sowa5
jeżdżę golfem gti 6 ok 4 lat, jest z czerwca 2011. Codziennie nim dojeżdżam do pracy, jako daily sprawuje sie bez problemów, polecam zawieszenie dcc - różnica miedzy ustawieniem comfort i sport jest olbrzymia. Mam manual ale teraz wybrałbym dsg. Mam zrobiony w nim wydech MG i po wizycie w Compsport wyszło 294/410. Na takim setupie zrobiłem 70tys km i nie zepsuło sie nic. Olej wymieniam co 10tys km, miedzy wymianami oleju nie dolewam. Spalanie w granicach 8,5l/100km
Augustin
Akurat mk6 gti to już silnik 2,0 tsi, masa problemów, picie oleju, nagar to takie podstawowe. Dużo ciekawiej wypada Golf V GTI z TFSI tym pierwszym na pokładzie, tutaj jest problem z wariatorem przy rozrządzie, nagarem i ewentualnie DV, popychacz ale to się da ogarnąć.
No i pamiętaj że DSG to kolejna rzecz która się będzie sypać, mechatronika itp..ja bym odpuścił, ogólnie wolałbym fajnie utrzymane mk5 R32 niż szóstke GTI.

Problemy z Megane w stosunku do mk6 gti to pikuś, jak kupisz taki co ma 120 tys na blacie to zacznie wszystko lecieć.

Tak jak pisałem ja bym odpuścił ale to Twoje pieniądze i Twój biznes.
Może lepiej np Astrę J OPC? albo Focus mk2 ST?
Sowa5
Miałeś to auto czy słyszałeś gdzieś??
Augustin
Nie miałem, ale nogi złamanej tez nie miałem ani nikt mnie nie pobił do nieprzytomności ale wiem że to nic przyjemnego.
Ty za to rozumiem masz auto 11 rok i zrobiłeś nim 300 tys i jeździ jak nowe?

Z księżyca oponie o tym silniku się nie biorą, tak jak o 2,5 TDI, są tacy co mają Lagune II i też polecają ale trudno to auto nazwać super niezawodnym.

Śmieszą mnie wypowiedzi ludzi którzy uważają ze mają jakieś auto i na razie nic się nie psuje tzn że to super silnik i nic mu nie można zarzucić.
error.
Przecież napisał, że ma ten samochód 4 lata i nic się z nim nie działo. A mnie śmieszą ludzie, którzy wypowiadają się na jakiś temat nie mając o nim pojęcia. Kwestia poczucia humoru. wink.gif
AT89S52
Przy jakich przebiegach DSG zaczyna sprawiać problemy?
Sowa5
Ja nie bronię auta, jest mi obojętne. Ktoś pyta o zdanie to piszę jak to wyglada u mnie. Moze inni właściciele mają inne doświadczenia
murgal
Chodzą słuchy ze 2.0 TSI po 2011 r to poprawione i całkiem dobre konstrukcje... ?
ledziu
CYTAT(error. @ Sat, 25 Feb 2017 - 15:58) *
Przecież napisał, że ma ten samochód 4 lata i nic się z nim nie działo. A mnie śmieszą ludzie, którzy wypowiadają się na jakiś temat nie mając o nim pojęcia. Kwestia poczucia humoru. wink.gif


A jak bym Ci napisał że miałem auto 40lat to też byś uwioerzył... laugh.gif byłeś, widziałeś że tak wszystko wiesz...??? a do tego myślisz że ten jeden przypadek jest wyznacznikiem tego czy jest ok czy nie jest ok...???

p.s.

Ostatnio byłem w salonie seata w sprawie poprawionego 1,4tsi z 2014r... wiesz spłynął tłok przy 50tyś.km. no i patrz jaki feler... jak się okazało Pan serwisant po przejściu na "Ty" miał znacznie więcej do powiedzenia "dobroci" o tych silnikach niż to co oficjalnie jest mówione... nawet zdradził nam jaki ma zestaw głupot który musi powtarzać wink.gif



murgal
Skutecznie odwiedzicie mnie od pomysłu GTI wink.gif
error.
CYTAT(ledziu @ Sat, 25 Feb 2017 - 18:36) *
A jak bym Ci napisał że miałem auto 40lat to też byś uwioerzył... laugh.gif byłeś, widziałeś że tak wszystko wiesz...??? a do tego myślisz że ten jeden przypadek jest wyznacznikiem tego czy jest ok czy nie jest ok...???

p.s.

Ostatnio byłem w salonie seata w sprawie poprawionego 1,4tsi z 2014r... wiesz spłynął tłok przy 50tyś.km. no i patrz jaki feler... jak się okazało Pan serwisant po przejściu na "Ty" miał znacznie więcej do powiedzenia "dobroci" o tych silnikach niż to co oficjalnie jest mówione... nawet zdradził nam jaki ma zestaw głupot który musi powtarzać wink.gif


A ty byłeś? Chyba nawet wiem gdzie. wink.gif
Jeden przypadek pewnie nie, ale w dyskusjach nie raz widziałem użytkowników, którzy są zadowoleni z tych aut i mają dobre doświadczenia. Jak to możliwe? Może to kwestia sprawdzenia przed zakupem, eksploatacji? Nie wiem, natomiast wypowiadanie się w kategorycznym (zarówno dobrym i złym) tonie o czymś z czym nie miało się styczności, to jak mawia mój kolega "r...chanie powietrza", w tym wypadku klawiatury. wink.gif

Myślałem, że temat dotyczy 2.0 nie 1.4. O tym silniku rzeczywiście ciężko znaleźć pozytywne opinie właścicieli, którzy trochę dłużej tym jeździli.
prez_s
O tsi/tfsi sporo już zostało powiedziane ale lekkim problemem jest znalezienie alternatywy, bo co innego wchodzi w grę oprócz Focusa ST, Mazdy MPS i Civica FN? Jeszcze gorzej jest gdy ktoś szuka 4 drzwiowego HH z automatem...
As_
Wez leona trojke 1.8 manual
Silnik bezproblemowy, seria jedzie juz fajnie, program 240-250KM a jak to malo to turbo z gti/rs i 300KM. Mozna isc dalej ale wtedy trzeba skrzynie od dwulitrowki i na turbinie z cupry/eRki wychodzi 360-370KM.

Albo jak Ci marka nie przeszkadza to octavie zamiast leona.
murgal
A jak z DSG w tym leonie? Warto?
As_
DSG 7 syf, serii nie znosi
Dopiero w cuprze i 1.8 4x4 jest OK
murgal
Na rynku 1.8 tsi jak na lekarstwo... Wszystko rozbite. Ehh...

Chyba nie kupie fajnego HH w tej kasie.
rwtnt
Jakie to nudne mam s3 8p żadnych problemów.... znajomy 2 lata s3 8p też bez kłopotów.... koleżanka jeździła 4-5 lat s3 8p zero problemów. Inny znajomy golf 6 gti też zero problemów więc?

Moje auto przy przebiegu 152tys km pokazało 278hp i 365nm na serii. Przez 10 tys km dolałem może litr oleju....
TeddyBear
Ta skrzynia DSG z O3 1.8T 4x4 to jest to samo co w cuprze ? Można tam dać turbinie z cupry/eRki na 360-370KM i będzie ok na daily ? Powinno na takim secie jakoś jechać.
nomad66
A BMW serii 1 E87? Do 60tyś kupujesz hatchbacka z 3.0 258km pod maską, w pakiecie na pełnym wypasie i jeszcze zostaje całkiem sporo. Nie wiele dokładając kupujesz coupe: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-1...o-ID6yKtR9.html, 306 km które da się dłubać to ciekawa opcja wink.gif
murgal
Prozaiczna sprawa - nie lubię i nie podoba mi się BMW.

A KIA Pro Ceed ? Ale tam jest śmieszny silnik 1.6 200 pare koni...
As_
Z leonami faktycznie bieda, ale Octavii 1.8 kilka jest w okolicach 60tysi.
Do tego program, nizsze sprezyny i gotowe
murgal
Jest kilka ale wszystko z DSG...


A focus ST?

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-st...o-ID6yLgrF.html
artenoDivi
sam mam 2.0 tsi z dsg od 4 lat i nic poważnego się nie dzieje a oleju dolewam ok 0,5l na 10tys. (przebieg 150tys.)
Chociaż nie ma co ukryć że jeśli ktoś ma pecha to ten silnik może sprawić dużo kosztownego problemu.
Ogólnie to uważam że fala hejtu na ten silnik jest trochę "dziwna" ponieważ jest masa aut z tym silnikiem które nie sprawiają problemów no ale wiadomo że te gorsze rzeczy rozchodzą się ze zdwojoną siłą
Augustin
CYTAT(murgal @ Sun, 26 Feb 2017 - 11:40) *


Moim zdaniem dużo lepsza opcja niż VAGi i TSI, tylko pytanie czy w tej cenie mk3 jest realnie do kupienia czy nie lepiej pewniejsze mk2 młodsze ST 2,5
rex
Ten to stoi juz rok na sprzedaż. Ogólnie z foką jest jeden problem. Albo są z Polski, drogie i w środku megabieda albo są ze stanów z pełny wypasem i nierzadko po małych przeróbkach ale po jakiejś przygodzie. Zależy na ile jesteś w stanie przełknąć naprawę blacharską. Sam właśnie jutro mam płacić zadatek na Leona 1.4 DSG 16k przelotu, z salonu 2016 ale te focusy kuszą...Ale pojawił się foker ciekawy i mam dylemat...
lagadula
CYTAT(rex @ Sun, 26 Feb 2017 - 15:01) *
Ten to stoi juz rok na sprzedaż. Ogólnie z foką jest jeden problem. Albo są z Polski, drogie i w środku megabieda albo są ze stanów z pełny wypasem i nierzadko po małych przeróbkach ale po jakiejś przygodzie. Zależy na ile jesteś w stanie przełknąć naprawę blacharską. Sam właśnie jutro mam płacić zadatek na Leona 1.4 DSG 16k przelotu, z salonu 2016 ale te focusy kuszą...Ale pojawił się foker ciekawy i mam dylemat...


Jezdziłem takim Leonem i nie byłem zadowolony. Spalanie jak w moim ceedzie GT, a mocowo słabo.
murgal
CYTAT(lagadula @ Sun, 26 Feb 2017 - 18:05) *
Jezdziłem takim Leonem i nie byłem zadowolony. Spalanie jak w moim ceedzie GT, a mocowo słabo.



Jak Ci kolego ten ceed GT jeździ? Jak wrażenia?
rex
Kurde wlasnie tez rozwazam cee'd ale musze do jutra sie zdecydowac biggrin.gif
xpl1337
Ja mialem 2.0 tsi przez pol roku. Zrobilem nim troche ponad 4 tys km. Ogolnie mial kolo 100tys. Nie wiem czy ja go zajezdzilem, czy byl juz zajezdzony i wada wyszla po czasie, ale to nie zmienia faktu ze silnik po 100tys nadawal sie na zlom. Od brania litra/1000km oleju konczac na braku cisnienia oleju. Ogolnie nie polecam
Aval
CYTAT(murgal @ Sun, 26 Feb 2017 - 18:14) *
Jak Ci kolego ten ceed GT jeździ? Jak wrażenia?


Dołączam się do pytania wink.gif
lagadula
Na boxie z 237 KM i 340 NM strasznie szybkie, 250+ max, W serii trochę brakuje ale cicho miło komfortowo. Mały hamulec, ale jak ktoś normalnie się porusza to starczy.
Ja jestem mega zadowolony. Gwarancja daje radę. Fotele RECARO mega. Polecam wersje FL, z nową kierownicą, innym sterowaniem turbo. Teraz jest jakiś update do mapsensora i dodaje 10 KM.
murgal
Nie ten budżet raczej... Nowa kierownica to chyba 2016? Niektórzy szaleją z cenami:

https://www.otomoto.pl/oferta/kia-pro-ceed-...l-ID6yGoqr.html

Sebas01
Tak z ciekawości co Ci się sypie w Meg3? - sam mam jako daily teraz...Na Twoim miejscu bym się za Focusem rozglądał smile.gif
murgal
Chyba co się nie sypie... Rozyspało mi się już całe sprzęgło z dwumasem, wycieraczki, cewki, zawieszenie, hamulce tył, skrzynia biegów wyła, wymieniłem na inną - też już lekko wyje, pompa ABS wysrywa się powoli na mrozie itd...
Sebas01
Aż dziwne, że masz aż tyle problemów..ogólnie MEG3 nie ma większych bolączek zwłaszcza w wersji 2.0Tce :/ Może jakiś trefny egzemplarz.
karpiurban
Tez wlasnie patrze na 6 GTI, a co powiecie o 6R ?
znalezeinie 135i za 60 tys czyli pozniej 15k euro nie jest mozliwe, chyba ze ktos chce topielca albo rozbitka pod 200 tys przebiegu (mowie o DE)
Nie mowiac jeszcze o oplatach itd.
xero
posiadam 6 gti, 2009 rok z dsg i złego słowa nie powiem. Oczywiście auto ma swoje bolączki jak każde inne - wymieniłem profilaktycznie pełen rozrząd (lubi się sypnąć jak to w większości nowych aut), a z rzeczy, które się zepsuły to dsg zaczynało na rozgrzanym poszarpywać przy ruszaniu - wsadzenie mechatroniki po regeneracji 1200 zł + wymiana oleju na ori z aso przy okazi i wyszło równo 2 kafle. Jedyna awaria tego auta - aha, gdzieś wcześniej wymieniana pompa wody jak dobrze pamiętam, bo ciekła. Te 2 tematy są w każdym razie znane użytkownikom.
Silnik super elastyczny i oszczędny, raz zdarzyło mi się dolać olej po podróży WWA-GD i GD-WWA z bardzo dużymi prędkościami.
iras
Dość długo szukałem Golfa V GTI i niestety są to dość stare auta i ciężko znaleźć w miarę świeży egzemplarz. Golf VI GTI był poza moim budżetem. Kupiłem Scirocco 2.0 TSI DSG czyli mechanicznie dokładnie to samo co Golf 6 GTI, a cena o dobre 10k niższa. Na minus dużo mniejsza praktyczność, ale jeżeli rozważasz Golfa 3d to jest to ciekawa alternatywa.
Zrobiony był rozrząd, DSG póki co się trzyma, przebieg 90 tys. km.
Spalanie jeżeli to istotne dla Ciebie to wyjątkowo niskie: średnie po Trójmieście wychodzi mi 9-10l/100 km, tu myślę że to zasługa DSG, które wrzuca 6 bieg przy 70 km/h smile.gif
belakka
GTI najlepsze silniki sportowe do VW
murgal
Panowie, odkopię troche temat.

Jak z tymi DSG w VI GTI? Co warto sprawdzić przy zakupie? Jak z awaryjnością?

Kusi ten:
http://allegro.pl/vw-volkswagen-golf-6-vi-...22.html#thumb/1
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.