Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Różnice w napędzie A4 > S4 B5
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
emtees
Jak w temacie, interesują mnie wszystkie różnice dotyczące układu napędowego między A4 i S4. Długości wałów, dyferencjałów, mocowania poduszek skrzyni itp. Przechodzę u siebie na sprzęgło 2.5TDI w związku z czym zmieniam też koło zamachowe. Będę musiał wywalić przekładkę między skrzynią i silnikiem w związku z czym ucieknie 1cm i gdzieś trzeba go nadrobić wink.gif Szukam najlepszego i najmniej inwazyjnego rozwiązania. Wały po numerach z ETKI teoretycznie są identyko, tyle wiem.
kuba411vm
Wszystkie elementy napędu takie jak dyfer, skrzynia, wał nie różnią się wymiarami. Przekładka na pewno ma 10mm, a nie 6mm?
Linarr
10 albo i 15 nie pamiętam jaką ja mam, napewno nie jest to 6 chyba że są różne
emtees
No ta u mnie ma równo 10mm. Gdzieś różnica musi być. To samo dotyczy łap skrzyni lub ich mocowań, bo w sumie nie przypominam sobie żeby otwory pod śruby poduszek skrzyni miały fasolki... Teoretycznie nawet jeśli ich nie ma to można by je zrobić, ale chciałbym mimo wszystko wiedzieć co i jak i wszędzie gdzie to możliwe wykorzystać fabryczne części i rozwiązania.
emtees
Chyba już wiem gdzie tkwi różnica wink.gif Błędnie założyłem, że 2.8 30V występował ze skrzynią sześciobiegową. Wychodzi na to, że tylko z piątką wink.gif Dlatego 2.8 nie ma przekładki, różnica tkwi w samej długości skrzyni. Dlatego wały, dyfry i sanki są takie same. I dlatego różni się koło zamachowe między S4 i A4 2.8 30V wink.gif Mimo, że oba mają koronkę na czujnik. Trzeba rzeźbić koło eskowe. To taka informacja dla potomnych wink.gif
Pawel_M
Nie wiem czy coś to wniesie do tematu ale ja jak zakładałem do 1.8T skrzynię z s4 b5 to zakładałem ją bez przekładki. Skrzynia z 1.8 i 2.8 z zewnątrz jest taka sama
emtees
Sprzęgło masz 228 czy 240mm? Bo to jest klucz biggrin.gif Czujnik wału w 1.8T jest w silniku czy w skrzyni?
Pawel_M
CYTAT(emtees @ Sun, 26 Feb 2017 - 14:14) *
Sprzęgło masz 228 czy 240mm? Bo to jest klucz biggrin.gif Czujnik wału w 1.8T jest w silniku czy w skrzyni?


Czujnik wału jest w bloku silnika, co do sprzęgła fabrycznie było 228 na dwumasie ale aktualnie mam założone 240mm na sztywnym kole z Audi 80, tarczy sprzęgła z rs4 i dociskiem z Vw Lt 2.8, Oczywiście cały taki zestaw jest zamienny z 228mm
emtees
No właśnie i tutaj tkwi cały szkopuł i mój problem. Czujnik wału w skrzyni to przekleństwo w tym przypadku tongue.gif Jestem skazany na jedno koło zamachowe i koniec...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.