Cześć,
pacjent: Volvo 760 z b230ft (2.3 + turbo).
Mam problem z doładowaniem. Turbo ładuje 1.3bar, po chwili spada do 0,8 i tak już trzyma. Kręcenie MBC zmienia doładowanie w peaku, potem i tak spada do okolic 0,7-0,8bar.
Turbina: Garrett T3 z silnika b204GT
Do tego MBC ustawione na 1.3bar.
Tutaj filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=qMZaJjz40Jk
Teraz moje podejrzenie, ale nie wiem czy słuszne. Czy możliwe jest że ciśnienie 1,3bar odchyla zbyt słaby zawór wastegate i tam ucieka ciśnienie?
Jak dla mnie byłoby to całkiem logiczne (MBC oszukuje ciśnienie idące na gruszkę, przez co nie a wystarczającej siły żeby "klapka" WG utrzymała ciśnienie).
Jest szansa że to jest przyczyna spadku doładowania? Może jakieś inne pomysły?
Reszta ogarnięta, komputery na pewno OK, dolot szczelny, duży intercooler, BOV ok, wydech przelotowy, wydajne wtryski.