Hej, wrzucam w dziale projekty i modyfikacje na razie, mam nadzieje że to odpowiednie miejsce. Jeśli trzeba to opisze ogólnie też auto, bo sporo modów już w nim siedzi.
Głównie chciałem się tu skupić na aerodynamice a w pierwszej kolejności na skrzydle. Później zajmę się przednim splitterem i dyfuzorem. Reszta modów to i tak plug&play.
Zacząłem czytać trochę o tym i chce sam zaprojektować takie skrzydło. Sam pomysł mnie wciągnął, więc nie będę debatował czy ma to sens czy nie w porównaniu z kupionym skrzydłem takich firm jak Voltex, APR, Kognition czy Aeromotions. Chcę to zrobić sam, tzn. projekt. Wykonanie i mocowanie to tematy na pózniej.
Przyda mi się na pewno pomoc, jeśli ktoś z Was to już robił lub ma w aucie takie skrzydło. Nie mam doświadczenia z aero, więc znam tylko teorie. Na podstawie zebranego info stworzyłem wstępnie taki projekt.
Bazuje mniej więcej na kształcie skrzydła Kognition a boczne lotki na APR 300. Rozpiętość to 68 cale (172 cm). Zastanawiam się teraz nad dwoma rzeczami:
a) kształt Kognitiona jest dość wykrzywiony i mimo że dużo ludzi chwali te skrzydła na torze, to wydaje mi sie że docisk będzie dość spory już nawet w neutralnym ustawieniu. Zastanawiam się czy dla auta z około 300HP nie lepszy byłby kształt S1223, który jest dość popularny w wyścigach i teoretycznie powinien mieć mniejszy drag: http://airfoiltools.com/airfoil/details?airfoil=s1223-il
Tutaj jest trochę info związanego z CFD i porównanie Kognitiona i APR: http://www.nissanroadracing.com/showthread.php?t=3095
b ) czy nie będzie za duże to skrzydło? Tu potrzebuje rady kogoś kto jeździ po torach z takim aero. Czy w takim aucie jak 350z, które jest zaprojektowane na 0 lift ale ma silnik z przodu, więc tył lżejszy - zwłaszcza po odciążeniu (wywalenie środka, np. audio i plastiki) - takie skrzydło ma sens bez przynajmniej dwucalowego splittera? Widzę że ludzie jeżdzą tymi autami tylko z tylnim skrzydłem ale zastanawiam się czy nie jest wtedy zbyt podsterowne to auto. Wiem że ktoś kto nie jeździ Zetką mi tu nie doradzi ale dajcie znać jak to u Was jest w autach?
Na razie jeżdżę jeszcze tym autem na codzien i nie mogę sobie pozwolić na splitter - no chyba ze jakis szybko demontowalny. Zastanawiam sie wiec czy jest sens w ogole teraz myslec o skrzydle a jesli tak, to jak duzym?