Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Air Ride vs tradycyjne zawieszenie
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Bogdan9999
Witam jak w temacie + i - jednego i drugiego zawieszenia. Do czego nie nadaje się air ride a w czym jest lepsze od sprężyn. Jak ktoś ma jakieś doświadczenia proszę sie nią podzielić.
Cieniu
Hehe xD a co byś chciał wiedzieć ? Napewno komfort stałej optymalizacji coś jeszcze?
marszall
No napewno charakterystyka tlumienia miechow powietrznych jest inna niz konwencjonalnych sprezyn. Powiedzialbym ze odwrotna-wiecej cisnienia-auto wyzej ale twardsze, mniej-auto bardziej miekkie. Zeby to dobrze dzialalo trzebaby wraz ze zmiana cisnienia zmieniac charakterystyke amorow jak to jest w audi. Stare mialy sterowane powietrznie tym samym cisnieniem co miechy. Nowe maja sterowanie elektroniczne
Cieniu
własnie o to chodzi ze w takim układzie prostotą jest sterowanie elektroniczne w wielu funkcjach a sprezyny nie zasterujesz
hexx
Po za tuningiem w stylu "na glebie" chyba słabe zastosowanie takich dokładanych układów..
i aż z ciekawości zadzwoniłem do znajomego co wsadzał coś takiego.. i trzeba dawać dodatkowo amortyzatory dedykowane do gwintu, wtedy jakoś to działa.

Tak jak napisał ktoś wcześniej.. obniżamy jest miękko i komfortowo. Im bardziej auto w górę tym bardziej twardo.
Jak się "złapie" optymalne ustawienie to da się jechać.
Cieniu
najlepsza sprezyna chyba ze kombinacje ze skaczacymi samochodami jak w usa smile.gif
hexx
Jak ma być do szybkiej jazdy i przewidywalnego zachowania, to tylko sprężyna.
RasPL
Jak przedmówcy. Jeżdzić szybko się da, mocno startować kręcić bąki. Jednak do latanua po torze i mocno po zakretach auto nie jest stabilne
Bogdan9999
Dzięki za odpowiedzi konkretnie i jasno mi to wyśmieliście.
sophisty
sprawa nie jest taka oczywista, ar ar nie równy
http://www.speedhunters.com/2016/12/life-o...ip-winning-sti/
mlody1921
Bogdan9999 pogadaj z kolega z projektów co do e46 załozył 2JZ on ma na AR

Pewnie trzeba by włożyć B6 albo B8 amora
GrzesiekK.
Dobrze że BMW nie wie że air ride nie nadaje się do jazdy:) praktycznie każdy mocniejszy/lepiej wyposażony Touring ma na tyle klasyczny miech powietrzny i klasyczny amortyzator.
RasPL
Przeczytaj co napisalem wyzej wink.gif uzywam od 6 lat to juz swoje zdarzylem potestowac. Na tor sie nie nadaje i .
GrzesiekK.
CYTAT(RasPL @ Tue, 14 Feb 2017 - 12:42) *
Przeczytaj co napisalem wyzej wink.gif uzywam od 6 lat to juz swoje zdarzylem potestowac. Na tor sie nie nadaje i .



Ja wszystko rozumie, tylko wątek zszedł na taki tor rozmowy jakby pneumatyka się nie nadawała niemal wogole do jazdy nawet po cywilnych drogach smile.gif
RasPL
Jakbym wrocil do lat kiedy ja swoj zestaw budowalem i tamtych opini i haseł. A w calosci problem jest tylko przy poważnym wypadku. Jeżdzi się całkowicie normalnie. Na opuszczonym na max aucie dziury to koszmar, trzeba lekko wbić z 2-3bar i juz jest znośnie.
hexx
CYTAT(GrzesiekK. @ Tue, 14 Feb 2017 - 11:01) *
Dobrze że BMW nie wie że air ride nie nadaje się do jazdy:) praktycznie każdy mocniejszy/lepiej wyposażony Touring ma na tyle klasyczny miech powietrzny i klasyczny amortyzator.

linia M też ma ?

KIA Sorento też ma z tyłu hydrauliczne zawieszenie
ale tylko dla samopoziomowania w przypadku zmiennego obciążenia.. i trochę zmienia swoją charakterystykę kiedy skrzynia przechodzi w tryb zwany "sportem"
GrzesiekK.
CYTAT(hexx @ Tue, 14 Feb 2017 - 14:56) *
linia M też ma ?

KIA Sorento też ma z tyłu hydrauliczne zawieszenie
ale tylko dla samopoziomowania w przypadku zmiennego obciążenia.. i trochę zmienia swoją charakterystykę kiedy skrzynia przechodzi w tryb zwany "sportem"



E61 M5 w opcji miało również pneumatykę na tyle, mniejsze pojemności w Touringu mają w standardzie praktycznie zawsze. Sam mam e39 540i polifta na pneumatyce i nie uważam aby był mnie stabilny przy dużych prędkościach względem takiego samego auta na klasycznej sprężynie, przy dużym załadunku zachowuje się bez porównania lepiej.
hexx
CYTAT(GrzesiekK. @ Tue, 14 Feb 2017 - 16:40) *
przy dużym załadunku zachowuje się bez porównania lepiej.

i to jest główna zaleta i powód montowania tego typu rozwiązań na tylnej osi
SAS Parts
Powód montowania systemów pneumatycznych czy to całego zawieszenia czy tylko tyłu jest prosty. Sprężyna jaka by nie była nie da tego co miech i elektroniczne sterowanie pod względem charakterystyki prowadzenia się względem zmiany masy pojazdu.

Tylko tutaj widzicie już dlaczego to jest lepsze - bo charakterystyka :
1 - jest opracowana za duże pieniądze, i przez odpowiednich ludzi.
2 - zmienia się gdy zmienia się coś (w tym układzie rozkład masy) w pojeździe.

Nie myślicie chyba że kupując gwint nawet OHLINSa i dokładając AIR do niego osiągnie się taki sam efekt smile.gif Albo efekt uniwersalnego zawiasu - wysoko i komfortowo na co dzień a "pstryk" i fura 10cm niżej i beton na tor. Tak się da - ale nie za 2 czy 5k pln. I potrzeba "trochę" więcej niż uniwersalny miech kompresor i bańka na powietrze w bagaju. Na bank do tego amortyzatory - chyba jedyne jakie by się nadały to te z systemem EDFC (Electronic Damper Force Control).

H&R czy Eibach opracował dobry kompromis - mały mieszek pod sprężynę w gwincie. Czyli na tor - ciśnienie 0 i masz gwint, na co dzień "pstryk" i masz samochód bodajże 30 czy 50mm wyżej - jakoś tak to działało.
hexx
.. i producenci ciężarówek i naczep doceniają pneumatykę wink.gif
RasPL
To co piszesz nazywa sie pls. Sa male miechy ktore daje sie nad sprezyne. Nigdy to nie bedzie sprezyna bo pusty miech w zakretach robi podcisnienie. Mniejszy jest wiec i efekt mniejszy niz przy typowym AR.
SAS Parts
Hexx trochę przy ciężarówkach przebywałem w swoim życiu i to co mamy w osobówkach to zminiaturyzowana wersja tego systemu, bo w cięzarówkach - przynajmniej tych które ja znam razem z pneumatyką jest też system samopoziomowania itd itp. Podobnie w naczepach. Fajnie to można zaobserwować jak jakiś zestaw zatrzymuje się na światłach a najlepiej przy załadunku/rozładunku. Pracuje to też w zakrętach dobierając odpowiednie ciśnienia między stronami. I pracuje to dużo lepiej niż pióra, ale pod warunkiem że wszystko jest prawidłowo wyregulowane i eksploatowane. Ale jak na przykład zagnie się pręt regulacyjny od czujnika obciążenia to dzieją się takie cuda że szok. Do tego w naczepach często zrywają się śruby mocujące poduchę do ramy czy osi wtedy cała oś lata jak starej babie cyce. Ale to ciężarówki.

Ja mam zdanie podobne do kolegów, do lansu i jazdy po buły albo dla komfortu w samochodzie klasy premium wielkie TAK dla powietrza. Ale jeśli ktoś chce popylać jakoś ambitnie - tylko sprężyna i dobry amortyzator.
Techno
w rozważaniach sprężyn do sportu i cywilnego /komfortowego/ auta, popatrzcie sobie na zależność sztywnosci vs częstotliwość i będzie odpowiedz dlaczego spręyny poweitrzne sa dobre do limuzyn, gdzie celuje sie częstowliwosc naturalną - w olicy 1Hz, a nie do sportu. "Gleba" to nie wszystko co potrzebne do szybiego pokonywania łuków
Pietrek.L
AccuAir Suspension i Air Lift Performance mają w ofercie pneumatykę z systmem stabilizacji. Może iść tą drogą poduchy + ekektronika, która to ogarnie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.