Bogdan9999
Sat, 11 Feb 2017 - 15:00
Witam jak w temacie + i - jednego i drugiego zawieszenia. Do czego nie nadaje się air ride a w czym jest lepsze od sprężyn. Jak ktoś ma jakieś doświadczenia proszę sie nią podzielić.
Cieniu
Sun, 12 Feb 2017 - 21:43
Hehe xD a co byś chciał wiedzieć ? Napewno komfort stałej optymalizacji coś jeszcze?
marszall
Sun, 12 Feb 2017 - 23:29
No napewno charakterystyka tlumienia miechow powietrznych jest inna niz konwencjonalnych sprezyn. Powiedzialbym ze odwrotna-wiecej cisnienia-auto wyzej ale twardsze, mniej-auto bardziej miekkie. Zeby to dobrze dzialalo trzebaby wraz ze zmiana cisnienia zmieniac charakterystyke amorow jak to jest w audi. Stare mialy sterowane powietrznie tym samym cisnieniem co miechy. Nowe maja sterowanie elektroniczne
Cieniu
Mon, 13 Feb 2017 - 09:28
własnie o to chodzi ze w takim układzie prostotą jest sterowanie elektroniczne w wielu funkcjach a sprezyny nie zasterujesz
hexx
Mon, 13 Feb 2017 - 09:36
Po za tuningiem w stylu "na glebie" chyba słabe zastosowanie takich dokładanych układów..
i aż z ciekawości zadzwoniłem do znajomego co wsadzał coś takiego.. i trzeba dawać dodatkowo amortyzatory dedykowane do gwintu, wtedy jakoś to działa.
Tak jak napisał ktoś wcześniej.. obniżamy jest miękko i komfortowo. Im bardziej auto w górę tym bardziej twardo.
Jak się "złapie" optymalne ustawienie to da się jechać.
Cieniu
Mon, 13 Feb 2017 - 09:38
najlepsza sprezyna chyba ze kombinacje ze skaczacymi samochodami jak w usa
hexx
Mon, 13 Feb 2017 - 09:47
Jak ma być do szybkiej jazdy i przewidywalnego zachowania, to tylko sprężyna.
RasPL
Mon, 13 Feb 2017 - 11:00
Jak przedmówcy. Jeżdzić szybko się da, mocno startować kręcić bąki. Jednak do latanua po torze i mocno po zakretach auto nie jest stabilne
Bogdan9999
Tue, 14 Feb 2017 - 00:39
Dzięki za odpowiedzi konkretnie i jasno mi to wyśmieliście.
sophisty
Tue, 14 Feb 2017 - 07:48
mlody1921
Tue, 14 Feb 2017 - 09:48
Bogdan9999 pogadaj z kolega z projektów co do e46 załozył 2JZ on ma na AR
Pewnie trzeba by włożyć B6 albo B8 amora
GrzesiekK.
Tue, 14 Feb 2017 - 11:01
Dobrze że BMW nie wie że air ride nie nadaje się do jazdy:) praktycznie każdy mocniejszy/lepiej wyposażony Touring ma na tyle klasyczny miech powietrzny i klasyczny amortyzator.
RasPL
Tue, 14 Feb 2017 - 12:42
Przeczytaj co napisalem wyzej
uzywam od 6 lat to juz swoje zdarzylem potestowac. Na tor sie nie nadaje i .
GrzesiekK.
Tue, 14 Feb 2017 - 13:00
CYTAT(RasPL @ Tue, 14 Feb 2017 - 12:42)
Przeczytaj co napisalem wyzej
uzywam od 6 lat to juz swoje zdarzylem potestowac. Na tor sie nie nadaje i .
Ja wszystko rozumie, tylko wątek zszedł na taki tor rozmowy jakby pneumatyka się nie nadawała niemal wogole do jazdy nawet po cywilnych drogach
RasPL
Tue, 14 Feb 2017 - 13:36
Jakbym wrocil do lat kiedy ja swoj zestaw budowalem i tamtych opini i haseł. A w calosci problem jest tylko przy poważnym wypadku. Jeżdzi się całkowicie normalnie. Na opuszczonym na max aucie dziury to koszmar, trzeba lekko wbić z 2-3bar i juz jest znośnie.
hexx
Tue, 14 Feb 2017 - 14:56
CYTAT(GrzesiekK. @ Tue, 14 Feb 2017 - 11:01)
Dobrze że BMW nie wie że air ride nie nadaje się do jazdy:) praktycznie każdy mocniejszy/lepiej wyposażony Touring ma na tyle klasyczny miech powietrzny i klasyczny amortyzator.
linia M też ma ?
KIA Sorento też ma z tyłu hydrauliczne zawieszenie
ale tylko dla samopoziomowania w przypadku zmiennego obciążenia.. i trochę zmienia swoją charakterystykę kiedy skrzynia przechodzi w tryb zwany "sportem"
GrzesiekK.
Tue, 14 Feb 2017 - 16:40
CYTAT(hexx @ Tue, 14 Feb 2017 - 14:56)
linia M też ma ?
KIA Sorento też ma z tyłu hydrauliczne zawieszenie
ale tylko dla samopoziomowania w przypadku zmiennego obciążenia.. i trochę zmienia swoją charakterystykę kiedy skrzynia przechodzi w tryb zwany "sportem"
E61 M5 w opcji miało również pneumatykę na tyle, mniejsze pojemności w Touringu mają w standardzie praktycznie zawsze. Sam mam e39 540i polifta na pneumatyce i nie uważam aby był mnie stabilny przy dużych prędkościach względem takiego samego auta na klasycznej sprężynie, przy dużym załadunku zachowuje się bez porównania lepiej.
hexx
Tue, 14 Feb 2017 - 17:30
CYTAT(GrzesiekK. @ Tue, 14 Feb 2017 - 16:40)
przy dużym załadunku zachowuje się bez porównania lepiej.
i to jest główna zaleta i powód montowania tego typu rozwiązań na tylnej osi
SAS Parts
Tue, 14 Feb 2017 - 19:35
Powód montowania systemów pneumatycznych czy to całego zawieszenia czy tylko tyłu jest prosty. Sprężyna jaka by nie była nie da tego co miech i elektroniczne sterowanie pod względem charakterystyki prowadzenia się względem zmiany masy pojazdu.
Tylko tutaj widzicie już dlaczego to jest lepsze - bo charakterystyka :
1 - jest opracowana za duże pieniądze, i przez odpowiednich ludzi.
2 - zmienia się gdy zmienia się coś (w tym układzie rozkład masy) w pojeździe.
Nie myślicie chyba że kupując gwint nawet OHLINSa i dokładając AIR do niego osiągnie się taki sam efekt
Albo efekt uniwersalnego zawiasu - wysoko i komfortowo na co dzień a "pstryk" i fura 10cm niżej i beton na tor. Tak się da - ale nie za 2 czy 5k pln. I potrzeba "trochę" więcej niż uniwersalny miech kompresor i bańka na powietrze w bagaju. Na bank do tego amortyzatory - chyba jedyne jakie by się nadały to te z systemem EDFC (Electronic Damper Force Control).
H&R czy Eibach opracował dobry kompromis - mały mieszek pod sprężynę w gwincie. Czyli na tor - ciśnienie 0 i masz gwint, na co dzień "pstryk" i masz samochód bodajże 30 czy 50mm wyżej - jakoś tak to działało.
hexx
Tue, 14 Feb 2017 - 19:54
.. i producenci ciężarówek i naczep doceniają pneumatykę
RasPL
Tue, 14 Feb 2017 - 20:21
To co piszesz nazywa sie pls. Sa male miechy ktore daje sie nad sprezyne. Nigdy to nie bedzie sprezyna bo pusty miech w zakretach robi podcisnienie. Mniejszy jest wiec i efekt mniejszy niz przy typowym AR.
SAS Parts
Wed, 15 Feb 2017 - 12:19
Hexx trochę przy ciężarówkach przebywałem w swoim życiu i to co mamy w osobówkach to zminiaturyzowana wersja tego systemu, bo w cięzarówkach - przynajmniej tych które ja znam razem z pneumatyką jest też system samopoziomowania itd itp. Podobnie w naczepach. Fajnie to można zaobserwować jak jakiś zestaw zatrzymuje się na światłach a najlepiej przy załadunku/rozładunku. Pracuje to też w zakrętach dobierając odpowiednie ciśnienia między stronami. I pracuje to dużo lepiej niż pióra, ale pod warunkiem że wszystko jest prawidłowo wyregulowane i eksploatowane. Ale jak na przykład zagnie się pręt regulacyjny od czujnika obciążenia to dzieją się takie cuda że szok. Do tego w naczepach często zrywają się śruby mocujące poduchę do ramy czy osi wtedy cała oś lata jak starej babie cyce. Ale to ciężarówki.
Ja mam zdanie podobne do kolegów, do lansu i jazdy po buły albo dla komfortu w samochodzie klasy premium wielkie TAK dla powietrza. Ale jeśli ktoś chce popylać jakoś ambitnie - tylko sprężyna i dobry amortyzator.
Techno
Wed, 15 Feb 2017 - 15:57
w rozważaniach sprężyn do sportu i cywilnego /komfortowego/ auta, popatrzcie sobie na zależność sztywnosci vs częstotliwość i będzie odpowiedz dlaczego spręyny poweitrzne sa dobre do limuzyn, gdzie celuje sie częstowliwosc naturalną - w olicy 1Hz, a nie do sportu. "Gleba" to nie wszystko co potrzebne do szybiego pokonywania łuków
Pietrek.L
Thu, 16 Feb 2017 - 11:40
AccuAir Suspension i Air Lift Performance mają w ofercie pneumatykę z systmem stabilizacji. Może iść tą drogą poduchy + ekektronika, która to ogarnie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.