Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Clio III rs
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
RiDE_oR_dIe
Witam. Szukam auta dla żony i zwróciłem uwagę na clio rs. Jest szansa na kupno czegoś co nie było wcześniej przystankiem albo nie jeździło w kjs? Jakieś główne bolączki? Na co zwrócić uwagę? Dzięki!
berdziu10616v
Jest szansa auto nie jest stare a juz jest mnostwo smietnikow. Znajomy ostatnio ogladal z 10 sztuk w koncu kupil jakies do poprawek glownie lakierniczych bo jest mocnym pedantem. Jego wniosek po ogladaniu tych sztuk byl taki ze za 21 i za 28 tys sa auta na podobnym poziomie. biggrin.gif
Skrzynie leca biegi wypadaja zgrzytaja. Silniki tłuka jak komus szkoda na rozrzad i uwazac chyba na kontrolki licznika bo cos sie swieci niby pierdola a zaraz sie okaze ze uch do wymiany albo jakis kabel przelamal sie pod deska i wez to znajdz zrob. Powodzenia napewno idzie cos trafic
RiDE_oR_dIe
Części mechaniczne do tego są drogie? Czytałem coś o wahaczach i zwrotnicach ze lubią padać...
kosmita
Też brałem pod uwagę clio rs, ale trochę przestraszyło mnie przednie zawieszenie w połączeniu z żoną smile.gif Do tego ciężko znaleźć jakiś sensowny egzemplarz.
Ja w końcu kupiłem Twingo RS - wolniejsze, ale też daje fun z jazdy - przypomina trochę saxo vts, a to chyba dobra rekomendacja. Samochód prostszy konstrukcyjnie, tańsze części. W środu duużo miejsca + isofix z przodu, do tego dobra widoczność. Moja żona jest bardzo zadowolona z auta.
matteusz
Podbijam temat: na co zwrócić uwagę przy oglądaniu RS'a? Jakieś szczególnie słabe punkty? O skrzyni i przednim zawiasie wiem. Jest jeszcze coś drogiego w naprawie, co sprawia że lepiej odpuścić dany egzemplarz albo mocno negocjować cenę?
kompot
Podobno to normalne gdy kompresor klimy trochę hałasuje. Oglądałem jednego rodzynka, hałasował i wyczytałem to w necie.
matteusz
Dzięki kompot. Wiesz może jak z hamulcami? Tarcze/klocki występują w zamiennikach?
kompot
Nie wiem, szukałem do megane rs kiedyś - czy tu sa takie same heble? W megane są tarcze razem z łożyskami koła ZTCP.
matteusz
Z tego co gdzieś wyczytałem to przód jest taki sam jak w Megane, jeśli chodzi o tył to nie wiem, ale podejrzewam że również tarcza jest zintegrowana z piastą.
Human
mateusz, z pewnością skrzynia poza wspomnianym synchro drugiego biegu, bo nie jest to tani temat. do tego wariator zmiennych faz chodź sam w sobie nie jest jakiś strasznie drogi i chyba tak naprawdę to tyle. w/g mnie w tych pieniądzach naprawdę fajne auto. jesli chodzi o bezwypadkowość to nie ma dużej różnicy względem wspomnianego tutaj twingo rs'a - oba modele w 90% to powypadki mniejsze lub wieksze z DE lub Francji, do tego twingo rs rozczarowuje osiągami w realu bo na papierze wygląda ok. Imo idzie znależć coś z realnym I akceptowalnym przebiegiem, trzeba tylko dobrze poszukać I być cierpliwym. do tego trudno o szybsze auto tej kategorii w segmencie z 2.0 N/A. jedynie EP3 z papieru jest szybsze do 100km/h o 0.3 sek ale to już w teorii wyższy segment niż Clio. słabym elementem jest ograniczona możlwośc modów silnika - to nie Honda gdzie aftermarketowych częsci jest b dużo, ale to chyba żonie nie przeszkadza podobnie jak koszt skrzyni z krótszym FD I płytką. na forum clio jest sporo informacji I tam ciebie opdsyłam, warto rozejrzeć sie za wersja F1, jedynie fotele racaro się szybko przecierają, ale są sporo lepsze niż seryjne które niestety maja słabe trzymanie boczne.
matteusz
Fabian, dzięki za obszerne info. Odezwij się kiedyś, jak będziesz miał chwilę wink.gif
Bezwypadku szukać nie zamierzam, szkoda czasu. Żony jeszcze nie mam, w przeciwieństwie do założyciela tematu, ale koszt szpery i krótkiego głównego również mi nie robi różnicy, to ma być tylko dupowóz smile.gif
W moim przypadku Twingo RS nie wchodzi w grę.
kompot
Tak z ciekawości, bo Clio III RS (po lifcie) jezdzilem zbyt krotko i zbyt dawno by sie odniesc - czy komfort resorowania jest lepszy niz w FN2 (gdzie jest patologicznie slaby)? Pytanie do tych co jezdzili obydwoma.
Widmo
Jakie ma przewagi Clio 3 RS w stosunku do EP3?
Human
clio 3 rs nie ma zbyt wielu przewag w stoisunku do EP3, ale:
- jest to młodsza konstrukcja o pół dekady I idzie łatwiej znaleźć egzemplarze z mniejszym przebiegiem
- nie wciąga tyle oliwy co k seria w EP3 jak się ją odpowiednio traktuje
- ma ciekawą wersje limitowaną f1 z fajnymi fotelami recaro (w EP3 jedyna ciekawa wersja limitowana to 30th anniversary) i kolor Sirius (żółty metallic który swojego czasu kosztował dodatkowe 7 tpln)
- jest lepiej wyposażone "cywilnie" (m.in isofixy, wyłaczany air bag pasażera, climatronic, shift light, xenon, spryski i kilka innych tematów których nie ma EP3)
- działa ręczny (bo w EP3 ręczny niestety nie jest zbyt skuteczny w stock'u)
- w/g mnie z heblem brembo skuteczniej hamuje niż stockowa tarcza 300 mm w EP3
- ma mniejszą średnicę zawracania niż EP3 (może śmieszny argument ale kto jeździł EP3 po mieście ten wie jak jest to uciążliwe)
- clio lepiej idzie z dołu niż EP3
- clio nie podskakuje tyłem na nierównościach jak EP3 (kwestia dłuższego skoku amortyzatora)

Z drugiej jednak strony przyjemnosć z jazdy EP3 w/g mnie jest wieksza (szczególnie powyżej 5,5 rpm/min czyli na v-tecu) plus:
EP3 seryjnie ma lepsze osiągi (i w realu i na papierze)
EP3 jest lepiej wykonane w środku, plastiki, fotele lepiej trzymają na boki
EP3 jest wieksze
EP3 jest łatwiej zmodowac na ok 230 km (Hondata, kol. wydechowy tegiwa/toda/dc sports, ssący RBC itp. , CAI - to wszystko jest dobrze rozpracowane od wielu)
niektóre EP3 w stocku miały LSD
części do modzenia w/g mnie są tańsze a dostępność większa (płytka, krótsze FD itp).
Widmo
Dzięki, przydatne informacje smile.gif
Toldi
Ja kupilem clio z 2007r w 2011 i do tej pory jest w naszej rodzinie. Bezwypadek serwisowany dodatkowo wymieniony kolektor na KTR dalej Milltek plus zestrojenie. W aucie wszystko wymieniane na czad i dbane - daje mnistwo frajdy z jazdy. Nie jest demonem szybkosci ale po tych modach daje rade i milutko sie wkreca smile.gif
Jesli szukasz czegos w porzadnym stanie brat mowil ze prawdopodobnie bedzie chcial go w nowym roku wystawic na sprzedaz. Jak by cos odezwij sie na pw to podam namiary i napisze cos ewent wiecej wink.gif
Napewno trzeba dbac o RSy bo jesli sie zaniedba to potem wlasnie wygladaja ja te z allegro... szczegolnie dbac o elementy zawieszenia bo nawet male luzy beda negatywnie wplywac na jazde auta.
Pzdr
matteusz
Toldi, jaką mocą dysopnuje Clio po tych modach? Jak się nie mylę, to stałem z nim na kresce na VAG Racing w ubiegłym roku swoim Clio 2 i niestety (albo na szczęście) moje było szybsze. W każdym razie do wożenia tyłka wystarczy. Ile km nabiliście odkąd je macie? Co trzeba było w tym czasie robić w przednim zawiasie?
Toldi
Clio ma 210km i 230nm - brat na zawodach nim jezdzil ale zbytnio nie ogarnia. W zawieszeniu przy ok 100tys robilem zwrotnice. Sa nowe wahacze. Teraz robione bylo koncowka drazka kier, lacznik staba, poduszka dolna silnika linka hamulcowa wszystkie klocki ham - troche wlozone kaski wink.gif
Ja kupowalem clio przy 89 tys teraz jest 156 tys czyli przez niecale 6 lat najechane zostalo 66 tys. Nigdy nie zawiodlo. Naprawy eksploatacyjne - wiadomo. Awarii zero smile.gif
Widmo
Mam jeszcze jedno pytanie. Skrzynia biegów w Clio ph III RS jest mniej problematyczna niż w ph II czy to samo? Jeśli chodzi o użytkowanie na co dzień Clio III RS to tak jak wcześniej kolega @Human wymienił zalety i wady ale chciałbym zapytać czy jeśli chodzi o fun factor i mniejszą utrate wartości to nie lepiej pójść w EP3? Czy te dwa auta mocno się od siebie różnią w prowadzeniu? Czy jest przepaść między kosztem serwisu EP3/Clio III RS a na przykład starym Clio II?
matteusz
Między Clio II a III jest przepaść w kosztach, za to w kategorii osiągi/prowadzenie/fun nie ma znaczących różnic. Trójka jest na pewno bardziej przyjazna na co dzień. Jeśli chodzi o EP3 to nie miałem styczności.
Widmo
Koszty utrzymania Clio III RS są porównywalne do EP3 czy jednak japoniec mniej sie psuje?
Human
teraz to trudno cokolwiek rzetelnie napisać bo wszyto zależy od egzemplarza i tego ile wcześniejszej miał przygód i jak był serwisowany. te auta maja już kilkanaście lat, nie jeden rzeźnik nimi jeździł bez odpowiedniego serwisowania...ja jedynie powiem ze mając EP3 przez półtora roku i ostro ganiając nią po torach (bednary, poznań, kielce, jastrzab itp) prócz sprzągla i tarcz z klockami nie wymieniłem kompletnie nic, mimo ze na rozecie u wróbla udało mi się np raz wrzucić jedynkę przy 60km/h. generalnie w mp3 trzeba uważać na maglownice bo się szybko kończą lub wymagają smarowania, a tak to jeśli auto jest zadbane to w/g mnie mimo wszystko będzie bardziej bezawaryjne niż clio.
tomek evo
Jak by ktoś szukał to znajomy ma Clio RS w wersji F1 R27 do sprzedania. Autem głównie jeździła jego zona przez chyba 3 lata i teraz zmieniają na coś bardziej cywilnego (BMW 1). Zaraz po zakupie wymieniał skrzynie bo wyszły jakieś felery i zmieniła na jakąś lepszą. Wydech chyba od wersji cup i kilka innych gratów też. Ogólnie auto jest prawie pedantycznie zadbane i w bardzo dobrym stanie technicznym z tego co wiem (kolega się bawi w detailing). Kupił jako niby bez-wypadek ale wie, ze miało jakieś małe przygody ale ogólnie auto nie jest przystankiem i lepsza sztukę trudno znaleźć więc jak by ktoś był zainteresowany to podam namiary.
smietnik
podbiję temat, jak te silniki znoszą przebiegi rzędu 200tys km? czy lepiej jednak szukać z mniejszym?
bielawa
pomyśl, że 3/4 z tych co mają 200k na blacie ma 300k.

pawel934
Ziomek ma w takim clio 240k nalotu, z czego 80k na LPG. Auto bierze trochę oleju, ale działa smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.