Witam,
Ma ktoś pomysł co można by poprawić w silniku z e39 m5 v8 przy robieniu remontu kapitalnego ?
Lecąc od dołu silnika :
Wał korbowy - seria - tu raczej nic się nie wymodzi i nie poprawi.
Korbowody -141,5mm , seria, nowe śruby, po ważeniu mają delikatne różnice względem siebie. (ważone z tłokami), doważać do równego ?
Tłoki - 94mm, skok 89 mm, seria, bo custom drogi, raczej nic nie odzie dopasować z innego silnika, ale czy tu coś da się poprawić ? Przerobione pod nowe pierścienie.
Pierścienie - dorabiane w Łodzi, custom delikatny bo pod tuleje żeliwne, pierwszy serszy od serii, drug normalny, 3 szerszy i jednoczęściowy, to zaproponowała firma co to robi, ma być szczelniej i trwalej,
Blok - wstawienie 8 nowych tulei żeliwnych i pożegnanie się z alusilem, osiowanie stopek, planowanie
tyle z samego bloku.
Głowice :
- kanał dolotowy - wygląd naprawdę ładnie, widać że bmw się trochę postarało.
- kanał wydechowy - też ok, można lekki porting zrobić.
- zawory - docierane w 3 kąty, dosyć płaskie, Średnica zaworów wlotowych 35 mm, wylot 30.5 mm
- wałki - seria 252/248 stopni, wzniosy 10,3 / 10,2 mm, wysłałem komplet do Rawer'u na sprawdzenie czy da się coś poprawić w nich, jak będę znał opinię dam znać.
Czy jest sens planować blok i głowice jakoś więcej i składać na seryjnych uszczelkach by to trochę doprężyć ? CR 11 w seri.
Wydech - nowe kolektory 4w1,cały wydech z nierdzewki na custom tłumikach, obliczony pod silnik i pod nowy modyfikacje.
Dolot - seria itb 48 mm, przepływki, dobre doloty zimnego powietrza,
Vanosy po wymianie uszczelniaczy,
Tu OPIS MODÓW co niby da się zrobić w tym silniku, po amerykańskiemu.
Ktoś coś poradzi co można by poprawić ? Mody za gruby hajs dające 5 koni raczej odpadają, ale wiadomo no N/A.
Praktycznie 5 litrów pojemności dało tylko 400 koni to nie aż tak dużo jak na silnik serii M.
Firma Ascari KZ1 z tego silnika zrobiła 500 koni w n/a, tylko brak info o modach jakie tam zaszły.
LINK Ascari KZ1
Parę fotek,