Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: e39 m5 - mody w silniku.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Stron: 1, 2
perlik
Witam,

Ma ktoś pomysł co można by poprawić w silniku z e39 m5 v8 przy robieniu remontu kapitalnego ?

Lecąc od dołu silnika :

Wał korbowy - seria - tu raczej nic się nie wymodzi i nie poprawi.

Korbowody -141,5mm , seria, nowe śruby, po ważeniu mają delikatne różnice względem siebie. (ważone z tłokami), doważać do równego ?

Tłoki - 94mm, skok 89 mm, seria, bo custom drogi, raczej nic nie odzie dopasować z innego silnika, ale czy tu coś da się poprawić ? Przerobione pod nowe pierścienie.

Pierścienie - dorabiane w Łodzi, custom delikatny bo pod tuleje żeliwne, pierwszy serszy od serii, drug normalny, 3 szerszy i jednoczęściowy, to zaproponowała firma co to robi, ma być szczelniej i trwalej,

Blok - wstawienie 8 nowych tulei żeliwnych i pożegnanie się z alusilem, osiowanie stopek, planowanie
tyle z samego bloku.

Głowice :
- kanał dolotowy - wygląd naprawdę ładnie, widać że bmw się trochę postarało.
- kanał wydechowy - też ok, można lekki porting zrobić.
- zawory - docierane w 3 kąty, dosyć płaskie, Średnica zaworów wlotowych 35 mm, wylot 30.5 mm
- wałki - seria 252/248 stopni, wzniosy 10,3 / 10,2 mm, wysłałem komplet do Rawer'u na sprawdzenie czy da się coś poprawić w nich, jak będę znał opinię dam znać.

Czy jest sens planować blok i głowice jakoś więcej i składać na seryjnych uszczelkach by to trochę doprężyć ? CR 11 w seri.

Wydech - nowe kolektory 4w1,cały wydech z nierdzewki na custom tłumikach, obliczony pod silnik i pod nowy modyfikacje.

Dolot - seria itb 48 mm, przepływki, dobre doloty zimnego powietrza,

Vanosy po wymianie uszczelniaczy,

Tu OPIS MODÓW co niby da się zrobić w tym silniku, po amerykańskiemu.


Ktoś coś poradzi co można by poprawić ? Mody za gruby hajs dające 5 koni raczej odpadają, ale wiadomo no N/A.
Praktycznie 5 litrów pojemności dało tylko 400 koni to nie aż tak dużo jak na silnik serii M.
Firma Ascari KZ1 z tego silnika zrobiła 500 koni w n/a, tylko brak info o modach jakie tam zaszły.
LINK Ascari KZ1

Parę fotek,







BeeMiX
Moze wysłać głowice do DZIAKa na porting CNC ? Widziałem ze robili ostatnio 4.0 V8 z M3. Walki zdecydowanie mozesz ostrzejsze dać, robią chyba aftermarket ?
specu
W wolnossaku jeśli da sie poprawić fabrykę zdecydowanie najwięcej przyrostów dają sportowe wałki rozrządu.
perlik
Głowice oglądało 2 speców od portingu i wyszło że robienie portingu nie ma sensu większego bo koszty w stosunku do mocy są nie opłacalne. A walki customy nowe to 2.5k $ więc może rewar coś ugra z seryjnych.
BeeMiX
To moze używek poszukaj, w takim razie nic tu nie ugrasz bez wałka. Z tego co słyszałem przeplywki i drugie sondy dobrze wyłączyć w sofcie
perlik
Używany wałek do tego silnika to ciężka sprawa, mało tego.
Czekam jeszcze na info z raweru.
mati0618
Trochę info o koledze Perlik i silniku s62b50 jest tutaj
http://forum.bmw-syndykat.pl/index.php?/to...nie-przeczytaj/
k64
Perlik - pw.


GrzesiekK.
CYTAT(perlik @ Wed, 08 Feb 2017 - 09:59) *
Głowice oglądało 2 speców od portingu i wyszło że robienie portingu nie ma sensu większego bo koszty w stosunku do mocy są nie opłacalne. A walki customy nowe to 2.5k $ więc może rewar coś ugra z seryjnych.


M'kowe głowice w V8 realnie poprawi się 3-5% na ssaku i max 10% na wydechu - to są naprawdę dobre głowice już w serii i nie ma co ich psuć, bo jak ktoś nie ma doświadczenia z nimi to zamiast poprawić popsuje smile.gif
perlik
Dostałem info z Rewaru, mogą przerobić seryjne walki z 252 st i 248 st na 276 st oba. Custom w USA ma dwa na 272 st.

Rewar uwzględnił fakt że lata to na hydraulice i pasowanie 0.01mm.


Co Wy na to ?
specu
Wzniosy?
perlik
Seria ma 10.3 a te mają mieć 11,3 ale to jutro potwierdze bo nie pamiętam dokładnie a w pracy mam zapisane.
GrzesiekK.
CYTAT(perlik @ Fri, 17 Feb 2017 - 21:14) *
Seria ma 10.3 a te mają mieć 11,3 ale to jutro potwierdze bo nie pamiętam dokładnie a w pracy mam zapisane.



Nie masz co potwierdzać, więcej Ci wniosu nie zwiększą na tym kopiale, nie podniosła by się Ci hydraulika żeby skompensować nowy luz do koła podstawowego krzywki. Hydraulike przerabiają standardowo +1mm wzniosu.
perlik
Więc warto w to iść i przerabiać ? Co się ugra, a co straci przy takich stopniach ?
GrzesiekK.
CYTAT(perlik @ Fri, 17 Feb 2017 - 21:37) *
Więc warto w to iść i przerabiać ? Co się ugra, a co straci przy takich stopniach ?


Nie wiem jak M5 na nie zareaguje mocno, ale we włoskim 3.2 V6 pewnej marki na A co to się ponoć więcej psuje niż jeździ smile.gif przejście z seryjnych wałków na poziomie 250 stopni ssak i 226 stopni wydech na wszystkie wałki na Rewarowskim kopiale 276 stopni dzwiga moc z 250KM na ~290KM bez zmian CR itp w silniku, nawet kolektory i wydech nie ruszane. Co ważne nie traci ta V6 charakteru z dołu a zyskuje po całości krzywej. Poniżej kreski z pierwszego strojenia, póżniej była jeszcze poprawka i +7-8KM jak pamiętam. Na wykresie porównanie to samo auto na serii i po zmianie wałków.

kaziu1985pn
Ile sobie liczą za taka przeróbka wałków?
Pan. B
Rewar robi wałki do r6?? Czy 4 gary to maks?
GrzesiekK.
CYTAT(Pan. B @ Sat, 18 Feb 2017 - 18:45) *
Rewar robi wałki do r6?? Czy 4 gary to maks?


R6 za długie nie mieszczą się im w maszyne.
Pan. B
Dzieki GrzesiekK.
przem
A czy panowie z rewar sugerują jakie sprężyny dobrać do ich wałków? Profil inny, i zapewne opłacało by się zakręcić wyżej, czy trzeba samemu kombinować? No i pytanko dlaczego walki szlifowane a nie napawane?
GrzesiekK.
CYTAT(przem @ Mon, 20 Feb 2017 - 19:33) *
A czy panowie z rewar sugerują jakie sprężyny dobrać do ich wałków? Profil inny, i zapewne opłacało by się zakręcić wyżej, czy trzeba samemu kombinować? No i pytanko dlaczego walki szlifowane a nie napawane?


Szlif profilu przez obróbke koła podstawowego to zdecydowanie lepsze rozwiązanie.
andrzejbadgirl
a czy ktoś próbował powiększać stockowe ITB w tym silniku oraz stroić w ogóle ten motor w serii? Czy ma to sens w ogóle? ja mam S62B50 po kompletnym remoncie w M5 E39 i się zastanawiam czy strojenie tego coś da. Myślałem też nad sprężarką ale boję się rozwalić motor wink.gif
k64
CYTAT(andrzejbadgirl @ Tue, 21 Feb 2017 - 10:00) *
a czy ktoś próbował powiększać stockowe ITB w tym silniku oraz stroić w ogóle ten motor w serii? Czy ma to sens w ogóle? ja mam S62B50 po kompletnym remoncie w M5 E39 i się zastanawiam czy strojenie tego coś da. Myślałem też nad sprężarką ale boję się rozwalić motor wink.gif


poprawiali juz itb w tym motorze, i dalo to mizerne przyrosty
Wojtek
grzebanie samych itb nic nie da ale możesz się pokusić o trabki i wywalenie przeplywki, przyrosty na pewno będą ale silnik na samych trąbkach na ulicy długo nie pojeździ jeśli nie będzie filtra.
perlik
A czy tak przerobione walki nie będą problemem dla vanosa ? S62 ma na każdym wałku vanosa.
GrzesiekK.
CYTAT(perlik @ Thu, 23 Feb 2017 - 07:33) *
A czy tak przerobione walki nie będą problemem dla vanosa ? S62 ma na każdym wałku vanosa.


Sprawdzenie czy wystarczy kieszeni w tłokach Cię nie ominie.
Lincoln e30ix
A bezwładność zaworów przy wysokich obrotach? Jaki musi byc zapas podczas sprawdzania na sucho?
Kiedyś DINAN miał fajną stronkę gdzie podawał zakres modyfikacji i przybliżone przyrosty, ITB po 52mm oraz trąbki dawały przy korekcie softu blisko 30ps, ale ograniczyli oferte obecnie i nie ma ani wałków, ani ITB, bo ceny były srogie!
perlik
Pierścienie dorobione na zamówienie, poprawione w stosunku do serii, pierwszy szerszy, trzeci szerszy i jednoczęściowy, plus tłoki przerobione pod te pierścienie.

Foto słabe.







GrzesiekK.
CYTAT(Lincoln e30ix @ Sun, 05 Mar 2017 - 18:30) *
A bezwładność zaworów przy wysokich obrotach? Jaki musi byc zapas podczas sprawdzania na sucho?



Dla spokoju ducha najlepiej 1,50mm, sprawdzasz 5-15° przed TDC na wydechu i po TDC na ssaku w tym samym zakresie.
Misior
A czy wałków z rewaru nie trzeba utwardzać po ich obróbce jak dawniej?
perlik
Twierdzą że dadzą gotowe do zakładania.
Lincoln e30ix
Może mi sie wydaje, ale dolna półka za cienka sie zrobiła.
perlik
Seryjny pierścień ma 2mm a ten 2.5mm to różnica 0.5 mm czyli 0.25 na stronę więc raczej nie oslabilo ich za mocno.
Wizualnie wygląda na spory otwór bo jest czysty po przetaczaniu.
Linarr
ale tu wcale nie chodzi o głębokość otworu czy też wysokość tylko ten cieniutki kawałeczek materiału co został między pierścieniem a przewężeniem na tłoku
perlik
Foto tłoka nie przerobionego.




rysiek009
@perlik sam robisz cały remont?
perlik
Jeszcze kilka mniejszych lub większych pytań.

Stopień sprężania w tym silniku wynosi 11 a by go tak podnieść lekko ? Do 11,5 albo 12 ?
Z CP jest set do tego silnika na 13:1 ! - - - Link do tłoków CP - - -
Dla pewności trzeba było by bardziej podfrezować tłoki pod zawory (bo jest też wałek ostry)

Co myślicie ?

Dla wzmocnienia tłoków zawsze można je ceramiką pokryć,

Ten wzór można stosować do tego silnika ? tak to działa ?

Wzór pokazuje jak teoretycznie obliczyć nowy stopień sprężania :

nowa moc=stara moc*(E2/E1)^(0,365*n)
E1 - stary stopień sprężania, E2 - nowy stopień sprężania, n - ilość cylindrów.

Wzór jest prawdziwy, jeżeli:
a/ nie występuje spalanie detonacyjne
b/ kąt wyprzedzenia zapłonu pozostał bez zmian
c/ nie uległ zmianie AFR
d/ nie uległo zmianie paliwo
Slawo2000
CYTAT
Wzór pokazuje jak teoretycznie obliczyć nowy stopień sprężania :

nowa moc=stara moc*(E2/E1)^(0,365*n)

Czyli np. zwiększenie stopnia sprężania z 9 do 11 w silniku czterocylindrowym dałoby przyrost o 34%? Sądzę, że 3.4% byłoby bliższe prawdy. Gdzieś we wzorze jest chyba błąd...W ogóle wydaje się, że w tym przypadku posługiwanie się jakimiś wzorami ma mały sens.
perlik
Hmmm coś jest nie tak, bo za duże przyrosty. Myślałem że wzór pokaże jak zmieni się teoretycznie moc razem ze zmianą cr. Wiadomo że zmiany były by inne bo większe cr to i spalanie stukowe podskoczy to trzeba lepsze paliwo, strojenie itp itd.
matteusz
Ciekaw jestem dlaczego wg tego wzoru przyrost mocy w ośmiocylindrowym silniku miałby być większy np. w czterocylindrowym.
perlik
Wzoru ja nie wymyślałem, znalazłem go tu na forum w wątku z 2007r i myślałem że może działa.

Ale dobra wiemy że wzór nie działa, wie ktoś czego mu brakuje albo może co da zwiększenie cr w tym silniku i o ile je zwiększać ?
Chycu
tutaj cytat z auto-swiat, gdzie odpowiedzi udzielał jakiś doktor, ale nie znalazłem kto to był dokładnie
tak czy inaczej:
"Z przeprowadzonych badań wynika, że zwiększenie stopnia sprężania z 8 do 9 pozwala zwiększyć sprawność silnika o 3 procent. Dalsze zwiększenie z 9 do 10 pozwala poprawić sprawność o 2 procent."
matteusz
Z tym, że "zwiększyć sprawność o 3%" nie oznacza "zwiększyć moc o 3%", na sprawność teoretyczną silnika ZI w funkcji stopnia sprężania jest całkiem prosty wzór.
Chycu
wiem że to nie to samo, ale myślę że na tej podstawie można to obliczyć, choć szczerze nie chce mi się szukać teraz tych zależności smile.gif
perlik
Da się jakoś to jakoś obliczyć ile może dać podniesienie cr ? Albo praktycznie co to da i czy robić na 11,5 czy 12 ? A może wcale ?
GrzesiekK.
CYTAT(perlik @ Tue, 19 Dec 2017 - 22:45) *
Da się jakoś to jakoś obliczyć ile może dać podniesienie cr ? Albo praktycznie co to da i czy robić na 11,5 czy 12 ? A może wcale ?



Wydłużyłeś czasy wałków więc z automatu zmniejszasz CR dynamiczny, dlatego też musisz podnieść statyczny CR aby to skompensować.
Frolik
CYTAT(matteusz @ Mon, 18 Dec 2017 - 00:33) *
Ciekaw jestem dlaczego wg tego wzoru przyrost mocy w ośmiocylindrowym silniku miałby być większy np. w czterocylindrowym.


odpowiadając w sposób jak najmniej naukowy, a jak najbardziej prosty do zrozumienia dla przeciętnego śmiertelnika: to dlatego, ze w dużym uproszczeniu, w przytoczonej tu sytuacji, w V8 względem R4 więcej paliwa pójdzie w moc, a mniej to będą straty cieplne.
tym niemniej ten wzór wydaje się być jakos nie do końca prawdziwy...
perlik
CYTAT(GrzesiekK. @ Wed, 20 Dec 2017 - 12:56) *
Wydłużyłeś czasy wałków więc z automatu zmniejszasz CR dynamiczny, dlatego też musisz podnieść statyczny CR aby to skompensować.



A prościej ? Czyli i tak trzeba planować by podnieść cr. To jak obliczyć ile trzeba splanować by było dobrze ?
matteusz
CYTAT(Frolik @ Thu, 21 Dec 2017 - 09:45) *
odpowiadając w sposób jak najmniej naukowy, a jak najbardziej prosty do zrozumienia dla przeciętnego śmiertelnika: to dlatego, ze w dużym uproszczeniu, w przytoczonej tu sytuacji, w V8 względem R4 więcej paliwa pójdzie w moc, a mniej to będą straty cieplne.
tym niemniej ten wzór wydaje się być jakos nie do końca prawdziwy...

Możesz rozszerzyć temat? Wydaje mi się, że wręcz przeciwnie: w v8 będą większe straty cieplne. Chyba, że zakładasz znacznie większe bore to stroke ratio dla r4 przy określonej objętości skokowej, ale to niekoniecznie musi być prawdą.
Trochę odbiegamy od istoty tematu, ale zainteresował mnie ten wzór.
kaziu1985pn
Bardzo prosta zależność, na deske dusza 4 nogi i 8 nóg, kazda delikatnie wzmocnimy to gdzie będzie większy nacisk sumaryczny na wyjsciu ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.