Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: VAG 1.4 TSI/ TFSI - 150KM a 180KM ?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
sbartek
Możemy "dzisiaj" zupełnie tanio kupić samochody koncernu VAG z silnikiem 1.4 TFSI - katalogowo/ papierowo w wersji o mocy 150KM i momencie 250Nm. Wiadomo również, że była dostępna wersja 180KM i 250 Nm i była montowana w Seacie Ibiza Cupra i czy był to już wtedy silnik z turbosprężarką i kompresorem? Obecnie być może nawet 192KM i znacznie więcej momentu - bo podobno 320Nm. Być może ktoś już wie z czego wynikają te różnice - a może nie ma żadnych różnic lub jedynie minimalne? Jak to sprawdzić? Moje oczekiwania to zakup Skody z tym silnikiem 1.4 i uzyskanie jak najwięcej się da... może to chytry plan a może głupi - proszę niech ktoś podpowie... Wiadomo, można kupić wersję 2.0 RS lub 2.0 diesel ale nie o to chodzi :-( w tym konkretnym poście.
DSTurbo
W zależności od samochodu miały od 140 do 180KM, mówimy oczywiście o wersji doładowanej i kompresorem i turbo?
Dobry znajomy (nie szwagier brata kolegi) ma ten silnik w scirocco, przebieg ok 100k, kilka razy wymieniana pompa wody na gwarancji, 2 razy zmieniany rozrząd z nastawnikiem. Nie miał miał problemów przynajmniej do tej proy z pękającymi tłokami. Niedawno zrobiony wydech w mg+czeka na strojenie moc docelowa ok 220KM po tych zabiegach. Jeśli chodzi o dynamike, elastyczność, jak na 1.4 rewelacja, bez porównania do innych 1.4 (tjet,multiair) + niskie spalanie.
tomek evo
Tych silników 1.4 TSI/TFSI jest całe multum. Z tego co wiem wolne od wad są silniki na pasku o mocy 140 i 150 KM, nie wiem jak wygląda sprawa wersji 180 KM ale prawdopodobnie powinno być ok. 1.4 150 Km na pasku jest na rynku dopiero od bodajże 2014 roku więc na rynku nie ma zbyt wielu aut.
hexx
jest wersja tego 1.4 z dwoma wtryskiwaczami na cylinder ?
marszall
Rodzina silnikow 1.4 tsi jest bardzo bogata te 180km sa na kompresorze+turbo, nie wiem jak knkretnie 180km ale te slabsze sa strasznie awaryjne, lancuch napinacze, zawor przestawiania fazy, sprzeglo kompresora zintegrowane z pompa wody, pekajace tloki, problemy z cisnieniem oleju. Z tych samych lat byly jeszcze na samym turbo juz mniej awari glownie rozrzad na lancuchu i zacinajace sie klapka WG w turbo. Nowe 1.4 sa na pasku o ogolnie duzomniej sie psuja
banan
@sbartek Jesli chodzi o ogolne rozeznanie w kwestii silnika z twinchargerem moze cos takiego Ci pomoze? To z materialow szkoleniowych VW; raczej podstawowy opis, ale zwsze cos. http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf

Wrazenia z jazdy dokladnie jak napisal kolega DSTurbo - przyjemne, spory moment jak na 1.4, plaski przebieg w szerokim zakresie obrotow itd. Fajny do daily, szczegolnie ze skrzynia 6.

Niecale 10 tys. km ktore jak dotad zrobilem takim motorem to niestety za malo zebym ocenial trwalosc. Ogolnie auto ma zrobione 160 tys. km i z jego historii wynika, ze pompa wody byla zmieniana raz (zapewne ze sprzeglem kompresora), napinacz chyba tez raz. Poza tym jakies pierdoly. Peknietych tlokow/wymian silnika na razie brak a historia dosc pewna (glownie ASO az do samego zakupu przeze mnie). Poki co jezdzi bezproblemowo ale dopiero sie okaze czy to nie bomba zegarowa. W tym tyg. bedzie mi robil wiekszy przeglad ktos, kto podobno na VAGach sie zna, wiec jesli chcesz moge dac znac jakie horrory wyjda na jaw wink.gif

Jesli mialbym cos Ci doradzic, to bierz taki na dupowoz o ile wystarczy Ci jego seryjna moc. Do modow/auta weekendowego troche bez sensu. Za roznice w cenie wzgledem 2.0 TSI/TFSI (np. Golf V GT vs GTI) ledwie dobijesz do fabrycznej mocy tego wiekszego i wiele wyzej juz latwo nie podskoczysz.

[EDIT] Co do wspomnianych wyzej silnikow na pasku, to juz raczej z samym turbo, a Tobie chodzi jak rozumiem o turbo+kompresor. Byly w ogole twinchargery na pasku?
Spawos
powoli przerabiam temat , golf 140 tys turbo do regeneracji przy 180 wymaina rozrzadu byla, a wersje 122 konan od 140 rozni sie turbina 160 ma kompresor

ja mam wersje 122 (CAXA) konna ma mala turbine, zmiana na turbo K03 od wersji 140 i z wieksza moca 150,160 itp , trzeba dorobic DP bo strony zimna i ciepla turbo sa odwrotnie , do tego IC centralny +orurowanie, wydech od golfa GTI i 200-230 da sie zrobic
rex
Ja jestem w trakcie kupna Leona fr TSI 150km. Do mnie przemawia bardzo spalanie bo troche to testowałem. Jeśli da się 200km osiągnąć to tym bardziej.
banan
Zgodnie z obietnica update po dokladnym przegladzie - jednak bez dramatow i w sumie nie ma o czym pisac. Rozrzad dziala, tloki cale, oleju nie bierze, osiagi trzyma itd.

rex, te 200 KM z hakiem o ktorych pisal Spawos nie powinny stanowic problemu, najpopularniejsze gotowce (np. Revo bardzo powszechne w UK) wlasnie do tylu dobijaja. W tej wersji ktora ja mam, robi sie tyle bez modyfikacji mechanicznych, wiec w tym Leonie 150 KM tez moze tak bedzie (z tego co pisze Spawos tam juz powinno byc odpowiednie turbo). Czy to sie oplaca w porownaniu do kupna 2.0, kazdy zdecyduje sam. Plusem silnika z kompresorem poza fajna charakterystyka sa doznania dzwiekowe wink.gif

Leon FR jest spoko. W ogole warto ten silnik kupic w aucie, w ktorym robi on za 'wersje lekko usportowiona', bo dostajemy w pakiecie sensowne zawieszenie i hamulce. Spalanie wyszlo Ci az tak rewelacyjne? U mnie w Mk 5 GT jest na pewno niezle jak na 170 KM, ale na rekordy ekojazdy bym sie nie nastawial.

GREGOR10
Tu macie testy 0-100km/h z RL jak jeździ takie 1.4TSI 160PS po modzie na 200ps
http://gregor10.pl/vw-scirocco-1-4tsi-160k...-300nm-stage-1/

sadam55
Kurde, ale start atomowy jak na ośkę. Jakaś super opona, czy co?
Bardzo długie przełożenia ma skrzynia, chciałbym mieć coś takiego u siebie w GPA :/
Garcarek
A ja bym odradzał tego typu wynalazki, może te nowsze są lepsze ale.. kumpel zakupił Golfa V GT 1,4 tsi 170 bodajże kucy i po roku z hukiem go sprzedał, na końcu to rzęził jak klekot TDI, rozciągnięty łańcuch, potem piszczał u niego kompresor tzn sprzęgiełko tzw, tak coś gadał, wywalało na końcu kontrolkę oleju i jakieś błędy wieczne - sprzedał i koniec tematu.
Nie wiem czy nowsze tsi też takie sa ale ja bym wolał bardziej polecane turbo od Opla czy t-jet Fiata.

I ja tego nie mówię celowo tylko żeby ktoś pełen entuzjazmu nie ładował tysięcy koni a potem mu zaczną pękać tłoki. TSI i dla mnie to jest ta sama jednorazówka co THP
GREGOR10
Robiłem 1.4Tjet na 208PS 335NM
http://gregor10.pl/fiat-bravo-1-4t-jet-120...-335nm-stage-2/


Musze przyznać 1.4T-Jet świetnie pracuje i jest praktycznie bezawaryjny.Jednak TSI ma bardziej przyjazna charakterystyka - bardziej plaska i ciągnie od dołu jak szalony w stosunku do Tjeta z GT1446,
Aczkolwiek nie powiem zlego slowa bo w moim odczuciu 1.4Tjet super jednostka , zdecydowanie bardziej bezawaryjna (prosta w budowie) w stosunku do 1.4TSI, do tego mozliwosc montazu LPG tak jak w fiacie powyżej redukuje koszta do śmiesznych wartości.

1.6THP , niestety filmiku nie mam - ale gonił świetnie po kuracji wzmacniająco - odmładzającej (tj czyszczenie dolotu z nagaru ktory zabrał 25KM !!!!)
http://gregor10.pl/mini-cooper-mcs-1-6t-170km-208km-322nm/




A Tyle dalo czyszczenie dolotu


Awaryjność niestety na podobnym poziomie jak 1.4TSI , rozrząd, wtryski , a dolot syfi się szybciej jak w TSI.
Motor ciężki w diagnozie dla normalnych warsztatów, choć TSI również wiele nie odbiega od niego pod tym kątem smile.gif
Osiągi po doprowadzeniu go do ładu jednak świetne a i spalanie malutkie.
rex
Akurat ja mowie o modelu Leona z 2016 czyli tym na pasku i bez kompresora. Niestety wygral u mnie z foka st bo tu jest jakas tam sansa na zejscie ponizej 10l/100km. Jest usportowiony, fajny zawias, wnetrze tradycyjne z jakims tam smaczkiem. Od razu idzie na program biggrin.gif Spalanie u dwoch kolegów 9l w Wawie dośc dynamicznie. W razie czego jakies tam LPG z dotryskiem jest na rynku.
sadam55
LPG jak już coś to tylko takie, gdzie nie jeździ sie na PB
Kosztuje 8 koła, także lepiej na benie sie pobujać wink.gif
mitusm
Wersja z kompresorem już dawno okrzyknięta najbardziej awaryjnym silnikiem w historii motoryzacji. Zaraz po gwarancji wszyscy się tego pozbywają. Wersje z samym turbo po 2012r chyba coś tam poprawione, już nie spalają oleju na równo z benzyną. Ale i tak daleko im do doskonałości. Już lepiej poszukać ecoboosta lub opla/fiata na zwykłym wtrysku puki jeszcze kupi...
rex
Mi go potrzeba na 4 lata biggrin.gif Są dwa podstawowe problemy z ecoboost: brak DSG i wyglad bo foker wyglada dobrze dopiero w ST...
PS. Podobno nowe TSI już nie jest olejopicą strasznym...
ZUCZEKTT
Dsg w tym silniku to marne dq200 źle znoszą moment obrotowy.
Damzzii
CYTAT(rex @ Sat, 04 Feb 2017 - 10:37) *
Są dwa podstawowe problemy z ecoboost: brak DSG

I to uważasz za wadę? smile.gif Powiedz to właścicielom aut którzy wpakowali nie małe pieniądze na remonty tych skrzyń.
To samo 1.4 tsi, masakra, w połączeniu z dsg to "kumulacja" coś jak 2.5 tdi z multitronikiem.
rex
Jeszcze raz podkresle. Samochod bedzie na gwarancji a DSG jak.sie olej wymienia co 60tys to nie pada tak szybko - przynajmniej z tego co mowia spece.
hexx
na forum superb'a rekordzista dostał nowa skrzynię DSG przy przebiegu 7000 km jak pamiętam
bolus1
te na suchym sprzęgle to jakiś żart jest umierają na potęgę.
rex
To mi ćwieka zabiliście...zawsze można kupić TSI w manualu...
janpet
To moze ja sie wypowiem - mialem polo gti 2013r 1.4tsi od nowosci do 80kkm

Polaczenie zajebiste do miasta, bardzo fajna charakterystyka, trzeba pamietac ze dsg dq200 wymaga specyficznego traktowania, jak w wakacje nie bylo ruchu to spalanie 7,5l na luzie, w DSG 7 biegow pomaga, trasa 7-8l przy 140km. Prowadzi sie moze nie jak clio, ale w miare przyzwoicie, a materialy w srodku bardzo dobre jak na segment B.

Sprzedalem przed koncem gwarancji wink.gif troche ze strachu glownie o skrzynie, troche bo potrzebowalem czegos wiekszego.

1.4tsi 180km przed 2013 mial oznaczenie CAVA i podobno byl straszliwa kupa, tak przynajmniej wszyscy opowiadaja
1.4tsi od 2013r mial tzw cichy lifting i oznaczenie CTHE - kute tloki, wzmaciane korbowody i bonus z fabryki (mojego nie hamowalem). Ciagnal do odciny praktycznie codziennie po rozgrzaniu.
Gdzies w okolicach 2015-2016 wprowadzili nowy 1.8tsi tylko na turbo 192km.

Przy 60k zaczelo mi piszczec sprzeglo kompresora, reszta ideal - pytanie, czy chcesz ryzykowac takim autem 150-200kkm?

Olej wcinal ok 1l na 5-6k km.
ZUCZEKTT
CYTAT(rex @ Sat, 04 Feb 2017 - 14:47) *
Jeszcze raz podkresle. Samochod bedzie na gwarancji a DSG jak.sie olej wymienia co 60tys to nie pada tak szybko - przynajmniej z tego co mowia spece.

A co 40tyś to jeszcze lepiej, tylko nie myl syfiastych suchych Dsg z pancernym dq250 lub dq500 które to występują w mocniejszych wersjach, nie w 1.4 czy 1.6tfsi.
addam24
Znajomy kupil sirocco 1.4 170ps z udokumentowanym przebiegiem 110 tys km.I po dwoch tygodniach wystapil jakis problem z tlokiem.Silnik do generalnego remontu.Wczesniej mowil ze ubywa duzo oleju.To tak z zycia wziete.
rex
Dobrze ale ten nowe TSI sa juz wolne od wad i zostało to zdaje się potwierdzone. Problem jedynie z DSG.
Damzzii
Nie chcę być złym prognostykiem bo nie miałem do czynienia z "poprawionymi" silnikami, ale szczerze wątpię. Okaże się dopiero jak nowa konstrukcja zrobi trochę przebiegu.
Q40
1.4 touran 170, 5 lat tamu wymiana silnika przy 70k, obeca jednostka ma juz 300k... bez awaryjnie.
rex
Zeby nie być gołosłownym, zzakupiłem Leona 2016 1.4tsi 150 DSG. 2 tygodnie od zakupu mogę powiedzieć iż mimo mojej wrodzonej niechęci do VAG jest to megaudany samochód. Ma akurat tyle gadżetów, że nadal się czuję w nim kierowcą a nie operatorem statku kosmicznego. Silniczek, dzięki DSG, bardzo sprawnie napędza się do 130km/h. Potem już jest zadyszka, aczkolwiek nadal nie ma tragedii. 1200km w miare ostrej jazdy i poki co brak zużycia oleju. 17k przelotu. Jutro zmieniam oliwe na motul 5w40 i w poniedziałek kuracja na 180/300.
addam24
Daj znac jak juz troche pojezdzisz.
rex
No i ch... Pojechałem do Diagtronika zeby wpieli sie bezposrednio ale komp jak Iphone. Trzeba wiercić a tego to już nie "pomaluje". Przez OBD będzie widać ilość resetowań i spore ryzyko. Wyszlo 157km i 275Nm. 2.5k pelen moment. Moc 4 tys i leci wszystko na leb czyli jakby programem zdławiony.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.