Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Gauge do EMU, black
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
RasPL
Cześć,

jako że jest zainteresowanie by zbudować do EMU, EMU black jakiegoś typu "gajger" zakładam temat by poznać wasze opinie na temat wyglądu/funkcji urządzenia oraz zainteresowania.

Cytując z tematu EMU
CYTAT
Nie ma sensu robić urządzenia typu AIM dashboard etc bo one istnieją. Więc myślę że jakiś zegar który pokazywałby AFR,EGT1,EGT2,IAT,CLT,BOOST,OIL_P,OIL_T był by ok.
Można by się pokusić żeby zależnie od istniejących czujników wyświetlał ich wartości a jeżeli np nie ma EGT to nie wyświetlał cały czas tylko 0.


W zamyślę podpięte by było do portu CAN lub Serial ecu skąd dostawało by informacje o ww parametrach. Na PC napisałbym prosty konfigurator urządzenia by dało się dla wszystkich wyświetlanych wartości ustawić alarmy.
Ja postawiłbym na prostotę, dla mnie problemem nie jest stworzyć urządzenie z matrycą LCD 10" i procesorem 8 rdzeniowym ARM tylko to są koszta nie adekwatne do roli urządzenia.

BeeMiX
Ja bym to widział jako jeden wiersz i jeden przycisk do skakania kolejno po parametrach.

Koszty podobnego gałgana jak ten który wrzucałem w wątku EMU były by wysokie? Tutaj link http://www.btigauges.com/ecu-master.html
Snara
Ja oczywiście jestem za.
Fajnie by było żeby dało się wyświetlić jakieś 6 parametrów na raz, a te które nie byłyby komuś potrzebne to zamienić na inne typu EGT na CLT itp w konfiguratorze, pomysł z alarmami też zajebisty.
SAS Parts
Jeśli juz robić to dashboard. Gałgany 52mm z czcionką 3mm czy przeskakiwanie za pomocą pstryczka elektryczka to średni pomysł.

Według mnie musowo na takim multi display musi być czytelnie przedstawione jednocześnie:
- obroty
- AFR
- EGT
- ciśnienie oleju
- temperatura oleju

To jest takie minimum.

Resztę czyli ciśnienie paliwa, prędkość, boost może być wciśnięte przy okazji i przełączane za pomocą pstryczka. Dobrze by było taki pstryczek zrobić zewnętrzny żeby można było sobie podpiąć w wygodne miejsce na przykład przy kierownicy.
BeeMiX
SAS, bez sensu, od tego jest tablet z BT
Snara
No w sumie jeden niewielki wiersz tez by był ok smile.gif
Mozna dac przy kierownicy i wzrokiem nie trzeba bedzie szukac.

Ale i taki ze 4 dowolne parametry by wyswietlal na raz + migajace warningi tez spoko.
kkkacper
Popieram przedmowcow.. oczywiscie trzeba wyposrodkowac wszystko, bo czasem ciezko skupic wzrok na jakiejs mega malej czcionce, ale jeden wiersz przelaczany przyciskiem (gora dwa) w zupelnosci wystarcza.. Raspciu moze tez bym sie na sezon skusil tongue.gif
Snara
Nikt nie mówi o czcionce 3mm hehe biggrin.gif
SAS Parts
CYTAT(BeeMiX @ Thu, 05 Jan 2017 - 16:25) *
SAS, bez sensu, od tego jest tablet z BT


Tak wiem o tym. Tylko ja jestem tradycjonalistą biggrin.gif Wyświetlacz musi być połączony kablem, i pokazywać najważniejsze rzeczy "na raz" - mega rozwiązanie gdy odpala się pierwszy raz nowo poskładany silnik, te tablety z BT jakoś mnie nie przekonują a kupić dobry to też kilka stów. Rozwiązanie o którym piszesz czyli jeden/dwa wybrane odczyty są też ok, pod warunkiem że jest warning niezależny od tego co aktualnie widzimy na wyświetlaczu. Tylko jest jedno ALE według mnie. Jeśli będziemy "podglądać" EGT i boost, a zawyje alarm od ciśnienia oleju, to naturalnie gasimy silnik jak najszybciej, i podgląd "co się stało" mamy już tylko w logach - czyli wyprawa do tunera niech diagnozuje. Ale w przypadku gdy podglądamy ciśnienie oleju i EGT a turbo zacznie peakować bo jakaś pierdoła sie przytrafi, to znów latać do tunera żeby logował ?? To bezsens. Dlatego jak już robić "wyświetlacz" to jak dla mnie sens jest tylko wtedy gdyby miał on zastąpić seryjne zegary. I niech kosztuje 600 - czy 800 czy 1000pln czyli równowartość pierdyliarda zegarków 52mm z czujniczkami, ale niech będzie pokazywał to co te pierdyliard zegarków. Po prostu osobiście lubię mieć podgląd na kilka wartości. Jedyny "minus" zegarków to taki że nie ma ich za bardzo gdzie zamontować estetycznie żeby były widoczne. Albo słupek A, albo "kurniki" na desce co wygląda średnio, albo gdzieś tam się je wciska koła lewarka zmiany biegów w jakąś kieszeń wolną, ale wtedy nie są czytelne (albo patrzy się na drogę albo "w podłogę" co rozsądne nie jest).

CYTAT(Snara @ Thu, 05 Jan 2017 - 18:47) *
Nikt nie mówi o czcionce 3mm hehe biggrin.gif


Odniosłem się do tego co pokazał Beemix - czyli zegarek 52mm średnicy z wyświetlaczem który mógł czytelnie pokazać jedną wartość, lub kilka ale mniej czytelnie - zwłaszcza gdy się jedzie smile.gif

Ale to jest moje zdanie tylko.
RasPL
Na zegarze 52 wiele sie nie upcha bo to malenstwo (wyswietlacz) Szukam jakiegos wyswietlacza ktory by ogarnął temat. Warning w moim mniemaniu to syrena a na wyswietlaczu miga wartosc ktora wyszla poza zakres.
Tomek_P
Ja mam coś takiego zamontowane do zegarów e30-stki. Ten wskaźnik afr/egt też miał być w zegarach w miejsce poziomu paliwa ale nie było czasu więc zostało tak jak jest.

RasPL
Ja patrze w strone oled. Sobie zrobilem kontroler haldexa na malym 0.96". Wku... mnie ta poswiata w lcd wink.gif W moim kompresorze tez mialem zrobione na malych LED 7 seg 4xEGT i boost ale to znowu bylo by kilka zegarów. Stawiam na jeden multi z kilkoma odczytami.

Jak cos pokazuje 6 wartosci to naprawde daleko temu do apki na tablet wink.gif Ja tam akurat nie jezdze z tabletem na szybie.
SAS Parts
Coś takiego jak TomekP pokazał. Tylko większe żeby wbić obrotek a wokół niego wartości innych modułów (EGT AFR itd itp.) Aby była możliwość wywalenia seryjnych zegarów całkowicie.

A - odpada żenienie ori zegarów z EMU.
B - odpada wygląd (dla mnie in miinus) taniego tableta na desce, który i tak trzeba jakoś podłączyć pod zasilanie (kolejne kombinowanie) lub wyjmować z samochodu i ładować w domku smile.gif

Ach i w przypadku gdyby wyświetlacz miał być "zamiennikiem" fabrycznych, przydałoby się wyświetlanie poziomu paliwa wink.gif Nie musi być stałe, ale przydatne dla osób latających po torach na czas, czy podczas treningów gdzie liczba przejazdów nie jest ograniczona i goni się dopóki są heble i opony.

EDIT"

A co do "poświaty" wyświetlaczy LED. Trzeba zastosować taki wyświetlacz jak w kalkulatorach plus "zewnętrzne" podświetlenie diodami LED - białymi ciepłymi lub zimnymi. I problem znika.
Snara
CYTAT(RasPL @ Thu, 05 Jan 2017 - 21:04) *
Ja patrze w strone oled. Sobie zrobilem kontroler haldexa na malym 0.96". Wku... mnie ta poswiata w lcd wink.gif W moim kompresorze tez mialem zrobione na malych LED 7 seg 4xEGT i boost ale to znowu bylo by kilka zegarów. Stawiam na jeden multi z kilkoma odczytami.

Jak cos pokazuje 6 wartosci to naprawde daleko temu do apki na tablet wink.gif Ja tam akurat nie jezdze z tabletem na szybie.


+1
BeeMiX
CYTAT(RasPL @ Thu, 05 Jan 2017 - 21:04) *
Ja patrze w strone oled. Sobie zrobilem kontroler haldexa na malym 0.96". Wku... mnie ta poswiata w lcd wink.gif W moim kompresorze tez mialem zrobione na malych LED 7 seg 4xEGT i boost ale to znowu bylo by kilka zegarów. Stawiam na jeden multi z kilkoma odczytami.

Jak cos pokazuje 6 wartosci to naprawde daleko temu do apki na tablet wink.gif Ja tam akurat nie jezdze z tabletem na szybie.


+1

Idealny pomysł z warningiem
RasPL
CYTAT(SAS Parts @ Thu, 05 Jan 2017 - 21:13) *
Coś takiego jak TomekP pokazał. Tylko większe żeby wbić obrotek a wokół niego wartości innych modułów (EGT AFR itd itp.) Aby była możliwość wywalenia seryjnych zegarów całkowicie.

A - odpada żenienie ori zegarów z EMU.
B - odpada wygląd (dla mnie in miinus) taniego tableta na desce, który i tak trzeba jakoś podłączyć pod zasilanie (kolejne kombinowanie) lub wyjmować z samochodu i ładować w domku smile.gif

Ach i w przypadku gdyby wyświetlacz miał być "zamiennikiem" fabrycznych, przydałoby się wyświetlanie poziomu paliwa wink.gif Nie musi być stałe, ale przydatne dla osób latających po torach na czas, czy podczas treningów gdzie liczba przejazdów nie jest ograniczona i goni się dopóki są heble i opony.

Tyle ze to juz nie multi gauge potrzebne tylko jakiś dashboard które EMU wspira zresztą. Pozatym brak licznika to już tylko w aucie do upalania, nie ma żadnych kontrolek świateł, płynu hamulcowego itp. Tutaj też ECU master wychodzi naprzeciw z CAN keyboard i PMU.

Do Twojej propozycji potrzeba by jakiegoś LCD tft 7" lub customowy taki jak w np. Race Technology DASH2

CYTAT(BeeMiX @ Thu, 05 Jan 2017 - 13:45) *
Ja bym to widział jako jeden wiersz i jeden przycisk do skakania kolejno po parametrach.

Koszty podobnego gałgana jak ten który wrzucałem w wątku EMU były by wysokie? Tutaj link http://www.btigauges.com/ecu-master.html


Nie były by wysokie tylko nie potrafię znaleźć gdzie kupić obudowy 52mm typowe dla gałganów sad.gif

Narazie to zastanawiam się czy taki 3.2" OLED jak np. w UKP PRO bylby odpowiedni.
BeeMiX
Ruszysz coś czy odpuściłes? tongue.gif
RasPL
ecumaster dziala w tym temacie.
kisielisodd
BeeMiX
Super rozwiązanie do sportu. Na ulice nie bardzo smile.gif będzie coś małego z o-LED’em?
CaliforniaKid
Mają być dwa rozmiary z tego co kiedyś EM informowało.
kisielisodd
To co proponujecie to zupełnie inne urządzenie, winnym pułapie cenowym i ja to wiem. Dokładnie wiem co chcecie zbudować. Dash oczywiście ma zdecydowanie inne zastosowanie, chociaż nie zgodzę się że jest dedykowany tylko do motosportu. Po za "sportowym" wyglądem, posiada pełną funkcjonalność wyświetlacza seryjnego a nawet daje więcej. Kierunkowskazy, kontroli informujące o włączonych światłach, to wszystko można sobie zdefiniować na diodach ledd czy na samym wyświetlaczu, to znaczy wskaźniki pokazujące temperatury, poziom paliwa w baku, czy nawet zużycie paliwa można sobie zdefiniować (licznik kilometrów tez będzie dostępny). Dash jest ekstremalnie elastyczny i nie ma zdefiniowanych z góry stron czy kanałów. Software pozwala tworzyć własne page, własne kanały matematyczne, własne strategie w sposób całkowicie dowolny i to do tego "na żywo". Zdjęcie dołożyłem tylko dla tego że gdzies w rozmowie wspomniane było już od wyświetlaczu biggrin.gif Wyświetlacz oferowany jest w 2 rozmiarach 7 cali i 5 cali. Ten ze zdjęcia to 7 calówka.

Mam nadzieję że uda się zrobić taki wskaźnik o jakim piszecie, bo tanie rozwiązanie zawsze się sprzeda, zwłaszcza że EMU nie używa już kilkanaście osób.
mlody1921
Jaka cena 5 i 7 cali i czy zeby działał np. poziom paliwa musi być podpięty do emu ? czy do tego wyświetlacza ?
mlody1921
I tylko emu classic
RasPL
domniemam ze calosc idzie po can. wiec i emu i emu classic i moze inne oem marki
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.