CYTAT(Pazdanek @ Wed, 11 Jan 2017 - 15:25)
Ok, dzięki za wszelkie wskazówki, pytanie teraz takie czy przed strojeniem warto bawić się w jakieś wkładki filtra powietrza typu K&N albo pipercross? Pytaniem nie bez powodu bo dużo ludzi dłubie wydechy w 2,8 Vr6, wkłądają filtry i na hamowni pod 220 koni podchodzi z serii 204...
Ogólnie czy jest szansa żeby 1,8T po sofcie ze 150 jechał podobnie jak 2,8 Vr6 seryjny czy raczej kiepsko?
Chodzi mi o takie auta jak Cupra 2,8 V6 albo Golf IV 2,8 itd..Bora..
P.S. a co z paliwem lać 98? czy zostać przy 95?
Szkoda pieniedzy na wkladki itp przy samym sofcie, jakiekolwiek modyfikacje puszki cos daja kiedy zblizasz sie do granicy jej mozliwosci a te sa duzo wyzsze niz sam soft.
Golf 4 1.8T z dobrym softem pod Pb98 na ktorym wyjdzie przykladowe 18xKM bedzie jechal moim zdaniem wyraznie lepiej od Golfa 4 2.8, z prostej przyczyny koni bedzie nieznacznie mniej a jest duzo lzejszy ze wzgledu chociazby na brak napedow, ktore raz ze waza a dwa powoduja duzo wieksze straty w mocy dostarczanej na kola.
Kolejna sprawa to jak przeanalizujesz wykresy obu samochodow to sie okazuje, ze przebieg momentu w takim 1.8T po sofcie jest lepszy w niskim i srednim zakresie obrotow, wiec i mocy w tym zakresie takie 1.8T bedzie mialo wiecej od 2.8 a ta przewaga w koniach dla 2.8 bedzie tylko gdzies na samej gorze
Soft mozna zrobic zarowno pod paliwo 98 jak i 95, tylko musisz sie liczyc z tym, ze na 95 bedzie sporo mniejszy wynik niz na 98.
Jak wystroisz na 98 to tez zapomnij o laniu 95.
CYTAT(Fawor @ Wed, 11 Jan 2017 - 16:16)
wracając tylko do tego punktu: potwierdź że Ty rozumiesz, że nie da się zrobić przy 3200 obr 270Nm i 150KM?
CYTAT(Pazdanek @ Wed, 11 Jan 2017 - 16:26)
Tak, tzn rozumiem i nie rozumiem
Moc wynika z wygenerowanego momentu obrotowego przy danych predkosciach obrotowych i z prostego wzoru masz, ze z 270Nm przy 3200obr nie bedzie w tym miejscu 150KM.
Z 270Nm przy 3200obr masz jakies 122KM, zeby miec 150KM przy 3200obr musisz wygenerowac 330Nm.
CYTAT(Pazdanek @ Wed, 11 Jan 2017 - 16:26)
Mówimy o serii np. AGU tak?
Bo jeśli by dac K03s, wtryski większe itd itd...i ostatecznie moc 220 koni to pewnie inaczej by to wyglądało czy sie myle?
A czy tuner może dac sobie moment jaki chcesz i gdzie chce? tzn nie mówie o 400 Nm ale z czego wynikają te różnice typu jeden ma w piku 255, drugi 278 a trzeci aż 310?
To kwestia softu, tunera czy wydajności osprzętu?
P.S. znalazłem taki wykres AGU po sofcie i pytanie za 100 pkt jak to możliwe że on ma tylko 230 Nm? skoro okolice 220 to seria pokazuje na hamowni?
Tuner nie daje momentu ile chce, ten moment wygeneruje silnik, oczywiscie tuner z grubsza ma wplyw na to jaka ta wartosc bedzie, bo w przypadku omawianego K03 zadajac z dolu boost 0.9b bedzie ten moment wyzszy niz w przypadku zadanego 0.6b w tym samym zakresie.
Wykres ktory pokazales to wlasnie taki przypadek, ze widocznie podczas robienia softu doladowanie zostalo podniesione tylko gora i zamiast seryjnego 0.5b z dolu spadajacego do 0.3b przy odcieciu, masz w calym zakresie obrotow przykladowo to 0.5b, dlatego moment na dole nie wzrosl bo boost jest seryjny a gora jest wiecej wszystkiego bo do konca trzyma to 0.5b zamist spadac do 0.3b, gdyby z dolu dmuchnac 0.9b spadajace do 0.6b przy odcieciu, wykres ten by wygladal zupelnie inaczej.
O przykladowo tak
K03 + Pb98