Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: silverrocket SAAB
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
podolito
Zacznę od tego że nie do końca jestem pewien czy powinienem zakładać post w tym dziale...
Nie jest to auto robionę przez jakąś firmę, nie jest to auto z budżetem na grube tysiące.
Po prostu sam dla siebie na miare wlasnych mozliwosci.
Pewnie po opisie i zdjeciach nie bedzie tego widac ale trwało to wszystko dłuuuugo i od razu nie mialo takiej formy
(wiadomo wczesniej byly inne słabsze graty ale nie bede tym zanudzał , liczy sie to co jest teraz)
Mam nadzieję że Was nie rozbawię do łez a jeśli tak to pozytywnie...
Powolutku, w warunkach takich jakie akurat są/były ale zawsze coś tam szkrobie.
(taka trochę nie kończąca się opowieść)

tyle Tytułem wstępu.

Silnik to B204

dokonane modyfikacje to:
- turbo tdo4hl-19T (rozfrezowana strona zimna z 15T na 19T)
-custom downpipe 3" dalej 1 przelotowy tłumik 2,5" MapTun
-dolot: 3" do turbo , filtr 3" stożek K&N, od IC do przepustnicy 2,5"
-Intercooler Iveco Eurocargo
-wtryskiwacze z Mitsubishi Evo X 550ccm na tulejach (1465A174 EAT306 JME600G)
-porting kolektora ssącego
-amortyzatory bilstein b8
-sprężyny -40przód/-35tył vogtland
-wahacze z Vectry A
-poliuretan wszędzie
-rozpórka przekładni kierowniczej
-pompa paliwa walbro 255
-hamulce przód 308 (9-5 aero przedlift)
-hamulce tył 300 (analogicznie)
-serwo(analogicznie)

zamieszcze kilka zdjęć aby zobrazować nieco moją pracę:















nie robiłem jeszcze zdjęć po ponownym zamontowaniu kolektora
ale będzie tak jak przed:


z tym że już bez osłony,
całą wiązkę (i nie tylko) przeniosłem by odsłonić kolektor

teraz mam na głowie zawieszenie i strojenie...
zgłębiam wiedzę.

Szukam specyfikacji wtryskiwaczy,
czytam i analizuje mape silnika,
"na sucho edytuje"
używam programu t5suite który ma w swoich bibliotekach specyfikacje paru rodzajów wtryskiwaczy ale tych akurat nie :/
specyfikacje turbiny 19T akurat ma wink.gif

na codzien pracuje w instalacjach gazowych wiec dysponuje sondą szerokopasmową,
czujnik EGT w najbliższym czasie chce zakupić.

Mam kilka pytań odnośnie zapłonów ale zadam je w osobnym poście jeżeli pozwolicie.

pozdrawiam
_adams_
A dlaczego nie tu? Przecież to Twój projekt, więc pytaj.

Z intercoolerem to mocno przegiąłeś, z Daily by w zupełności wystarczył.
Mis
Czy przypadkiem nie zapomniałeś, że Twój sterownik slnika obsługuje wtryskiwacze wysokoomowe i takie ma oryginalnie, a Ty zamontowałeś niskoomowe?
podolito
Dziekuje za bardzo cenna wypowiedz. Jak juz pisalem poszukuje specyfikacji tych wtryskiwaczy. Kupilem je baaardzo okazyjnie. I wlozylem sporo pracy aby je zamontowac. Wiec wolalbym aby zostaly o ile jest to mozliwe. Prosze o wlasnie takie odpowiedzi. Widze ze juz robi sie ciekawie ...
podolito
Pierwsze co przyszlo mi do glowy w takim wypadku to na kazdy wtryskiwacz dac odpowiedni opornik. Czy to ma racje bytu ?
Dr Red Devil
Nie boisz się, że takie odsunięcie wtryskiwaczy zakłuci ich pracę? Zamiast mgiełki, będzie się to skraplać w tulejce i lać na zawór.
soldi
CYTAT(Dr Red Devil @ Tue, 20 Dec 2016 - 08:39) *
Nie boisz się, że takie odsunięcie wtryskiwaczy zakłuci ich pracę? Zamiast mgiełki, będzie się to skraplać w tulejce i lać na zawór.


również moja pierwsza myśl - trochę daleko

możesz dać rezystory w szeregu, tylko o odpowiedniej mocy muszą być, czyli taniej wyjdzie kupienie pierwszego lepszego resistorboxa od nysy / hondy itp
Mis
CYTAT(soldi @ Tue, 20 Dec 2016 - 08:52) *
możesz dać rezystory w szeregu, tylko o odpowiedniej mocy muszą być, czyli taniej wyjdzie kupienie pierwszego lepszego resistorboxa od nysy / hondy itp

+1

Tak to jest gdy się przeciera szlaki zamiast pójść przetartymi, czyli wsadzić długie wtryski wysokoomowe pasujące P&P, których pełno na rynku. Do tego turbo pod PB z doświadczenia polecam 630stki, najlepiej Bosche, ewentualnie Siemensy Deka.
podolito
Dziekuje jeszcze raz. Milo ze znajduje tu pomoc jako kompletny amator. Gdy bede w domu zamieszcze zdjecia obrazujace to w jaki sposob wtryskiwacz "siedzi" wink.gif w przejsciowce. Bowiem jego koncowka jest w dokladnie tym samym miejscu co byc powinna. (Sam projektowalem te adapterki) pozdrawiam i jeszcze raz dzieki.
Fiat Turbo I.E
Myślę że te adaptery lepiej by się spisały ,ale z drugiej strony wtryskiwacza (na zasilaniu).
LaniR1
Zadbany Saabik.

Też mam adaptery robione pod Bosche 630cc
Końcówka wtrysku jest w tym samym miejscu co seryjnie.
Różnica jest tylko w osadzeniu wtrysku.
Tak więc rozwiązanie jak najbardziej ok wink.gif

Nie próbuj tylko sam stroić smile.gif
mlody1921
Nic im nie szkodzi jak kolega pisze wtryski z evo x maja końcówki długie wiec dysza rozpylająca jest w tym samym miejscu, ale problem masz z opornością na bank resistorboxa konieczny, albo na stronie ecumastera są chyba rezystory do kupienia
soldi
ok, już ogarnąłem wink.gif

podolito


wstawiam zdjecie z momentu gdy łapałem wymiary wink.gif szkic/zarys (nie śmiać się) ale daje chyba pełny obraz tego ocb.

oczywiście wiem o "istnieniu" wink.gif deka 630 czy green giant'ów
z tym ze jak wspomniałem te z Evo kupiłem okazyjnie....
a dokładniej za tyle ile kosztuje 1 siemens np. wink.gif

może ktoś dokładniej wytłumaczyć czy i jak uporać się z tą opornością?

padło tu też zdanie "tylko nie próbuj sam stroić"
jestem w posiadaniu sondy szerokopasmowej, interface'u can/bdm, w lanach zakup czujnika Egt,
powolutku analizuje jak jest zbudowana moja seryjna mapa,
a na tym forum zarejestrowałem się między innymi po to aby zgłębiać wiedzę.

nie twierdze ze strojenie jest łatwe, ale mam czas i tak jak wszystko do tej pory chce to właśnie zrobić sam,
nie dziś nie za miesiąc,
ale uważam że człowiek jest zdolny nauczyć się wszystkiego jeżeli ma dobrego nauczyciela
a Tu jest ich wielu mam nadzieje.

ps.rysunek typowo poglądowy (gdzieś tam miałem błąd i dopiero w AutoCad'zie go poprawiłem
Pan. B
Wytargaj resistor box z jakiegoś japonca.
W sklepie ecumastera efishop.pl masz dostępne nowe rezystory.
Fajna schludna robota.
podolito
dzięki za podpowiedz i miłe słowa.
TofikGST
można myśle zastosować resistor pack od Eclipse Turbo, NA miało wysokoomowe wtryski ale GST/GSX miało niskoomowe i resistor pack do tego
porsche1689
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ID/...obb-Tuning.aspx jakby ktokolwiek był ciekawy czy są wysokoomowe czy niskoomowe (wtryskiwacze z evo x wink.gif )
Mis
CYTAT(porsche1689 @ Tue, 20 Dec 2016 - 22:57) *
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ID/...obb-Tuning.aspx jakby ktokolwiek był ciekawy czy są wysokoomowe czy niskoomowe (wtryskiwacze z evo x wink.gif )

Zwracam honor, czyli do Evo 9 dawali niskoomowe?
Fajne te wtryski jako alternatywa dla Bosch 525ccm. smile.gif

Żebym nie wyszedł na trolla to doradzę, że dasz radę wystroić samemu jeśli poczytasz i na spokojnie podejdziesz do tematu. Pod te wtryskiwacze zmień skalowanie wtryskiwacza (podglądaj korekty podczas spokojnej jazdy) i martwe czasy (podglądaj korekty na jałowych obrotach). Na takim turbo mamy w B234 362/488, do sterowania boostem polecam mocno napiąć sztangę na WG i dać MBC zamiast APC. APC bez problemu wyłączysz programowo. Przy Twoim setupie powinno pojawić się śmiało 350/450.
podolito
Dzieki. W pore w czas bo juz oporniki mialem zamawiac z ecumastera (akurat promocje maja wink.gif )
jackkpl
350 na 19t? Wątpie, ale chętnie zobacze wykres smile.gif.
Mis
Jacku, kółko 20T od Peruna, podesłałem Ci wykresy z dwóch hamowni na PW.
Tutaj będzie pewnie nieco mniej, bo wtryski mniejsze i 19T, więc nie ma co liczyć na górę 350KM+.
yotomeczek
Szkoda, że to nie TwinScroll smile.gif
podolito
Bo ja tam wiem czy taka szkoda.... jak dla kogo wink.gif to "projekt" na miare moich prywatnych mozliwosci, bez jakiegos tam budzetu itd. Co wpadnie z czasem co sie uda odlozyc jakis grosz to cos zrobie. Bez parcia na wykresy, rekordy a przede wszystkim bez pospiechu ale solidnie wink.gif 330 by mnie zadowolilo ale jezdza autka z gratami jak u mnie po 350 wiec moze sie udac. Niesamowita frajde daje mi kazda jazda gdy cos poprawie smile.gif i o to tu chyba chodzi.
MisioLBN
CYTAT(podolito @ Wed, 21 Dec 2016 - 15:14) *
Bo ja tam wiem czy taka szkoda.... jak dla kogo wink.gif to "projekt" na miare moich prywatnych mozliwosci, bez jakiegos tam budzetu itd. Co wpadnie z czasem co sie uda odlozyc jakis grosz to cos zrobie. Bez parcia na wykresy, rekordy a przede wszystkim bez pospiechu ale solidnie wink.gif 330 by mnie zadowolilo ale jezdza autka z gratami jak u mnie po 350 wiec moze sie udac. Niesamowita frajde daje mi kazda jazda gdy cos poprawie smile.gif i o to tu chyba chodzi.

Podpisuje się pod tymi słowami smile.gif Czasem poprawisz coś co działało a skoro działało to było dobrze a micha się cieszy tongue.gif Ja np mam pas przedni przesunięty w swoim pugu do przodu przez co nie mogę przykręcić go od góry do budy bo otwory nie trafiają ( z 1,5cm przesunięcia w przód żeby upchać kolektor), zamiast śrub są trytytki chociaż wcale ich tam nie mus być bo to niema prawa odpaśc spaść itd ale ostatnio sobie wymyśliłem jak ten temat rozwiązać no i roboty pewnie na 2-3h w sumie bez sensu ale ile radości będzie że temat porpawiony xD
podolito
osobiście boję się słowa na literę "T" nie wiem jak to dokladnie wygląda ale na tyle na ile sobie to wyobrażam to przewierciłbym podłużnice na przestrzał. Pas przedni spina dodatkowo całe zawieszenie i miałem okazje to odczuć bo jakiś czas musiałem jezdzić bez zderzaka. Montowałem ic z iveco kupiony na aukcji zatytułowanej "chłodnica intercoolera biggrin.gif okazał się szczelny więc klimatyzacja poleciała won smile.gif
MisioLBN
CYTAT(podolito @ Wed, 21 Dec 2016 - 16:09) *
osobiście boję się słowa na literę "T" nie wiem jak to dokladnie wygląda ale na tyle na ile sobie to wyobrażam to przewierciłbym podłużnice na przestrzał. Pas przedni spina dodatkowo całe zawieszenie i miałem okazje to odczuć bo jakiś czas musiałem jezdzić bez zderzaka. Montowałem ic z iveco kupiony na aukcji zatytułowanej "chłodnica intercoolera biggrin.gif okazał się szczelny więc klimatyzacja poleciała won smile.gif

Trochę może źłe się wyraziłęm bo w 206 pas przedni to poprostu kawałek plastiku na którym wiszą chłodnicę, nawet zderzak ma oddzielną belkę mocowaną do budy. Buda sama z siebie ma dołem łączenie na którym opiera się owy kawałek plastiku a raczej kawał tongue.gif a od góry ma takie uszy które nachodzą na elementy budy i sa przykrecone ( uszy nachodzą bardzo dużą powierzchnią ) a u mnie zamiast śrub to trytytki to trzymają ale bez nich i tak nie ma prawa się nic stać bo śruby są jeszcze od przodu i tam tylko dałem dystanse.
podolito
Jestem dociekliwy z natury wiec tak na wszelki wypadek ... bo kazdy ma prawo sie mylic...
Zielone boshe (seria w aero)


A tu evo:



Hmmmm... wiec jak ?
bądz co bądz 5 ohm różnicy ... oporniki z ecumastera mają 3,3 ohm więc może dać choć po jednym?
podolito
CYTAT(porsche1689 @ Thu, 22 Dec 2016 - 18:47) *


ładnie... jedne dolny próg, drógie górny ale wciąz wysokoopornościowe.
dziekuje.
porsche1689
Proszę wink.gif
podolito


Wesołych Świąt Wszystkim !!! Moc z Wami !!!
podolito
Koledzy czy moglby ktos udostepnic seryjna mapke z 9-3 aero ? albo choc Fpt? Jedyna seryjna jaka dysponuje to moja stara Lpt. A chce przeanalizowac roznice i fabryczny margines bezpieczenstwa wink.gif
porsche1689
Mam, odezwij się na pw
jackkpl
W t7suite nie ma?
yotomeczek
CYTAT(podolito @ Wed, 21 Dec 2016 - 15:14) *
Bo ja tam wiem czy taka szkoda.... jak dla kogo wink.gif ...


twin scroll vs single scroll
podolito
Mialem na mysli to ze kazdy robi na miare wlasnych mozliwosci. Myslenie typu "szkoda ze nie...." moze doprowadzic do stwierdzenia ze szkoda ze b204 a nie 2jz biggrin.gif O to mi chodzi a nie o to ze kwestionuje czy jest lepszy. Nie ma sensu lapac za slowka. Zacytowane zostało zdanie wyrwane z kontekstu ... A co do mapy to t7suita na razie nie odpalalem ale wolalbym ori mape i tak (dla pewnosci) t5suite np. ma gotowce do stage3 ale nie zmienia zaplonow...
podolito
zima... zbieram reszte zawieszenia, z poczatkiem lutego ogien smile.gif
tymczasem kilka wymownych zdjęc z prac "kosmetycznych" wink.gif

pokrywa zaworów w trakcie drapania


kolektor ssacy w trakcie wink.gif

na tyle mocno nie lubie wskaznikow w słupku że:

(miejsce pod temp i cisn. oleju /przełączniki to swiatła [boost zamiast pokretła])

wymiana sprzegla:


pozdrowionka

podolito
krok do przodu...
ogromne podziekowania dla Andrzeja z Białostockiego Wrsztatu "Dyfer" za udostępnienie całego niezbędnego zaplecza jaki nieocenioną pomoc...
hehe i fotki bo moj aparat niedomaga tongue.gif



najwiecej ambarasu bylo ze srubami rzymskimi przy wymianie koncowek drążków kier...
co do gratów to jak widac ...
b8 ,-35 vogdtland, wahacze vectra a, poliuretan na łącznikach stabilizatora.
ze wzgledu na to ze wahacze nowe reszta poli wjedzie gdy przyjdzie na to czas.

co dalej zobaczymy tyl trzeba zrobic ale i hamulce a pensja ta sama... cierpliwości sam sobie życzę biggrin.gif
Mirage
Git maszyna. Czekam na dalszy rozwój sytuacji
Er-a-de-ek
Wahacze z V-A nie są idealnie zwymiarowane tak jak ma to saab. Gadałem z kilkoma i niestety nie prowadzi się tak jak na ori. Więc ja w ten temat nie wchodziłem.
yotomeczek
Bo prowadzi się lepiej - zwłaszcza przy obniżonym zawieszeniu smile.gif
podolito
są krótsze więc niwelują efekt negatywu... (przy glebie oczywiscie) a w przód napędzie o trakcje walczy sie na wszelkie sposoby. to raz a dwa ze sa jednoczesciowe a co za tym idzie sztywniejsze...
jesli chodzi o wrażenia z jazdy to nie jestem po prostu w stanie opisac slowami różnicy.
efekt przerósł moje najsmielsze oczekiwania.
co do "spasowania" to sa p&p tylko trzeba wiercic dziury pod laczniki stabilizatora.
pzdr i dziekuje za mile slowa.

aaa zapomnialem smile.gif
kolega zrobi fote jak to siadło wizualnie bo ja nie moge sie przez okno napatrzec biggrin.gif
LaniR1
Zapodaj tą fotkę jak siedzi wink.gif
Poliuretan robi swoje auto nie pływa i nabiera stabilności.
Kiedy jakaś hamownia strojenie ?
podolito
jesli chodzi o fote to sam czekam na pogode... nie dosc ze pracuje w takich godzinach ze gdy koncze jest już szaro to deszcze ostatnio padają... :/
poliuretan... właśnie miałem pytać o pewną sprawę.
w drakenie nie mieli tulei stabilizatora 26mm w poliuretanie a musialem skladac wszystko wiec dałem zwykle.
ale za miesiac zdejmuje sanki bo płucze misę i całą magistrale,
więc przy okazji wstawiłbym poli. ale olkusz ma oferte w której nie podaje wymiarów...
a są 3 warianty tongue.gif pisac do nich czy jak? może ktos zamawiał?

co do kolejnego kroku to decyzja podjęta...
hebel 308 przod 300 tył, serwo 9-5 przedlift i nowe przewody (te przy kolumnach macphersona) bo ząb czasu je (boje sie pisac ale jednak) "nadgryzł"

jesli chodzi o strojenie to ja jak to ja będę robił to sam.
powoli i ostrożnie.
nie planuje konkretnych dat czy wyników...
czytam, pytam... zbieram myśli i odwagę wink.gif
sonda afr jaką dysponuje została sprawdzona przez "zaufanego człowieka"
combi adapter jest, kabel rs zrobiony, wyjście rs zamontowałem aby ciagle do tej zakichanej wtyczki SFI nie musieć się dobierać.
knock led tez jest...
powoli, nie spieszymy sie. smile.gif

flapjck1
Pisz do olkusza, sprawnie odpisuja na maile
podolito
dzięki, co do poli to juz wszystko jasne.

cały czas szaro ale znalazłem chwile i co prawda kiepskim telefonem cos tam pstryknąłem...
kolega fotograf zrobi kilka zdjec jak i tył bedzie zrobiony wink.gif


pozdrowionka
podolito
jest czas na drobne sprawy i te nieco bardziej wymagające,
w toku kwestia hebli, zbieram graty,
tymczasem ukochana podarowała mi na urodziny wskaznik temp oleju... oto jak to wygląda:

obok bedzie cisnienie oleju,

w trakcie kilka detali, do uslyszenia
podolito
Przygoda smile.gif jestem w trakcie ogarniania gratów na swap hebli z 9-5 aero przedlift (308/300)
ale wiedząc że to pochłonie nieco "czasu" (kasy) zabrałem się za seryjne ścierwo
diagnoza: pęknięte okładziny na szczękach, i połamany tłoczek przy próbie wyjęcia...

zawsze sobie tłumaczyłem że nie ma co grzebac bo i tak swap bede robił...
ale jak to zobaczyłem to aż mi wstyd...

akcja HEBEL!!!!
podolito
jak już pisałem ... w międzyczasie ogarniam "kilka detali"
oto pierwszy z nich:
usztywnienie maglownicy by podolito smile.gif
-uzyłem CEownika zamiast grubego płaskownika aby jak najmniej odsunąć magiel od grodzi...
-i oczywiście pokusiłem się o nieco bardziej estetycznie wykonana rozpórkę smile.gif





tymczasem Wesołych Świąt!!!

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.