Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 300C srt8 swap skrzyni
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Muscle Cars
dzik
Witam

Mam samochód jwt, skrzynia fabrycznie to 722.6 inny symbol NAG1. Mercedesowska, ma bardzo dobre opinie dotyczące wytrzymałości ale bardzo odczuwalny jest brak biegów.
V-ty bieg jest dość długi więc mało przełożeń zostaje po drodze co niestety jest odczuwalne, zmiana III-IV dusi silnik na zbyt niskie obroty, kickdown też czasami nie ma w czym wybierać.
Myślałem o swapie na inną, NAG2 czyli 722.5 ma złe opinie dotyczące wytrzymałości, jakieś inne pomysły?
Obecnie silnik jest ma seryjne 430koni plus małe modyfikacje które powinny dać ok 20 kolejnych, plan na przyszły rok to kompresor i okolice 6xx.
kirpek
Jak dolozysz kompresor jak masz w planie, dlugie przełożenia beda jak znalazł. Momentu i mocy będziesz miał pod dostatkiem.
A skoro jest wytrzymalsza, to po modach także lepiej ja mieć.
Jedenasty
jedyne co to kombinować z 6L80E z Chevy, jeśli nie chcesz NAG1 którą trzeba by wzmacniać pod wspomniany kompresor. do tego wymiana półosi.

pzdr
dzik
CYTAT(Jedenasty @ Sun, 18 Dec 2016 - 17:21) *
jedyne co to kombinować z 6L80E z Chevy, jeśli nie chcesz NAG1 którą trzeba by wzmacniać pod wspomniany kompresor. do tego wymiana półosi.

pzdr


Tylko jak rozumiem to nie jest prosty swap, nie liczę na to że dzwon będzie pasować a na szybko nie widzę jakiś gotowych zestawów na adaptację tego.
W nowym 6.4 jest 8HP70, zastanawiam się czy nie iść w tym kierunku.
Jedenasty
70tka wytrzyma do 700Nm, jak znajdziesz w PL to dobry pomysł, jak masz brać z USA to 75 (750Nm) lub 90tkę (900Nm). Nag1 wytrzymuje do ok 580Nm według deklaracji producenta.

pzdr
119
722.5 to skrzynia powstała ze skrzyni 722.3 (ale nie zupełnie) z dołożoną dodatkową przekładnią planetarną, dodającą 5 bieg (722.3 była 4 biegowa). Niestety, 722.5 a 722.6 to są zupełnie inne skrzynie, zupełnie inna technologia. 722.5 jest skrzynią typowo hydrauliczno-mechaniczną z minimalną ilością elektryki - w zasadzie tylko zawór KD i sterowanie owym 5 biegiem. 722.6 to już skrzynia ze sterowaniem w pełni elektronicznym.

Czy to 722.3 czy 722.5 - to dobre i bardzo trwałe skrzynie, ale swapowanie ich zamiast 722.6 to cofnięcie się do epoki oświecenia.
dzik
CYTAT(119 @ Mon, 19 Dec 2016 - 22:56) *
722.5 to skrzynia powstała ze skrzyni 722.3 (ale nie zupełnie) z dołożoną dodatkową przekładnią planetarną, dodającą 5 bieg (722.3 była 4 biegowa). Niestety, 722.5 a 722.6 to są zupełnie inne skrzynie, zupełnie inna technologia. 722.5 jest skrzynią typowo hydrauliczno-mechaniczną z minimalną ilością elektryki - w zasadzie tylko zawór KD i sterowanie owym 5 biegiem. 722.6 to już skrzynia ze sterowaniem w pełni elektronicznym.

Czy to 722.3 czy 722.5 - to dobre i bardzo trwałe skrzynie, ale swapowanie ich zamiast 722.6 to cofnięcie się do epoki oświecenia.



Porąbały mi się oznaczenia, myślałem o 722.9. By dodać dwa biegi. Albo lepiej zf8hp.
Sterowanie tego ostatniego jak widać się rozwija jako aftermarketowe, pozostaje sprawa wymienności mechanicznej.
Najchętniej bym wstawił coś co wymaga najmniej dorabiania, albo nawet pasuje idealnie w stare miejsce.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.