Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Rozdzielacz C20NE
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
pszczelaszkov
Witam.
Kupilem walek rozrzadu pod 2.0 8v(C20NE), zapedzilem sie troche i go zamontowalem.
Problem w tym ze wyglada on tak:

Niema typowych otworow na palec rozdzielacza.
Pytanie co tam powinno byc? Jakis aparat bez palca czy moze cos w stylu tej dostawki z czujnikiem hall'a? Kogos ponioslo na maszynie, czy to jakis walek pod face lifting?
Dla mnie to wyglada jak wyjscie w c20xe, ale nie mialem walka od xe to nie jestem pewien.
Na sile mozna dac go do warsztatu i sprowadzic na dobra droge, ale nie widzi mi sie kupno nowych srub, tworzenie adaptera to tez taki druting troche. Zyje nadzieja ze istnieje do niego jakis rozdzielacz.
szymi870
Masz wałek od 18E z literą B , zastosuj cały aparat zapłonowy od C20XE i po kłopocie, albo dorob otwór na śrubę smile.gif
pszczelaszkov
Aparat zaplonowy od c20xe nie wymusza przypadkiem polozenia kopulki w druga strone? Czy da sie ja obrocic w ta jedyna sluszna? I czy aparat od c20xe jest trudny do przerobienia(jakies wyciecie i polaczenie w miejscu czujnika halotronowego) nigdy go nie widzialem od srodka, a calego tego ustrojstwa nie wcisne do Omegi A, a jak wcisne to wymiana kopulki w przyszlosci bedzie wymagac unoszenie silnika biggrin.gif W najgorszym wypadku bede musial dorobic jakis szablon i nawiercic otwory, tylko czy dam rade na zwyklych wiertlach?
szymi870
Montuje się tak samo jak ori ,bez przeróbek, ale w przypadku omegi ,lepiej przerobić wałek, weź po prostu oryginalny i ten do przeróbki i całość oddaj tokarzowi ,koszt nie przekroczy 50 zł, a samemu nie próbuj bo szkoda wałka.
pszczelaszkov
U tokarza wyjdzie 50zl + nowe sruby i uszczelka pod glowice to mam cene tego walka biggrin.gif Tak wiec musze mu caly silnik zawiezc i w locie trzeba wiercic tongue.gif. Ale sproboje, wazne ze jakis aparat tam pasuje. Ewentualnie dam do tokarza dostawke z halotronowym od c20xe i jakis adapter sie moze zbuduje tongue.gif Wkoncu mam az 3cm zapasu do sciany w omedze biggrin.gif
szymi870
Jak to mówią chytry dwa razy traci ... Już kilka wałków zniszczonych w ten sposob widziałem .
Paweł#G
Nie wiem czy na 100% identyczny, ale kiedyś porównując w katalogach i patrząc z pamięci identycznie zakończony walek i z "najostrzejszymi krzywkami" był walek wykorzystany w dieslu 17dtl 1.7d i 1.6d kadett/astra. Do eksperymentów powinien byc łatwo dostępny i w cenie przysłowiowej flaszki
kris4cars
a co za problem wyjąć wałek bez rozkręcania głowicy? o_0
Paweł#G
O walkach z diesla zapomniałem o 1 szczególe - w większości nie ma klina na kole i musiałbym sprawdzić czy w nowszych w samym walku jest miejsce na klin ( w starych był) ale da się to ustawić.
pszczelaszkov
CYTAT(kris4cars @ Sun, 11 Dec 2016 - 23:00) *
a co za problem wyjąć wałek bez rozkręcania głowicy? o_0

Jak to zrobic?

CYTAT
O walkach z diesla zapomniałem o 1 szczególe - w większości nie ma klina na kole i musiałbym sprawdzić czy w nowszych w samym walku jest miejsce na klin ( w starych był) ale da się to ustawić.


Pocwicze na starym ich tez jest pelno tongue.gif
kris4cars
wciskasz zawór i wyjmujesz dzwigienke i popychacz. Tak wszystkie 8 sztuk i wtedy wyjmujesz sobie wałek.
http://allegro.pl/sciagacz-hydrauliczny-po...6616453070.html
pszczelaszkov
CYTAT(kris4cars @ Mon, 12 Dec 2016 - 20:58) *
wciskasz zawór i wyjmujesz dzwigienke i popychacz. Tak wszystkie 8 sztuk i wtedy wyjmujesz sobie wałek.
http://allegro.pl/sciagacz-hydrauliczny-po...6616453070.html


Dzieki kto by pomyslal ze to urzadzenie bedzie w "obsludze zawieszenia" biggrin.gif Z tym sobie poradze.
Minesr33
Jeszcze fajnie jakbyś kolego pochwalił się skąd wyrwałeś omawiany wałek bo z tego co widze to rzecz prawie już nieosiągalna... wink.gif
pszczelaszkov
Co w nim takiego niezwyklego, oprocz tego ze musze kombinowac z zaplonem i ma dodatkowa krzywke? tongue.gif To jakis lezak magazynowy, na olxie ktos wyprzedawal, mial lekki rdzawy nalot.
Minesr33
CYTAT(pszczelaszkov @ Fri, 23 Dec 2016 - 17:24) *
Co w nim takiego niezwyklego, oprocz tego ze musze kombinowac z zaplonem i ma dodatkowa krzywke? tongue.gif To jakis lezak magazynowy, na olxie ktos wyprzedawal, mial lekki rdzawy nalot.


No widzisz a ja szukam do swojego i niemoge znaleść, po numerach jakoś namierzyłeś ten wałek czy jak był opisany? laugh.gif
pszczelaszkov
Nawet nie pamietam, chyba tylko "wałek rozrzadu opel 2.0" wpisalem i tez taki mial tytul. Olx to trzeba codziennie odwiedzac, chociaz zdaje mi sie ze z pol roku temu jakas hurtownia na allegro tez wystawiala takie, z miniaturki wygladaly jak ten, mialy w opisie walek opel 1.8-2.0, ale pewien nie jestem,po 300zl byly to szukalem dalej tongue.gif
Paweł#G
Więc zajrzałem do garażu. Dopiero teraz z okazji, że obecnie na co dzień mam go 50km od siebie sad.gif - 1.7DTL w wałku ma miejsce na kołek ustalający, nie ma go tylko w kole. Według tego co znalazłem mam sprzeczne informacje.... Według jednych danych ma literę B według innych O. Niektórzy pisali że jest on identyczny jak w 1.8E i nie da się założyć ostrzejszych seryjnych wałków do 1.7dtl - wychodziłoby, że jest to tania i dostępna alternatywa dla wałków 18E, ale trzebaby pomierzyć co i jak.....Nie wiem jak ze wzniosem i kątami, ale krzywki ma "okrąglejsze" -czyli jest ostrzejszy niż w 20ne. Niestety wałek który mam jest przytarty bo dmuchnęło uszczelkę pod głowicą w kanał olejowy i się przytarł.....
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.