harnas55
Tue, 29 Nov 2016 - 06:49
Witam wszystkich
Noszę się z zamiarem sprzedaży mojej zabawki i zakupem rodzinnego auta w nadwoziu typu kombi. Mój maksymalny budżet na auto to 20 tys. zł. Samochód chciałbym by nie był zamulaczem by po przesiadce z 280 KM i 1200 KG nie było za dużego płaczu z mojej strony
Mam kilka wytycznych co do wyboru pojazdu:
1. Bardzo fajnie by był to samochód z silnikiem benzynowym.
2. Jeśli benzyna to oczywiście musi lubić LPG.
3. Kombi.
4. Od 2006 r. w górę.
5. Jeśli silnik wolnossący to co najmniej 200 KM, jeśli z turbo to takie co po samym programie zbliży się lub przekroczy ten próg.
6. Coś ciekawego niezbyt popularnego, mowa np. o Passacie
Mam kilka takich modeli na oku:
1. Saab 93 SC z silnikiem B207 - po programie powinno być lekko ponad 200 KM.
2. Ford Mondeo MK3 ST 220 3.0 V6 - tutaj w serii ponad 220 KM więc spoko.
3. Alfa Romeo 159 1.9 JTDm - ten samochód bardzo mi się podoba, ale niestety w tym modelu jedyny sensowny silnik to diesel.
Nr. 1 i 3 znam ponieważ znajomi mają od kilku lat, mógłby mi ktoś napisać jak ma się sprawa z tym mondeo (części, awaryjność, znane problemy)?
Proszę Was o jakieś propozycje co można by w tym budżecie jeszcze ciekawego kupić wg. powyższych wytycznych. Z góry dzięki
yEzOzWiErZ
Tue, 29 Nov 2016 - 07:05
Sam myślałem o mondeo mk3 ST220, ale do czasu aż się nie przejechałem.. Na zdjęciach i ogółem auto wygląda bardzo fajnie, choć akurat nie w kombi bo to jakoś mi nie leży. W rzeczywistości natomiast sprawia wrażenie dość taniego i ubogiego, trochę mu brakuje do segmentu premium do którego aspiruje. Osiągi też nie powalają jakoś specjalnie. Właściciele narzekają na słabe hamulce (pomaga mod na hebel z foki st) i nivo z tyłu (w kombi, ale da się wywalić). W tym budżecie jeśli chciałbyś kupić to moim zdaniem wersja przedliftowa w dobrym stanie lub pierwszy lift. Bo raczej drugi lift i pełny dopas z denso na pokładzie to raczej większa kasa. LPG przyjmuje bez większych problemów. W przedliftach występuje problem z korozją, głównie doły drzwi. Do tego zapiekające się tylne zaciski. W temacie części większość jak z zwykłym mondeo, niektóre to X-Type.
Do twojej listy wrzuciłbym jeszcze Opla Astrę H Caravan z 2.0T, nawet ktoś tutaj na forum taką jakiś czas temu sprzedawał. Nie wiem zbyt wiele o tych samochodach, ale wygląda młodo, roczniki też są świeże i w budżecie się zmieści.
Passata nie chcesz, ale moim zdaniem warto jeszcze się porozglądać za takim w przebraniu - A6C5 4.2 - nie ma tego bardzo dużo na naszych drogach, a auto jest mega pojemne, łyka LPG, ma już automat (dla jednego plus, innego minus), wyposażeniem i jakością wykonania nie grzeszy. Największy plus to 4x4. Tylko że w tym budżecie niestety starsze egzemplarze tylko, a o S6 i manualu można pomarzyć.
TeddyBear
Tue, 29 Nov 2016 - 17:58
Kiedyś rozkminiałem temat Sabolotów.
Pogadaj z Bartkiem z TurboLPG. Z tego co się wtedy dowiedziałem. B207 175KM.
Stage1 260Km/460nm:
Wtryski z Aero zielone 400
Turbo Aero 600-800
Ic 1000
Lpg 3200
Stage 2 330Km/480nm:
Wtryski siemens 630 1000
Mod turbo 1800
Lpg +400 za drugi reduktor
+dolot z aero i k&n
+ kolektor wydechowy z b207 aero i reszta chyba też do zmiany bo jest 55, ale nie wiem czy na aero 60 czy trzeba rzeźbić
+ tarcza sprzęgła do obicia kevlarem
ST220 wali już trochę dziadem i ciągle trzeba coś przy nim robić. Za sprzęgło 2500 bo dwumasa. I nie da się nim jechać powyżej 180km/h dłużej bo łeb urywa od hałasu.
Wydaje się, że za te parę złoty SAAB może być przyjemnym popierdalaczem. Kaseta zapłonowa w bagażniku.
Aval
Tue, 29 Nov 2016 - 21:22
CYTAT(TeddyBear @ Tue, 29 Nov 2016 - 17:58)
Wydaje się, że za te parę złoty SAAB może być przyjemnym popierdalaczem. Kaseta zapłonowa w bagażniku.
Piszesz o kompletnie innym silniku.
przemek2f
Tue, 29 Nov 2016 - 22:39
b207 nie ma kasety, ma 4 "fajkocewki"
pr0skater00
Wed, 30 Nov 2016 - 01:03
Wypowiem sie co do Saaba 9-3 bo aktualnie mam trzeciego. Za 20k to kupisz zdrowe 9-3 przedlifta 150/175hp (2002-2006), aero moze jakies znajdziesz ale w tej kwocie to 90% ulepów. Sam program to 190-200hp max, po wymiane wtryskow 220km, turbo + wtryski z aero 260hp, nie wiem czym jezdziles wczesniej ale po 280km i 1200kg raczej szału nie bedzie. A na 300hp+ musisz przerabiac turbo, wkladac deki 630cc, wydech, dolot z aero, wywalic kata, wywalic dwumase i wrzucic mocniejsze sprzeglo, wymienic fmic, zrobic hamulce bo wersje slabsze niz aero praktycznie nie hamuja, potem wystroić to u kogos kumatego w Saabach, za 20k z lpg raczej sie nie wyrobisz. Chyba ze zadowoli Cie 260hp to wtedy w seryjnym aero wystarczy program, lub w wersji 150/175hp wtryski i turbo z wersji aero + strojenie, ale szału to nie bedzie robic zwłaszcza 0-100km/h.
TeddyBear
Wed, 30 Nov 2016 - 06:46
CYTAT(Aval @ Tue, 29 Nov 2016 - 21:22)
Piszesz o kompletnie innym silniku.
A faktycznie to te starsze tak miały
PietereQ
Wed, 30 Nov 2016 - 11:32
159 za de facto kilkanaście tysi to będzie ulep. Za takie pieniądze to zadbana 156 politft albo crosswagon.
tomek evo
Wed, 30 Nov 2016 - 13:18
Na dobrą 159 potrzeba minimum 20 tys. a fajne sztuki to tak raczej 25 tys+.
ddziaduch
Wed, 30 Nov 2016 - 17:48
Volvo V70R? Ale to chyba nie ten budżet
Lincoln e30ix
Thu, 01 Dec 2016 - 07:29
Może droższe Poliftowe 9-3 i tutaj jest większa rezerwa na podstawowym silniku (polecany kolega z forum programem podciąga moc pod 230-240ps).
Mierzyłem dwa ST220 i oba jechały 1s gorzej niż podaje katalog.
Na Alfe tez się czailem ale za mocno klekocze to 1.9
lightman
Thu, 01 Dec 2016 - 07:53
ja ze swojej strony polece e46 poliftowe 204KM 3.0 diesel po programie ponad 250KM i duzy niut od 500 w góre...robi wszystkie te auta powyżej jest rwd i ma potencjal i małe spalanie
wady: na pewno nie jest taki duży jak np. Mondeo czy Pasat ale też nie jest tak oklepany
pawel934
Thu, 01 Dec 2016 - 15:55
Pomysł z E46 204 KM bardzo fajny, ale nie wiem, czy do zrobienia w 20k. Trzeba pamiętać, że ten silnik to sama końcówka produkcji (a nie każdy polift) i jest dość poszukiwany.
Lincoln e30ix
Thu, 01 Dec 2016 - 20:49
No 20k może nie starczyć, nie mieści się w roczniku i niestety ale jest oklepany (no chyba że wrzuci się ładną monetę w Styling), choć ładny.
zgredd
Fri, 02 Dec 2016 - 00:15
Spokojnie za 20 tys można znaleźć e46 w combi, sam kupiłem 1,5rok temu lekko przetartą i ze zrobieniem wyszła niecałe 20tys, bi-xenon full m pakiet środek plus zewnątrz, grzane stołki, 2004 rok w manualu po sofcie wyszło 280/550 spalanie 6-10 litrów w zależności od stylu jazdy. Niestety z częściami nie jest tak tanio, ale każde auto w takim segmencie mocy nie będzie tanie w utrzymaniu.
CaliforniaKid
Fri, 02 Dec 2016 - 14:10
KombiakKombiak 2 Troszkę odchamić i jak ta lala
casej
Fri, 02 Dec 2016 - 19:42
vovlo V50 2.5T możesz trafić nawet 4x4
nie ma tego za dużo a już z takim silnikiem niewiele , dźwięk 5-ciu cylindrów .... chyba nie trzeba komentować ;D
harnas55
Wed, 07 Dec 2016 - 15:58
Mody saaba dobrze znam bo miałem okazje robić przy takim wszystkie przeróbki na 300+. E46 w gre nie wchodzi za dużo tego jeździ. Subaru trochę za stare choć auto niesamowite
V50 podoba mi się i będę miał na uwadze. Ktoś ma jakieś doświadczenia z MG ZT kombi? Chyba był z v6 pod maską nawet.
Krzyku
Wed, 07 Dec 2016 - 20:20
a może troche inaczej? Mam ML-a 430 z podtlenkiem. Do osobówki prowadzeniem podejścia nie ma - wiadomo, ale v8 dobrze gada, odpycha się bezwstydnie. Do turlania kosa auto
rennen
Wed, 07 Dec 2016 - 20:31
CYTAT(harnas55 @ Wed, 07 Dec 2016 - 15:58)
Ktoś ma jakieś doświadczenia z MG ZT kombi? Chyba był z v6 pod maską nawet.
Kiedyś w anglii pracowałem z fanem MG w jednej firmie.. nie no w sumie to chyba go obraziłem, Neil to był prawdziwy fanatyk, coś jak ortodoksyjny ekstremista, MG to była jego religia, miał koszulki, torby, kubek z logo MG, miał więcej rzeczy z logo MG niż moja córka z hello kitty. Nawet on bluzgał na swoje MG i wiecznie mu się coś w nich rozpadało, a miał TFa i właśnie ZT kombi (v8!). W tym aucie mogłeś mieć wszystko, M47 z bmw, K-serię, 2.5 V6, 4.6 V8 z mustanga, FWD, RWD, manual, automat... i absolutnie każdy z nich był tragiczny, trzeba mieć na prawdę talent żeby zrobić w miarę lekkie auto V8 RWD z manualną skrzynią które nie daje przyjemnosci z jazdy. Swoją drogą kojarzy ktoś inne auto, które w tej samej budzie miało zarówno wersje RWD i FWD, z silnikami wzdłuż i w poprzek? Niezła wydumka
pr0skater00
Thu, 08 Dec 2016 - 01:00
CYTAT(Krzyku @ Wed, 07 Dec 2016 - 20:20)
a może troche inaczej? Mam ML-a 430 z podtlenkiem. Do osobówki prowadzeniem podejścia nie ma - wiadomo, ale v8 dobrze gada, odpycha się bezwstydnie. Do turlania kosa auto
do 20 tys raczej same ulepy... no i widac ze kolega celuje w nowsze rocznikowo auta
K@rol
Thu, 08 Dec 2016 - 07:40
Rennen ZT w kombi v8? Wow, myslalem,ze tylko w sedanach byly, u mnie w miescie ma gosc takiego wlasnie z silnikiem Mustanga, sedana, ciekawe to to.
ZT w dieslu mial moj kolega z programem,wydechem i turbo jakims, jechalo calkiem spoko,ale w ogole sie nie prowadzilo.
Dla mnie tam wnetrze to porazka. Kolega mial z 10 lat temu 2.0 v6 to mu dwa razy uszczelke pod glowica wydmuchalo.
Natomiast inny znajomy ma od 2006 roku ZT 2.0d z 2005r na fullu, do dzis jezdzi i nie narzeka. Blisko 11lat temu na ulicach Wroclawia fajnie to wygladlo. Grafitowy, czerwone skory.
K@rol
Thu, 08 Dec 2016 - 07:45
CYTAT(rennen @ Wed, 07 Dec 2016 - 20:31)
Swoją drogą kojarzy ktoś inne auto, które w tej samej budzie miało zarówno wersje RWD i FWD, z silnikami wzdłuż i w poprzek?
Ford Transit od mk6 wzwyz
Wczoraj widzialem pod Toys'r'us Transita MK7 bialy, krotki,niski,blaszak na 3sdm 00.5 i air ride
wewnatrz fotelik Recaro
pawel934
Thu, 08 Dec 2016 - 08:20
CYTAT(K@rol @ Thu, 08 Dec 2016 - 07:45)
Ford Transit od mk6 wzwyz
Wczoraj widzialem pod Toys'r'us Transita MK7 bialy, krotki,niski,blaszak na 3sdm 00.5 i air ride
wewnatrz fotelik Recaro
Jeśli już tak offtopujemy, to na pewno jeszcze Renault Master
tomek evo
Thu, 08 Dec 2016 - 10:09
Master z tylnym napędem to już Mascott albo Master maxi.
pawel934
Thu, 08 Dec 2016 - 10:18
Mascott (na niektórych rynkach oferowany jako Master Maxi) nie ma konstrukcyjnie praktycznie nic wspólnego z Masterem, jest jedynie podobny stylistycznie, ale to zupełnie inne auto (od kilku lat już nieprodukowane z resztą), w niektórych wersjach jedynie z ładownością zmniejszoną na papierze do 3,5T. Ale jest dostępny normalny Master w wersji RWD
Krzyku
Fri, 09 Dec 2016 - 14:21
CYTAT(pr0skater00 @ Thu, 08 Dec 2016 - 01:00)
do 20 tys raczej same ulepy... no i widac ze kolega celuje w nowsze rocznikowo auta
Nie same, bo napisałem o moim, wiadomo że leciwe auto ale w bardzo przywoitym stanie. Do 20k się zmieści. Podrzuciłem temat, jakby sie jednak okazało, że założenia (np rocznik) w stosunku do ceny są ciut wygórowane
harnas55
Fri, 23 Dec 2016 - 14:00
Panowie, a ktoś coś na temat Fiata Cromy z jtd? I jak te Alfoskie, saaboskie i fiatoskie automaty się spisują? Jak z awaryjnością?
K@rol
Fri, 23 Dec 2016 - 16:43
W Cromie przypadkiem nie bylo dwoch odmian skrzyn automatycznych?
w 1.9 skrzynia GM,a 2.4 Aisin?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.