Witam wszystkich serdecznie!
Mam problem z nadmierna ilością oleju w separatorze oleju.
Ale zacznę od początku...
Motor jest świeżo złożony ma może przejechane 7tys km. Blok 2.5 litra z kutymi tlokami MAHLE spasowanymi dość luźno bo ma 8 setek (zalecają 5 setek).
Odmy z głowic oraz z bloku są wpięte do wspólnego OCT a ten wypuszcza powietrze w atmosferę (nie jest wpięty szeregowo spowrotem do układu dolotowego).
Problem jest tego typu że przy jednej ostrzejszej jeździe po mieście, OCT potrafi się napełnić w momencie i zaczyna wyrzucać olej przez filterek. Pojechałem kiedyś w trasę Kraków -> Kołobrzeg jadąc raczej grzecznie ze stałą prędkością przeważnie na "podciśnieniu" nie wywaliło nic ani nie ubyło oleju na bagnecie.
Czyli reasumując olej wywala tylko przy zapier€@laniu...
Moje pytanie: czy przyczyną tego problemu są za luźno spasowane tłoki czy źle zrobiona instalacja odm? Dodam że węże od odm to 16mm...
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!