Witajcie,
po ładnych kilku latach zabaw tuningowych w różnego rodzaju projekty tym razem przyszedł czas na auto które podobało mi się w zasadzie od zawsze kiedy pojawiło się na rynku, czyli Mazdę RX8. Pomysł budowy auta zrodził się w zeszłym roku kiedy to stwierdziłem że Impreza STI nie budzi we mnie wystarczających emocji i tęsknię za mocnym, szybkim RWD. Ponieważ nie mógłbym poruszać się seryjnym autem, tym bardziej że seryjne RX8 nie należy do najszybszych pojazdów, pomyślałem o swapie na motor z rodziny JZ. Wtedy też znalazłem ogłoszenie Mazdy Rx8 z niedokończonym swapem. Ponieważ buda auta była w bardzo dobrym stanie, a pod maską już praktycznie siedział silnik w jaki planowałem wyposażyć Rex’a nie mogłem przejść obojętnie obok tego ogłoszenia i nie kupić tego samochodu. Początkowo plan był prosty, aby poprawić to co zostało zepsute przez amatorów którzy próbowali wykonać swapa nie mając o tym zielonego pojęcia. Wchodząc jednak w szczegóły, nie wytrzymałem i zdecydowałem się rozebrać auto do gołej budy oraz pozbyć się wszelkiego druciarstwa (czyli praktycznie wszystkiego czego dotknęła firma BadToys). Tak więc mam nadzieję, że pod mają opieką z brzydkiego kaczątka Mazda zmieni się w pięknego łabędzia.
Przy aucie na chwile obecną toczą się prace, więc postaram się na bieżąco aktualizować ten wątek.
Dla zainteresowanych profil Mazdy na FB:
https://www.facebook.com/MazdaRx8BlackSwan
Przeznaczenie auta: Wieczorno-weekendowe wypady na miasto oraz okazjonalne wizyty na torze. Zależy mi na tym aby możliwie jak najbardziej zachować cywilny charakter auta.
MARKA i MODEL:
Mazda RX-8 2004 r.
SILNIK:
1JZ-GTE
- Turbina BorgWarner S200sx AR 1.22,
- Kocyk na Turbo,
- Przepustnica 75mm z Alfy Romeo,
- Regulowane kółka wałków rozrządu,
- Wastegate Zewnętrzny Tial style,
- Chłodnica Oleju Setrab 16 rzędowa,
- Aluminiowa chłodnica wody 52mm,
- Wentylatory Spal,
- Chłodnica wspomagania,
- Podstawka filtra oleju Mocal.
UKŁAD DOLOTOWY:
- Orurowanie dolotu 3" oraz 2.5” z kwasówki,
- Złączki silikonowe FMIC,
- FMIC umieszczony za zderzakiem,
- Filtr Stożkowy Simota,
- Wszystkie przewody podciśnieniowe, zasilania i spływy w stalowym oplocie,
- Bov Tial Q50.
UKŁAD WYDECHOWY:
- Kolektor wydechowy TS owinięty bandażem,
- 3" przelotowy układ wydechowy ze stali kwasoodpornej oparty na dwóch tłumikach końcowych i środkowym,
- Wyjście z WG puszczone w ziemię.
UKŁAD PALIWOWY:
- Pompa paliwa Deatsch Werks DW301,
- Wtryski Bosch 630ccm,
- Filtr paliwa z Nissan 300zx,
- Regulator ciśnienia paliwa Weber,
- Nowe przewody paliwowe w stalowym oplocie,
- Custom Listwa paliwowa.
ELEKTRONIKA:
- Komputer Ecumaster EMU,
- Kompletna nowa wiązka pod EMU,
- Czujnik: EGT, IAT, Ciśnienia/Temperatury Oleju,
- Solenoid MAC do sterowania doładowaniem,
ZAWIESZENIE:
-Chwilowo seria, ale jest plan na gwint.
NAPĘD:
- Sprzęgło z BMW,
- Skrzynia biegów 6biegowa z BMW ,
- Wał napędowy przerobiony Custom.
- Dyferencjał Nissan 350Z,
- Koło zamachowe: BMW,
- Półosie custom,
- Maglownica BMW,
- Pompa sprzęgła, wysprzęglik BMW,
UKŁAD HAMULCOWY:
- Nowe przewody hamulcowe,
- Pompa hamulcowa z BMW,
- Chwilowo nowe tarcze, klocki jednak jest plan zmiany na większe
WNĘTRZE:
- Wnętrze wygłuszone matami,
- Chwilowo seria planowany tablet + zegary Greddy (EGT, Boost).
ZEWNĄTRZ:
- Chwilowo seria, czekają OZ Superturismo 18”
MOC:
Ma jeździć
Jako ciekawostka wyciągnięta z archiwum, jedna z pierwszych RX8 w Warszawie podczas weryfikacji osiągów na jednym ze spotów z 2005r, wtedy jeszcze z moim DU:
w dniu zakupu:
Tak to wyglądało pod maską:
Próby odpalenia po zakupie:
Graty:
Kilka fotek z prac: