Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mazda RX-8 Black Swan 1JZ
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Chester
Witajcie,

po ładnych kilku latach zabaw tuningowych w różnego rodzaju projekty tym razem przyszedł czas na auto które podobało mi się w zasadzie od zawsze kiedy pojawiło się na rynku, czyli Mazdę RX8. Pomysł budowy auta zrodził się w zeszłym roku kiedy to stwierdziłem że Impreza STI nie budzi we mnie wystarczających emocji i tęsknię za mocnym, szybkim RWD. Ponieważ nie mógłbym poruszać się seryjnym autem, tym bardziej że seryjne RX8 nie należy do najszybszych pojazdów, pomyślałem o swapie na motor z rodziny JZ. Wtedy też znalazłem ogłoszenie Mazdy Rx8 z niedokończonym swapem. Ponieważ buda auta była w bardzo dobrym stanie, a pod maską już praktycznie siedział silnik w jaki planowałem wyposażyć Rex’a nie mogłem przejść obojętnie obok tego ogłoszenia i nie kupić tego samochodu. Początkowo plan był prosty, aby poprawić to co zostało zepsute przez amatorów którzy próbowali wykonać swapa nie mając o tym zielonego pojęcia. Wchodząc jednak w szczegóły, nie wytrzymałem i zdecydowałem się rozebrać auto do gołej budy oraz pozbyć się wszelkiego druciarstwa (czyli praktycznie wszystkiego czego dotknęła firma BadToys). Tak więc mam nadzieję, że pod mają opieką z brzydkiego kaczątka Mazda zmieni się w pięknego łabędzia.

Przy aucie na chwile obecną toczą się prace, więc postaram się na bieżąco aktualizować ten wątek.

Dla zainteresowanych profil Mazdy na FB:
https://www.facebook.com/MazdaRx8BlackSwan

Przeznaczenie auta: Wieczorno-weekendowe wypady na miasto oraz okazjonalne wizyty na torze. Zależy mi na tym aby możliwie jak najbardziej zachować cywilny charakter auta.


MARKA i MODEL:
Mazda RX-8 2004 r.

SILNIK:
1JZ-GTE
- Turbina BorgWarner S200sx AR 1.22,
- Kocyk na Turbo,
- Przepustnica 75mm z Alfy Romeo,
- Regulowane kółka wałków rozrządu,
- Wastegate Zewnętrzny Tial style,
- Chłodnica Oleju Setrab 16 rzędowa,
- Aluminiowa chłodnica wody 52mm,
- Wentylatory Spal,
- Chłodnica wspomagania,
- Podstawka filtra oleju Mocal.

UKŁAD DOLOTOWY:
- Orurowanie dolotu 3" oraz 2.5” z kwasówki,
- Złączki silikonowe FMIC,
- FMIC umieszczony za zderzakiem,
- Filtr Stożkowy Simota,
- Wszystkie przewody podciśnieniowe, zasilania i spływy w stalowym oplocie,
- Bov Tial Q50.

UKŁAD WYDECHOWY:
- Kolektor wydechowy TS owinięty bandażem,
- 3" przelotowy układ wydechowy ze stali kwasoodpornej oparty na dwóch tłumikach końcowych i środkowym,
- Wyjście z WG puszczone w ziemię.

UKŁAD PALIWOWY:
- Pompa paliwa Deatsch Werks DW301,
- Wtryski Bosch 630ccm,
- Filtr paliwa z Nissan 300zx,
- Regulator ciśnienia paliwa Weber,
- Nowe przewody paliwowe w stalowym oplocie,
- Custom Listwa paliwowa.

ELEKTRONIKA:
- Komputer Ecumaster EMU,
- Kompletna nowa wiązka pod EMU,
- Czujnik: EGT, IAT, Ciśnienia/Temperatury Oleju,
- Solenoid MAC do sterowania doładowaniem,

ZAWIESZENIE:
-Chwilowo seria, ale jest plan na gwint.

NAPĘD:
- Sprzęgło z BMW,
- Skrzynia biegów 6biegowa z BMW ,
- Wał napędowy przerobiony Custom.
- Dyferencjał Nissan 350Z,
- Koło zamachowe: BMW,
- Półosie custom,
- Maglownica BMW,
- Pompa sprzęgła, wysprzęglik BMW,

UKŁAD HAMULCOWY:
- Nowe przewody hamulcowe,
- Pompa hamulcowa z BMW,
- Chwilowo nowe tarcze, klocki jednak jest plan zmiany na większe

WNĘTRZE:
- Wnętrze wygłuszone matami,
- Chwilowo seria planowany tablet + zegary Greddy (EGT, Boost).

ZEWNĄTRZ:
- Chwilowo seria, czekają OZ Superturismo 18”

MOC:
Ma jeździć wink.gif


Jako ciekawostka wyciągnięta z archiwum, jedna z pierwszych RX8 w Warszawie podczas weryfikacji osiągów na jednym ze spotów z 2005r, wtedy jeszcze z moim DU:


w dniu zakupu:


Tak to wyglądało pod maską:


Próby odpalenia po zakupie:


Graty:





Kilka fotek z prac:
farmer91
Możesz podać z jakiej Alfy ta przepustnica, z jakiego silnika?
siewcu
a tak z ciekawości - co tam takiego zdrutowanego było?
Mis
Przeczytałem opis części w kilkanaście sekund i pytam po co taki AR na wydechu? Po to, żeby wstawało kiepsko w 2500ccm?
barott
Fajna robota! Dzwon ze skrzyni przespawany?
Podłączam się do Misia, to ar wydechowe zdecydowanie za duże do tej pojemności.
Chester
CYTAT(farmer91 @ Sun, 16 Oct 2016 - 22:27) *
Możesz podać z jakiej Alfy ta przepustnica, z jakiego silnika?
Alfa 164, 2.0 V6

CYTAT(siewcu @ Sun, 16 Oct 2016 - 22:46) *
a tak z ciekawości - co tam takiego zdrutowanego było?
Dużo by wymieniać, kilka przykładowch: krzywo zamontowany silnik, tragicznie przyspawane łapy silnika, poduchy pod silnik z krążków hokejowych, spawane drążki, dziura w ścianie grodziowej robiona śrubokrętem i młotkiem, brak IC, zbędne dziury w nadkolach na rury do dolotu którego nie było, w przypadku zmiany dyfra trzeba ciąć całe mocowanie, zabrakło miejsca pod maską na kilka rzeczy więc leżały sobie luzem, niepozaślepiane podciśnienia, przebicia w wiązce do cewek wink.gif itd.

CYTAT(Mis @ Sun, 16 Oct 2016 - 23:22) *
Przeczytałem opis części w kilkanaście sekund i pytam po co taki AR na wydechu? Po to, żeby wstawało kiepsko w 2500ccm?
Szybko czytasz wink.gif. To turbo w 1JZ zachowuje się podobno bardzo dobrze i nie ma tragedii ze wstawaniem, widziałem dwa projekty oparte na tej sprężarce. Sam jestem bardzo ciekawy, jak się okaże że będzie słabo zmienie AR na mniejszy.

CYTAT(barott @ Mon, 17 Oct 2016 - 08:46) *
Fajna robota! Dzwon ze skrzyni przespawany?
Tak, nie stosowałem adaptera.
Kras
Fajny projekt. Mam tylko male zastrzezenie do dyfra 350Z, bo tam siedzi visco, na ktore raczej ludzie narzekaja. Wjedzie jakis meski szperunek?
Coobcio
Drift Raku zmienił u siebie żeliwo z 1.22 na zdaje się.89 różnica w wstawaniu to ok 200-250obr.min no i skróciła się reakcja po ujęciu i ponownym dodaniu gazu więc na track day lepsza opcja biggrin.gif
Wałeczkami pokręcić coby jeszcze lepiej było i będzie cacy.
No gorąco kibicuje żeby z tych puzzli powstał męski torowy przestępca !!
Chester
CYTAT(Kras @ Mon, 17 Oct 2016 - 09:51) *
Fajny projekt. Mam tylko male zastrzezenie do dyfra 350Z, bo tam siedzi visco, na ktore raczej ludzie narzekaja. Wjedzie jakis meski szperunek?

Był plan na Dyferencjał z M3 e92, jednak chwilowo zostaje ten z 350Z. Może kiedyś... smile.gif

CYTAT(Coobcio @ Wed, 19 Oct 2016 - 10:07) *
Drift Raku zmienił u siebie żeliwo z 1.22 na zdaje się.89 różnica w wstawaniu to ok 200-250obr.min no i skróciła się reakcja po ujęciu i ponownym dodaniu gazu więc na track day lepsza opcja biggrin.gif
Wałeczkami pokręcić coby jeszcze lepiej było i będzie cacy.
No gorąco kibicuje żeby z tych puzzli powstał męski torowy przestępca !!

Dzięki Kuba, jak się okaże że turbo słabo wstaje jest właśnie plan na zmianę muszli na AR83.


Tutaj przykładowy wykres na AR1.22 skromnego czterocylindrowego silniczka o pojemności 2l:


Kilka fotek z ostatnich prac:



Zakupione zawieszenie Tokico:


Odebrane tłumiki:
Coobcio
Niestety w 1JZ tak samo to turbo bedzie wstawało jak w SR20, albo nawet ciut wolniej...
Ale wałeczkami pokręcisz (przyspieszyć) to sporo idzie ugrać z dołu.
Chester
Prace przy aucie w zasadzie są już na ukończeniu, zostały już jedynie detale.

Wydech skończony:


Pod maską większość ogarnięta:




Wnętrze też już prawie kompletne:


Zostało kilka drobiazgów i trzeba poczekać na powiew wiosny aby wyjechać autem na strojonko smile.gif
Chester
Auto skończone, została jedynie kwestia przewodów do klimatyzacji, czekam więc na pogodę i wyjazd na testy drogowe.


m6nj
Pięknie to wygląda. Bardzo czysto i smacznie.
Coobcio
Świetnie ze regolowane zebatki masz !
Ciekawe jak bedzie sie tym smigac, kiedy razem uderzymy na jakas pojezdzawke ??
gucior
gratulacje zapału i efektu końcowego, zawsze mi się rx'y podobały a ten wygląda na odpicowany kompleksowo!
to auto powinno tak wychodzić z fabryki!
Pylu Drift
No bardzo ładnie Panie...tak po Chester'owemu... biggrin.gif
THX911
Super to wyszło smile.gif Trzeba się będzie zgadać kiedyś na torze i zobaczyć jak te mocniejsze swapy jeżdżą biggrin.gif
spoon
Roninowa RX8?
Chester
CYTAT(Coobcio @ Sat, 28 Jan 2017 - 15:46) *
Świetnie ze regolowane zebatki masz !
Ciekawe jak bedzie sie tym smigac, kiedy razem uderzymy na jakas pojezdzawke ??
Robiles testy przy kreceniu seryjnymi walkami w JZ? U Darka w 350 ruszaliscie?


CYTAT(gucior @ Sat, 28 Jan 2017 - 19:49) *
gratulacje zapału i efektu końcowego, zawsze mi się rx'y podobały a ten wygląda na odpicowany kompleksowo!
to auto powinno tak wychodzić z fabryki!
Wielkie dzieki!


CYTAT(THX911 @ Sun, 29 Jan 2017 - 10:08) *
Super to wyszło smile.gif Trzeba się będzie zgadać kiedyś na torze i zobaczyć jak te mocniejsze swapy jeżdżą biggrin.gif
Jak tylko zacznie jezdzic to jasne! Mysle ze na tym turbo do Twojego kompresora na torze nie bedzie podejscia wink.gif

CYTAT(spoon @ Tue, 31 Jan 2017 - 11:52) *
Roninowa RX8?
To nie to auto
Onyx
Co tam słychać w temacie? smile.gif
torek
Super projekt. Jak prowadzenie tego auta z chyba sporo cięższym silnikiem?
Chester


Odkopuję temat bo troszkę się zastał smile.gif.
Niestety, z uwagi na narodziny dziecka i prace przy projektach klientów, Mazda musiała zejść na drugi plan i zostało kilka dupereli do dopieszczenia z którymi nie zdążyłem się uporać.
Plan na zbliżający się sezon jak zwykle ambitny, bezawaryjnie jeździć i cieszyć się autem wink.gif.

Auto jeździ porusza się, wleciał zawias tokico, hamulce, troche popracowaliśmy nad prowadzeniem. Czekam na powiew wiosny aby porządnie potestować i finalnie wystroić auto przy większym booście.



Wleciał Gwint Tokico


Pojawiły się zaciski brembo:


Na koniec została rozkminka odnośnie wyboru felg na lato:
OZ Ultraleggera

5Zigen



Odnośnie prowadzenie ciężko mi powiedzieć bo nie jeździłem RX z seryjnym motorem sad.gif.

m6nj
zdecydowanie o.z
Mis
CYTAT(m6nj @ Thu, 01 Mar 2018 - 17:31) *
zdecydowanie o.z

+1
Łukasz83
+2
torek
Może gdyby był inny kolor tych 5Zigen, ale w tym kolorze co są to średnio pasują, przynajmniej wg mnie. Więc OZ wink.gif
CaliforniaKid
I jak tam, dalej rex czeka na strojenie? smile.gif
Chester
Auto jest właściwie wystrojone, niestety z uwagi na auta klientów oraz małego szkraba w domu, wiecznie brakuje czasu na swoją zabawkę sad.gif.
Pozostały dosłownie duperele aby wszystko było dopieszczone tip top bez żadnego druciarstwa. Cieszy fakt, że pojawia się coraz więcej fajnych rexów, w niektórych można zaobserwować rozwiązania zaczerpnięte z łabędzia smile.gif.

Auto czeka na swoją kolej zawsze w dobrym towarzystwie, aktualnie u boku 200sx'a:
https://ibb.co/iQHctU
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.