Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E36 do BMW Cup PL
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
peer
Siema,

kilka krótkich pytań nt. E36 robionego docelowo pod BMW CUP.

Baza:
1. Czego szukać? Koniecznie 318iS E36, czy można szukać innych 4 cylindrówek (jeśli np. buda będzie w super stanie) i zrobić swapa?
2. Koniecznie szukać auta ze szperą, czy chcąc i tak zmienić dyfer na krótszy, zacieśniony to nie ma znaczenia?

Mody:
1. Modyfikacja baku - odpływanie paliwa. Ponoć wstawia się przegrodę na środek - zna ktoś więcej szczegółów? Kto/gdzie?
2. Modyfikacja miski - odpływanie oleju - są sprawdzone kity do wspawania, czy know-how tunera?
3. Zawias Gaz Gold (obowiązkowy) + stabilizatory. Jakie połączenie byłoby najlepsze? STD sprężyny + staby HR? Czy brać twardsze springi od razu?
4. DYFER! Z tego co wiem, lata się na 4.27 + spięcie ok 40%. Niektórzy dodatkowo modyfikują kąty rampowe na 30/30 st. Pytanie - u kogo go zrobić? Michał ze strykowa / Wojtasm5, słyszałem też o jakiejś opcji z Kielc? smile.gif
5. Najlżejsze 15"? Znalazłem aluminiowe felgi wyglądające jak stalówki z E39 - waga 5,71 kg/szt, lżejsze niż Styling 34. Jest coś jeszcze? smile.gif
4. Najlepiej spasowane laminaty - Mikinka czy Najda? Albo ktoś jeszcze?

O silnik na razie nawet nie pytam, bo po zrobieniu podwozia, zawiasu i środka budżet 2016 się wyczerpie biggrin.gif
kirpek
Najważniejsza buda. Najtrudniej blacharke doprowadzić do ładu.
bob.dsk
Silnik m44 wink.gif
peer
Z tego co wiem, to część osób lata na dole M44 + czapka M42, ale silnika sam i tak w tym roku nie ruszę - chcę skupić się na kupnie jak najlepszego egzemplarza + ogarnąć podwozie i zawieszenie (GAZ, polibusze, cambery, regulowane wahacze, nowe sworznie, łaczniki, drążki, tarcze, klocki, przewody w oplocie i takie tam), zmienić dyfer (tu główna rozkmina) i odelżyć.
kirpek
Ponoć dol m44 ma lepszy (kuty?) wal, do tego trochę wieksza pojemnosc.
M42 obcykane jest na wiele sposobów, przepustnica, podkladki pod kolektor, regulowane kolka w serii, tu na rf znajdziesz temat jak ugrac conieco tanim kosztem w m42.
[Yossarian]
Jak dobrze pamiętam, to kuty wał miało właśnie M42. A M44 normalny, tylko że mniej przeciwwag to i lżejszy.

Miałem M44, przejechałem się paroma M42. M44 jakieś tak odrobinę lepsze się wydaje w seryjnej postaci - chętniej wchodzi na obroty. Ale M42 bardziej rozpracowane tuningowo i chyba mniej wkurzające pod katem elektryki. A z resztą, tak na prawdę to decyduje stan konkretnego egzemplarza. Bo szukanie BMW to przerąbana sprawa - takiego "folkloru" jak wśród posiadaczy E36 to nie ma nigdzie tongue.gif.
kaziu1985pn
Co tu dużo pisać zawsze 1,9 będzie lepsze od 1,8 smile.gif
nomad66
m42 ma podwójne sprężynki zaworowe, o korzyściach nie trzeba chyba pisać wink.gif
Blacha
Miał w pierwszych latach produkcji, po bodaj 92 już miał pojedynczą sprężynę na zaworach.
Orientuje się ktoś jak przejść z przepływki klapkowej na "ciepły drut" w m42?
kaziu1985pn
Potrzebny układ który zmodyfikuje sygnał smile.gif
Mis
Lepiej zrobić konwersję za pomocą, np. DET3. Sprawdzony temat.
kaziu1985pn
I zaraz wystroic jako FI smile.gif
soldi
tylko o który cykl Ci chodzi smile.gif przeczytaj reg techniczne i rozwieją się Twoje wątpliwości i poznasz zakres modyfikacji

BMW Cup (WSMP):
BMW CUP PL Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski, Stowarzyszenie Kierowców BMW CUP PL
http://www.bmwcup.pl/pdf/wsmp_2016_zal.pdf
http://www.bmwcup.pl/pdf/_wsmp_2016_zal.pdf

BMW IS Cup:
Organizator Fundacja MotoCity
http://www.bmwiscup.pl/dla-zawodnikow/regulamin
Mis
CYTAT(kaziu1985pn @ Tue, 11 Oct 2016 - 22:56) *
I zaraz wystroic jako FI smile.gif

Jak są grube mody to tak, inaczej strojenie ori Motronica 1.7 lepsze moim zdaniem. smile.gif
kaziu1985pn
CYTAT(Mis @ Fri, 14 Oct 2016 - 15:54) *
Jak są grube mody to tak, inaczej strojenie ori Motronica 1.7 lepsze moim zdaniem. smile.gif

Tylko gdzie zaczynają się te grube mody a gdzie nadal sa te drobne które nadal opłaca się robić na ori kompie?
Mis
Drobne to doprężenie, wałki pod seryjną hydraulikę, przestawienie wałków na kółkach, kolektory wydechowe i wydech, dolot do seryjnej przepustnicy.
Jak już przechodzić na ITB, mechanikę i męskie wałki to przynajmniej DET3 w trybie FIT na Alpha N do seryjnego pasuje dołożyć. smile.gif
kaziu1985pn
Zakładając ze narazie planuje walki gt/r, czy na seryjnym kompie i det3 uzyska sie taka sama moc ? Jest ktos w wlkp kto ogarnia seryjne kompy ?
Mis
Wyjdzie ta sama moc, ale przy DET3 musisz koniecznie od razu stroić na FIT, czyli całe sterowanie paliwem bezpośrednio z DET3, bo Motronic 1.7/1.7.2, a taki właśnie jest sterownik w M42 mapa paliwa przy w pełni otwartej przepustnicy jest na stałe i nie zależy od odczytu przepływomierza, więc modyfikacja sygnału przepływki nic nie da.
Pietrek.L
Pytanie z innej beczki. Zakładał ktoś lekkie hydrauliczne szklanki z VAG 050 109309H (INA 420004310) do m42/m50?
Średnica zewnętrzna [mm] 35
Wysokość [mm] 26
Masa [gr] 48

Albo mechanika?
CAMSHAFT, VALVES 8 cylinder: AHC,AKH

/
(9) 077109309J
cam follower / for intake valve
/
- 077109320AA
compensating piece / for intake valve
1,9MM /
- 077109320BE
compensating piece / for intake valve
1,95MM /
- 077109320AB
compensating piece / for intake valve
2,0MM /
- 077109320BF
compensating piece / for intake valve
2,05MM /
- 077109320AC
compensating piece / for intake valve
2,1MM /
- 077109320BG
compensating piece / for intake valve
2,15MM /
- 077109320AD
compensating piece / for intake valve
2,2MM /
- 077109320BH
compensating piece / for intake valve
2,25MM /
- 077109320AE
compensating piece / for intake valve
2,3MM /
- 077109320BJ
compensating piece / for intake valve
2,35MM /
- 077109320AF
compensating piece / for intake valve
2,4MM /
- 077109320BK
compensating piece / for intake valve
2,45MM /
- 077109320AG
compensating piece / for intake valve
2,5MM /
- 077109320BL
compensating piece / for intake valve
2,55MM /
- 077109320AH
compensating piece / for intake valve
2,6MM /
- 077109320BM
compensating piece / for intake valve
2,65MM /
- 077109320AJ
compensating piece / for intake valve
2,7MM /
- 077109320BN
compensating piece / for intake valve
2,75MM /
- 077109320AK
compensating piece / for intake valve
2,8MM /
- 077109320BP
compensating piece / for intake valve
2,85MM /
- 077109320AL
compensating piece / for intake valve
2,9MM /
GrzesiekK.
CYTAT(Pietrek.L @ Fri, 17 Mar 2017 - 09:27) *
Pytanie z innej beczki. Zakładał ktoś lekkie hydrauliczne szklanki z VAG 050 109309H (INA 420004310) do m42/m50?
Średnica zewnętrzna [mm] 35
Wysokość [mm] 26
Masa [gr] 48

Albo mechanika?
CAMSHAFT, VALVES 8 cylinder: AHC,AKH

/
(9) 077109309J
cam follower / for intake valve
/
- 077109320AA
compensating piece / for intake valve
1,9MM /
- 077109320BE
compensating piece / for intake valve
1,95MM /
- 077109320AB
compensating piece / for intake valve
2,0MM /
- 077109320BF
compensating piece / for intake valve
2,05MM /
- 077109320AC
compensating piece / for intake valve
2,1MM /
- 077109320BG
compensating piece / for intake valve
2,15MM /
- 077109320AD
compensating piece / for intake valve
2,2MM /
- 077109320BH
compensating piece / for intake valve
2,25MM /
- 077109320AE
compensating piece / for intake valve
2,3MM /
- 077109320BJ
compensating piece / for intake valve
2,35MM /
- 077109320AF
compensating piece / for intake valve
2,4MM /
- 077109320BK
compensating piece / for intake valve
2,45MM /
- 077109320AG
compensating piece / for intake valve
2,5MM /
- 077109320BL
compensating piece / for intake valve
2,55MM /
- 077109320AH
compensating piece / for intake valve
2,6MM /
- 077109320BM
compensating piece / for intake valve
2,65MM /
- 077109320AJ
compensating piece / for intake valve
2,7MM /
- 077109320BN
compensating piece / for intake valve
2,75MM /
- 077109320AK
compensating piece / for intake valve
2,8MM /
- 077109320BP
compensating piece / for intake valve
2,85MM /
- 077109320AL
compensating piece / for intake valve
2,9MM /



To ja też zadam pytanie z innej beczki, wałki pod mechanikę masz że chce mechanikę zamiast hydro wrzucić ?
Pietrek.L
Wałków nie mam, kolega buduje m42 i jest ciekaw (tak wiem, że potrzebny jest inny profil krzywki).
A hydrauliki 050 109309H podejdą?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.