Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Calibra 3.0 V6 Turbo..
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
Starscream
Witam wszystkich, chcialbym opisać swoje skromne autko, które mam od 2010 roku a marzyłem o nim od dziecka smile.gif Fabrycznie zielone DTM Edition, w wersji żaglówka, czyli 2.0 8V 115KM.. Po miesiącu od zakupu wyleciał fabryczny silnik i zawitał 3.0, długo tam nie został, bo korba bokiem wyszła, wleciał drugi 3.0,ale po roku też się z nim pożegnałem. Zakupiłem uturbione 3.0 z forum CT, ale silnik był g** warty i po 200 km wyzioną ducha, więc stwierdziłem, że sam sobie wydłubię coś. Więc, nadal jest to V6, blok pochodzi z Saaba'a 9-5, wał korbowy, pompa oleju również. Korbowody to kucizna Prism, tłoki to również kute Mahle przeznaczone do LET'a oryginalnie, szpilki ARP, śruby głowicy również, głowice same to Omega, tylko dość mocno rozwiercona, bez "eko-fasolek" w wydechu. Przekladki odprężające z kwasóweczki 2mm, plus dwie seryjne uszczelki pod głowice, co dało razem 6mm podniesienia względem serii. Turbo jakie tam hula to GT35 (replika Garetta), cały układ wydechowy 70mm z kwasówki oczywiście. Napęd na przód, F-25 skrzynia, sprzęgło spiek 6-cio łopatkowy, doładowanie w tej chwili bardzo "lightowe" wynoszące zaledwie 0,6 BAR'a. Jeszcze nie hamowana. Na dokładę ogromna turbo-dziura, auto jedzie od jakiś 4000 obr/min.. W tej chwili jestem na etapie poszukiwania kompresora, który ma wypełnić dziurę w doładowaniu poniżej 4000 obr.

Zdjęcia auta, jakie jeździło w tym sezonie, póki jest cała, bo na dniach znów wyjmę silnik i będę dłubał smile.gif Aha, całością steruje Vems.







Cieniu
Turbo dziura? A co z tymi 6mm pomiędzy głowica a blokiem jak ma się do tego stopień sprężania na tej konfiguracji?
MisioLBN
Dokładnie to samo pomyslalem...kute tłoki plus przekładka... Nie rozumiem... Nie bylo kucizny pod turbo? No i 6mm podniesoenia to sprezanie musialo spasc masakrycznie
specu
Jak przedmówcy. Popsułeś sobie auto przekładnką. 6mm szok i szukasz kompresora?
strus
2-3mm by wystarczylo, i wtedy GT35 by wstawalo bardzo ladnie, to juz duza pojemnosc na ta turbine, ale wida zbraklo troche teorii ze az tak odprezyles, daruj sobie kompresor i zrzucaj jeszcze raz glowice.
Starscream
tak pomyślałem, że kiedy mocno odprężę silnik, będzie lepiej i bezpieczniej przy dużym doładowaniu
spriter1984
dokladnie 2mm i rozwarstwic uszczelke, jezeli są dane kute korby,i tloki od Leta to tez cos odpreza, to zanim 6mm napompuje taka gt35 , tloki masz wrzucne od leta na mot.2,5 czy 2.8? bo tloki sie troche roznią, jest gdzies wiecej projekt opisany krok po kroku>? z 3.0 zrobilo sie 2.7 po takim odprezeniu biggrin.gif
Starscream
mój błąd w opisie, tłoki Mahle, ale z XE, bez wgłębienia w tloku.. Poprzednio byłby z LET'a z mot. 2,5
16vg60
loo gdzies moj poprzedni post wcielo

spiter po odp.uszczelkamk pojemnosc sie nie zmieni jedynie cr. poleci na łep


tloki z c20let byly jedne ,w n/ a byly dwa rodzaje mot.2.5 i 2.8 ,ale cr byl na nich ten sam ,jedynie ksztalt plaszcza inny
pinin
Czekaj, ale chyba jak dobrze pamiętam, w v6 opla po zastosowaniu tłoków z c20xe/let jest mniejszy stopień sprężania niż w r4 (głowy mają większą komorę spalania).
To idąc dalej, to + 6mm podniesione głowice = nie masz problemów z odpalaniem? Bo na chłopski rozum (nie liczyłem) masz stopień sprężania na moce jakieś 1500KM, porównywalny z pobiedą lub innymi wynalazkami z lat 40...
specu
Komora w v6 jest mniejsza wiec spręzanie większe... Mimo to 6mm to jakas masakra
jarek1111
Jak masz te same przekładki które ja miałem w tym silniku plus uszczelki stalowe to masz głowice podniesione 2,2 mm 6mm jest prawie nie wykonalne bo nie będzie pasowal ani kolektor sący ani wydechowy i cały rozrząd wraz z osłonami
ja pompowałem w ten silnik 1,3 bar z holseta hx40 na tłokach z xe i auto jeżdziło
z tego co pamiętam sie wam tłoki stopiły czy cuś w czasie strojenia a i zatkana odma doprowadziła do awari tego wspomnianego holseta
tak czy siak fajnie że auto śmiga
Div
Człowieku... nie liczyłeś CR? Przecież gt35 powinno ładować od dobrych 3k rpm, jaką to ma dupę 0.82?
Ja ładuję z wielkiego smoka na dupie 0.83 na TS 1.4 bara w nieodprężone stare żeliwne 2.6 i ładuję 0.5b od 3k rpm przy CR 9.2....
A może kwestia strojenia zabija?
rennen
CYTAT(Starscream @ Sun, 09 Oct 2016 - 10:21) *
tak pomyślałem, że kiedy mocno odprężę silnik, będzie lepiej i bezpieczniej przy dużym doładowaniu


Co do zasady to się zgadza, ale mocno odprężony silnik nie ma mocy bez doładowania przez co też trudniej napędzić turbinę. Na takie odprężenie co zrobiłeś to byś musiał dmuchać z 3-4 bary a nie 0.6 żeby to miało jakikolwiek sens, ja to w ogóle jestem w szoku że udało ci się to skręcić na takiej grubej uszczelce. Jak to przykręcałeś? Mam nadzieję, że nie "z kopa" w przedłużkę z rury od płotu, chociaż jak wpadłeś na pomysł uszczelki 6mm to bym się nie zdziwił wink.gif Może zamiast fantazjować o kompresorach daj ten samochód komuś kto ma pojęcie zanim go zepsujesz do reszty?
Starscream
przekładka stalowa ma 2mm, do tego dwie seryjne. Po skręceniu i zmierzeniu wychodzi 3,1 mm a nie 6. Dziękuje za odpowiedzi, temat można zamknąć.
amper124
Ojoj, bez spiny... Zaraz byś chcial zabawki zabierać.
Auto fajne, potencjał na jeszcze fajniejsze jest, posłuchaj mądrzejszych, źle na tym nie wyjdziesz wink.gif

Skoro ci kilka osob mowi ze cos jest nie halo, usiądź, policz, sprawdz, bo moze się okazać ze zrobisz sobie twinchargera wydumke i dziurę w kieszeni...
grzesiek84
Tak jak wyżej,zwłaszcza że fajnie to auto wygląda z zewnątrz cool.gif
rennen
CYTAT(Starscream @ Sat, 08 Oct 2016 - 20:49) *
co dało razem 6mm podniesienia względem serii


CYTAT(Starscream @ Mon, 10 Oct 2016 - 12:39) *
przekładka stalowa ma 2mm, do tego dwie seryjne. Po skręceniu i zmierzeniu wychodzi 3,1 mm a nie 6.


Nie obrażaj się, po prostu te dwa zdania sobie przeczą, o ile seryjna uszczelka nie jest z kryptonitowej antymaterii o ujemnej grubości wink.gif Nawet 3.1mm zrzuci ci stopień sprężania w granice 7.5:1 (obliczenie na szybko w głowie) co może by miało sens jakbyś ładował 2 bary i więcej. W nowych silnikach zresztą nawet uturbionych odchodzi się od tak mocnego odprężania. Zamiast kompresora wywal to dziadostwo i kup normalne kute tłoki odprężające na CR w granicach 8-9:1 to nie dość, że turbina lepiej wstanie i głowica będzie lepiej leżeć to i będziesz mógł w końcu dmuchnąć po męsku wink.gif
szymon gsi
kolejne dziecko frajersbuka - oryginalny silnik 3.0 V6 z turbiną Holset HX35W wypluwa 450KM i wstaje od 2500obr. większe wtryski i pompa AEM-a - pokazał to Estończyk Tawii na jakimś angielskim forum miłośników omegi albo turbo , nie pamiętam. Miałem c30se w Omie A 3000 24V i 300KM na 0.5 bara orginal motor bez strojenia HX35W....
Tu objechany Skyline z wawy ponoć 280KM gwarantowane przez firme tjunkową..
https://www.youtube.com/watch?v=PlEuG74D-rg
ia tobie korba bokiem wyszła ... biggrin.gif mam najechane 357 tysi kilometrów na LPG które siedzi 12 lat i jakoś korba nie puka do bram bloku...
tu OA pod maską - drut ale robote robił.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/008bbb148335a424
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.