Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Klocki do hamulców 284mm z Calibry
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
[Yossarian]
Sprawa wygląda tak:

Mam w swojej Astrze tarcze 284 mm i zaciski o oznaczeniu FN 54/24/G. Rozumiem, że to jest z Calibry Turbo, tak? Potrzebuję wymienić klocki hamulcowe. Na większości sklepów internetowych są po prostu klocki do Calibry Turbo i tyle. Ale na jednym znalazłem podzielone na klocki pod hamulce 288 i 284 mm. Czyli wychodzi na to, że to nie te same klocki. Teraz pytanie - jakie kupić? Ferodo jak widzę ma DS2500 tylko do 288 mm (chyba, że ja źle patrzę - jakiś dziwny ten katalog Ferodo tongue.gif ). Możecie polecić jakieś alternatywy dla tarczy 284mm? Potrzebne są na KJSy (czyli muszą hamować od razu, bo nie ma gdzie dogrzać) i okazyjnie na tor (czyli jakaś tam odporność na temperaturę mile widziana).

Są EBC Yellow i Red Stuff do tarcz 284 mm, ale o nich to ja słyszałem tak różne opinie, że się boję kupować tongue.gif.


Z góry dzięki za odpowiedzi!
strus
Jamam u siebie tarcze 284 i klocki red stuff i drugi raz bym tego nie zrobil. ALbo 308mm albo 316mm;)
[Yossarian]
U mnie to się ma pod felgę 15 cali zmieścić, więc zwiększanie rozmiaru tarczy odpada. Już teraz jest na styk i przy wyważaniu kół trzeba używać nabijanych ciężarków - naklejane zahaczają o zacisk. Ja mam 150 KM (oby) w odchudzonej Astrze, a nie 250 KM w Lanosie, więc mi ten hamulec wystarcza i na torze sprawdzał się zupełnie dobrze wink.gif.

W ogóle wyszło, że tarcze też by się przydało zmienić - oczywiście 284 mm z rozstawem 4x100 to były jakieś customy robione przez inochi i teraz diabli wiedzą, czy takie dostane tongue.gif. Kurde, same problemy...
strus
CYTAT(strus @ Sat, 08 Oct 2016 - 14:51) *
Jamam u siebie tarcze 284 i klocki red stuff i drugi raz bym tego nie zrobil. Albo 308mm albo 316mm;)


To nie sa zadne customy, oni sprzedawali prawdopodobnie chinole, ja kupilem zestaw to dolaczyli chinskie klocki z pewnej duzej hurtowni motoryzacyjnej. Wiele osob co od nich bralo narzekalo. Tarcze 284 wez z Corsy D/ Grande Punto z mocniejszych diesli (nr TRW DF4737). Ich wada jest to ze sa troszke cienkie, mogly by miech chociaz te 24mm grubosci.. Do tych max 200KM wystarcza, ja bym wybral jakies zwykle ulicze TRW, Brembo,Textary lub ATE, zadnych udziwnien nie trzeba.Jurid,Girling, Pagid sa mniej znane ale tez bardzo dobre. Bralbym najtansze z tych firm i bedzie dobrze, aby troszke pojezdzic nie odrazu je zagrzac.

Zaciski moga byc tez z Vectry pod 288mm ponoc podchodza do tarcz 284.
[Yossarian]
Te z Corsy D mają 22 mm grubości, te z Calibry 24 mm. Wysokość tarczy też jest inna (44mm w Corsie, 41mm w Calibrze). Nie wiem więc, czy mi podejdą do zacisków, które mam.
strus
CYTAT([Yossarian] @ Sat, 08 Oct 2016 - 20:01) *

Te z Corsy D mają 22 mm grubości, te z Calibry 24 mm. Wysokość tarczy też jest inna (44mm w Corsie, 41mm w Calibrze). Nie wiem więc, czy mi podejdą do zacisków, które mam.


Podejda na 100% jezdze na takim zestawie ;)

Do 1994 w Vectra/Calibra 2.0T 2.5v6 byly klocki GDB1166 i tarcze 284. Po 94 byly inne klocki i tarcze 288, chociaz prawde mowiac klocki podejda zamiennie do jarzma tylko jedne sa wyzsze.
[Yossarian]
No to świetnie smile.gif Dzięki bardzo za informacje, bo już szału dostawałem z tymi hamulcami! smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.