Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ford Sierra 91" 2,9 24v v6 + HX40 + LPG.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
paww99
MODEL:
Ford Sierra Mk2 sedan 1991r.


Modyfikacje:
Zaadaptowany pakiet stylistyczny z Coswortha Mk1 coupe. Czyli przeróbka wg naszego widzimisie zderzaka przedniego oraz podzielenie "cyrkli" tak aby dało się otworzyć tylne drzwi. wink.gif Tylny zderzak również spasowany z poszerzeniami.


Silnik: W trakcie

Modyfikacje głowicy:
Seria

Modyfikacje bloku:
Seria

Układ dolotowy:
Nierdzewka 63mm, stożek simota, HX40 jako wzmacniacz, mały intercoler z movano, blow off.

Układ wydechowy:Barany 3w1, twin scroll. 3" DP i 3" pełen przelot na dwóch chińskich tłumikach...

Układ wtryskowy: Wydajna pompa paliwa w baku, wtryski 320ccm, wtryski gazowe Hana H2000 Zielone, 2x KME silver(rozwiercone), 2x elektrozawór(rozwiercone), rozwiercony wielozawór w butli, miedź 8mm.

Elektronika: DET3 + seryjny komputer z 2.0 R4 8v do sterowania pompą paliwa i zaworem biegu jałowego. EBC i Map sensor 3 bar. Stag 200 do sterowania gazem.

Układ chłodzenia:Seryjny, nowa chłodnica i tyle...

Układ napędowy: RWD. Zaspawany most 7,5". Miała być szpera, ale one lubią polec przy seryjnej mocy... Ale spaw daje radę.

Zawieszenie: Przód gwint Ta Tesco. Tył Jamex - 40 + regulowane koni.

BODY KIT: Hand Made, wszystko wykonane własnymi rękami z laminatu. Przerobiony z mk1 Cosworth. Spoiler Cosworth mk2 (też laminat naszej roboty). Maska Laminat z Cosy mk2(niestety nie naszej roboty)...
+ OZ Superturismo 18" 8J ET20.

PODZIĘKOWANIA:
Dla mojej ukochanej Narzeczonej za ogrom pracy jaki poświęciła przy tej furze oraz za wsparcie.
Oraz dla wszystkich którzy przyłożyli łapki do tego auta!



Zaczynając opisywanie tego auta chciałem dodać że jest to moje pierwsze auto kupione dosłownie w dniu odebrania prawa jazdy. Miało być RWD i nie BMW i padło na ten zgnity ford. I tak się zaczęła ta choroba...
Auto woziło mnie do szkoły, uczyło pokory, uczyło pierwszego mechanikowania. Dało niezłą szkołę życia i na ulicy i na szutrze i pod względem oddawania do mechaników i lakierników...
I tak to się złożyło że nauczyło mnie że jak se nie zrobisz sam, to będziesz miał odwaloną kaszanę na maksa...
Tak wyglądała niedługo po kupnie:


W tym aucie zmieniłem sam pierwszy raz silnik na 2,9 24v6. Walczyłem z gazem... W końcu miał to być oszczędny dupowóz.

Przy swapie rozebrałem prawie auto do zera... Wyspawałem co trzeba było. Ucząc się oczywiście pierwszy raz w życiu spawać tigiem.





Pojeździłem tak trochę... Potem nagle którejś zimy znaleźliśmy dawcę napędu 4x4 do tego silnika i naszło nas i przerobiliśmy ją na 4x4.
Nie powiem, dawało to frajdę. 200 koni i 4x4 na lodzie... Gdzie spieliśmy szpery nowymi smarami silikonowymi o lepkości centralną 1mln cps i 500tyś cps na tyle. Napęd był miodzio ze względu na podział mocy planetarką 60/40, gdzie większość idzie na tył. Ale jednak nie było to to...




Przy tym aucie zaczęliśmy razem wspólnie z moją narzeczona pierwsze lakierowania... Na początku felgi...




Po czym po serii strzałów przewodów chłodzenia i wylanych dziesiątkach litrów płynu chłodzącego zirytował mnie ten silnik i go sprzedałęm... Nie miałem pomyslu co dalej...
Sierra robiła za mebel na podwórku stojąc to tu i tam po trochu i gnijąc...




Dodam ze jak kupiłem ten samochód to był w 100% bezkolizyjny. Wszędzie oryginalny lakier. Wyszło to przy pierwszej stłuczce, jak nauczycielka pod szkołą mi cofnęła w błotnik i uciekła(znalazłem ją na kamerach... ).
Potem wyjechał mi golf na czołówkę pod tesco z podporządkowanej, facet przyznał się do winy, ale wezwaliśmy policję żeby było w 100% pewne, przyjechała straż wiejska i wmówiłą mi że to moja wina bo miałem go z prawej strony i powinienem ustąpić mu pierwszeństwa (a on miał znak stop...) Na szczęście już po podpisaniu mandatu itp zmienili zdanie że to jednak typa wina bo miał znak "koniec strefy skrzyżowań równorzędnych . A potem sam przerysowałem tylny błotnik... I tak całkiem ładne auto stało się brzydalem... dry.gif


Tak ogólnie rzecz biorąc ten samochód nauczył nas wszystkiego. Pierwsze mocniejsze(a najpierw słabsze wink.gif ) RWD - boki, upalanie itp.... Pierwsze 4x4, zimą super sprawa. Pierwsze mechanikowanie. Pierwsze lakierowania. Pierwsze problemy elektryczne(wiązkę robiliśmy sami zawsze, oczywiście przy pomocy ludzi bardziej kumatych i doświadczonych ( dzięki Voitec! biggrin.gif ). Spawanie itp.



https://www.youtube.com/watch?v=7aw0JIftlHM



Jako że sierra stała, nie było na nią pomysłu, były inne do jazdy... Trafił się silnik w dobrej cenie. Taki sam jak był, całe 700zł i jeszcze multum gratów dostaliśmy do niego. rolleyes.gif Trafił się też Holset HX40 za całe 100zł...
Trzeba było coś z tym zrobić. Holset zregenerowany jako pierwsze turbo przez nas. Bo był truposzem....






Przymierzyliśmy to... No i tak stanęło na 3 kolejne lata... dry.gif

Ale w między czasie gromadziliśmy jakies bzdety...



Zaczęliśmy też uczyć się robić laminaty... Pierwszą formę kupiliśmy przypadkiem, bo się trafiła. Pierwszy odlew z niej wyszedł całkiem spoko i trafił do Narzeczonej daily.
Potem pierwsze formy, pierwsze próby itd. I w sumie nagromadziliśmy już trochę tego...





Z racji że nie mieliśmy doświadczenia w strojeniu aut turbodoładowanych, jedynie jakieś tam strojenia gazów... Stwierdziliśmy ze strojenie 2,9 24v na det3 z HX40 to jednak jest małe wyzwanie... Niby silnik dużo nie kosztował, ale lepiej by było go nie wysadzić przy strojeniu. Wiec zapadła decyja o zrobieniu sobie auta na szybko do zabawy w wersji budżet... I tak powstał opisany tu "Turbogruzeł"
Jak ktoś jeszcze nie widział tematu:
http://www.racingforum.pl/Ford-Sierra-91-s...ze-t133666.html
2,3 16v z małym turbo które wypluło 247km. Przy silniku za 300zł nie jest źle...


W między czasie wzieliśmy się za siebie i polakierowaliśmy budę. Oczwyiście wszystko co wymagało wycięcia, zostało wycięte i wyspawane. Lakierka poszła całosciowa. Komora silnika, bagażnik...











Aaaa, jeszcze w międzyczasie wybudowaliśmy se garaż... Zapomniałbym. Tzn ściany mieliśmy, zrobiliśmy posadzkę, dach i resztę. Też własnymi rękami. Jedynie tynkować pomógł wujek z Ojcem. Chyba jesteśmy jedyną parą która najpierw zrobiła sobie garaż, a dopiero potem brała sie za dom.







Wracając do tematu. Rzeźba z cyrklami (poszerzeniami) to był dosyć spontaniczny pomysł. Nigdzie nie widzieliśmy jeszcze takiego sedana z takim pakietem, nie wiedzieliśmy jak to wyjdzie. Przecięcie cyrkla, tak aby umożliwić otwarcie drzwi to niby nic, ale zamocowanie tego i wypełnienie tak aby miało to ręce i nogi... To było wyzwanie. Poszła glina w ruch... Jako się udało. Żeby przód wyglądał, bo cyrkle poszerzały auto dosyć znacznie, musiał wlecieć zderzak z mk1. A ono ma zupełnie inną linie przodu. Więc został wydłużony, doszpachlowany, docięty(tak chyba ze cztery razy...). Aż wkońcu jakoś się to zgrało.







Ostatecznie wyszło to tak:




Holset jako wielka locha okazał się nie tak złym turbo do tej pojemności.

http://i757.photobucket.com/albums/xx217/p...zpstakfvrtw.jpg
http://i757.photobucket.com/albums/xx217/p...zpszfgkt3w9.jpg
Zaczyna wstawać przy trochę ponad 3 tyś i daje 0,2b, a przy 3800 jest juz 0,4 i robi to przeciąg. Oczwywiście mam świadomość że nie jest to rakieta jakich tu pełno, ale jak na dupowóz zbudowany naszymi lewymi rączkami które nie mają doświadczenia w niczym daje to radę i cieszy mordkę biggrin.gif Już nawet dla samego dzwięku suku tej lochy, a potem chwilowego surge i blow offa było warto!


Mam nadzieje że ktoś dotarł do końca i nie zasnął, a i poza tym że kogokolwiek to zainteresowało. Postaram się aktualizować w miarę możliwości i jeszcze uzupełnić to o pewne smaczki które również zrobiliśmy sami. Ale jak na razie starczy.

Pozdrawiam!

peerbe111
Fajnie opisane, będę zaglądał, bo jest na co popatrzeć wink.gif
strus
Przydalo by sie jeszcze wybrac na hamownie smile.gif
paww99
Oczywiście będzie hamowane. Ale jeszcze trochę postroimy. I sprzęgło musi się określić czy chce trzymać, czy nie. Bo czasem potrafi się nieźle uślizgnąć...
MarynaRz
Zajebiście lubie czytać tak opisane projekty ,jeszcze duuuuży plus ze robicie wszystko sami biggrin.gif finalne zdjecie sierry mega !
Stalu
Opis mistrz , metamorfoza ściery to samo
Al Ed Upek
Trochę ubogo na tych logach
Mis
Miszcz jesteś gościu.
slater11
Wyszło naprawdę fajnie chyba sciera która mi się podoba smile.gif
bolus1
Heh Gratuluje wink.gif Super opisany projekt ;D i podziwiam was jako parę widać że niezłe z was freaki smile.gif pozdrawiam! (btw. Boa jest super (znaczy dźwięk tego silnika jest super, zróbcie sobie scorpio w ten sposób najlepiej mk1 w kombi ;P będzie zaskoczenie dla innych)
Woj.Tek
no i zajebiaszczo wyszło:)
Pamietaj żeby odśnieżyć dach garazu zimą
scorpio_24
Kochaj Tą Kobietę!
amper124
Sciera jes prze- kot.
I tu jest prawdziwy slogan built not bought a nie na golfie co tata za doplaty z ue kupił.
Gratuluje wspólnej pasji, tak trzymac!
GIB
Jaki ona czas pykła na zlocie tak dla porównania z innymi szybkimi autami? 13 była?
paww99
CYTAT
Jaki ona czas pykła na zlocie tak dla porównania z innymi szybkimi autami? 13 była?

A Ty dalej z tymi czasami biggrin.gif Na zlocie jej nie było, bo dzień przed wyjechała z garażu i było multum problemów wieku dziecięcego. I jechać na kołach 300km w jedną stronę się baliśmy. 14,3 zrobił gruz na 9 letnich oponach gdzie nie mogłem złapać w ogóle trakcji na 3 biegu, a zrobiłem nagle 3 przejazdy... Bo więcej mi sie nie chciało. wink.gif


CYTAT
I tu jest prawdziwy slogan built not bought a nie na golfie co tata za doplaty z ue kupił.

Heheh! Dobre, dzięki! wink.gif

CYTAT
Pamietaj żeby odśnieżyć dach garazu zimą

Na dachu jest blacha, więc nie ma z tym problemów. wink.gif Ale mamy oczywiście na uwadze. Dzięki wink.gif A i zdjęcie jest pod kątem lekko więc w rzeczywistości kąt dachu jest lepszy.

CYTAT
zróbcie sobie scorpio w ten sposób najlepiej mk1 w kombi

Przydałbym nam się dupowóz którym bez żalu moglibyśmy jeździć w zimę, ale to raczej jakieś BMW będzie... wink.gif

CYTAT
Trochę ubogo na tych logach

Wiem, ale to zdjęcia zrobione w trakcie strojenia. wink.gif


Dzięki wszystkim! Miło słyszeć słowa uznania przy projekcie który jest dosyć budżetowy biggrin.gif
Żeby nie był pusty post, zdjęcie od dołu smile.gif
sobih
Dla mnie rewela! Będę zaglądał. Kapitalna Sierra.
duniek
Do gentelmena mi daleko więc zapytam: ile kosztowało zrobienie Sierry do obecnego stanu?
GIB
Jakbym gdzieś potrafił znaleźć wyniki to bym się wszędzie o nie nie pytał jak narazie znam czas gruza i vanowej ERKI która jechała jak moje kiblowate V6 wink.gif Reszta zasnuta milczeniem tongue.gif
T_E_D_D_Y
Ostatnio foto mistrzowskie !! biggrin.gif Brakuje dziewczynie jeszcze szpilek do kompletu. A ściera miodna !!! oby tak dalej smile.gif
paww99
CYTAT
Brakuje dziewczynie jeszcze szpilek do kompletu. A ściera miodna !!! oby tak dalej smile.gif

To nie było ustawiane foto, wiec i nie było szpilek. Serio sama skręcała heble, tylko na koniec podociągałem wszystko swoją siłą. Ogolnie bardzo dużo się już nauczyła. Wczoraj np jak wycinałem elementy z laminatu kątówką, ona się wzieła i wyjęła kolektor wydechowy z gruza. Tylko raz podszłem i zasugerowałem żeby nie odkręcała króćców od chłodzenia wodą tylko żeby zdjęła węże z końców rurek, bo tak będzie łatwiej i poluzowałem nakrętki od turbo. wink.gif Po jakichś 40 minutach miałem kolektor do spawania. smile.gif

Przy owijaniu już trzeba było 4-rech rąk. wink.gif


Jako ciekawostka napiszę że koszt bandaża na ten kolektor to jakieś 10zł. biggrin.gif wink.gif


Ale w obcasach mamy inne foto, nie z garażu.


wink.gif

CYTAT
Reszta zasnuta milczeniem

Bo posiadacze tylno napędowych aut średnio jarają się kreską. rolleyes.gif tongue.gif
Van z tego co wiem nie mógł się dogadać z automatem i startował jak emeryt. wink.gif

CYTAT
Do gentelmena mi daleko więc zapytam: ile kosztowało zrobienie Sierry do obecnego stanu?

Nigdy nie liczymy kosztów. Po co się dołować. smile.gif
Lincoln e30ix
CYTAT(paww99 @ Wed, 14 Sep 2016 - 11:27) *
Bo posiadacze tylno napędowych aut średnio jarają się kreską.


Zwłaszcza w klasach pokroju TopFuel tongue.gif
duniek
CYTAT(paww99 @ Wed, 14 Sep 2016 - 11:27) *
Nigdy nie liczymy kosztów. Po co się dołować. smile.gif

To co przeżyliście i tak jest bezcenne i nikt wam tego nie odbierze, a info ile orientacyjnie kosztują takie przeróbki pomogłoby innym.
Gdyby ktoś chciał kupić tą Sierrę to jaka byłaby cena?
SAS Parts
Na pewno pięcio cyfrowa smile.gif Bo roboty od groma zrobione smile.gif
Blacha
A jakie żeliwo w tym hx40. Wszędzie się czyta że te turbo z ciężarówki jest strasznie topowe i mega późno wstaje a tu nie ma tragedii
Mis
Do HX40 można założyć żeliwo 8cm2, więc zbyt małe nawet. smile.gif
paww99
CYTAT
Zwłaszcza w klasach pokroju TopFuel tongue.gif

Nie no, oczywiście że mocnymi autami jest zabawa, ale nie takimi po 100-200 koni. Większość ludzi jednak woli sobie polatać bokiem niż jeździć na kreskę. wink.gif Ale mniejsza z tym. wink.gif


CYTAT
a info ile orientacyjnie kosztują takie przeróbki pomogłoby innym.

Może i tak, ale własną pracę i tak cięzko wycenić. wink.gif

CYTAT
Gdyby ktoś chciał kupić tą Sierrę to jaka byłaby cena?

Jak nie była poskładana to miałem ją chęć pogonić po poskładaniu za ~18k. Ale teraz chyba już bym jej nie oddał za tyle. tongue.gif

CYTAT
A jakie żeliwo w tym hx40. Wszędzie się czyta że te turbo z ciężarówki jest strasznie topowe i mega późno wstaje a tu nie ma tragedii


Seryjne z jakiejś ciężarówki. Ogólnie duuuże... Ale jakie dokładnie to nie mam pojęcia, gdzieś w google znalazłem że 16cm2?. Mogę odczytać numer tej sprężarki. wink.gif



Sorry za tak późną odpowiedź, ale byliśmy na urlopie. smile.gif
Mieliśmy jechać do wawy tą sierrą, ale niestety pojawiły się problemy z ładowaniem. Zniknęło. Zmieniliśmy regulator napięcia na jakiś wygrzebany z czeluści magazynu i zamówiliśmy nowy. Po 1 dniu znów zniknęło ładowanie - myślałem że spalił się ten używany jakiś chiński regulator(szczotek też miał resztkę). Wsadziliśmy nowy regulator, wcale ładowanie się nie pojawiło. Cóż, pewnie spalił się altek. Wsadziliśmy inny cały alternator(zupełnie inny, od scorpio 16v). Ładowanie wróciło. dojechaliśmy do miasta(z ~10km) i znów zapaliła się kontrolka od ładowania. :[ A przed wsadzeniem rozebrałem tego altka, szczotki jak nowe, regulator oryginalny, łożyska i reszta bdb. Wszystkie przejścia wyczyszczone... Dodatkowo pojawił się problem(w sumie pojawiał się już wcześniej, ale zawsze zwalałem to na klejenie się wtrysków gazu na zimno, bo po rozgrzaniu problem ginął) że przy spokojnej jeździe na pierwszych biegach afr jest w normie i nagle skacze do 17-19 i auto dostaje chwilowo padaczki. I tak se poszarpuje co chwila. Wyczaiłem że det łapie po prostu FUEL CUT'a jakby chwilowo puściło się gaz. Myślałem że TPS pada i ma jakieś zawirowania przy małych wartościach, więc zwiększyliśmy zakres fuel cut'a i dalej lipa... Nie wiem, czy jakaś wiązka się usmażyła(wszędzie porobione zostały pomiędzy kolektorem a wiązkami osłony z nierdzwki, wiązki w peszlach, kolektory grubo owinięte...), czy problem z masą... Nie mam pojęcia, ale czuje przez kości że te dwa problemy są ze sobą powiązane...
Jeden trop kolega nam podsunął że miał podobnie jak blisko alternatora był kolektor wydechowy i się przegrzewał i palił. U nas jest zaraz obok screamer. Kolektor kawałeczek dalej... Ale nie wiem czy to to...
Cóż, trzeba grzebać... Najgorzej że alternatory nam się już chyba skończyły. :/
Blacha
Rozmiar żeliwa znajduje się na wejściu spalin do turbiny
duniek
CYTAT(paww99 @ Sun, 25 Sep 2016 - 19:49) *
Jak nie była poskładana to miałem ją chęć pogonić po poskładaniu za ~18k. Ale teraz chyba już bym jej nie oddał za tyle. tongue.gif

To w podobnych pieniądzach można mieć A80 V8 więc dla większości wybór jest oczywisty.
bolus1
jasne ze cossie z suszarką!
paww99
https://youtu.be/TFZuB5dPLH8

Tak to brzmi...
Cały czas jeździ, wozi do pracy. Niestety sprzęgło kona. Od początku się uślizgiwało ale teraz już na 2b nie trzyma jak pojawia się doładowanie.

Polecicie kogoś kto splanuje drugi docisk i ew. go wzmocni? I nie chodzi mi o dorzucenie drugiej sprężyny talerzowej, tylko o wzmocnienie o kilkadziesiąt procent, bo dołożyć sprężynę możemy sami ostatecznie. wink.gif
Jeszcze głęboko się zastanawiam nad spiekiem 6-8 łopatkowym a organikiem... Autem jeździmy na codzień.
bina
wiem że sprzęgła i nowe okładziny obija Vacat serwis Grzesiek robi do EVO i Fiest Proto i w przystępnej cenie podobno. Możesz zapytać


https://www.facebook.com/VacatSerwis/about/
paww99
Jako że zostało do shamowania kilka pierdół, czyli skrzynia, sprzęgło i teoretycznie IC który jest mikroskopijny do tej turbiny to mam dylemat.
Niby jest 600x300x76 i on wejdzie mi na styk, prawdopodobnie trzeba będzie podciąć pas. Znowu jest też 550x230x65mm, ale on gabarytowo jednak jest znacznie mniejszy i powinien wleźć bez żadnych problemów.

Myślicie że warto się zabijać żeby wsadzić ten większy?

Pozdr
ptq
Ja bym ciął.
paww99
Wleciał ten większy, bez większych problemów - parę młotków dostał przedni pas. tongue.gif

Powiększyliśmy też niestety lekko negatyw żeby koła aż tak nie obcierały... :/ Wiem, wygląda po pedalsko...



Zrobiliśmy też jej wkońcu przegląd, pierwszy po 4 latach biggrin.gif Przebieg jedyny słuszny biggrin.gif


Ogolnie to sierra zrobiła za nasz samochód ślubny(jeden z trzech).



Ogolnie uwielbiam to auto. Wsadziliśmy ostatnio też nowszą instalcję gazową(był stag 200, a teraz jest 300). Spalanie w trasie do krakowa(tak, tym prawie 30 letnim szrotem se pojechaliśmy w trasę 550km i kupiliśmy sierrę za 800zł i wróciliśmy dwoma laugh.gif ) wyniosło 12,7L LPG/100km. Czyli jakieś 26zł za 100km. laugh.gif Tylko że prędkości dochodziły do 240+. W drodze powrotnej jak jechała za OHCEŁKIEM to spalanie wysniosło 10,7 biggrin.gif Teraz w czasie dojazdów do pracy średnio wychodzi 17. Czyli jeździ jak za darmo, a zapier***la nieziemsko biggrin.gif
bolus1
na hamownie tego boe!/boa?! tego wensza!
paww99
Sierra dalej żyje i jeździ codziennie. smile.gif Choć ostatnio żonie się zagotowała dwa razy... Ale liczę że to termostat się zacina. wink.gif


paww99
Dalej nie shamowany, ale dalej jeździ. smile.gif
Niestety auto które kupiliśmy z myślą że będzie jeździc w zimę nam rozbili... No i ten sierreł musi jeździć po tym błocie i soli... sad.gif
Ale po umyciu prezentuje się dalej w miarę, przynajmniej takie odnoszę wrażenie, także...




Woj.Tek
piękna linia nadwozia... takich samochodów już nie robią
Offczar
Piękne auto. Niestety Ford kontra sól to nie jest lekka batalia.
torek
ale jak się dobrze go zabezpieczy, to też da radę wink.gif
mlody1921
Dokładnie Mazda Honda Ford tak można wymieniać każde auto jak sie zabezpieczy dobrze będzie sie trzymać, fabryka nie daje prawie zabezpieczenia na samochody
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.