Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: HONDA CIVIC EG K24/K20
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
KamilC20XE
Witam.

Przedstawiam auto które od jakiegoś czasu modyfikujemy i stroimy. Jest to HONDA CIVIC EG . Auto trafiło do nas po tym jak został wykonany swap w Wawie na k20 . Jako że Właściciel Radek mieszka w naszej okolicy to przyjechał do nas na korekty programu ponieważ silnik gasł na zimnym i miał czkawki . Niestety nici z korekt bo EMU zahasłowane a stroiciel hasła podać nie chciał więc postanowiliśmy stworzyć własny konfing i strojenie od zera . Zaraz po strojeniu auta Radek pokazał nam swoje umiejętności na jednych z okolicznych zawodów na 1/4 mili robiąc czas 13,1et z pełnym wnętrzem i streetową oponą . Zaskoczył nas ! Niecałe 260KM ! Postanowiliśmy przyłożyć się do tego auta i doradzać Rakowi co zrobić żeby auto było szybsze . On kupował części a my składaliśmy puzle smile.gif Pierwszym pomysłem był Franek. Dla nie wtajemniczonych hybryda k24/k20 . Na początku Radek był sceptycznie nastawiony do tego pomysłu ale namówiliśmy go i okazało się że był to strzał w 10 . Na kpl seryjnym dole i głowicy zrobiliśmy prawie 290KM . Reszta zmian mechanicznych w opisie poniżej . Na dzień dzisiejszy jeździ w klasie DRAG - wyjęte wnętrze , reszta seria . Czas 11,73 et . W tym roku to tyle. HONDA będzie dalej przebudowywana pod kątem mechanicznym a w przyszłym roku mamy zamiar zbliżyć się do czołówki DRAG FWD N/A .


MODEL:
- Honda Civic, 1994r., Eg3

SILNIK: K20A2/K24Z3
- seria
- mocowania silnika Hasport
- chłodnica wody chinczyk+cienki wentylator spaal
- sylikonowe węze chłodnicy HR
- listwa paliwowa HR
- przewody paliwowe HR
- regulator cisniena paliwa HR
- pompa paliwa Walbro
- irydowe świece NGK
- olej Motul 300V 15w50

UKLAD DOLOTOWY:
- Exscessive k-pro
- TB 90mm
- stozek HR


UKLAD WYDECHOWY:
- przelot 2,75 na 2 Mtech
- kolektor 4-1 owinięty bandażem termo

ELEKTRONIKA:
- pr3+emu+WBO
- strojenie by WalasMotorSport

UKLAD NAPĘDOWY:
- seria RAQ3

ZAWIESZENIE:
- gwint ap
- camber przod
- poliuretany

UKLAD HAMULCOWY:
- przod 282mm itr
- pompa 1 z pralki

BODY-KIT:
- seria

ŚRODEK:
- seria
- lewarek zmiany biegow HR
- galka Skunk2

CAR AUDIO:
- radio jakies jest .




Kilka foto :


















Best time slip :



Film z rekordowego przejazdu :

pioootr
Na czym polega hybryda K24/K20 ?
plastek
Na dole z accorda 2.4 i głowicy od Type r 2.0
wujek_kamil
Ile złożenie takiego Franka może kosztować - jakby to w Civica żelazko wsadzić to by latało zdaje się?
Wyrzyk
Strasznie dużo wyszło jak na seryjne K24/20 ... 290 koni ... super sprawa. Będę pilotował temat i również zapytuje o koszt takiego K24/20 ... Warszawskie ceny znam, jestem ciekaw jak to się kształtuje poza Warszawą.

pozdrawiam
santacruz
ile wazy taka hybryda? - sam silnik

tez jestem ciekaw przyblizonego kosztu budowy 2.4 - 290km

dzieki za info


bardzo fajny pomysl!
KamilC20XE
Nie jestem w stanie podać dokładnej ceny bo nie kupowałem poszczególnych części .

Tak na szybko co potrzeba do franka zakladajac ze w aucie siedzi juz k20: , dol k24 kpl z lapami alternatora etc bo sa inne , ssacy , wydechowy , wydech , lapa , uszczelki , sprzeglo

A co do wagi to pare kg wiecej niz seria k20a2 czyli bardzo mało smile.gif
karl904
super wynik, ładnie sie odpycha na tych slickach
jackkpl
CYTAT(KamilC20XE @ Sun, 28 Aug 2016 - 21:53) *
Nie jestem w stanie podać dokładnej ceny bo nie kupowałem poszczególnych części .

Tak na szybko co potrzeba do franka zakladajac ze w aucie siedzi juz k20: , dol k24 kpl z lapami alternatora etc bo sa inne , ssacy , wydechowy , wydech , lapa , uszczelki , sprzeglo

A co do wagi to pare kg wiecej niz seria k20a2 czyli bardzo mało smile.gif


Jakieś wałki tam są , czy wszystko seria łeb z k20 i dobry kolektor ssący + strojenie?
Wolnossak z taką mocą, fajnie smile.gif
K@rol
O takie hybrydzie rozmawialem dawno temu z Mirkiem (Emg) jak pytam o wzmocnienie accorda Type-, fajna sprawa. swietne 'jajko' szybkie i bardzo,bardzo ladne. Gratulacje.
KamilC20XE
Głowica i wałki są seryjne .
kamilgt
Na jakim setupie było 260KM ? Wynik masakra prawie 300KM z wolnossącego 2.4 z poprawionym dolotem i wydechem.
kajman500
Nie chce mi sie do konca w ten wynik wierzyc. Jak na mody to za duzo tej mocy wyszlo. )

PS. Toto jest chociaz doprezone? Na jakim paliwie strojone?
tom cio
Czas znikad sie nie wzial, cos jednak musi w tym byc.
Fawor
na jeszcze bardziej seryjnym (niższe CR) K24A3 z samym osprzetem głowicy z K20A2 Niuton ostatnio zrobił 270/299 więc nawet biorąc pod uwage ewentualną optymistycznosć rolek - te zestawy po prostu mają taki potencjał smile.gif Dodać tuningowe walki z sprezynkami i talerzykami i robi się 300+ bez dopręzenia. Po dopręzeniu 320+, zalezy na jakie CR i paliwo.
No i jak ktos ładnie zauważył - 12.8 w PL i 11,7 w DE nie biorą się z nieprawidłowego shamowania zestawu wink.gif
Wyrzyk
270 koni na "Franku" bez ruszania czegokolwiek ... brałbym w ciemno smile.gif
pinin
Hmm... Mega fajny wynik jak na stosunkowo niewielkie mody. Jak by to mądrze zgrać i posadzić w jeszcze lżejszej budzie, to spokojnie średnie jedenastki w Polsce do zrobienia.

Tak już wiele lat czekam na następcę Krysia w Dragu NA, ale do jego wyników nawet nikt się nie zbliżył.
mihas66
260hp z prawie seryjnego k20??? To po czipse lepiej wychodzi niż 1.9tdi...
KamilC20XE
12,8sec a 11,7 sec byly na innych setupach wagowych auta i innych oponach .

260PS bylo na RRC , TB70 4-1, ron100 itd.

Teraz tez jezdzi na ron100 .

Nasza hamownia wcale nie jest optymistyczna a wręcz przeciwnie .

CR11

A co do mocy może świadczyć predkość końcowa w granicach 185km/h gdzie np. na tych samych zawodach był CIVIC k24 340KM i o ponad 100kg lżejszy ktory kończył przy 190km/h i OPEL CORSA 340KM 700kg robiacy na mecie 187km/h
kajman500
Zycze bezawaryjnosci, ale biorac pod uwage, ze to Hondowski silnik nie trzeba sie bedzie o to martwic. Pilnowac oleju i walczyc o wynik. Powodzonka.
specu
CYTAT(pinin @ Tue, 30 Aug 2016 - 18:13) *
Hmm... Mega fajny wynik jak na stosunkowo niewielkie mody. Jak by to mądrze zgrać i posadzić w jeszcze lżejszej budzie, to spokojnie średnie jedenastki w Polsce do zrobienia.

Tak już wiele lat czekam na następcę Krysia w Dragu NA, ale do jego wyników nawet nikt się nie zbliżył.



Xawery...

Ps. Honda ma moc i jedzie genialnie. Pierwsze 201 metrów miażdży. Ale to wcale nie dziwne biorąc pod uwagę, który tuner opiekuje się tym sprzętem.

Ps.2 Ma kosmicznie krótką skrzynię - to daje najwięcej.... smile.gif
Fawor
CYTAT(KamilC20XE @ Tue, 30 Aug 2016 - 22:56) *
gdzie np. na tych samych zawodach był CIVIC k24 340KM i o ponad 100kg lżejszy ktory kończył przy 190km/h

tyle, że Spionasowi padła pompa i nie jechał porządnie wystrojonym setupem - pisane na kolanie podczas zawodów, bo afr się rozjechał po wymianie na inną. Zobaczymy co pokaże w pełnej krasie, bo moim zdaniem tam jest potencjał na dychę.
specu
Rafał jechał co najmniej tak szybko zwykle. smile.gif
10? rolleyes.gifbiggrin.gif Ja mam szacunek do 10 FWD NA... Tym bardziej , że idziemy łeb w łeb za każdym razem....
kamilgt
A same wałki z k20 typer można założyć do głowicy k24 ? Jakie są inne korzyści montując całą głowicę z k20? Dopręża, są większe kanały ? smile.gif
Mis
Piekielnie szybkie te franki! Gratulacje.
Taki franek w EP3 cywilu na dd byłby fajny też, jedzie z każdych obrotów, nie rujnuje portfela utrzymaniem i spalaniem. smile.gif
Fawor
CYTAT(specu @ Wed, 31 Aug 2016 - 11:16) *
Rafał jechał co najmniej tak szybko zwykle. smile.gif
10? rolleyes.gifbiggrin.gif Ja mam szacunek do 10 FWD NA... Tym bardziej , że idziemy łeb w łeb za każdym razem....

zobacz jakie wyniki robią 350konne Kserie w Stanach - buda na takim samym 'poziomie odelżenia' jak u Spionasa. A niektóre nawet normalnie z deską i boczkami...
specu
W Stanach rolleyes.gif
To na tej zasadzie ja w Stanach również 10 wink.gif
kajman500
CYTAT(Mis @ Wed, 31 Aug 2016 - 10:54) *
Piekielnie szybkie te franki! Gratulacje.
Taki franek w EP3 cywilu na dd byłby fajny też, jedzie z każdych obrotów, nie rujnuje portfela utrzymaniem i spalaniem. smile.gif


Widzialem tez taki zestaw na ITB chociaz to troche inna baja. Strasznie to pedzi i do tego jak Fawor wspomnial skrzynia robi mega robote. W sumie to jest najlepsiejsze co mozna zlozyc, dol K24 i glowica z K20Z4. Reszta to tylko kwestia wyobrazni no i...$$$.
specu
CYTAT(kajman500 @ Wed, 31 Aug 2016 - 12:04) *
Widzialem tez taki zestaw na ITB chociaz to troche inna baja. Strasznie to pedzi i do tego jak Fawor wspomnial skrzynia robi mega robote. W sumie to jest najlepsiejsze co mozna zlozyc, dol K24 i glowica z K20Z4. Reszta to tylko kwestia wyobrazni no i...$$$.


Opisywany tu Rafał Śpionek ma taki zestaw .

Ps. Ja wspomniałem o skrzyni... smile.gif
Fawor
CYTAT(specu @ Wed, 31 Aug 2016 - 12:46) *
W Stanach rolleyes.gif
To na tej zasadzie ja w Stanach również 10 wink.gif

no ale co w Stanach? Przeciez nawierzchnia z Finsterwalde nie odbiega znacząco albo i wcale od tej amerykańskiej. A jakoś 10 nie zrobiłeś...takie setupy jak tu opisywany jeżdżą w Stanach dokładnie tak samo - okolice średnich 11. Seryjne K-swapy srednie 12. Wszystko się zgadza.
specu
Głupoty opowiadasz.....

Rafał zrobił ? Nie nie zrobił, a jeździ identycznie ze mną . Więc o czym Ty mówisz chłopie.? rolleyes.gif
Nawieżchnia w Stanach na drag stripach lub w Drachten tudzież Santa Pod różni się znacznie.
Chłopaki nie mogli zejść poniżej 1.7s 60 ft gdzie w USA 60 ft robią nawet 1.45s....1.5s Drachten i Santa Pod to daje 0.5s - 0.6s na mecie.

Ps. Rafał w PL na 340 koniach 12.25s. Ja 12.14s.

http://www.dragracelist.pl/gp2016profi/gp2016fwd-na/
kajman500
CYTAT(specu @ Wed, 31 Aug 2016 - 12:15) *
Opisywany tu Rafał Śpionek ma taki zestaw .

Ps. Ja wspomniałem o skrzyni... smile.gif


K24-ITB o ktorym mowilem jezdzi w DD w EP3, nie zobaczy raczej 1/4 na ktorej tak by the way sie nie znam. Nie kojarze wiec wymienionego przez Ciebie czlowieka.

Fakt - Ty wspomniales o skrzyni, nie Fawor.
Fawor
CYTAT(specu @ Wed, 31 Aug 2016 - 13:51) *
Głupoty opowiadasz.....

Rafał zrobił ? Nie nie zrobił, a jeździ identycznie ze mną . Więc o czym Ty mówisz chłopie.? rolleyes.gif
Nawieżchnia w Stanach na drag stripach lub w Drachten tudzież Santa Pod różni się znacznie.
Chłopaki nie mogli zejść poniżej 1.7s 60 ft gdzie w USA 60 ft robią nawet 1.45s....1.5s Drachten i Santa Pod to daje 0.5s - 0.6s na mecie.

Ps. Rafał w PL na 340 koniach 12.25s. Ja 12.14s.

http://www.dragracelist.pl/gp2016profi/gp2016fwd-na/

a ilu tych chłopaków było? Bo Sawczen 1,61... A Spionas w Finster nie miał 340KM. Ale ok Specu, gadam głupoty smile.gif
specu
Mowimy o wolnossakach. Czyli o hondzie o której temat i Śpionku właśnie, który to miał conajmniej 340 koni bo mając takąką moc jeździ równo ze mną. Teraz pojechał szybciej. ( ja jeden przejazd czysty i awaria Śpionas pierwszy przejazd 11.9X) Więc znów podobnie do mnie czyli 340 koni. smile.gif Ciebie nie było ha byłem Ty wiesz lepiej.
pinin
CYTAT(specu @ Wed, 31 Aug 2016 - 08:35) *
Xawery...

Ps. Honda ma moc i jedzie genialnie. Pierwsze 201 metrów miażdży. Ale to wcale nie dziwne biorąc pod uwagę, który tuner opiekuje się tym sprzętem.

Ps.2 Ma kosmicznie krótką skrzynię - to daje najwięcej.... smile.gif


Odwieczne pojedynki z Xawerym specjalnie pominąłem, bo wydawało mi się, że to oczywiste dla wszystkich. Od niemal 10 lat poza Xawerym nikt nie poszedł w Polsce do przodu w tej klasie - najlepsze co to niskie 12 czy wysokie 11. Fajnie, że to się w końcu zmienia smile.gif
specu
Średnie 11 bo pojechaliśmy za granicę smile.gif


Ps. Przypominaj bo młodzież dorasta. Aczkolwiek czy to długo trwało raczej nie. Dłużej już chyba moja walka z Andrzejem :-)
KamilC20XE
Ale o co wy walczycie . Nie samą mocą się jeździ . Sprzęt musi być być dobrze przygotowany od A do Z żeby jeździł czasy takie jak przystało na jego moc . Radka Honde przygotowujemy tak jak byśmy przygotowywali auto dla siebie i z jakimś tam doświadczeniem życiowym co widać daje jakieś efekty . Od dawna wiadomo przecież że FWD jest trudne i jestem pewien że ta honda z mocą ok 350KM i z kilkoma kg mniej jest w stanie zbliżyć się do Xawerego .
Fawor
No dziekuję, chociaż ktoś to rozumie...to, że Spionas tyle jeszcze nie pojechał to nie znaczy, że nie ma na to potencjału. Motor już ma.
specu
CYTAT(KamilC20XE @ Wed, 31 Aug 2016 - 23:41) *
Ale o co wy walczycie . Nie samą mocą się jeździ . Sprzęt musi być być dobrze przygotowany od A do Z żeby jeździł czasy takie jak przystało na jego moc . Radka Honde przygotowujemy tak jak byśmy przygotowywali auto dla siebie i z jakimś tam doświadczeniem życiowym co widać daje jakieś efekty . Od dawna wiadomo przecież że FWD jest trudne i jestem pewien że ta honda z mocą ok 350KM i z kilkoma kg mniej jest w stanie zbliżyć się do Xawerego .


O nic nie walczę tłumaczę to co Ty, że nie sama mocą się jeździ że do 10 daleka droga np. Rafałowi Śpionkowi który jeździ równo ze mną smile.gif
Do Xawerego łatwiej niż do Krysia.

Ps. fawor. Każdy rozumie o czym pisze Walas. Ty piszesz o czym innym że 10 zrobi zaraz Rafał. a ja twierdzę , że to daleka droga, gdyż Rafał lata równo ze mną :-)
cowboy
swietnie ze sie cos w tej klasie ruszyło bo konkurencja rodzi rozwój wink.gif
jeszcze V8 Ola mam nadzieje bedzie szybkie, czyli bedzie V8 vs V6 vs R4 tak kontynuuując OT

w temacie taki franek to mega silnik do lekkiego auta na tor !!
CZUCZU
Wydzieliłem Ot o hondzie Rafała.
KamilC20XE
Znalazł się jakiś film z pierwszych zawodów TTT . Civic miał wtedy 270 pare KM . Miłego oglądania smile.gif

siewcu
o ja pier.... ale petarda na kleju
graczut99
Miazga, nie znam się na Hondach, ale skoro głowica seria to znaczy ze tak wysoko kreci się to na hydraulicznych popychaczach?
Onyx
CYTAT(graczut99 @ Wed, 28 Dec 2016 - 23:41) *
Miazga, nie znam się na Hondach, ale skoro głowica seria to znaczy ze tak wysoko kreci się to na hydraulicznych popychaczach?


m6nj
Niezła miazga!
no_fear
13" wink.gif

ale i tak jest fajnie tongue.gif
jackkpl
To auto bez szpery jeździ? Jakoś jedno koło zesmażył.
KamilC20XE
Tak bez szpery . W tym przejeździe gdzie ze smażył prawe koło to nie stał oboma koła na kleju smile.gif . Jak się ustawi idealnie na kleju to jedzie z dwóch kół wink.gif
Mis
Ale podaje, gratulacje. smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.