Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Geźnik Edelbrock do Forda
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Muscle Cars
Robert Kozioł
Witam po raz kolejny smile.gif

Udało mi się okazyjnie kupić w dość dobrym stanie Ford Mustang 5.0 i chcę w nim wymienić gaźnik. W starym gaźniku już tam ktoś kopał, bo widać silikon, klej i inne cuda... Który model gaźnik edelbrocka byście polecili do tego Ford? Ja myślałem o tym http://royalparts.pl/gaznik/44-gaznik-edel...406-600cfm.html ale nie wiem czy 600CFM to nie za dużo?. W przyszłości będę chciał jeszcze wymienić kolektor dolotowy też edelbrock to może odrazu doradzicie który model najlepiej.
Silnik raczej seryjny, jedynie to założony aparat zapłonowy z MSD.
Rezor
Który rok konia? Ile ma koni? Jakieś mody w planach?
Robert Kozioł
Sorry zapomniałem, Ford z 83 roku około 150KM.
Raczej reszta zostanie w oryginalne myśle jedynie tylko nad wymianą jeszcze kolektora ssącego.
Jedenasty
600CFM to kapkę dużo na słabowitą serię nawet z kolektorem ale da się to wyregulować by było dobrze. trochę drogo liczą sobie za ten gaźnik, samemu ściągając pewnie być zaoszczędził jeszcze ze 2 stówy.
generalny wzór na rozmiar gaźnika (nie dotyczy rochesterów które są ultra gówniany i problematyczne)
(pojemność w calach sześciennych*max RPM*VE)/3456=CFM

dla ciebie by było zapewne tak (302*5500*0,7)/3456= 337 CFM,
my na 5,7 SBC stawiamy te 600CFM i wozy jeżdżą bez problemu, ale bez zestawu kalibracyjnego nic nie powalczysz także i tak z usa ten zestaw musisz ciągnąć.

polecam ci ten gaźnik:
https://www.summitracing.com/int/parts/edl-9903
i ten calibrating kit:
https://www.summitracing.com/int/parts/edl-1486

pzdr
Robert Kozioł
Szukałem w PL i tutaj znalazłem najtaniej, myślałem o tym żeby sprowadzić samemu z USA, ale ja potrzebuje fakturę VAT i to wychodzi na to samo a może nawet więcej (pozatym sam mam działalność i wiadomo, że każdy musi coś zarobić).
Tutaj za ten 500CFM http://royalparts.pl/gaznik/53-gaznik-edel...403-500cfm.html chcą 2000zł, z summita niby po wszystkich opłatach chcą 500$, chyba że polecisz jakieś inne miejsce gdzie wyjdzie taniej?
Co daje/zmienia ten zestaw regulacyjny?
Jeśli zdecydowałbym się na ten 500CFM to jaki kolektor do tego?
Jedenasty
zestaw regulacyjny ma iglice, dysze i sprężyny by ustawić paliwo podawane tak by nie było za ubogo a w twoim przypadku za pewne za bogato. kolektor bierz taki by pasował do silnika i mieścił się pod maskę z filtrem i gaźnikiem, rodzaj podstawy gaźnika to square bore, Edelbrock lub Summitracing będzie wystarczający dla ciebie i nie ma sensu więcej przepłacać.

pzdr
Jedenasty
a co do FV to na grzyb przepłacać i odliczać podatek jak lepiej zapłacić całościowo mniej i nie odliczasz podatku ale i tak ci sumarycznie więcej w kieszeni zostanie

pzdr
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.