Witam!

Chciałem przedstawić 2 sytuacje które miały miejsce w moim aucie

1 kolektor rurowy 4-1 (+/- równoodległościowy) średnice rur mniejsze niż seryjne, uppipe ok 1,5" + hks przejściówka z externalem i TD06 20g

2 kolektor seryjny (łączenie na środku zaspawane), up z japspeed chyba 1,75- 2" + hks przejściówka z externalem i TD06 20g


doładowanie w przypadku 1 i 2 1.3bara
w 1 przypadku auto było hamowane wyszło 330 koni i ok 500 Nm pełne doładowanie ok 3.5K obr jeżeli mnie pamięć nie myli. Powyżej 5.5K obr auto gwałtownie przestawało jechać
2 przypadek hamowane jedynie virtual dyno (mam wyniki z 1 i 2 kolektora) wyniki takie ze ręce mi opadły! pełne doładowanie ok 4.5K spadek momentu po całości... ale do 8K dużo bardziej płasko (w stosunku do 1 kolektora) auto odczuwalnie słabsze ... albo mniej brutalne:P

a teraz "Zjeść ciastko i mieć ciastko"

czy gdyby dać kolektor 4-1 ten który miałem + wspawać w niego przed up pipe external'a i dać nowy up który poleci prosto do turbo średnica jak wcześniej 1.5"
tak żeby turbo dostało dosyć spalin, a reszta out żeby nie dusiła silnika na wysokich obrotach....
dodam ze planuje jeszcze podejść troszeczkę wyżej z doładowaniem 1.6 -1.7