Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Emu Ecumaster + SBF EFI
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2, 3
Rezor
Idąc za namową kupiłem EMU zamiast ładować się w gaźnik. Powinien dotrzeć w przyszłym tygodniu no i teraz pytanie: Jak to podłączyć żeby w ogóle odpalił? Obecnie chcę to odpalić i przetestować na konfiguracji: wtrysk półsekwencyjny + aparat zapłonowy. Na stronie MS jest schemat podłączenia: https://www.diyautotune.com/wp-content/uplo...-tfi-wiring.gif
Jak bardzo będzie się różnił w przypadku ecumastera? Co mnie zastanawia to brak na schemacie podłączenia przepływomierza. Rozumiem, że nie jest potrzebny do kalkulacji mieszanki?
Linarr
nie, bierze się podciśnienie z kolektora ssącego
Rezor
Ale do tego potrzebuje mapsensor, który jak rozumiem musze dokupić? Moduł zapłonowy mogę podpiąć tak jak na schemacie czy powinienem wpiąć się bezpośrednio pod cewkę i aparat?
Pan. B
Map masz wbudowany w emu.
Rezor
Czyli dać gumowy przewód z kolektora do EMU, a resztę podłączyć jak na schemacie? Z wtryskami raczej nie widzę problemu ale pytanie co z zapłonem?
harnas55
Nie gumowy tylko poliuretanowy.
Rezor
Guma czyli usieciowany polimer jeśli chcemy być dokładni... A coś na temat mógłbyś czy nie bardzo? . . .
matx94
Z mojego punktu widzenia lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie układu zapłonowego w oparciu o cztery dwukanałowe cewki, wtedy układ funkcjonował by w trybie wasted spark, jest to rozwiązanie proste i nie skomplikowane, jesli uwzględnia się odpalenie i ewentualne wdrażanie popraweki dodam jeszcze że takie cewki są ogólnodostępne i tanie np: Z Fiata Seicento 1.1
Dziku
Albo dwuparowe z mondeo, escorta itp, jak ma być koszerne, imo aparat nie ma sensu jak już masz emu, to wasted spark, bo będzie dużo większa możliwośc sterowania....
RobertGTI
Rezor jaki dokładnie silnik chcesz konwertować? Ja mam Forda 351 też na gaźniku i aparacie i też myślałem o przerobieniu na wtrysk.
Rezor
Emu instaluje na 302 ale w przyszłym roku albo trochę później robię swap na 351. Blok już mam ale trzeba kupić stroker i górę tongue.gif
RobertGTI
Nie masz jakiegoś pomysłu jak najtaniej zrobić konwersję na wtrysk, nie musi być MPI, nie chodzi o osiągi, bardziej o komfort użytkowania, lepszą pracę.
Rezor
Jak chcesz to mam całą górę na wtrysku do 351w ale sprzedaje bez wtrysków bo 24lb przydadzą mi się do 302
Rezor
Jestem na etapie projektowania schematu wiązki w samochodzie i mam kilka pytań:
1. Jakie wtyczki/konektory do cewek Beru i jakie cewki powinienem zakupić? (Zapłon projektuje jako COP w wasted spark)
2. Czy EMU jest w stanie wysterować włączanie/wyłaczanie wentylatora czy lepiej zostać przy oryginalnym CCRM? Pamięć zawodzi: chciałem się raczej zapytać: Jak wysterować pracą wentylatora tongue.gif
3. Gdzie kupię wtyczki do czujników: ciśnienia, temperatury oleju i temperatury płynu?
4. Na tą chwilę chcę zostawić aparat zapłonowy. Ma wyjście sygnałowe czujnika położenia wałka (HAL) oznaczony jako PIP. Rozumiem, że spokojnie mogę się wpiąć emu pod ten sygnał i na jego podstawie "odczytywać" położenia wałka?
5. Gdzie kupić wtyczki EV1
6. Ma ktoś gotowy schemat dla EMU pod V8 z COP w wasted spark i półsekwencyjnym wtryskiem? biggrin.gif
Pan. B
3 i 5
Allegro użytkownik Batpol
kkkacper
CYTAT(Pan. B @ Thu, 15 Dec 2016 - 21:45) *
3 i 5
Allegro użytkownik Batpol


a dokladniej "batpol1"


ale EV1 tez mam od reki tongue.gif
Pan. B
O własnie. Wiedziałem że coś mi umkło wink.gif
4. Nie potrzebujesz refrencji z położenia wałka.
Rezor
CYTAT(Pan. B @ Thu, 15 Dec 2016 - 22:50) *
4. Nie potrzebujesz refrencji z położenia wałka.

W takim razie jak wysterować zapłon? Nie mam czujnika położenia wału, a jakoś nie po drodze mi z dokładaniem koła na balancer i wiercenia otworów na VR sensor tongue.gif
Pan. B
Ano chyba że tak.
kisielisodd
Bądźmy szczerzy, nie poradzisz sobie z konwersją gaźnika na EFI i przy okazji na zapłon bezstykowy. Pytania które zadajesz pokazują że nie przeczytałeś specyfikacji urządzenia, a co dopiero instrukcji obsługi. Niestety nie do końca rozumiesz jak to wszystko działa, i problemy pojawiają się u podstaw. Nie chcę wiedzieć co się będzie działo jak przyjdzie do wyboru rodzaju cewki, ustawienia kolejności zapłonu ustawienia par wasted spark, czy synchronizacji triggerów .... potem jeszcze mapa VE, korekcje .....

Nie chcesz mieć traumy na całe życie i co gorsza wieszać psów na komputerze którego pracy nie rozumiesz, oddaj to komuś kto wykona tą pracę za Ciebie, a ty będziesz się później cieszył jazdą działającym samochodem.
Rezor
To jeździ na wtrysku tylko chcę założyć EMU... Skoro ktoś się tego nauczył i to potrafi dlaczego ja nie byłbym w stanie? Jakbym nie chciał się trochę z tym pobawić to zostałbym przy fabrycznym ECU i ewentualnie kupił quarterhorse'a czy innego chipa... A pytania zadałem bo na tą chwilę robię wiązkę i chciałbym sobie wszystko zaprojektować zanim się okaże, że czegoś brakuje albo jest nie takie i trzeba całą wiązke pruć i robić od nowa. Psów na EMU wieszał nie będę wink.gif
kisielisodd
Przeczytaj w takim razie instrukcje, tam jest odpowiedz na 90% pytań.
Colin
Bbylo juz wielu co tak mowili a instrukcji nie czytali a pozniej byly jaja. Kisiel ma racje, zwlaszcza ze wybrales sobie troche drogi silnik do zepsucia. Ale w sumie mozna i cygara studolarowkami odpalac...
Rezor
CYTAT(Colin @ Fri, 16 Dec 2016 - 08:48) *
Bbylo juz wielu co tak mowili a instrukcji nie czytali a pozniej byly jaja. Kisiel ma racje, zwlaszcza ze wybrales sobie troche drogi silnik do zepsucia. Ale w sumie mozna i cygara studolarowkami odpalac...

Silnik jest po spawaniu bloku więc i tak cokolwiek się z nim stanie nie będzie mi szkoda. W garażu czeka 351W na swoją kolej tongue.gif

CYTAT(kisielisodd @ Fri, 16 Dec 2016 - 08:48) *
Przeczytaj w takim razie instrukcje, tam jest odpowiedz na 90% pytań.

1. Jakie wtyczki/konektory do cewek Beru i jakie cewki powinienem zakupić? (Zapłon projektuje jako COP w wasted spark)
Nie ma info o tym jakie cewki dobrać i gdzie kupię konektory do cewek
2. Czy EMU jest w stanie wysterować włączanie/wyłaczanie wentylatora czy lepiej zostać przy oryginalnym CCRM? Pamięć zawodzi: chciałem się raczej zapytać: Jak wysterować pracą wentylatora tongue.gif
Czytałem, nie znalazłem. Na dniach podepne EMU do PCta może soft rozwieje moje wątpliwości
3. Gdzie kupię wtyczki do czujników: ciśnienia, temperatury oleju i temperatury płynu?
Brak info w instrukcji tongue.gif
4. Na tą chwilę chcę zostawić aparat zapłonowy. Ma wyjście sygnałowe czujnika położenia wałka (HAL) oznaczony jako PIP. Rozumiem, że spokojnie mogę się wpiąć emu pod ten sygnał i na jego podstawie "odczytywać" położenia wałka?
Jest info, że EMU obsługuje HAL i VR ale brak jednoznacznej odpowiedzi czy to zadziała czy raczej bez wizyty u tokarza to nie przejdzie
5. Gdzie kupić wtyczki EV1
Brak info w instrukcji ale na EFIShop są wtyczki smile.gif
silikone
Jeśli masz chęci i mnóstwo czasu to ucz się. Ja poświęciłem bardzo dużo czasu na czytanie i naukę a i tak caly czas ucze sie nowych rzeczy.W polskim Internecie ciężko coś znaleźć więc polecam szukać szerzej. Jak już będziesz znał teorię to kolejna sprawa to praktyka na która musisz poświęcić tak samo dużo czasu i trochę pieniędzy na paliwo.
Jak to twoja pasja to dasz radę. Pisze to z własnego doświadczenia
Pan. B
Dorobienie koła to nie jest jakiś duży koszt.
A wieniec 60-2 daje Ci dużą dokładność.
Nie wiem czemu się tak przed nim bronisz;)
Wtyczki do cewek tfsi masz dostępne w efishop i na allegro. Pewnie jeszcze w kilku innych miejscach.
Ps. Rezor w Twoim temacie pt. Efi vs gaznik masz odpowiedzi na Twoje pytania wink.gif
Rezor
Co do wieńca to skoro mam już sygnał z aparatu (skubaniec napędza pompę oleju tongue.gif ) to chciałbym z niego skorzystać. Wieniec to dodatkowa masa i nie wiem też jak będzie wpływała na wyważenie wału. Chyba, że tęższe i bardziej doświadczone głowy od mojej uważają, że pomysł słaby i lepiej zostawić aparat do napędzania pompy, a mimo to wieniec założyć.

Nie skojarzyłem, że wtyczka od Boscha P65 to ta sama co do wspomnianych cewek BERU. Nie ta sama bo Boscha ma 3 piny ale nie widziałem, że w sekcji "inne" jest pasująca wtyczka smile.gif

Zostaje kwestia wysterowania wentylatora
Pan. B
Cewki z tfsi np. Są aktywne i mają 4 piny.
Większość jak nie wszystkie cop'y 3 pinowe są pasywne. Do emu możesz podpiąć dwie cewki pod jedno wyj zapłonowe, jeśli są aktywne. Do pasywnych musisz dorzucić dodatkowy tranzystor. Np bip373.
W kliencie emu masz funkcje sterowania wentylator poprzez aux.
Dobrze dorobiony wieniec nie będzie ważyły tony więc wyważenie wału nie pójdzie się paść.
Rezor
Jest jakaś znacząca różnica mędzy cewkami od TFSI? tj czy 06E 905 115 D czymś różni się od 06E 905 115 E poza oznaczeniem?
Jadzwin
TFI to bardzo stary system zaplonowy. Doloz wieniec 60-2 a nie bedziesz zalowal... Dokrecisz sobie go do kola pasowego.
Najelepiej kup sopbie kolo pasowe od fiata 500 i daj do tokarza zeby ci dopasowal wieniec do twojego kola pasowego.
Rezor
Sterownik TFI idzie do kosza. Chciałem bezpośrednio z aparatu puścić sygnał. Potem ewentualnie wystrugać czujnik z V6 essex żeby mi goły aparat bloku nie szpecił.
Poza tym potrzebowałbym jeszcze VR i jakoś to zamontować smile.gif W sumie decyzja koło vs sygnał z wałka w kwesti instalacji to tylko 1 wiązka więc zawsze mogę przewody zostawić, a zdecydować na finiszu
Jakie więc wady i zalety względem mojego rozwiązania ma opcja z kołem?

EDIT: Przepraszam jeśli drążę ale chciałbym wiedzieć dlaczego wybrać koło bo na razie niczego poza stwierdzeniem "jest lepsze" się nie dowiedziałem, a jeśli mam już wybrać X zamiast Y chciałbym wiedzieć jakie są ku temu powody smile.gif
Colin
W razie czego mozna jakis czujnik zamiast aparatu zalozyc, jest duzo rozwiazan optycznych (nissan, matiz, suzuki). Ja tak zrobilem ze swoim aparatem (choc to japonski) i bylo duzo mniej roboty niz z samym odkreceniem kola. Oczywiscie ma to troche wad ale i zalety w postaci malego kosztu i nakladu pracy.
Jadzwin
Uzyskasz kilka rzeczy.

1) Pozbedziesz sie rozdzielacza (rzecz bezcenna), koniec z misfireami smile.gif
2) Precyzja zaplonu z 36-1 czy 60-2 bedzie perfekcyjna
3) Detekcja bledow zaplonu.

Ogolnie stare rozwiazanie zamienisz w nowoczesne smile.gif A nie powinno to byc skomplikowane. Sam czujnik mozesz na jakiejs blaszce zamocowac (byleby sztywna byla)..

W EMU Black moglbys wtrysk zrobic w pelnej sekwencji. Wtedy dzieki wiencowi na wale mialbys szybkie odpalanie w polsekwencji a po synchronizacji z walkiem EMU przechodzi w pelna sekwencje.
luk-90
Słabo czytasz. Instrukcja Emu, strona 91. Tam jest opisane jak podłączyć i sterować wentylatorem
Kubs
Jadźwin, a dlaczego akurat koło z fiata 500 polecasz? (czysta ciekawość)
Pan. B
Pewnie dlatego że można je kupić juz za 2dychy wink.gif
Plus tokarz i mamy za małą kwote wienieć do SA.
Pietrek.L
Ford Explorer z Windsorem maił czujnik położenia wałka zamiast rozdzielacza, ten od v6 trzeba trochę przerobić. 5s w necie i idzie znaleźć wszystko na forach związanych z przeróbkami efi/MS.




http://www.msextra.com/forums/viewtopic.ph...46&start=20
http://eectuning.org/forums/viewtopic.php?f=2&t=21267
http://www.network54.com/Forum/119419/thre...y+for+EFI+clevo
Rezor
Tak ale z tego co się dowiedziałem aparaty zapłonowe z EFI dają dokładnie ten sam sygnał co sam czujnik. Kwestia estetyki i pozbycia się dystrybutora. W przyszłości chciałem dorobić sobie czujnik, żeby całkiem pozbyć się aparatu, a na obecną chwilę zostać przy sygnale z aparatu. No ale wszyscy odradzają i radzą brać sygnał z wału zamiast wałka.
Dziku
Tylko tu chodzi o założenie czujnika na wał, a na wałku tylko do synchrobizacji
kisielisodd
Jest niezalecane używanie cewek aktywnych z VW z EMU połączonych w wasted spark, najczęściej nie działają w parach. Zdecydowanie lepiej jest użyć cewki P65, a najlepiej jakiejś gotowej cewki zespolonej.

Zdecydowanie zamontuj czujnik położenia wału, i to najlepiej wieniec wykonany przez producenta samochodów. Wieńce wykonane na zamówienie bardzo często sprawiają problemy, szczególnie 60-2. Przy wyborze samego czujnika polecam czujnika Halla w miejsce VR. Większa odporność na zakłócenia, nie trzeba używać przewodów ekranowanych.
Rezor
CYTAT(kisielisodd @ Tue, 20 Dec 2016 - 10:34) *
Jest niezalecane używanie cewek aktywnych z VW z EMU połączonych w wasted spark, najczęściej nie działają w parach. Zdecydowanie lepiej jest użyć cewki P65, a najlepiej jakiejś gotowej cewki zespolonej.

Strona 81 (teraz nikt mi nie zarzuci, że nie czytam instrukcji biggrin.gif)
CYTAT
W przypadku cewek pasywnych nigdy nie wolno podłączać dwóch cewek do
jednego wyjścia zapłonowego

Bosch p65 to cewka pasywna.
kisielisodd
Fakt, tak jest w instrukcji, nie mniej działają w 100% sprawdzałem osobiście do 8500 obr/min. Cewki aktywne z VW za to nie działają i będzie to spore rozczarowanie podczas uruchamiania a wynika to z ich konstrukcji. Jak muszą być coil on plug, to p65, nie przegrzewają się i nie palą wyjść w EMU, osobiście doradzał bym dwie cewki zespolone i przewody WN.
Rezor
Z cewkami zespolonymi jest ten problem, że w zestawieniu z przewodami WN zrobi mi się ładny pająk. Chyba, że pary będą per głowica. Nie bardzo rozumiem w czym problem z cewkami aktywnymi.
Takie pytanie na boku: Warto zwiększyć przerwy przy świecach po przejściu na COP?
Pan. B
Kisielisodd możesz coś więcej powiedzieć o cewkach vw?
W czym leży problem?
Jadzwin
W emu jest ograniczony prąd wyjścia dla cewek aktywnych (nie dotyczy blacka). Jak podepniesz dwie cewki z tfsi równolegle to przy kreceniu rozrusznikiem jest niskie napięcie I nie dają iskry. Trzeba z pullupami kombinowac
Linarr
a to dopiero ohmy.gif bo miałem właśnie przechodzić na cewki tfsi a tu widzę że by nie działało za bardzo..
Pan. B
Rozumiem. Dzięki Jadzwin.
Rezor
CYTAT(Jadzwin @ Tue, 20 Dec 2016 - 19:20) *
W emu jest ograniczony prąd wyjścia dla cewek aktywnych (nie dotyczy blacka). Jak podepniesz dwie cewki z tfsi równolegle to przy kreceniu rozrusznikiem jest niskie napięcie I nie dają iskry. Trzeba z pullupami kombinowac

Dotyczy to wszystkich, czy konkretnych cewek? Słabo w takim razie sad.gif Planuje jeszcze zamontować lekki aku Li-Ion ciekawe co w takiej konfiguracji...
Colin
CYTAT(Dziku @ Sun, 18 Dec 2016 - 18:31) *
Tylko tu chodzi o założenie czujnika na wał, a na wałku tylko do synchrobizacji

Ale mozna glowny i synchronizacje zrobic razem na walku, nie tykajac walu.
kris4cars
p65 idzie kupić za grosze używki, nowe też majątku nie kosztują chociaż 8 sztuk trochę pociągnie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.