Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wałki w Z20LET Zafira OPC
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
turbodyne
Pytanie czy do normalnego użytkowania auta z silnikiem Z20LET jest sens wywalać wałki balansujące z silnika, mają jakiś wpływ na awarie, słabsze smarowanie bądz głośniejszą pracę lub wibracje w okolicy 3000obr.

Oraz jak wygląda sprawa demontażu, wystarczy zdemontować wałki zaślepić 4 otwory smarujące, albo zmienić podpory z X20XEV bez wałków i dorobić mocowanie smoka bo nie wiem czy się utrzyma na dwóch M6 w bloku.
Czy jeszcze coś pominełem?
doktor1981
ja bym zostawil
mialem leta, mam LETa i LEHa(fabrycznie bez walkow) i jednak te LETy z wałkami maja duzo lepsza kulture pracy
turbodyne
Zamontowałem wałki, to jednak był ich brak że nadwozie wpadało w rezonans od silnika i powodowało takie ciśnienie w kabinie ze nie szło porozmawiać.
Teraz czy jadę 90 czy 140 mam tak samo cicho :-)
Na wolnych obrotach nie widać różnicy w kulturze, ale przy 3000obr jest znaczna różnica.
Może przy aucie mniej rodzinnym tego efektu nie słychać, bo zawieszenie i wydech ten efekt maskują ale przy dupowozie jest zmiana na +

Dziękuję wszystkim za wskazówki i pomoc.
Młody c20let
w opc zafira a różnicy nie ma przynajmniej tej co ja składałem jedyny plus to że mamy więcej oleju w misce o 2 litry i przepływ oleju troszkę większy :-)

turbodyne
Ok to pociągnę temat dalej bo mam następny problem.
Czy po zamontowaniu wałków moze spaść ciśnienie w układzie smarowania, mam obecnie na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku 1,5 BAR przy 3tyś wzrasta do 6 i spada na 5 i tak zostaje.
Przy tym 1,5 potrafi migać już kontrolka ciśnienia oleju na zegarach.

A i jeszcze jedno myślę że to już osobna kwestia mam trochę oleju w zbiorniczku (masełko) tak samo pod korkiem wlewu i w spływie do komory.
Do tego ubywa trochę płynu chłodzącego stan zbiorniczka na 100km, kupiłem tester CO uszczelki i nic nie wykazał a bąblował sporo.
Jakieś pomysły, głowicę zdjełem i nic na oko nie widzę niepokojącego, zawory czyste prowadnice OK
Młody c20let
sprawdził bym chłodnicę oleju , przez wałki balansujące ucieka trochę ciśnienia ale skoro były u ciebie w serii to raczej nie ich wina . albo pompa słaba albo już wymiary na wale uciekają
ryba1
CYTAT(Młody c20let @ Wed, 31 Aug 2016 - 21:04) *
sprawdził bym chłodnicę oleju ,

tam nie ma chłodnicy oleju.przynamniej seryjnie
Młody c20let
jest pod kolektorem ssącym wymiennik :-) przynajmniej w seryjnej z20let opc zafira a
Lincoln e30ix
1.5bara to chyba nie powód żeby kontrolka się zapalała blink.gif
ryba1
CYTAT(ryba1 @ Thu, 01 Sep 2016 - 17:42) *
tam nie ma chłodnicy oleju.przynamniej seryjnie

pokaz foto bo nigdy nie widziałem chłodnicy oleju w zafirze A opc.po za w.g mnie chłodnice montuje się z przodu a nie za silnikiem bo to nie ma sensu
Mis
CYTAT(Lincoln e30ix @ Thu, 01 Sep 2016 - 20:15) *
1.5bara to chyba nie powód żeby kontrolka się zapalała blink.gif

+1
turbodyne
Mis co masz na myśli +1 minimalne to 2,5 czy jak?

Ryba1 - Zafira A ma chłodnicę oleju z tyłu na bloku, jest to wodna chłodnica lub wymiennik ciepła.

Okazało się ze poleciała głowica i dostała pęknięcia bloku przy pięciu prowadnicach.

Zadałem juz na forum osobne pytanie czy podejdzie mi głowica od X20XEV
Mis
Czujniki ciśnienia oleju na zegary najczęściej świecą dopiero jak ciśnienie spadnie poniżej 0,2-0,5b.
Bako.
głowica z X20XEV ma inny kształt kanałów wydechowych ale można zrobić porting żeby pasowały
Młody c20let
dokładnie chłodnica wymiennik jest wodny pod ssącym , nie które auta wymagają minimalnego ciśnienia 2 bary na wolnych przy 1,5 świecą nie pamiętam jak ma to opc a może po prostu przewód jest gdzieś odsłonięty do masy dotyka ? z głowicą będzie zabawy trochę ale podejdzie
turbodyne
Cos blizej z tą zabawą. Z tego co sie dopatrzylem to nie ma mocowania listwy zapłonowej i inne wyjscia wydechowe te ekofasolki. Czy cos jeszcze szpilki zawory cos trzeba przerabiać. Myslalem te ekofasolki nagwintowac te otwory wkręcić w to śruby na klej i uciąć na równo z blokiem i założyć oryginalny wydech z leta.
ryba1
CYTAT(Młody c20let @ Sat, 03 Sep 2016 - 18:20) *
dokładnie chłodnica wymiennik jest wodny pod ssącym ,

może ktos pokażać jak to wygląda??astry G też miały ten silnik niec takiego po d kolektorem przy wymianie nie widziałem
turbodyne
Wygląda to tak (linki do zdjęć zapożyczone) http://www.csautos.net/ekmps/shops/csautos...pipes-287-p.jpg

Przykręcone to jest bezpośrednio do bloku z tyłu pod kolektorem ssącym, tak na dobrą sprawę to kolektor ten element zasłania może dla tego go nie zauważyłeś.

O na tym zdjęciu lepiej widać gdzie to się znajduje http://i256.photobucket.com/albums/hh170/p...et/IMG_0284.jpg
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.