turbodyne
Mon, 04 Jul 2016 - 00:05
Pytanie czy do normalnego użytkowania auta z silnikiem Z20LET jest sens wywalać wałki balansujące z silnika, mają jakiś wpływ na awarie, słabsze smarowanie bądz głośniejszą pracę lub wibracje w okolicy 3000obr.
Oraz jak wygląda sprawa demontażu, wystarczy zdemontować wałki zaślepić 4 otwory smarujące, albo zmienić podpory z X20XEV bez wałków i dorobić mocowanie smoka bo nie wiem czy się utrzyma na dwóch M6 w bloku.
Czy jeszcze coś pominełem?
doktor1981
Mon, 04 Jul 2016 - 07:36
ja bym zostawil
mialem leta, mam LETa i LEHa(fabrycznie bez walkow) i jednak te LETy z wałkami maja duzo lepsza kulture pracy
turbodyne
Mon, 29 Aug 2016 - 15:51
Zamontowałem wałki, to jednak był ich brak że nadwozie wpadało w rezonans od silnika i powodowało takie ciśnienie w kabinie ze nie szło porozmawiać.
Teraz czy jadę 90 czy 140 mam tak samo cicho :-)
Na wolnych obrotach nie widać różnicy w kulturze, ale przy 3000obr jest znaczna różnica.
Może przy aucie mniej rodzinnym tego efektu nie słychać, bo zawieszenie i wydech ten efekt maskują ale przy dupowozie jest zmiana na +
Dziękuję wszystkim za wskazówki i pomoc.
Młody c20let
Tue, 30 Aug 2016 - 07:51
w opc zafira a różnicy nie ma przynajmniej tej co ja składałem jedyny plus to że mamy więcej oleju w misce o 2 litry i przepływ oleju troszkę większy :-)
turbodyne
Tue, 30 Aug 2016 - 21:25
Ok to pociągnę temat dalej bo mam następny problem.
Czy po zamontowaniu wałków moze spaść ciśnienie w układzie smarowania, mam obecnie na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku 1,5 BAR przy 3tyś wzrasta do 6 i spada na 5 i tak zostaje.
Przy tym 1,5 potrafi migać już kontrolka ciśnienia oleju na zegarach.
A i jeszcze jedno myślę że to już osobna kwestia mam trochę oleju w zbiorniczku (masełko) tak samo pod korkiem wlewu i w spływie do komory.
Do tego ubywa trochę płynu chłodzącego stan zbiorniczka na 100km, kupiłem tester CO uszczelki i nic nie wykazał a bąblował sporo.
Jakieś pomysły, głowicę zdjełem i nic na oko nie widzę niepokojącego, zawory czyste prowadnice OK
Młody c20let
Wed, 31 Aug 2016 - 21:04
sprawdził bym chłodnicę oleju , przez wałki balansujące ucieka trochę ciśnienia ale skoro były u ciebie w serii to raczej nie ich wina . albo pompa słaba albo już wymiary na wale uciekają
ryba1
Thu, 01 Sep 2016 - 17:42
CYTAT(Młody c20let @ Wed, 31 Aug 2016 - 21:04)
sprawdził bym chłodnicę oleju ,
tam nie ma chłodnicy oleju.przynamniej seryjnie
Młody c20let
Thu, 01 Sep 2016 - 19:58
jest pod kolektorem ssącym wymiennik :-) przynajmniej w seryjnej z20let opc zafira a
Lincoln e30ix
Thu, 01 Sep 2016 - 20:15
1.5bara to chyba nie powód żeby kontrolka się zapalała
ryba1
Thu, 01 Sep 2016 - 20:31
CYTAT(ryba1 @ Thu, 01 Sep 2016 - 17:42)
tam nie ma chłodnicy oleju.przynamniej seryjnie
pokaz foto bo nigdy nie widziałem chłodnicy oleju w zafirze A opc.po za w.g mnie chłodnice montuje się z przodu a nie za silnikiem bo to nie ma sensu
Mis
Thu, 01 Sep 2016 - 20:44
CYTAT(Lincoln e30ix @ Thu, 01 Sep 2016 - 20:15)
1.5bara to chyba nie powód żeby kontrolka się zapalała
+1
turbodyne
Thu, 01 Sep 2016 - 21:10
Mis co masz na myśli +1 minimalne to 2,5 czy jak?
Ryba1 - Zafira A ma chłodnicę oleju z tyłu na bloku, jest to wodna chłodnica lub wymiennik ciepła.
Okazało się ze poleciała głowica i dostała pęknięcia bloku przy pięciu prowadnicach.
Zadałem juz na forum osobne pytanie czy podejdzie mi głowica od X20XEV
Mis
Fri, 02 Sep 2016 - 00:53
Czujniki ciśnienia oleju na zegary najczęściej świecą dopiero jak ciśnienie spadnie poniżej 0,2-0,5b.
Bako.
Fri, 02 Sep 2016 - 21:50
głowica z X20XEV ma inny kształt kanałów wydechowych ale można zrobić porting żeby pasowały
Młody c20let
Sat, 03 Sep 2016 - 18:20
dokładnie chłodnica wymiennik jest wodny pod ssącym , nie które auta wymagają minimalnego ciśnienia 2 bary na wolnych przy 1,5 świecą nie pamiętam jak ma to opc a może po prostu przewód jest gdzieś odsłonięty do masy dotyka ? z głowicą będzie zabawy trochę ale podejdzie
turbodyne
Sat, 03 Sep 2016 - 23:03
Cos blizej z tą zabawą. Z tego co sie dopatrzylem to nie ma mocowania listwy zapłonowej i inne wyjscia wydechowe te ekofasolki. Czy cos jeszcze szpilki zawory cos trzeba przerabiać. Myslalem te ekofasolki nagwintowac te otwory wkręcić w to śruby na klej i uciąć na równo z blokiem i założyć oryginalny wydech z leta.
ryba1
Sun, 04 Sep 2016 - 09:00
CYTAT(Młody c20let @ Sat, 03 Sep 2016 - 18:20)
dokładnie chłodnica wymiennik jest wodny pod ssącym ,
może ktos pokażać jak to wygląda??astry G też miały ten silnik niec takiego po d kolektorem przy wymianie nie widziałem
turbodyne
Sun, 04 Sep 2016 - 19:40
Wygląda to tak (linki do zdjęć zapożyczone)
http://www.csautos.net/ekmps/shops/csautos...pipes-287-p.jpgPrzykręcone to jest bezpośrednio do bloku z tyłu pod kolektorem ssącym, tak na dobrą sprawę to kolektor ten element zasłania może dla tego go nie zauważyłeś.
O na tym zdjęciu lepiej widać gdzie to się znajduje
http://i256.photobucket.com/albums/hh170/p...et/IMG_0284.jpg
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.