Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Saab 900NG Viggen Pack
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4
LaniR1
Witam,
Dawno już nie opisywałem żadnego auta na forum więc postanowiłem to zmienić i opisać swoje nowe autko do użytku codziennego.
Trafił się ładny egzemplarz bez rdzy, więc kupiłem i postanowiłem go delikatnie zmodyfikować.
Saab był wyposażony w kompletny wydech BSR oraz program Stage 3 od BSR

Saab 900 Coupe 1998r

Modyfikacje


Silnik
Blok silnika b204
Wałek ssący b234i
Wałek wydechowy b204
Usunięte wałki balansu
Nowy rozrząd
Panewki king race
Głowica B205
Proting gniazd, kanałów zaworowych oraz kanałów ssących i wydechowych.
Oczywiście wszystko nowe, pierścienie uszczelniacze, uszczelki itp
Lakierowana pokrywa i blok
Podciśnienia sylikon
Nowe poduszki silnika

Turbo
T3/T4
50.5 mm / 65,5 7 wirnik ssący
56,2mm / 67,2mm wirnik wydechowy
Wydajność 400hp
Jak będzie mało to wleci większe

Układ dolotowy
Porting kolektora ssącego
Wywalone podgrzewanie przepustnicy
Intercooler 600x300x76
Rura dolotowa Maptun
Orurowanie 2,5 cala
Bov Properfekt
Dolot do Turbo 3,5 cala + stożek


Układ wydechowy
Kolektor wydechowy custom
DP 3 cale bez kata
Reszta wydechu 3 aż do tłumika środkowego
Dalej BSR na tłumikach BSR taki już był gdy kupiłem

Układ wtryskowy:
Bosh 620cc z adapterami

Elektronika
Tronic5,

Układ chłodzenia
Chłodnica oleju custom
Sylikonowe węże chłodzenia

Układ napędowy
Sprzęgło Viggen
Skrzynia seria długa

Zawieszenie
Amortyzatory Bilstein b6
Sprężyny eibach

BODY KIT
Pakiet Viggen
Wnętrze Viggen
Koła 17 Saab
Grill i lotka Hydrografika

Wkrótce
Dotarcie
Poliuretany
Drobne poprawki lakiernicze odpryski itp
Strojenie
Nowe przewody hamulcowe wraz z serwem od 9-5

Zdjęcia

Tak się prezentował po zakupie



Głowica 50/50






Głowica po



Kolektor



Silnik złożony



W komorze





Podłączony





Wydech



To na razie tyle jak wyjedzie więcej.

Auto prezentowało się tak po zakupie
https://www.youtube.com/watch?v=KO9VPINjGnU

Na koniec wielkie podziękowania dla Przemka z Przemo-Car za kompleksowe przygotowanie auta.
k64
ladnie schludnie.

pozdr k64
addam24
Zaszalal ktos z rozwiercanem tych gniazd wydechowych.Moga zaczac sie zapadac..A jaka to ma regulacje?Mechaniczna czy hydrauliczna?
LaniR1
Nic się nie zacznie zapadać biggrin.gif jest bardzo dużo mięsa w Lanosie zrobiłem tak samo głowicę i nic się nie działo.
Saab ma fatalne przepływy dzięki temu zabiegowi mam nadzieję dojdzie hp góra.
Ponadto poświęciłem swoją głowicę z B204 żeby sprawdzić grubość ścianek w kanałach zaworowych.
Ten porting został zrobiony z głową bez zbyt ryzykowanego wyceniania ścianek.
Jest hydraulika. Nie będzie się kręcić wyżej niż 7.200
addam24
Mialem na mysli,mala szerokosc przylgni na gniazdach(w sensie ze szybciej sie wyklepie zawor).Nie ze gniazdo zapadnie sie w aluminium.Na ssacych jest to o.k.Ale na wydechowych tak sie nie robi-a tym bardziej w silniku turbo.Gdzie te element sa bardziej obciazone termicznie.Ale to nie oznacza ze musza sie zapasc w bardzo krotkim czasie.
LaniR1
W ten sposób. Może rzeczywiście przylgnia jest minimalnie mniejsza lecz po odpowiednim zrobieniu zaworów na kąty i po dobrym dotarciu myślę że raczej mi to nie grozi.
Rozwiert gniazda jest delikatny, bardziej zbieram w samym kanale. Zrobiłem z 5 silników w ten sposób z czego trzy dla siebie. I nigdy nie było żadnych problemów.
Z Lanosa zdjąłem niedawno głowicę wszystko jest jak było.
yotomeczek
Czy Panewki king race są najmocniejsze do B204/B234?
LaniR1
Nie wiem czy są najlepsze.
Założyłem ponieważ ten silnik ma problem z panewkami mam nadzieję że przy częstych wymianach oleju przy jednoczesnym czyszczeniu miski trochę pojeździ.
tomiw
Gdzie robiłeś kolektor wydechowy? Kiedy planujesz strojenie i u kogo?
Piszesz że robiłeś głowice też dla kogoś, podeślij mi proszę jakie są koszta i co obejmuje zabieg.
LaniR1
Całe orurowanie wraz z kolektorem wykonała firma Przemo-car
Strojenie i reszta drobnostek prawdopodobnie u Coobcia.
Er-a-de-ek
Szkoda że klima przy tym wyleciała z auta.
Do viggena jeszcze lotki na klapie brak wink.gif
LaniR1
Auto miało być typowo funkcjonalne z małym plusem.
Skończyło się jak zwykle, to chyba jakaś choroba że dłubie każdy dupowóz biggrin.gif
Lotka by się przydała, myślę że trochę się jej naszukam.
DoLeCk
Ładniej brzmi hobby.
Przy tych modyfikacjach się zatrzymujesz czy pójdziesz dalej?
yotomeczek
CYTAT(LaniR1 @ Tue, 28 Jun 2016 - 08:29) *
Auto miało być typowo funkcjonalne z małym plusem.
Skończyło się jak zwykle, to chyba jakaś choroba że dłubie każdy dupowóz biggrin.gif
Lotka by się przydała, myślę że trochę się jej naszukam.


Lotkę od Aero chociaż załóż - wyglądem już blisko a o wiele łatwiejsza do zdobycia.
LaniR1
W chwili obecnej moja czarna lotka będzie w hydrografice jak trafi się Viggen to wymienię bo ta z aero taka toporna jakaś.
Samochód ma służyć do przemieszczania się i zarazem dawać trochę radochy z jazdy.
Chcę to już kończyć bo Lanos czeka i tam zamierzam trochę poszaleć wink.gif
Saab będzie ładny komfortowy i w miarę szybki dlatego też nie wkładałem jakiegoś monstrualnego turbo bo to wiązałoby się z kolejnymi modyfikacjami i tak w nieskończoność....
kluczyk
jesteś w stanie wrzucić jeszcze raz fotki do pierwszego posta bo wygasły sad.gif
Mirage
Czekam na kreski i racelogica. Kibicuję projektowi jak zawsze w przypadku szweda
LaniR1
A dziękuję Saabik już odebrany. Delikatnie go docieram.

Z nowości wpadł short shifter sensi
Pochwalę się kreskami z pewnością.

Z ciekawostek na Vag Racing 355 konny Saab klepnął równą 13 i to z wnętrzem na cywilnej oponie.
Jestem więc pełen optymizmu wink.gif
mihas66
Ok jak wyglada sytuacja z tymi panewkami? Powiedzmy ze che kupic takiego stukajacego szlif walu i dobrane panewki dadza rade czy to nie ma sensu na lagodne 250-300hp?
LaniR1
Dlaczego jak zrobisz remont ze szlifem powinno dać radę.
Wszystko zależy od tego jak to zostanie zrobione i jak będziesz dbał bo moce o których piszesz są raczej normalne.
yotomeczek
CYTAT(LaniR1 @ Mon, 04 Jul 2016 - 09:54) *
Dlaczego jak zrobisz remont ze szlifem powinno dać radę.
Wszystko zależy od tego jak to zostanie zrobione i jak będziesz dbał bo moce o których piszesz są raczej normalne.


Trzeba jeszcze nową pompę oleju dać i sprawdzić czy syfu nie ma w układzie smarowania (żeby nic nie zatkało kanałów olejowych)
strus
CYTAT(LaniR1 @ Tue, 28 Jun 2016 - 17:45) *
W chwili obecnej moja czarna lotka będzie w hydrografice jak trafi się Viggen to wymienię bo ta z aero taka toporna jakaś.
Samochód ma służyć do przemieszczania się i zarazem dawać trochę radochy z jazdy.
Chcę to już kończyć bo Lanos czeka i tam zamierzam trochę poszaleć wink.gif
Saab będzie ładny komfortowy i w miarę szybki dlatego też nie wkładałem jakiegoś monstrualnego turbo bo to wiązałoby się z kolejnymi modyfikacjami i tak w nieskończoność....


Juz balem sie ze Lanos pojdzie w odstawke. Saab jako daily a Lanos do zabawy? Mam nadzieje ze opiszesz kapuste.
LaniR1
Lanosa nie opisuję sam jeszcze nie wiem czy zwyczajnie nie złożę tego 1.6.
Szkoda mi trochę tego zestawu i trochę mi się odechciało już inwestować w ten samochód.
Zobaczymy jak to będzie raz mam ochotę pakować tam kute 2.3 z Saaba raz chce zostawić 1.6.
Jak skończę tego podejmę decyzję bo tak czy owak chciałbym już ruszyć z Lankiem jesienią.
bamboocha
Na 1/4 i tak wylądujesz w klasie Turbo to i z 2.3 łatwiej wykrzesać ekstra moc, a że lanek lekki to coś można powalczyć
LaniR1
1.6 też jeździło w turbo i było całkiem ok.
Myślę że po założeniu mocnej konfiguracji opartej na jednostce 2,3 mógłbym już poważnie namieszać w klasie.
Ale do tego jeszcze daleko nie ma co dywagować.
Mis
CYTAT(LaniR1 @ Sun, 03 Jul 2016 - 12:12) *
Z ciekawostek na Vag Racing 355 konny Saab klepnął równą 13 i to z wnętrzem na cywilnej oponie.
Jestem więc pełen optymizmu wink.gif

Na zawody miał około 370-380KM i 500-520Nm, na codzień 362KM i 488Nm. Z wnętrza pozbyliśmy się fotela pasażera, kanapy i butli LPG, reszta instalki LPG i klima były na pokładzie, udało się 13,07 ET wykręcić. Pozdrawiamy. smile.gif
LaniR1
Bardzo ładny czas jeden z lepszych jeżeli chodzi o saaba w pl.
Na krótkiej skrzyni jechaliście ? Opona slick czy uliczna ?
U mnie z mocą będzie podobnie chciałbym klepnąć wysoką 12 a czy się uda zobaczymy....
Mis
CYTAT(LaniR1 @ Wed, 13 Jul 2016 - 09:00) *
Bardzo ładny czas jeden z lepszych jeżeli chodzi o saaba w pl.
Na krótkiej skrzyni jechaliście ? Opona slick czy uliczna ?
U mnie z mocą będzie podobnie chciałbym klepnąć wysoką 12 a czy się uda zobaczymy....

Obecnie chyba najlepsze ET nawet z tego co wiem.
Jechaliśmy na seryjnej, długiej skrzyni, limiter obrotów dosyć wysoko jak na 2.3. Opona to Ferdek RSR, na zawodach sporo ciśnienia spuszczone było.
Na 12stkę to trzeba jakiegoś slicka albo 400KM i 500Nm mieć w tych wozach, wszystko musi być perfekto i łącznik fotela/kiery też.

P.S. Ładny ten Twój egzemplarz. smile.gif
LaniR1
A dziękuję w ogóle nie planowałem zakupu Saaba wyszło całkiem spontanicznie.
Stan tego egzemplarza mnie przekonał i już tak wyszło.
Teoretycznie nie powinno być problemu ze zrobieniem tych 400 pytanie jak z momentem bo to nie 2.3.
Będzie tylko trzeba pompę paliwa zmienić bo podobno przy 400 się kończy.
Slicka mam short-shift już założony z masy nie planuję schodzić bo mam już jedno takie auto i nie planuję drugiego robić w ten sposób.
Po strojeniu się zobaczy ile to warte...
Trzeba mieć jakiś cel z tym czasem a czy się uda to już inna para kaloszy wink.gif
Mirage
Ja polecam 2.3 choć 2.0 można wyżej kręcić. 2.3 ma wyższy moment i suszarka lepiej wstaje. Na ulicę lepiej. Z dobrą gumą można latać.
LaniR1
Po głowie chodzi mi wpakowanie 2.3 do Lanosa na kutej korbie.
Mam podtlenek trochę gratów z odpowiednim turbo 600+ do zrobienia.
Jak starczy mi samozaparcia to zrealizuję ten projekt...
Lecz na chwilę obecną muszę tego skończyć mam nadzieję że obejdzie się bez niespodzianek w postaci obróconych panewek biggrin.gif
Tak więc pobawię się zobaczę jak się to sprawuje i wezmę się za Lanka.
LaniR1
Saab przejechał już 1100km i powoli szykuję się do oddania na strojenie.

Aktualnie zalany Motulem 10W60 8100 pełen syntetyk

Założony wskaźnik Boost



Kolektor i DP owinięty taśmą



Lotka odebrana z Hydrografiki





Odebrałem również wtryski ze sprawdzenia i czyszczenia w Dziak Motorsport

Pozostał jeszcze problem z tulejami dyferencjału i delikatnie hałasującą skrzynią zostanie ogarnięte przy strojeniu wraz z poliuretanami.
strus
Adaptery do etryskow dotaczane na zamowienie czy gdzies je zakupiles gotowe? I czy te Bosche to nie 630cc przypadkiem?
LaniR1
Kupiłem już z adapterami jeździły w innym Saabie.
Dokładnie Bosche 630-620cc różnie podają dedykowane są do Porsche.
PMT
Sorry, jeśli pytane będzie laickie, ale czy ta wersja tak wyglądała w serii? Na czym polega ten Viggen Pack? Bo jak na moje oko wygląda jak pomieszanie 900NG z 9-3 smile.gif Przedni grill i zderzaki wyglądają jak od 9-3. Ale z tyłu klapa, lampy i blenda jak od 900.

Z tyłu mógłbyś zamontować klapę, lampy i te plastikowe atrapy od 9-3 wink.gif Jak chcesz to odezwij się na PW - mam taki zestaw nawet w kolorze - mogę Ci sprzedać po kosztach wink.gif
LaniR1
CYTAT(PMT @ Wed, 27 Jul 2016 - 13:03) *
Sorry, jeśli pytane będzie laickie, ale czy ta wersja tak wyglądała w serii? Na czym polega ten Viggen Pack? Bo jak na moje oko wygląda jak pomieszanie 900NG z 9-3 smile.gif Przedni grill i zderzaki wyglądają jak od 9-3. Ale z tyłu klapa, lampy i blenda jak od 900.

Z tyłu mógłbyś zamontować klapę, lampy i te plastikowe atrapy od 9-3 wink.gif Jak chcesz to odezwij się na PW - mam taki zestaw nawet w kolorze - mogę Ci sprzedać po kosztach wink.gif


Przedni zderzak grill progi i tylny są z pakietu Viggen.
Również całe wnętrze mam z Viggena.

Sam Saab to oczywiście 900 z końca produkcji rocznik 98.
Nie chcę zmieniać tylnej klapy różnice są dość iluzoryczne i jest w naprawdę dobrym stanie.
Byłbym zainteresowany przednią maską pod warunkiem że masz bez wgniotek bo na mojej ktoś jakąś pannę chyba zapinał biggrin.gif i będę ją chciał wymienić.
PMT
Tak czy inaczej ładnie się prezentuje smile.gif

Mi osobiście bardziej podoba się klapa od 9-3 ale to rzecz gustu, hehe... sam upgrade'owałem tak 900NG kiedyś wink.gif 9-3 nie ma tej blendy, inne są te lampy na klapie i te plastiki pod lampami. W 900 klapa i plastiki są trochę zawinięte na końcu, a w 9-3 jest to takie bardziej nadmuchane. Imo to by bardziej pasowało do tych zderzaków, które masz, ale tak jak wspomniałem rzecz gustu. Maskę mam chyba nawet w całkiem spoko stanie, więc jak coś to pisz, bo mi zalega trochę gratów, których już nie potrzebuje.
LaniR1
Tak więc wrzucam mały update.
Samochód został wstępnie wystrojony w Coobcio Garage.
Bardzo ładnie podaje, zostało jeszcze parę poprawek w postaci przeniesienia czujnika temperatury wody i mocowania przewodu do APC i znów wracamy na rolki.
Zastanawiam się na wymianą akutatora na twardszy.
Po pierwszych testach zmieliłem mechanizm różnicowy w skrzyni wink.gif

Wstępnie wykres wygląda to tak

Fawor
wynik spoko, ale trochę kiepskie to wstawanie jak na codzienniaka...
DoLeCk
A i zaliczyło już auto Audi V8 smile.gif
Ciekawy wynik, ale to jeszcze pewnie nie koniec, jak sam napisałeś wink.gif
Mis
CYTAT(DoLeCk @ Fri, 02 Sep 2016 - 16:11) *
A i zaliczyło już auto Audi V8 smile.gif
Ciekawy wynik, ale to jeszcze pewnie nie koniec, jak sam napisałeś wink.gif

Bardzo ładny wynik, ale umówmy się, że S6 C5 to w serii nic nie jedzie, nadaje się tylko na dd. tongue.gif
Nie odbierajcie tego jako pocisk, bo auta Laniego zawsze ładnie jeździły, śledzę na bieżąco. smile.gif
A odnośnie wstawania rzeczywiście nie ma cudu, ale nie jest źle, nasz firmowy Saab wstaje lepiej na hybrydzie TD04, ale to 2,3l pamiętajmy i turbo nie ma wydajności na 400KM. wink.gif
rex
A tu nie jest tak, że zmuła na każdym biegu? Pamiętam za czasów testów u coobcia rozwalało mnie to wypadanie z boostu. Stąd też jedynie frajda była z szybkiej rolki chociaż cios w plecy był mega.
LaniR1
CYTAT(Fawor @ Fri, 02 Sep 2016 - 10:05) *
wynik spoko, ale trochę kiepskie to wstawanie jak na codzienniaka...


Chińczyk ze wstawaniem myślałem że będzie lepiej ale też jakiejś tam tragedii nie ma.


CYTAT(DoLeCk @ Fri, 02 Sep 2016 - 16:11) *
A i zaliczyło już auto Audi V8 smile.gif
Ciekawy wynik, ale to jeszcze pewnie nie koniec, jak sam napisałeś wink.gif


Audi tak na przetarcie muszę się wjeździć w ten samochód. W Płocku jest wiele szybszych aut od Saaba myślę że jak go dokończę będzie ciekawie.

CYTAT(Mis @ Fri, 02 Sep 2016 - 20:16) *
Bardzo ładny wynik, ale umówmy się, że S6 C5 to w serii nic nie jedzie, nadaje się tylko na dd. tongue.gif
Nie odbierajcie tego jako pocisk, bo auta Laniego zawsze ładnie jeździły, śledzę na bieżąco. smile.gif
A odnośnie wstawania rzeczywiście nie ma cudu, ale nie jest źle, nasz firmowy Saab wstaje lepiej na hybrydzie TD04, ale to 2,3l pamiętajmy i turbo nie ma wydajności na 400KM. wink.gif


2.3 wstaje zdecydowanie szybciej wynika to z pojemności. Trochę czasu pewnie mi zajmie złożenie Lanka może przełożę do saaba na jakiś czas podtlenek biggrin.gif żeby zrobić te 450.
Na tym Turbo może nie da rady zrobić równych 400 przy tej pojemności. Lecz w tej chwili jest .5 bara opadające na 1.2.
Docelowo będzie 1.7b na 1.5. Może coś pod 390 - 380 będzie.

CYTAT(rex @ Fri, 02 Sep 2016 - 22:15) *
A tu nie jest tak, że zmuła na każdym biegu? Pamiętam za czasów testów u coobcia rozwalało mnie to wypadanie z boostu. Stąd też jedynie frajda była z szybkiej rolki chociaż cios w plecy był mega.


Niestety zmuła taka przypadłość Saaba. Można to podobno wyeliminować lecz parę koni ucieknie.
Staram się jeździć tak jak mówił Kuba zmieniając biegi z takim uślizgiem jest trochę lepiej.
strus
A jak z przelozeniami biegow, duzo dluzsze niz w Lanosie?
Mirage
CYTAT(LaniR1 @ Fri, 02 Sep 2016 - 23:09) *
Niestety zmuła taka przypadłość Saaba.

Nie potwierdzam
LaniR1
CYTAT(strus @ Sun, 04 Sep 2016 - 00:14) *
A jak z przelozeniami biegow, duzo dluzsze niz w Lanosie?


No zdecydowanie 4ka się kończy przy 220.
Z rolki bardzo przyjemne auto.


CYTAT(Mirage @ Sun, 04 Sep 2016 - 10:48) *
Nie potwierdzam


Twierdzisz że nie w każdym to występuje ?
Ja o ten mod rozrządu się nie pokuszę chce mieć cyferki biggrin.gif

A no i wspomniany przejazd z S6

Er-a-de-ek
Ja w 2,3 mam 1,7 bara i opada na 1,5bara.
Ile koni? Nie wiem smile.gif Nie zdążyłem pojechać na rolki. Mam problem że uszczelkę pod głowicę wydmuchało mi po 2 tygodniach takiej jazdy.

Jednak przy zmianie biegów niestety boost opada i jest to trochę przykre. Bo za każdym razem jest taki chwilowy muł.
19T w 2.3 wstaje bardzo ładnie i trzyma boost do końca. Przy 1,5k rpm mam już 0,3b.
Lincoln e30ix
Niestety też u siebie mam tę przypadłość, 0.3-0.5s brak ciągu, po przesiadce z mocnego NA to dość drażniące w Saabie.

Wyścig z S6 to jak kopanie leżącego, chyba że na śniegu tongue.gif
kojot_zabijak
Panowie a jakby zapodał jakąś krótszą skrzynie typu F23 z opla? na silnik siada półosie też powinny siąść bo skrzynia saaba to nic innego jak f25, kwestia łap ale to jest do zrobienia? Może wtedy by tak nie wypadał z boostu przy zmianie biegów.
LaniR1
CYTAT(kojot_zabijak @ Sun, 04 Sep 2016 - 19:11) *
Panowie a jakby zapodał jakąś krótszą skrzynie typu F23 z opla? na silnik siada półosie też powinny siąść bo skrzynia saaba to nic innego jak f25, kwestia łap ale to jest do zrobienia? Może wtedy by tak nie wypadał z boostu przy zmianie biegów.


Saab ma skrzynię z wolnossaka o krótszym przełożeniu głównym.
Nie interesuje mnie to ponieważ ten samochód to kompromis ma być wygodny i w miarę jechać.
Przyczyną zmułki jest prawdopodobnie ustawienie rozrządu.
Tego też nie chce zmieniać bo kosztuje to parę km.
Tak więc dobrze jest jak jest wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.