spychu
Mon, 13 Jun 2016 - 05:58
Hej.
Zaczęły odkręcać mi się śruby łączące kolektor z turbo, twardość śrub 10.9
Jakieś sugestie ?
Źle dobrana twardość ? Dać inne śruby ? Twardsze ? Miększe ?
Pozostają tylko blokady jak na poniższych zdjęciach ?
Wszystkie odpowiedzi mile widziane
Jedynie sugestie "wkręć seryjne" pomijamy, nie ma opcji na ich wkręcenie
rOBERTO795
Mon, 13 Jun 2016 - 09:10
Wkręć na kleju.
Fawor
Mon, 13 Jun 2016 - 10:14
Podkładka z ząbkami? Kiedyś mieliśmy taki problem w civicu z T, ale kurde nie pamiętam jak został rozwiązany
Nie wiem czy nie czasami jakimiś nakrętkami miedzianymi dedykowanymi do wysokich temperatur...
spychu
Mon, 13 Jun 2016 - 10:28
CYTAT(rOBERTO795 @ Mon, 13 Jun 2016 - 09:10)
Wkręć na kleju.
Jakis konkretny sprawdzony czy pierwszy lepszy wysokotemperaturowy do gwintow ?
Nie bedzie jaj z pozniejszym odkreceniem ?
CYTAT(Fawor @ Mon, 13 Jun 2016 - 10:14)
Podkładka z ząbkami? Kiedyś mieliśmy taki problem w civicu z T, ale kurde nie pamiętam jak został rozwiązany
Nie wiem czy nie czasami jakimiś nakrętkami miedzianymi dedykowanymi do wysokich temperatur...
Podkladki sa OEM, wspolpracowaly wczesniej z OEM srubami i te nawet nie pomyslaly o tym aby drgnac.
Patry
Mon, 13 Jun 2016 - 10:28
Sprawdź podkładki Nord-Lock, robią robotę
spychu
Mon, 13 Jun 2016 - 10:36
Patry wiesz może gdzie w naszym pięknym mieście można je kupić ?
Internet nic na ten temat nie mowi niestety.
Patry
Mon, 13 Jun 2016 - 10:44
Sprawdź w metalpolu na św. Teresy, możliwe że będą mieli, choć pewien nie jestem.. Kiedyś kupowałem w Fabory na Szparagowej, ale się zlikwidowali
tomkierz
Mon, 13 Jun 2016 - 10:54
To faktycznie może być coś z twardością. Jak zmieniałem turbo na k04 to wrzuciłem jakieś twardsze śruby nierdzewne i co dosłownie dwa tygodnie mi się odkręcały. Wrzuciłem jakieś zwykłe najtańsze śruby na imbus i spokój... Może to przez to, że są miękksze, albo przez to, że sobie zardzewiały. Problemu z odkręceniem później nie miałem.
CaliforniaKid
Mon, 13 Jun 2016 - 11:20
Miałem dokladnie ten sam problem tyle, że na serii kolektorze. Kombinowałem różne sposoby, różne śruby i nic. Klej do gwintów przy tej temp nie ma sensu. Wyjście jest jedno ale pewne, ori śruby ASO. 24zł sztuka ale problem totalnie ustał. Oczywiście + podkładka i podkładka kontrująca tak jak jest w ori.
Zapewne to przez fakt, że śruby są zbyt twarde i nie mają prężności w wysokiej temp takiej jak kolektor i chra. Gwinty się rozszerzają a śruba zostaje w ori rozmiarze.
spychu
Mon, 13 Jun 2016 - 11:38
CYTAT(CaliforniaKid @ Mon, 13 Jun 2016 - 11:20)
Wyjście jest jedno ale pewne, ori śruby ASO. 24zł sztuka ale problem totalnie ustał. Oczywiście + podkładka i podkładka kontrująca tak jak jest w ori.
Ja wiem ile kosztuje ori śruba i cena nie jest zadnym problemem, w zeszłym roku kupowałem komplet wszystkiego z ASO ale tutaj zwyczajnie są o jakies 2cm za krótkie
Nie ma niczego do turbiny z oryginału w rozmiarze M10x70-80
CaliforniaKid
Mon, 13 Jun 2016 - 11:49
A to tego nie wiedziałem, że potrzebujesz dłuższe;)
Pozostaje pogrzebać z jakiego materiału robi się śruby do turbo i takie namierzyć. Jak sam szukałem rozwiązania to gdzieś takie info znalazłem ale teraz nie będę probował przytaczać bo mogę coś przekłamać. Ale z tego co pamiętam 10.9 to zbyt twarde śruby.
Fawor
Mon, 13 Jun 2016 - 12:05
Panowie, nie twardość...to jest klasa śruby. Granica wytrzymałości na rozciąganie i plastyczności
Może faktycznie spróbuj powiesic to na jakiś zwykłych 8,8...jakby 10,9 potrafiło wrócić do swojej nominalnej długości sprzed rozkręcenia pod wpływem temperatury, to dalej drgania będą ją odkręcać.
CaliforniaKid
Mon, 13 Jun 2016 - 12:23
Śruby w metalowym kosztują grosze, kup 6.8, 8.8, 9.8 jeśli Ci się odkręcają wszystkie trzy to wymień na trzy o różnych wytrzymałościach (dzięki Fawor za sprostowanie klasa twardości/wytrzymałości) i zobaczymy, która wyjdzie.
lightman
Mon, 13 Jun 2016 - 16:33
nie chce nikogo tu reklamować ale te nakrętki wystarczą tylko musza być szpilki
http://fmic.pl/48-inne
tom cio
Tue, 14 Jun 2016 - 14:01
Niestety, mogą nie wystarczyć, u mnie się odkręcały. Szpilki miałem 8.8 Dopiero jak zapunktowałem nakrętki to jest spokój.
PROTO
Tue, 14 Jun 2016 - 23:14
http://www.bar-tek-tuning.de/turbo+kkk+sch...upgrade+arp.htm tylko cena...
Te śruby,które masz założone to DIN 6921-w sklepie kosztują grosze.Opcja to ARP 662-1009 za ok.19-23 euro na amazon,albo ARP 762-1009,nierdzewne,ale droższe.Kolektor pewnie ATP,lub podobny.
Faktycznie,wymaga dłuższych śrub.Ori śruby na pewno nie są w klasie 8.8,są za to odporne na wysokie temperatury.
Niedługo sam będę się mierzył z problemem,bo mam do założenia kolektor JBS,i tam też trzeba dłuższych śrub.
Podobno,te ARP się sprawdzają.
w DIN 6921 można poszukać też śrub tytanowych:
http://www.raceti.co.uk/
spychu
Thu, 16 Jun 2016 - 07:21
CYTAT(PROTO @ Tue, 14 Jun 2016 - 23:14)
Kolektor pewnie ATP
CYTAT(PROTO @ Tue, 14 Jun 2016 - 23:14)
Faktycznie,wymaga dłuższych śrub.Ori śruby na pewno nie są w klasie 8.8,są za to odporne na wysokie temperatury.
Poki co dobrze dokrecone, zobaczymy co sie bedzie dzialo, jak nadal beda sie luzowaly dam blokady i tyle, mysle, ze wystarczy.
Dzieki Panowie za wszystkie rady
Barejka
Thu, 16 Jun 2016 - 08:11
mysle ze wystarczy dac dluzsze sruby szpilki z innego modelu auta, ale przeznaczone do wydechu. Przechodzilem przez to i jak Fawor pisal one mimo ze sa twarde to cisnienie w kolektorze i temperature je rozciaga. Moze jakies szpilki i z dolu i gory nakretki miedziane takie zgniecione troszke i bedziesz mial spokoj
KrisSz
Thu, 16 Jun 2016 - 09:00
U mnie w innym aucie też się non stop odkręcały. Przewiercenie i odrutowanie załatwiło sprawę. Podkładki nordlock dawały jakiś czas radę ale też się w końcu poddawały.
marszall
Tue, 28 Jun 2016 - 23:28
Ja jak w rekach sprawdzalem nord-lock'a to myslalem ze juz nic lepszego nie wymysla, ale widocznie to jest om gdy material nie pracuje na rozciaganie tylko chyba drga
gelus
Wed, 29 Jun 2016 - 16:51
mam podobny problem i chyba taka sama konfiguracja jak zalozyciel posta, gruby kolektor wydechowy przy a4 b6 i za krotkie sruby oryginalne do przykrecania turba, zalozylem szpilki od glowicy bo nic nie moglem dopasowac , po paru miesiacach zaczelo mi gwizdac pod maska, wydaje mi sie ze wydmuchnelo wlasnie uszczelke gdyz sruby nie byly zbyt mocno dokrecone...
ktos rozwiazal temat jakie sruby zastosowac?
hz10
Wed, 29 Jun 2016 - 21:02
śruby dedykowane do wydechu. żadne inne w tym miejscu nie mają racji bytu.
gelus
Wed, 29 Jun 2016 - 21:13
spychu jakie sruby ogarnales? bo mamy te sama konfiguracje
spychu
Wed, 29 Jun 2016 - 23:01
Te co byly, dobrze dokrecone.
Bylo 260 po autostradzie, byly upalania z miejsca i duzo z rolki, byla spokojna jazda w miescie, po kolejnych set km i upalaniach poki co trzymaja.
Nie znalazlem zadnej dedykowanej do wydechu sruby M10x70 wiec raczej nie ma opcji od tak dobrac odpowiedniej, jesli poluzuja mi sie po raz kolejny, zrobie metalowe blokady i tyle.
gelus
Thu, 30 Jun 2016 - 07:13
a te co byly to od czego spasowales?
lightman
Thu, 30 Jun 2016 - 10:30
DP macie na plecionce ,żeby nie przenosiło drgań na turbine i kolektor? może poduszki silnika już wywalone i telepie nim
gelus
Thu, 30 Jun 2016 - 11:13
dp jest na plecionce, turbina dokrecona, poduszki silnika raczej okej nic nie puka nic nie stuka, buda nie drga
ja mam uciete szpilki od glowicy wkrecone
spychu
Sat, 02 Jul 2016 - 09:27
CYTAT(gelus @ Thu, 30 Jun 2016 - 07:13)
a te co byly to od czego spasowales?
Odpowiedni wymiar w klasie 10.9 ze sklepu zajmujacego sie sprzedaza roznego rodzaju metali i srub.
CYTAT(lightman @ Thu, 30 Jun 2016 - 10:30)
DP macie na plecionce ,żeby nie przenosiło drgań na turbine i kolektor? może poduszki silnika już wywalone i telepie nim
Wszystkie opcje odpadaja, DP oczywiscie z siatka tlumiaca drgania (widac na pierwszym moim zdjeciu), turbina przykrecona na ori podporze a poduszki komplet silnika i skrzyni nowych twardszych od VR6.
Winni
Sat, 02 Jul 2016 - 17:32
Miałem w Ufo tem sam problem po uturbieniu, podkładki Nord-Lock + miedziane samozabezpieczające nakrętki i po problemie.
murchol
Wed, 26 Apr 2017 - 19:08
od kogo kupic kolektor wydechowy HiFlow by za szybko nie pekl? niestety moj pekl...
marszall
Thu, 27 Apr 2017 - 17:22
Kuźwa z tymi twardościami to musi coś być, bo jak poskładałem silnik na nowo to gdzie mogłem wsadzałem sróby z kwasówki i po paru kilometrach widze ze da sie sporo dokręcić. A inne normalne sróby zabardzo sie nie luzowały wiec zbyt dużą wibracje wykluczyłem. Wkreciłem na klej i narazie spokój
Berez1991
Fri, 28 Apr 2017 - 07:08
Rozgrzej kolektor do czerwoności i wtedy dokręć. Miałem tak na grubym żeliwnymi i zwykle śruby 10.9 odkręcały. Jak rozgrzałam kolektor dobrze i wtedy dokręciłem to przez 2 Msc spokoj. A pozniej wywaliłem kolektor i turbo.
BtW . Ktos napisał o kleju - świetny pomysł do turbo kolektora
murchol
Fri, 28 Apr 2017 - 07:15
Berez kolektor hiflow Ci gdzies nie zostal na polce nie popekany do wzdluznego ?
Berez1991
Fri, 28 Apr 2017 - 10:35
CYTAT(murchol @ Fri, 28 Apr 2017 - 07:15)
Berez kolektor hiflow Ci gdzies nie zostal na polce nie popekany do wzdluznego ?
Kolektor powiem Ci ze jeździł te 2 Msc i nic nie pękł. Poszedł juz dalej - sprzedany. Jak kupisz to pamiętaj, że trzeba go dobrze dokręcić, bo się odkształci. I kup nakrętki na mniejszy klucz, bo dokręcić to gowno to tragedia.
murchol
Fri, 28 Apr 2017 - 20:19
tak, wiem, przerabialem to
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.