Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wykręcające się śruby 1.8T
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
spychu
Hej.

Zaczęły odkręcać mi się śruby łączące kolektor z turbo, twardość śrub 10.9

Jakieś sugestie ?
Źle dobrana twardość ? Dać inne śruby ? Twardsze ? Miększe ?
Pozostają tylko blokady jak na poniższych zdjęciach ?

Wszystkie odpowiedzi mile widziane smile.gif

Jedynie sugestie "wkręć seryjne" pomijamy, nie ma opcji na ich wkręcenie wink.gif








rOBERTO795
Wkręć na kleju.
Fawor
Podkładka z ząbkami? Kiedyś mieliśmy taki problem w civicu z T, ale kurde nie pamiętam jak został rozwiązany tongue.gif Nie wiem czy nie czasami jakimiś nakrętkami miedzianymi dedykowanymi do wysokich temperatur...
spychu
CYTAT(rOBERTO795 @ Mon, 13 Jun 2016 - 09:10) *
Wkręć na kleju.

Jakis konkretny sprawdzony czy pierwszy lepszy wysokotemperaturowy do gwintow ?
Nie bedzie jaj z pozniejszym odkreceniem ?

CYTAT(Fawor @ Mon, 13 Jun 2016 - 10:14) *
Podkładka z ząbkami? Kiedyś mieliśmy taki problem w civicu z T, ale kurde nie pamiętam jak został rozwiązany tongue.gif Nie wiem czy nie czasami jakimiś nakrętkami miedzianymi dedykowanymi do wysokich temperatur...

Podkladki sa OEM, wspolpracowaly wczesniej z OEM srubami i te nawet nie pomyslaly o tym aby drgnac.
Patry
Sprawdź podkładki Nord-Lock, robią robotę wink.gif
spychu
Patry wiesz może gdzie w naszym pięknym mieście można je kupić ?
Internet nic na ten temat nie mowi niestety.
Patry
Sprawdź w metalpolu na św. Teresy, możliwe że będą mieli, choć pewien nie jestem.. Kiedyś kupowałem w Fabory na Szparagowej, ale się zlikwidowali dry.gif
tomkierz
To faktycznie może być coś z twardością. Jak zmieniałem turbo na k04 to wrzuciłem jakieś twardsze śruby nierdzewne i co dosłownie dwa tygodnie mi się odkręcały. Wrzuciłem jakieś zwykłe najtańsze śruby na imbus i spokój... Może to przez to, że są miękksze, albo przez to, że sobie zardzewiały. Problemu z odkręceniem później nie miałem.
CaliforniaKid
Miałem dokladnie ten sam problem tyle, że na serii kolektorze. Kombinowałem różne sposoby, różne śruby i nic. Klej do gwintów przy tej temp nie ma sensu. Wyjście jest jedno ale pewne, ori śruby ASO. 24zł sztuka ale problem totalnie ustał. Oczywiście + podkładka i podkładka kontrująca tak jak jest w ori.

Zapewne to przez fakt, że śruby są zbyt twarde i nie mają prężności w wysokiej temp takiej jak kolektor i chra. Gwinty się rozszerzają a śruba zostaje w ori rozmiarze.
spychu
CYTAT(CaliforniaKid @ Mon, 13 Jun 2016 - 11:20) *
Wyjście jest jedno ale pewne, ori śruby ASO. 24zł sztuka ale problem totalnie ustał. Oczywiście + podkładka i podkładka kontrująca tak jak jest w ori.

Ja wiem ile kosztuje ori śruba i cena nie jest zadnym problemem, w zeszłym roku kupowałem komplet wszystkiego z ASO ale tutaj zwyczajnie są o jakies 2cm za krótkie smile.gif

Nie ma niczego do turbiny z oryginału w rozmiarze M10x70-80
CaliforniaKid
A to tego nie wiedziałem, że potrzebujesz dłuższe;)

Pozostaje pogrzebać z jakiego materiału robi się śruby do turbo i takie namierzyć. Jak sam szukałem rozwiązania to gdzieś takie info znalazłem ale teraz nie będę probował przytaczać bo mogę coś przekłamać. Ale z tego co pamiętam 10.9 to zbyt twarde śruby.
Fawor
Panowie, nie twardość...to jest klasa śruby. Granica wytrzymałości na rozciąganie i plastyczności smile.gif

Może faktycznie spróbuj powiesic to na jakiś zwykłych 8,8...jakby 10,9 potrafiło wrócić do swojej nominalnej długości sprzed rozkręcenia pod wpływem temperatury, to dalej drgania będą ją odkręcać.
CaliforniaKid
Śruby w metalowym kosztują grosze, kup 6.8, 8.8, 9.8 jeśli Ci się odkręcają wszystkie trzy to wymień na trzy o różnych wytrzymałościach (dzięki Fawor za sprostowanie klasa twardości/wytrzymałości) i zobaczymy, która wyjdzie.
lightman
nie chce nikogo tu reklamować ale te nakrętki wystarczą tylko musza być szpilki

http://fmic.pl/48-inne
tom cio
Niestety, mogą nie wystarczyć, u mnie się odkręcały. Szpilki miałem 8.8 Dopiero jak zapunktowałem nakrętki to jest spokój.
PROTO
http://www.bar-tek-tuning.de/turbo+kkk+sch...upgrade+arp.htm tylko cena...
Te śruby,które masz założone to DIN 6921-w sklepie kosztują grosze.Opcja to ARP 662-1009 za ok.19-23 euro na amazon,albo ARP 762-1009,nierdzewne,ale droższe.Kolektor pewnie ATP,lub podobny.
Faktycznie,wymaga dłuższych śrub.Ori śruby na pewno nie są w klasie 8.8,są za to odporne na wysokie temperatury.
Niedługo sam będę się mierzył z problemem,bo mam do założenia kolektor JBS,i tam też trzeba dłuższych śrub.
Podobno,te ARP się sprawdzają.
w DIN 6921 można poszukać też śrub tytanowych:
http://www.raceti.co.uk/
spychu
CYTAT(PROTO @ Tue, 14 Jun 2016 - 23:14) *
Kolektor pewnie ATP

smile.gif


CYTAT(PROTO @ Tue, 14 Jun 2016 - 23:14) *
Faktycznie,wymaga dłuższych śrub.Ori śruby na pewno nie są w klasie 8.8,są za to odporne na wysokie temperatury.

Poki co dobrze dokrecone, zobaczymy co sie bedzie dzialo, jak nadal beda sie luzowaly dam blokady i tyle, mysle, ze wystarczy.

Dzieki Panowie za wszystkie rady
Barejka
mysle ze wystarczy dac dluzsze sruby szpilki z innego modelu auta, ale przeznaczone do wydechu. Przechodzilem przez to i jak Fawor pisal one mimo ze sa twarde to cisnienie w kolektorze i temperature je rozciaga. Moze jakies szpilki i z dolu i gory nakretki miedziane takie zgniecione troszke i bedziesz mial spokoj
KrisSz
U mnie w innym aucie też się non stop odkręcały. Przewiercenie i odrutowanie załatwiło sprawę. Podkładki nordlock dawały jakiś czas radę ale też się w końcu poddawały.
marszall
Ja jak w rekach sprawdzalem nord-lock'a to myslalem ze juz nic lepszego nie wymysla, ale widocznie to jest om gdy material nie pracuje na rozciaganie tylko chyba drga
gelus
mam podobny problem i chyba taka sama konfiguracja jak zalozyciel posta, gruby kolektor wydechowy przy a4 b6 i za krotkie sruby oryginalne do przykrecania turba, zalozylem szpilki od glowicy bo nic nie moglem dopasowac , po paru miesiacach zaczelo mi gwizdac pod maska, wydaje mi sie ze wydmuchnelo wlasnie uszczelke gdyz sruby nie byly zbyt mocno dokrecone...
ktos rozwiazal temat jakie sruby zastosowac? smile.gif
hz10
śruby dedykowane do wydechu. żadne inne w tym miejscu nie mają racji bytu.
gelus
spychu jakie sruby ogarnales? bo mamy te sama konfiguracje
spychu
Te co byly, dobrze dokrecone.

Bylo 260 po autostradzie, byly upalania z miejsca i duzo z rolki, byla spokojna jazda w miescie, po kolejnych set km i upalaniach poki co trzymaja.

Nie znalazlem zadnej dedykowanej do wydechu sruby M10x70 wiec raczej nie ma opcji od tak dobrac odpowiedniej, jesli poluzuja mi sie po raz kolejny, zrobie metalowe blokady i tyle.
gelus
a te co byly to od czego spasowales?
lightman
DP macie na plecionce ,żeby nie przenosiło drgań na turbine i kolektor? może poduszki silnika już wywalone i telepie nim
gelus
dp jest na plecionce, turbina dokrecona, poduszki silnika raczej okej nic nie puka nic nie stuka, buda nie drga
ja mam uciete szpilki od glowicy wkrecone
spychu
CYTAT(gelus @ Thu, 30 Jun 2016 - 07:13) *
a te co byly to od czego spasowales?

Odpowiedni wymiar w klasie 10.9 ze sklepu zajmujacego sie sprzedaza roznego rodzaju metali i srub.


CYTAT(lightman @ Thu, 30 Jun 2016 - 10:30) *
DP macie na plecionce ,żeby nie przenosiło drgań na turbine i kolektor? może poduszki silnika już wywalone i telepie nim

Wszystkie opcje odpadaja, DP oczywiscie z siatka tlumiaca drgania (widac na pierwszym moim zdjeciu), turbina przykrecona na ori podporze a poduszki komplet silnika i skrzyni nowych twardszych od VR6.
Winni
Miałem w Ufo tem sam problem po uturbieniu, podkładki Nord-Lock + miedziane samozabezpieczające nakrętki i po problemie.
murchol
od kogo kupic kolektor wydechowy HiFlow by za szybko nie pekl? niestety moj pekl...
marszall
Kuźwa z tymi twardościami to musi coś być, bo jak poskładałem silnik na nowo to gdzie mogłem wsadzałem sróby z kwasówki i po paru kilometrach widze ze da sie sporo dokręcić. A inne normalne sróby zabardzo sie nie luzowały wiec zbyt dużą wibracje wykluczyłem. Wkreciłem na klej i narazie spokój
Berez1991
Rozgrzej kolektor do czerwoności i wtedy dokręć. Miałem tak na grubym żeliwnymi i zwykle śruby 10.9 odkręcały. Jak rozgrzałam kolektor dobrze i wtedy dokręciłem to przez 2 Msc spokoj. A pozniej wywaliłem kolektor i turbo.
BtW . Ktos napisał o kleju - świetny pomysł do turbo kolektora biggrin.gif
murchol
Berez kolektor hiflow Ci gdzies nie zostal na polce nie popekany do wzdluznego ?smile.gif
Berez1991
CYTAT(murchol @ Fri, 28 Apr 2017 - 07:15) *
Berez kolektor hiflow Ci gdzies nie zostal na polce nie popekany do wzdluznego ?smile.gif


Kolektor powiem Ci ze jeździł te 2 Msc i nic nie pękł. Poszedł juz dalej - sprzedany. Jak kupisz to pamiętaj, że trzeba go dobrze dokręcić, bo się odkształci. I kup nakrętki na mniejszy klucz, bo dokręcić to gowno to tragedia.
murchol
tak, wiem, przerabialem to
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.