Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Toyota Supra Yakuza
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4
Green Apple
Przyszedł czas na odnowienie supry oraz nowe wcielenie mechaniczne.
MODEL:

Modyfikacje


Silnik: 2JZGTE zakuty

Modyfikacje głowicy: wałki 272,+1mm zawory, mocniejsze sprężynki, obrobione kanały


Układ dolotowy: Turbo Precision PT6466


Układ wydechowy: przelotowy 3.5"


Układ wtryskowy: ID1000cc, pompa Weldon 1100-A

Elektronika:Syvecs S6+


Układ napędowy: skrzynia dwusprzęgłowa , LSD

Zawieszenie: KW gwint, Powerflex

BODY KIT: przedni zderzak Yakuza,carbonowe: dokładka zderzaka, wlot maski, dach, lusterka, spojler tył


Na początku auto zostało rozebrane do ostatniej śrubki i plastiku. Wyczyszczone, zabezpieczone i polakierowane.









Skompletowanie wszystkich plastików zajęło wiele godzin szukania nr katalogowych. Za to składanie to była czysta przyjemność.





Błotniki poszerzone i ocynkowane.



Wszystkie elementy metalowe zostały ocynkowane a te co były czarne polakierowane proszkowo.





saleen
To nadal ten sam egzemplarz - słynny zielony? Jak długo już masz to auto?
Będzie pod jakieś konkretne zastosowanie czy setup uniwersalny? wink.gif
Green Apple
Szyby i uszczelki też nowe. Wiele części mechanicznych też.















Green Apple
Tak to ciągle ten sam egzemplarz. No będzie już z 15 lat. Moje podejście jest jak Porsche do 911, ciągłe udoskonalanie. Auto masz szybko dojechać na tor. Pojeździć po nim może i szybko i na kołach wrócić z klimą i muzyczką do domu.
Albert
Już nie zielona ? smile.gif
Green Apple
Przyszedł czas na zmiany. Teraz ma być bardziej spokojnie. Młodzieńcze lata minęły to i auto powinno być dojrzalsze. A tak poważnie to po tylu latach już mi się znudzio wcielenie a'la FF.
Albert
Mysle ze nasze projekty (moje S2) maja podobna liczbe lat. Powodzenia i trzymam kciuki.
saleen
Fajna sprawa, czyli w założeniach takie uniwersalne auto - nie wypruta wydmuszka typowo pod tor. Ma to swój urok.

"Układ napędowy: skrzynia dwusprzęgłowa , LSD" - napiszesz coś więcej o skrzyni? Robią takie gotowce pod 2JZ?
Green Apple
W anglii zrobili pierwszą suprę na skrzyni od M3/M4. Kupiłem od nich zestaw ale cały czas jeszcze jest udoskonalany.
Syvecs obsługuję skrzynię po can'e. Działa fajnie. Są łopatki przy kierownicy jest regulacja pracy skrzyni.
Do seryjnego koła dwumasowego dokręcany jest dzwon który wchodzi na wieloklin skrzyni. Flansz pomiędzy 2JZ i DCT, mocowanie skrzyni biegów oraz wyjście na OEM wał. Zrobili też instalację skrzyni wykorzystując lewarek bmw.












DOHC
Ta dwusprzęgłowa skrzynia rozbija bank, IMO to największa bariera w dzisiejszych czasach dla starych aut w nawiązaniu walki ze świeżynkami. Supra na miarę 21 wieku biggrin.gif.

Pozdrawiam
siewcu
no, tylko ile ona mocy wytrzyma? bo tyle co getrag to raczej w sferze marzeń...
DOHC
CYTAT(siewcu @ Sat, 11 Jun 2016 - 22:12) *
no, tylko ile ona mocy wytrzyma? bo tyle co getrag to raczej w sferze marzeń...


A co ważniejsze czas czy moc ?
Fiki
Świetna sprawa, jeśli zajawka nie gaśnie przez tyle lat.
Popieram kolegę DOHC - szybka skrzynia z 'obecnej epoki' to najlepsze, co mogło spotkać Toykę. Choć faktycznie niekoniecznie musi się na niej udać zamknąć litrowe wtryski i PT6466. biggrin.gif Wiadomo już mniej lub bardziej oficjalnie przy ilu te DCT klękają? Powodzenia w pracach!
PS: Kolor rewelacja.
Green Apple
Znoszą sporo. wystarczy kupić jeden z dwóch zestawów sprzęgieł. Seryjne znoszą 650-700KM. Można znaleźć M które mają po 900-1000KM i zmienione tylko sprzęgła. Myślę że przy 700-800 nie będzie problemu ze skrzynią jako taką.
To prace ze składania






Wózek i wahacze też po ocynku i proszku.



STELMI
Marek, moje zdanie znasz - Supra obecnie wygląda obłędnie i to malowanie + Carbony to wisienka na tym dopracowanym mechanicznie torcie!

Green Apple
Żeby auto hamowało wstawiliśmy haeble z przodu i z tyłu od F12.



A tu żeby skali nie zabrakło mała zmiana.



Zdjęcia ze składania silnika.







Przekładki termiczne pod kolektor ssący.



A tu już z turbiną.


mlody1921
WOW ale zmiana na mega + myśle że taka maszyna to chyba marzenie nie tylko moje smile.gif chyba najładniejsza supra w PL
gongo
CYTAT(mlody1921 @ Mon, 13 Jun 2016 - 17:17) *
chyba najładniejsza supra w PL


Nie zapominaj o 800 konnej z podlasia biggrin.gif
siewcu
ej, najładniejsza supra to ta co ma 1250 KM... tongue.gif
gongo
Ta festyniarska co ma 1250 na C16 i wisi na alledrogo od 5 lat? Moc wpisałem bo jest kilka sztuk czarnych można pomylić, ta ma najładniejszą komore jaką widziałem i z zewnatrz też lalka smile.gif
bina
będzie miał się z kim Kajman poganiać po Bydzi. Fajnie że już na takim etapie Toyotka
EssiRS
Green Apple, dopiero po hamulcach poznaje ten samochód.
Na torze Poznań ze dwa lata temu miałeś problem ze spadającym dolotem na turbo. Mimo tego czas przejazdu bardzo zacny.

Samochód wygląda super. Widać, że jest dopieszczony w każdym detalu.
Dodatkowo duży plus za 15 lat posiadania i modernizowania samochodu.
Ile razy przez ten czas myślałeś o zmianie na coś innego?

Ja swój poprawiam "jedynie" od 9 lat, chociaż efekty mniej okazałe.
Green Apple
Trochę carbonu dla zrównoważenia wagi. Gdzieś dochodzi to gdzieś trzeba zdjąć.
Wszystkie elementy są w 100% z carbonu. Nie tak jak wiele oferowanych detali gdzie tylko zewnętrzna warstwa to carbon a reszta to szkło.









DOHC
Jaki czas kręciła Supra na Poznaniu jeśli już został poruszony ten temat?

Pozdrawiam
Green Apple
1:55,5
BeeMiX
Marku jak możesz zdradzić, to gdzie robiłeś uszczelke z teflonu ? Czemu nie zdecydowałeś sie na głowicę VVTi ?
Green Apple
Przekładki kupiłem kiedyś w necie. Co do głowicy to po prostu taką miałem :-)

Tutaj skrzynka już w aucie.



I chłodnica do niej.



Płyn bezwodny. Zobaczymy co to warte :-)

EssiRS
No bardzo jestem ciekaw jak ta skrzynia sprawdzi się w tym samochodzie.
Pisałeś o zestawie do zmiany biegów na lewarku bmw. Co wchodzi w zakres?
Jak to docelowo planujesz zestroić skrzynię z silnikiem?
Tunel wymagał przeróbek?
Green Apple
Tunel trzeba było trochę poszerzyć w okolicach dzwonu. Skrzynia i lewarek jest z M-ki. Do tego dorobiony dzwon między silnik i skrzynię oraz przejściówka przykręcana do koła zamachowego. Poza tym mocowanie skrzyni do karoserii i wyjście na wał tak że pasuje seryjny. Już jest zgrane. SA Syvecs 6+ ogarnia silnik i skrzynię jednocześnie. Nawet została regulacja pracy skrzyni takim przyciskiem z bmw. Kontrola trakcji regulowana potencjometrem, lunch controll. Wszystko działa.

Wojtek
Mega woz z mega modem jak chodzi o skrzynie.
Green Apple
To ja się też pochwalę komorą.
Fawor
kto buduje i stroi to auto? Mega jest ta opisówka ze skrzynią - jakby to był montaż shortshiftera do hondy biggrin.gif Pamietam je z czasów tuning-zlotów w toruniu czy pile...masz cierpliwość i pasję smile.gif
siewcu
eh, tylko ja bym ten lewarek zmienił. kto to widział, M w suprze... skrzynia niech będzie i robi robotę, tylko ten znaczek psuje wizerunek wink.gif
EssiRS
Piszesz jeszcze o sprzęgłach, że można dobrać mocniejsze.
Seryjnie M6 ma na tej skrzyni chyba 680Nm.
Znalazłem wątek tego producenta zestawu skrzyni do supry i oni piszą, że skrzynia na seryjnych sprzęgłach wytrzymała na hamowni 450 lb ft (czyli około 610Nm) a potem zaczęły się prześlizgiwać.
Masz już założony wzmocniony zestaw sprzęgieł?
Jakie wartości na obecnym setupie generuje twój silnik?
BeeMiX
CYTAT(Fawor @ Wed, 15 Jun 2016 - 18:41) *
kto buduje i stroi to auto? Mega jest ta opisówka ze skrzynią - jakby to był montaż shortshiftera do hondy biggrin.gif Pamietam je z czasów tuning-zlotów w toruniu czy pile...masz cierpliwość i pasję smile.gif


Dokładnie mam to samo, pamiętam jak w 2004 roku w Pile mając 14 lat widziałem to auto, pierwszy kontakt z Suprą. Teraz sam wkładam trzeciego JZta do auta które mam 9 lat i któryś raz już przebudowuje. Zawsze staram się zrobić wszystko najlepiej jak można, ale poziom Marka wręcz przytłacza smile.gif Nie ma drugiego takiego projektu na świecie.
Green Apple
To fakt już tyle lat zleciało a ja ciągle coś robię. Ale to właśnie jest fajne.
Co do lewarka to trudno będzie go zmienić bo tam jest wyświetlany tryb skrzyni.
Auto buduję sam u siebie w yakuzie.
Co do parametrów to ostatni setup miał 700KM i 700Nm. Jak się uda to chciałbym po 100 dołożyć.
Sprzęgła są zamówione.
EssiRS
Ten ich następny zestaw wytrzymuje podobno do 1000Nm wiec masz jeszcze spore pole do popisu.
Będę z zainteresowaniem śledził dalsze losy i wrażenia z jazd na tej skrzyni.
Jesteś w stanie brzybliżyć mniej więcej koszta związane z zakupem kompletnego zestawu skrzyni i swapu? Może być pw.
[Yossarian]
CYTAT(Green Apple @ Thu, 16 Jun 2016 - 08:35) *
Co do lewarka to trudno będzie go zmienić bo tam jest wyświetlany tryb skrzyni.


Naklejka np. z logo Toyoty, umieszczona tak żeby to ///M zakryła i będzie dobrze biggrin.gif
BeeMiX
CYTAT(EssiRS @ Thu, 16 Jun 2016 - 09:10) *
Ten ich następny zestaw wytrzymuje podobno do 1000Nm wiec masz jeszcze spore pole do popisu.
Będę z zainteresowaniem śledził dalsze losy i wrażenia z jazd na tej skrzyni.
Jesteś w stanie brzybliżyć mniej więcej koszta związane z zakupem kompletnego zestawu skrzyni i swapu? Może być pw.


Na stronie Whifbitz 10k funtów bez skrzyni smile.gif
karl904
mega opcja ze skrzynia, jaki czas zmiany biegu ?
EssiRS
Podobno 80 milisekund smile.gif
Od 0-100km/h poprawia przyśpieszenie o około 0,2s.
karl904
no i brak ludzkiego błędu no i bieg zawsze wejdzie biggrin.gif
rennen
Niesamowity projekt, wolałbym taką supre niż nową z salonu corvette czy 911. Kojarze auto jeszcze jak było w barwach f&f, gratuluję determinacji. Zmiana skrzyni to przełom - 7 biegów, można jechać z max otwartą przepustnicą cały czas, a zmiany biegów są tak szybkie, że nie powinna wypadać z boostu. Masz jakieś filmy obecnego setupu? O-2OO czy może 1OO-3OO byłoby fajnie zobaczyć jakieś nagrania z niemieckiej autobahny.
Green Apple
To fakt. Poza szybkością zmiany biegów dochodzi nieprzerwana dostawa momentu. Przepustnica nie zamyka się (chyba tylko trochę się przymyka przy zmianie biegu) to i turbo nie spada z boostu. A wiadomo że im większe tym dłużej wraca na doładowanie. Liczę że na tym dużo zyskam. Auto ma na razie program startowy. Na początku lipca strojenie to i filmiki będą. Zastanawiałem się nad zmianą auta ale ostatecznie za i przeciw spowodowały że postanowiłem rozwijać projekt. Chciałem technicznie dogonić współczesne auta. Stąd taka skrzynia czy hamulce. Silnik stary ale moim zdaniem lepszy w swej prostocie od wielu współczesnych. Na szczęście nie muszę się martwić normami euro:-) Do tego cały czas jest zabawa a nie kupno auta z fabryki i nie dotykać go. Pewnie jak kiedyś kupię coś "współczesnego" to będzie stało obok a nie zamiast.
farmer91
Jz to jest Jz, nie będzie już drugiego takiego motoru :-)
EssiRS
Nie raz też już myślałem nad zmianą SLa na coś co z fabryki wyszło szybsze, lepiej prowadzące się, czy hamujące. Okazuje się że bardzo wiele współczesnych elementów można dostosować bez większych problemów do naszych youngtimerów, tak jak ta twoja skrzynia czy hamulce od ferrari. U mnie też manualna skrzynia z 2007r, cały zestaw hamulców z 2009r.
Znam wiele współczesnych projektów, które doprowadzają swoich właścicieli do szału, bo nie mogą sobie poradzić z fabryczną elektroniką. Dla przykładu CL55 AMG zrobiony na 700KM+ i nie było nawet jednego sezonu żeby przejeździł bez awarii, check engine, skrzyni w trybie awaryjnym, opadającym zawieszeniu, wyłączającej się kontroli trakcji i abs, itd itd. To ja wolę pojeździć zamiast walczyć ze sprzętem.

Z ciekawości nad jakimi współczesnymi samochodami myślałeś na etapie pomysłu nad zmianą Supry?
Green Apple
http://www.racingforum.pl/sunday-car-do-40...s--t130872.html

Ten temat obrazuje dokładnie moje dywagacje. Chętnie przesiadłbym się na np. 488GTB. Ale cena kosmos, trzeba serwisować w aso żeby nie stracić na wartości i kiedyś to odsprzedać. Poza tym co bym nie miał to będę dłubał.
Patrząc na ceny części to supra nie jest droga w utrzymaniu w porównaniu z nowymi super carami. Tuning też jest tańszy. A korzyści? To już wiele płaszczyzn do porównania. Jak będzie u mnie 800 to trudno kupić coś podobnie mocnego żeby nie kosztowało ok. 1mil. No i jeszcze rzadkość auta. Wystarczy wejść na mobile i zobaczyć ile jest supr a ile ferrari czy lambo nawet z każdego modelu. Wiec co jest trudniej spotkać hi hi.
RasPL
No to moze 488 gte ciezej spotkac na aukcjach niz supre biggrin.gif
mat13por
A gdzie znajde supre w barwach f&f?
świerzak
CYTAT
wolałbym taką supre niż nową z salonu corvette czy 911

projekt fajny, ale chyba żartujesz biggrin.gif
http://porsche.pl/modele/911/911-turbo/
http://www.chevrolet.com/corvette-z06-supercar.html
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.