Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Opel Vectra B - skrzynia biegów
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
Stron: 1, 2
marekmcc
Witam,
pytanie do zorientowanych w temacie - pacjent to Vectra B X20XEV, obecnie siedzi w nim skrzynia F18, docelowo silnik będzie zmieniany na coś mocniejszego (ale nie będzie to V6). Jaką skrzynię możecie polecić jako alternatywę dla seryjnej?
Za grosze można dorwać F23 - na opelinfo widziałem że były montowane z silnikiem X20XEV, ale najczęściej występowały z dieslami, a spotkałem się z opinią że jedyna różnica to przełożenie główne (diesel vs benzyna). Czy tak jest naprawdę?
Czy skrzynia F23 rzeczywiście pasuje P&P w miejsce F18? Chodzi mi głównie o dzwon, sprzęgło i półosie.

Ew. jaką popularną, niedrogą i łatwo dostępną alternatywę zastosować - skrzynie w Oplach są jakie są, więc wolę coś co leży na każdym szrocie za czapkę gruszek do szybkiej przekładki w razie w.

Pozdrawiam
kris4cars
F16, f20, f23 to jest chyba na jednym frezie
F18 ma inny frez na wałku
Półosie napędowe w każdym bigblocku są takie same (przynajmniej w starym)
Pietrek.L
Czy F40 z VC podejdzie?
kris4cars
Z tego co widzę to f40 mq inne sprzęgło i inne przeguby. Nie wiem jak dzwon wygląda, ale przypuszczam, PRZYPUSZCZAM!! że będzie stary więc wystarczy dorobić półosie i dopasować sprzęgło.
marekmcc
Czyli chyba najlepiej skupić się na F23? Bo wedle opinii o oznaczeniach skrzyń i ich odporności na Nm to powinna być wytrzymalsza niż F20, a do tego tańsza i dostępna na każdym rogu.

Spróbuje dorwać EPC do Opla i poszukam, a jakie skrzynie są montowane w SAAB-ach z silnikami B204?
Bo teoretycznie VB i SAAB 9-3 to ta sama platforma (wiem że wielowahacz z SAAB-a pasuje na przód do Opla, silnik B204 na łapach z 2.2 też pasuje, ale nie mam doświadczenia ze Szwedami w kwestii skrzyń biegów.
Lincoln e30ix
F23 to spoko skrzynka, na linkach chodzi dośc precyzyjnie i dobrze znosi wbijanie biegów. W żadnej Vectrze nie ma wielowahaczu z przodu, a platformę z VB ma Saab 9-5, 9-3II ma VC
marekmcc
Dzisiaj rozmawiałem z jednym gościem obeznanym w Oplach i mówił że z któregoś Saab-a podobno można przełożyć przednie zawieszenie.
Temat linek też poruszałem z nim, ale wystarczy wymiana wybieraka na ten z diesla (wraz z linkami oczywiście) - pytanie jak się do tego mają półosie i dzwon?
kris4cars
Dzwon w saabie jest taki sam jak w Oplu. Półosie nie wiem.
kuki_VU
F16,18,20 maja ten.sam.walek 24 zeby
F23 ma 14 zebow tak.jak.i F25
F23 z benzyny czy diesla czy V6 roznia sie dzwonem
Zastanow sie jaki tam pozniej silnik masz zamiar wlozyc zeby dopasowac skrzynie
F23 jest dosc wytrzymala, ujezdzalem z 3,2 ze sprzeglem 240mm ponad 20tys km i nic, teraz kumpel upala 3 rok i.nadal skrzynia zyje
ddziaduch
F23 ma też dobrze dobrane przełożenia w porównaniu do np takiej F25.
kris4cars
Jestem przekonany że f18 ma inny frez niż f16...

Znalazłem
F18 ma frez jak f23
14 zębów
Mjecio
fakt trzeba przyznac ze f23 bije na glowe inne skrzynia opla iloscia przelozen, jak i mozliwosciami posadzenia jej p&p w wiekszosci opli fwd, no i najwazniejsze cena wink.gif
nie wiem skad ta informacja ze f18 ma frez jak f23. profil freza f23 ma taki sam jak f25, f28, f35, r25-r30, fm55 itp. f18 ma taki jw. napisal kuki, typowy big blok.
kuki_VU
Kris przewalilem trochę tych skrzynek w oplach więc jest jak pisze ja i mjecio wink.gif
Niecały miesiąc temu zmieniliśmy u brata w af gsi 3.0 z F18+ na stara poczciwa F20
Btw leżała w krzakach chyba z 5lat tylko z lekko zatkanymi dziurami, umytą zalany nowy olej i lata jak ta Lalka a F18 juz z c25 jęczeć zaczela
kris4cars
Nie będę się kłócić bo nie miałem w rękach f18 ale słyszałem że f18 ma inny frez i katalog podaje mi inna tarcze sprzęgła dla f18 w przypadku Vectry
kuki_VU
http://www.opel-infos.de/getriebe/f18.html

Klade Ci na.glebie obok siebie D16, F16,F18,F20 i zaloze sie ze nie rozpoznasz ktora to F18 jesli.nie.spojrzysz na wybite oznaczenieh
marekmcc
Póki co znajomy u siebie znalazł F18 więc problem poniekąd na szybko rozwiązany, ale w wolnej chwili dorwę EPC od GM i posiedzę nad tematem, bo pasowałoby wreszcie pewne fakty i mity obalić - w sam raz żeby być przygotowanym na następną skrzynię wink.gif
kuki_VU
Ale to.juz dawno zostalo obalone
D16,D20,F16,F18,F20
Wchodza zamiennie za siebie
pudeleQ
Potwierdzam, zamieniałem F18 na D16 i sprzęgło pasowało, więc frez ten sam.
Pietrek.L
Szukałem coś o F40, żeby podpasowała pod bloki c20xe, b204 trzeba szukać dzwonu u numerze GM 12787 363 0822880
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?p=775239#p775239
kuki_VU
F40 od 3l diesla tego z początku prod Vectry c ma taki dzwon który siada na połowę r4 big blok i V6
spriter1984
zgadzam sie z , kuki Vu mam vB z f40 siada na r4 u mnie c20let a sprzeglo garnek i radzikowski smile.gif
marekmcc
Czyli spokojnie do VB można ładować F40 z np. 19. CDTI VC? Skrzynie są śmiesznie tanie, bo można je wyrwać za 250-300zł - jak sytuacja z półosiami?
Pietrek.L
CYTAT(marekmcc @ Tue, 28 Jun 2016 - 00:36) *
Czyli spokojnie do VB można ładować F40 z np. 19. CDTI VC? Skrzynie są śmiesznie tanie, bo można je wyrwać za 250-300zł - jak sytuacja z półosiami?

Popatrz stronę wcześniej na post kuki_VU, 1.9 były od fiata.
ddziaduch
F40 jest na linki? Ile ma biegów?
spriter1984
Tak jest na linki i ma 6 biegów, u mnie w c20let 6 bieg na rolkach 350km/h+
kuki_VU
Tylko od 3.0 diesla i to pierwsze lata prod, dalsze jak.i 1,9 maja inny dzwon i nie podejda pod V czy LET
TAK 6 biegow i linki, zeby do vb wsadzic trzeba.lapy.dorabiac

http://www.opel-infos.de/getriebe/f40.html
ddziaduch
Ktoś już przetarł szlaki? Fajnie by mieć 6ty bieg w VB smile.gif
specu
Wiele lat temu ruda vectra I500 C20LET 400 KM. Mega długa skrzynia
Pietrek.L
CYTAT(specu @ Tue, 05 Jul 2016 - 08:04) *
Wiele lat temu ruda vectra I500 C20LET 400 KM. Mega długa skrzynia

Paffcio, fakt miał 6b F40.
http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...st&p=888157
kuki_VU
Jezdzi jedna na slasku vb saabem pod maska i f40
W lomiankach stoi vb 3.2 turbo z f40 ale caly czas w budowie
kuki_VU
Bez rzezby najprosciej F28 wsadzic ale niestety.ceny jak.i stan odstraszaja
specu
A gdzie w ogóle można kupić F28? rolleyes.gif
kuki_VU
Maja ludki po szopach ale i 2k trzeba dac a pozniej moze zgrzytac...
specu
Moja po sezonie będzie do sprzedania. Igła
spriter1984
vectra B c20let ruda. mam ja. kupilem ja w tamtym roku. silnik to chyba jakis janusz zlozylem a tym bardziej to wystroil. silnik skladam drugi tez kucizna wszystko nowe. aktualnie motor odpalony na wollnossaku czekam na turbo, moze zaloze kiedys temat. podrzuce z fb , tak jest skrzynia f40 z diesla siada elegancko. sprzeglo mam od radzika. i zwykly garnek utoczony z puca . i 6-lopatkowy spiek. link do tematu na fb. pzdr.

https://www.facebook.com/VectraBI500C20LET/?fref=ts
bandit_rzeszow
Panowie moze pytanie z cyklu śmiesznych. Ale potrzebuję informacji czy do silników na małym bloku siądzie jakaś skrzynia 6bieg.
Silnik Z16XE

Dzięki.
kris4cars
Jak przerobisz tarczę sprzęgła albo zmienisz zamach na bigblocka to potem skrzynia przeguby i mcphersony. Sam jestem na etapie wrzucenia f16 do c16se.
bandit_rzeszow
No ale F16 to jest skrzynia 5 biegów...
Paweł#G
CYTAT(kris4cars @ Wed, 20 Jul 2016 - 22:31) *
Jak przerobisz tarczę sprzęgła albo zmienisz zamach na bigblocka to potem skrzynia przeguby i mcphersony. Sam jestem na etapie wrzucenia f16 do c16se.


Nie zdążyłem sprawdzić w praktyce, bo sprzęt poległ, ale kiedyś szukałem i wychodziło, że pod skrzynie F16, F18 ( u mnie w miejsce F13) itp można zamontować przegub wewnętrzny od niektórych lanosów (ilość frezów pasowała) i wtedy wychodziłoby, że reszta zostaje jak od małych skrzyń- ośki, przeguby zewnętrzne i macphersony. Szukałem pod tym kątem, żeby zostawić ABS i wychodziło że Lanos ma tylko takie przeguby wewnętrzne. Nie wiem jak to pasuje fizycznie z długością półosiek itp.
Pietrek.L
CYTAT(bandit_rzeszow @ Wed, 20 Jul 2016 - 20:29) *
Panowie moze pytanie z cyklu śmiesznych. Ale potrzebuję informacji czy do silników na małym bloku siądzie jakaś skrzynia 6bieg.
Silnik Z16XE Dzięki.

Jest M32 - 6 biegów z Corsy OPC, jednak nie słynie ona ze swojej wyytzymałości
http://www.skrzynie.com.pl/m32-skrzynie-biegow.html
Mjecio
Lozyska padaly przez brak wymiany oleju ktorego bylo za malo w skrzyni i tyrania na 6 biegu z pelnym obciazeniem... wracsjac do tematu to zeby posadzic f16 i podobne w smallbloku to trzeba zaadoptowac naped z lanosa lub nexii(sprzeglo z zamachem i polosie). Pakowanie 6b do z16xe to pomylka...
Dziku
Kolejny kotlet odgrzewam,
Czy ktoś wie jak jest z pasowaniem f40 do lanosa? Jak z łapami, półosiami? Wybierak raczej prosty do ogarnięcia, ale jak tam zmieścić 1.9 z 6b do lanosa?
InnyLogin
A może masz info czy F35 wchodzi? Bo jeśli F35 wejdzie to i F40 (różnica do F35 jedna półoś i wybierak, minimalnie większa ale w lanosie miejsca sporo).
Dziku
Żadnego info nie znalazłem. Interesuje mnie combo z20/b207, półosie odpowiedniej długości i piasty 5x110 do tego. Piasty z vectry b z tego co wiem siadają w lanosową zwrotnicę(tylko nie wiem na jakim łożysku, ale zdaje się czymś z półki).
Lamus ma różnej długości pó) ośki, f40 już łamaną, z podporą z przodu silnika,, pytanie co z f40 miało zbliżony rozstaw kół?

Bo alternatywą do b207 jest chyba tylko f23? Tu też raczej półosi plug'n'play nie znajdę, ale może zmieścić będzie łatwiej i lżejsza będzie.
Wybaczcie dziwne pytania ale opel i pochodne to dla mnie trochę nowość, zwykle zajmowałem się starszymi fordami i francuzami...
kris4cars
piasta z vectry b łożysko z lanosa.
Półoś z oplowego big blocka (lanos chyba może zostać bo one domyślnie miały big blocka z tego co pamiętam)
Nikt raczej nie szukał półosi po szerokości pojazdu, jedynie corsa ma z tym problem, stara corsa a i b.
Dziku
CYTAT(kris4cars @ Sun, 26 Sep 2021 - 09:28) *
piasta z vectry b łożysko z lanosa.
Półoś z oplowego big blocka (lanos chyba może zostać bo one domyślnie miały big blocka z tego co pamiętam)
Nikt raczej nie szukał półosi po szerokości pojazdu, jedynie corsa ma z tym problem, stara corsa a i b.


Czyli półosie z lanosa do f23 siądą? Wewnętrzne przeguby też? Wydaje mi się że te 8cm(minimum) w rozstawie k{ł robi różnicę, ale skoro nie, to luz.
kris4cars
ręki sobie odciąć nie dam ale można spróbować jeśli masz półosie i skrzynię.
Dziku
Po internetowych katalogach wychodzi że i lanos i skrzynia z b207(czyli chyba f23) mają po 22 zęby.
Czy b207(i inne gen3 alu blokowe r4) mają inny bolt pattern, czy nie, bo w necie różne teorie znajduję..
kris4cars
no właśnie słyszałem że b207 ma inny niż klasyczny opelek ale nie sprawdzałem organoleptycznie.
Dziku
Biję się z myślami co zrobić, obecna skrzynia jest do wywalenia, bo 90km/h@3krpm to można mieć w dwusuwowym motocyklu a nie w samochodzie...
Dwa, przydałoby się więcej mocy, ale swap x20xev/t20sed mija się z celem bo ważą więcej, a przyrost znikomy. C20xe to już nie te czasy, szmec do remontu kosztuje 2k jak się znajdzie.
B207 byłoby odpowiedzią, bo jest alu i z osprzętem kosztuje połowę tego co wytrzymujące 180km korby i tłoki z 1.6t... Najfajniej byłoby to jeszcze pożenić z automatem, ale wątpię żeby coś prostego(np z sintry) siadło, bo tam powinno być niedużo komunikacji z ecu(bo i tak pewnie będzie speeduino)
Jest jeszcze szlak v6 ale to ciężki kloc jednak, a z leniuchem to już mi się zupełnie tylne koła oderwą...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.