Interesuje mnie model C55 AMG. Silnik podobno pancerny podobnie jak skrzynia biegów. Wnętrze już fajne, bo po lifcie. Czy jest coś wyjątkowo drogiego w utrzymaniu tego auta? Nie pytam o paliwo i tylne opony oczywiście Jakieś wady fabryczne? Jak wygląda ochrona korozyjna tego modelu?
karpiurban
Sat, 23 Apr 2016 - 20:56
Rowniez jestem ciekawy, bo szukam na biezaco info o c32 i c55. z tego co ludzie pisza to niby silnik lubi spalic troche oleju, nie wiem ile w tym prawdy, wiedza wyczytna. Fajnie by bylo gdyby jakis wlasciciel sie mogl wypowiedziec. Buda w rocznikach produkcji c55 jest juz poprawiona i nie gnije tak jak w203 przed liftem.
weede
Mon, 25 Apr 2016 - 09:33
Jeśli nikt nie wie nic o C55 to może chociaż opinie o silniku M113?
SajneK
Mon, 25 Apr 2016 - 10:12
Same pozytywne raczej, było w wielu tematach tu.
Krisu_K13TL
Mon, 25 Apr 2016 - 13:40
Niech mnie ktoś poprawi, ale z tego co wyczytałem na forum, to pierwsze skrzynie 7-g tronic nie były takie super pancerne... A z tego co wiem, to c55 wychodziły właśnie tylko z 7-g tronic...
W C55 wychodziły 5G-Tronic z AMG Speedshift. Znajomy z ASO mówił, że skrzynie pancerne, a w razie czego w miarę łatwo naprawialne.
SajneK
Mon, 25 Apr 2016 - 14:35
5G były w 55amg, pancerne. Znaczy nie to że nie do zaje%ania ale na pewno wytrzymalsze od 7G
Lincoln e30ix
Mon, 25 Apr 2016 - 18:57
Silnik fajny i rozwojowy, 5G naprawdę mocny, świetny setup na mocne daily!
Ryzykon
Thu, 28 Apr 2016 - 19:06
Mój C32 nie bierze oleju ani grama. Od wymiany do wymiany. Mam niewielki przebieg, mało jeżdżę, ale przepustnica nie ma łatwego życia. Jeśli jesteś zainteresowany ładnym i pewnym egzemplarzem C32 AMG to daj znać na PW .
To przednia tarcza 82$ Przednie klocki hamulcowe 56$ Amortyzator 141$ Chłodnica wody 188$ Filtr powietrza 45$ Poduszki silnika 123$ Przepustnica 887$ Zawór EGR 143$
Chyba nie ma tragedii...
Ogólnie nie ma tragedii ale sprawdź takie tematy jak rozrząd bo nawet jeżeli jest łańcuch to warto wiedzieć ile kosztuje komplecik, zobacz procedure wymiany bo może trzeba rozłożyć pół silnika a w dodatku wyjąć go z auta... do tego w c55 miałem przypadek że obsrało się coś z ładowaniem prawdopodobnie alternator i komputerek tak się przestraszył że wracałem lawetką. Oczywiście pewnie sama usterka kosztowałaby około 1k ale całokształt wyszedł prawie 4k bo komputerek musiał być ogarnięty w ASO.
W/g mnie C55 jest fajnym autkiem ale jak kupujesz to nie patrz tak bardzo na cenę tylko na stan tech...
weede
Fri, 29 Apr 2016 - 10:45
A zawieszenie to wszystko jest normalna C-Klasa czy są jakieś magiczne inne wahacze itd?
weede
Wed, 29 Jun 2016 - 16:32
Czy ktoś może mi oszacować ile by kosztowała robota/częsci za wymianę uszczelniaczy zaworowych w M113? Czy to możliwe, że przy przebiegu ponad 100k km są do wymiany w 10-12 letnim aucie?
EssiRS
Wed, 29 Jun 2016 - 22:21
Te silniki jakoś bardzo nie różnią się pod względem wytrzymałości co M119. Przebiegi rzędu 300-400tys km najczęściej udaje się zrobić bez żadnej ingerencji w silnik. Pada głównie osprzęt, wiązki itp.
Z tego co pamiętam to kupujesz w Polsce gdzieś koło Szczecina. W Polsce nie ufałbym w przebieg, nawet jakby miał papiery. Zawsze po kupnie wyłazi milion patentów. Jeżeli jeszcze nie kupiłeś to poważnie zastanów się nad kupnem takiego samochodu w CH. Warto nawet dopłacić i mieć pewność że nikt nic nie narzeźbił tuż przed sprzedażą.
weede
Mon, 15 Aug 2016 - 12:49
Kupiłem
GIB
Mon, 15 Aug 2016 - 17:20
Ile taki stage 2 od kleemana dodaje do bazowych 354?
weede
Mon, 15 Aug 2016 - 20:00
Seryjnie jest 367hp. Kleemaan twierdzi, żę stage K2 w C55 to 415hp.
K@rol
Mon, 15 Aug 2016 - 23:30
No gratuluje, jak wrazenia z jazdy?
weede
Tue, 16 Aug 2016 - 11:18
Póki co jestem zachwycony Auto przy pierwszym kontakcie nie wydaje się szybkie ale do czasu aż się dokręci wyżej. Hamulce są dobre, skrzynia trochę wolna ale łopatkami można ją pogonić - fajnie, że w trybie manualnym nie zmienia na odcięciu. Z trakcją na dobrej opinie nie ma problemu. Stabilność przy prędkościach 200+ jest rewelacyjna. Póki co nie szaleje, bo nie mam dużego doświadczenia w RWD ale nawet przy dynamicznej jeździe sporo poniżej limitów auto daje dużo frajdy. Czuć, że przód trochę waży. No i ten dzwięk V8 na luźniejszym wydechu I ktoś wspomniał, że auto lubi olej - ja mogę to potwierdzić, bo manual mówi, że norma to nawet 1l/1000km i u mnie na pewno w okolicach górnej granicy.
Osiągi zmierzone na ulicy 4,7s do 100 i 13,2s na ćwiartkę zupełnie bez spiny i z kontrolą trakcji.
Pieknie brzmi! Lepiej niż nowy Mustang GT V8. A wyglądem powala! Jedyny minus to chyba ten automat, ale powiem Ci, że i tak chętnie bym nim ganiał Dbaj o niego! Szerokości!
PS. Ile sobie cenił taki egzemplarz poprzedni właściciel?
Krisu_K13TL
Tue, 16 Aug 2016 - 17:26
Wow, 4,7s do 100 to super wynik jak na rwd z taką ilością momentu i chyba bez szpery... Rewelacyjny samochód! Gratuluje, też się rozglądałem za takim, ale jednak wygrał manual... Co nie zmienia faktu, że dla mnie c55 jest genialne!
Mierzyłeś może 100-200? Jaka waga w dowodzie, bo z tego co pamiętam to chyba swoje waży, coś koło 1,7t?
Bardzo jestem ciekaw czy faktycznie ma tyle mocy. Z racji że to automat to lepiej go nie hamowac tylko wyskoczyc na 1/4 mili. Powinien zejsc ponizej 13s z tą mocą.
Jeszcze na automatycznej skrzyni u mnie przy 1800kg i okolo 350KM od 0-200km/h zajmowalo około 18s, a 1/4 mili w 13:3s:
Gratuluje zakupu.
Wyrzyk
Wed, 17 Aug 2016 - 17:17
CYTAT(weede @ Tue, 16 Aug 2016 - 11:18)
I ktoś wspomniał, że auto lubi olej - ja mogę to potwierdzić, bo manual mówi, że norma to nawet 1l/1000km i u mnie na pewno w okolicach górnej granicy.
Ja bym nie chciał rozpętać gównoburzy ale litr na 1000 km to właściwie nie potrzeba wymieniać oleju co 10tyś bo non stop jest nowy olej. Manual manualem ale moim zdaniem to lekko przy sporo nawet jak na AMG Jeśli mógłbym prosić o informację ile "dukatów" taki bolid kosztuje byłbym zobowiązany. Fajnie ze mocny Merc a nie kolejne BMW M3
pozdrawiam
KrisC
Wed, 17 Aug 2016 - 18:58
CYTAT(EssiRS @ Wed, 17 Aug 2016 - 09:25)
Z racji że to automat to lepiej go nie hamowac t
ciekawa teoria, szkoda że bez najmniejszego sensu i pokrycia w praktyce
ledziu
Wed, 17 Aug 2016 - 20:16
Fajne autko , z hamką to nie ma czego się bać chociaż olałbym co wyjdzie ponieważ raczej to nie ma większego znaczenia czy będzie seria z dużym plusem czy "tylko" seria... ważne że zapitala. Jedynie co bym sprawdził to branie oleju bo w manualu zazwyczaj opisywane są wysokie normy ale ma się to nijak do normalnej jazdy autem ze zdrową motorownią. Tym co ja jeździłem to jak wziął 1,5l-3l oleju na 10tyś.km. to max... i kolega lubił raczej ostrą jazdę.
weede
Wed, 17 Aug 2016 - 21:13
Auto ma tzw Dyno Mode nawet, czyli odłącza ESP i ABS ale poprzedni właściciel też nie chciał ryzykować skrzyni i nie hamował. Auto jedzie trochę lepiej od serii i to mi wystarczy. Co do zużycia oleju - na pewno jest większe, bo dzisiaj na trasie widziałem,że jak się po spokojnym odcinku dam redukcję o dwa biegi i ogień to puszcza bąka na siwo. Auto jeździ na motulu 10w60. Póki co jeźdze i będe w przyszłym sezonie myślał może co zrobić z motorem żeby to zużycie oleju opanować. Zupełną ostatecznością będzie otworzenie motoru, na razie kocham go takiego
Krisu_K13TL
Wed, 17 Aug 2016 - 21:32
CYTAT(weede @ Wed, 17 Aug 2016 - 21:13)
na razie kocham go takiego
I bardzo dobrze, bo jest świetny...
Fajnie gdybyś tutaj dzielił się różnymi "ciekawostkami" z eksploatacji, bo jak ja szukałem informacji to na rodzimych forach nie było ich zbyt wiele...
Jak spalanie? Pytam w celach "porównawczych"...
Joker
Wed, 17 Aug 2016 - 21:33
Piękna sztuka, gratki
PS. Nie widziałem jeszcze żadnego 5.5 w Mercedesie, do którego nie trzeba dolewać sporych ilości, także nie brałbym póki co do bani
EssiRS
Wed, 17 Aug 2016 - 22:04
CYTAT(KrisC @ Wed, 17 Aug 2016 - 18:58)
ciekawa teoria, szkoda że bez najmniejszego sensu i pokrycia w praktyce
Jaką masz praktykę z tymi skrzyniami na hamowni?
weede
Wed, 17 Aug 2016 - 22:10
Spalanie to wiadomo jak kto jeździ - ja nie upalam cały czas spod świateł, raczej żwawo ale bez szaleństw. To taka jazda po mieście to 15-17l. Szybka trasa na krajówkach np. dzisiaj Bydgoszcz - Poznań - Bydgoszcz wyszło 12l. Da się spalić nawet 9 - 10 w trasie na tempomacie 90-100kmh, wiem bo raz długo czekałem na odpowiednią stacje ale to naprawdę wymaga cierpliwości
Co do ciekawostek to auto ma ściągniętą blokadę prędkości i podobno pójdzie "czysta". Na razie jechałem 280 i było zupełnie OK. Seryjnie auto ma kaganiec na 250, można było dokupić pakiet do 280 lub w ECU wyłączyć to w ogóle.
bambero
Thu, 18 Aug 2016 - 00:13
Czyli auto ze Szczecina ma nowego właściciela
Ps: Fajnie że powstał temat o mercedesach tych w mocniejszej wersji... oby się rozwijał...
domino92
Thu, 18 Aug 2016 - 08:16
Jeżeli to nie tajemnica, to też chciałbym wiedzieć jaką kwotą trzeba dysponować, żeby dorwać zdrowy egzemplarz
K@rol
Thu, 18 Aug 2016 - 09:39
Swietny,ja bym tylko felgi przemalowal na srebrno/grafit bo sie zlewa. Liftowy w203 w dobrej opcji chyba lepiej wyglada wewnatrz jak 204.
Mam takie pytanie,jak z fotelami? Trzymanie boczne ok? Wydaja sie dosc plytkie,czy "podudzie" mozna regulowac jak np. w "sportsitze"?
weede
Thu, 18 Aug 2016 - 09:58
Trzymanie w barkach jest OK, bo na krawędziach tam gdzie ramiona jest chyba alcantara, tyłek też w miare. Na pewno głębsze niż w zwykłym w203 ale nie są to jakieś mega sportowe fotele jak np. w RS4 czy M3. Regulacji podudzia nie ma albo może jest w siedzeniu z pełną elektryką - ja mam półelektryke. Siedzi się raczej wysoko, kierownica jest duża
Co do kół do plan jest na zmienię na te C63 AMG.
HMP_inc
Thu, 18 Aug 2016 - 14:53
Powiedz kolego jak z rudą w tym modelu, bo standardowe W203 zawsze rdzewieją w tych samych miejscach. AMG jest lepiej zabezpieczone przed korozją? Czy to problem blachy ze zbyt dużą ilością siarki? Twój miał już jakieś poprawki?
bambero
Thu, 18 Aug 2016 - 15:44
Polifty juz tak nie rdzewiały. I elektronika też była poprawiona. Sam szukałem jakis czas temu c55 ale strasznie trzymaja cene.
weede
Thu, 18 Aug 2016 - 20:14
Nie jestem jakimś specem od Mercedesa i moja wiedza jest tylko z tego co ostatnio czytam na forach ale w203 AMG po lifcie mają dużo lepsze zabezpieczenie antykorozyjne od przedliftów - miejsca kluczowe to standardowo tylne nadkola oraz dół przednich drzwi, tylna klapa ale u mnie jest tam bez żadnego ogniska. Cały lakier ma 100um, bo mierzyłem przed kupnem. Z ciekawostek podwozie jest obudowane praktycznie całe plastikami i w moim egzemplarzu nie ma żadnego dodatkowego zabezpieczenia położonego. Więc generalizując jak nie dzwoniony to nie powinno być problemu, a mam 210k przebiegu.
K@rol
Thu, 18 Aug 2016 - 21:14
Polifty juz tak nie gnily, soczewke na przod, grill z duzym znaczkiem i kozak. Audio w amg jest jakie?
weede
Thu, 18 Aug 2016 - 21:43
Ale on ma seryjnie soczewki, bo cały przód jest od CLK, dlatego wydaje się taki długi Z dużym grilem jeszcze się biję z myślami, czy zmieniać czy zostawić ori.
Audio w amg jest chyba zwyczajne jak w innej c-klasie nie wiem, u mnie jest opcja 810 SOUND SYSTEM, czyli Harman Kardon Logic 7 - ale to chyba też opcja do każdej c-klasy.
Czytając fora z USA ludzie bardzo zalecają kupowanie C55 z ostatniego rocznika czyli 2006, bo poprawiono kilka błędów fabrycznych (było kilka akcji serwisowych w latach 04-05) + dodano w końcu normalne łopatki, a nie przyciski do zmiany biegów.
bambero
Thu, 18 Aug 2016 - 22:41
CYTAT(weede @ Thu, 18 Aug 2016 - 21:43)
Z dużym grilem jeszcze się biję z myślami, czy zmieniać czy zostawić ori.
Ja bym zostawił ori
Lincoln e30ix
Thu, 18 Aug 2016 - 23:21
Świetne auto, wygląda i brzmi bdb. Jak będziesz miał kiedyś chęć pośmigać po północnej cześci A1 i sprawdzić auto na RL to zapraszam
karpiurban
Sat, 20 Aug 2016 - 21:12
Przepiekny czarne c55 z 2006 to moje marzenie, ktore musi sie spelnic (ew. c32 amg) Szkoda ze to pali takie ilosci oleju... Gratulacje zakupu, jak mozesz to wrzucaj jak wyglada na biezaco eksplotacja
Ryzykon
Sun, 21 Aug 2016 - 18:35
Gratulacje. Oby ten zakup był udany a samochód bezawaryjny
weede
Sun, 21 Aug 2016 - 21:05
CYTAT(karpiurban @ Sat, 20 Aug 2016 - 21:12)
Przepiekny czarne c55 z 2006 to moje marzenie, ktore musi sie spelnic (ew. c32 amg) Szkoda ze to pali takie ilosci oleju... Gratulacje zakupu, jak mozesz to wrzucaj jak wyglada na biezaco eksplotacja
W głównej mierze kierowałem się tym, że auto ma bardzo jasną historię serwisową praktycznie tylko w ASO oraz że jest bezwypadkowe. Auto kupowałem też przez ASO w którym było od czterech lat serwisowane. Silnik to rzecz do ogarnięcia, poszukam i popytam co by można było z tym fantem zrobić, wymienna w ostateczności. Poza tym można trafić te silniki z przebiegiem 0km
Jak będzie coś nowego w temacie to coś skrobne
pr0skater00
Mon, 22 Aug 2016 - 18:46
No to ile takie auto mniej wiecej kosztuje skrobnij wkoncu, bo sporo osob pytalo.