Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: V6 Brak mocy.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
moto01
Witam Panowie jest mały problem Astra F 2.5 na osprzęcie z c25xe.
Astra przed remontem na samych wałkach z 3.0 (G,A) na hamowni pokazała 188,6konia i 247Nm gdzie silnik był w opłakanym stanie pił dość sporo oleju lało sie z każdego możliwego miejsca.

Zimą został wyciągnięty silnik rozebrany do częsci pierwszych, wymienione następujące części:
*Panewki korbowodowe
*Pierscienie
*Wszystkie możliwe uszczelki i uszczelniacze
*Wyspawane kolektory wydechowe barany (home made) średnica 50mm
*wydech od 2 rurki 65mm srodkowy strumienica łuskowa końcowy (ASTRA GSI oryginał)
*Kolektor ssący x30xe dolot powietrza stożek w nadkolu
*Głowica z x30xe po sprawdzeniu szczelności-planowaniu- wymiany-prowadnic-uszczelniaczy i docieraniu (uszczelka pod głowice x30xe.

Silnik chodzi dobrze NIE KOPCI ITD po przejechaniu 1000km gdy wymieniałem olej nie wziął ani grama , zero jakich kol wiek błędów oprócz jednego brak mocy do 5 tys obrotów auto jakoś jedzie ale nie tak jak wcześniej gdzie było wszystko robione w kierunku poprawy Nm i KM po hamowaniu wyszło 185,3KM I 219,8Nm :/

Jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć gdzie popełniłem błąd? gdzie szukać ? co propawić ?
(Dodaje zdjęcia z wyresami przed i po i z kolektorami
Div
Za mocno dokręcone stukowe? wink.gif
moto01
i taki spadem Nm i Koni? dodał bym wykres ale cos nie wiem jak;/
Zakładając :
głowice z 3.0 +wałki
kolektory wydechowe i ssacy Ps jak i Nm powinny isc w górę a nie w dół...
Może wina braku strojenia ?? Czy za duży wydech i moc straciła bo nie ma kompresji? jest ktulnie 65mm było 50 bodajże


STUKOWE DORKECONE NA 2KILO
Statham
Sprawdz osprzet. zrob jako takie logi kompem, program seria wiec i dane na temat poszczegolnych czujnikow w necie znajdziesz moze cos daje dupy zwyczajnie i masz problem. Przeplywka czujnik temp itd. I najwazniejsze sprawdz szczelnosc calego dolotu.

Te wydechy to 50mm na zejsciu..? a runnery jakiej srednicy??
Div
Często właśnie w tym zakresie obcina stukowe.
Dwa przepływka też dobry trop. Masz "siatkę" ? może czytać zbyt duże wartości przepływu powietrza. wytnij siatkę wink.gif
moto01
CYTAT(Statham @ Mon, 18 Apr 2016 - 21:55) *
Sprawdz osprzet. zrob jako takie logi kompem, program seria wiec i dane na temat poszczegolnych czujnikow w necie znajdziesz moze cos daje dupy zwyczajnie i masz problem. Przeplywka czujnik temp itd. I najwazniejsze sprawdz szczelnosc calego dolotu.

Te wydechy to 50mm na zejsciu..? a runnery jakiej srednicy??


Kolektory 50mm , jak i dwu rurka 50mm schodzi się w jedną 65mm później strumienica luskowan 60cm ( długość) i do końca 65mm i końcowy astra gsi .

Gdy ja podpinalem pod kompa zero błędów jedynie czujnik położenia wału ale silnik zgaszony tak że błąd będzie.
moto01
CYTAT(Div @ Mon, 18 Apr 2016 - 22:21) *
Często właśnie w tym zakresie obcina stukowe.
Dwa przepływka też dobry trop. Masz "siatkę" ? może czytać zbyt duże wartości przepływu powietrza. wytnij siatkę wink.gif


Stukowe dokrecone na 20kNm brak jakiś uszkodzeń przewodu itd
Siatka w przeplywce jest tak jak była.
Pietrek.L
Stukowce dokręcone na 20000Nm? Dziw, że nic nie strzeliło ohmy.gif Czy przypadkiem głowice z 3.0 i 3.2 nie mają większej komory spalania, ze względu na większą średnicę cylindra, przez co spadł SS?
moto01
CYTAT(Pietrek.L @ Tue, 19 Apr 2016 - 11:48) *
Stukowce dokręcone na 20000Nm? Dziw, że nic nie strzeliło ohmy.gif Czy przypadkiem głowice z 3.0 i 3.2 nie mają większej komory spalania, ze względu na większą średnicę cylindra, przez co spadł SS?


Stukowe dokrecone na 20Nm czyli 2 kilo
kuki_VU
Swego czasu miałem vectre A 3.0 na osprzecie z c25 było 199km 300Nm
Wsadziłem ssący od 3.0 i trochę odetkalem wydech wynik ~ 184km 275Nm
Ale zysk był w przebiegu wykresu ponieważ Maks moc przeniosła się prawie 1000obr mimo mniejszej wartości.
Po badaniu afr okazało się że aktualnie powyżej 5000obr silnik zalany w trupa, montaż ecumastera, strojenie i udało się ugrać 219km 285Nm na shelu.
Pokaż obydwa wykresy dla potwierdzenia tego co u mnie miało miejsce
moto01
CYTAT(kuki_VU @ Tue, 19 Apr 2016 - 17:41) *
Swego czasu miałem vectre A 3.0 na osprzecie z c25 było 199km 300Nm
Wsadziłem ssący od 3.0 i trochę odetkalem wydech wynik ~ 184km 275Nm
Ale zysk był w przebiegu wykresu ponieważ Maks moc przeniosła się prawie 1000obr mimo mniejszej wartości.
Po badaniu afr okazało się że aktualnie powyżej 5000obr silnik zalany w trupa, montaż ecumastera, strojenie i udało się ugrać 219km 285Nm na shelu.
Pokaż obydwa wykresy dla potwierdzenia tego co u mnie miało miejsce

http://www.fotosik.pl/zdjecie/961cd76e378a0beb
http://www.fotosik.pl/zdjecie/fba1c7c75fec12c9
Statham
Niee tam, tu nie trzeba nic stroic zeby pokazalo ponad 210KM na tym osprzecie. Napisz mi ile ma runner kolektora wydechowego srednicy.. Czy one sa seryjne??
moto01
CYTAT(Statham @ Tue, 19 Apr 2016 - 21:45) *
Niee tam, tu nie trzeba nic stroic zeby pokazalo ponad 210KM na tym osprzecie. Napisz mi ile ma runner kolektora wydechowego srednicy.. Czy one sa seryjne??

Juz dobrze nie pamietam ale chyba 50mm ( jesli sie dobrze rozumiemy ) chodzi Ci o wymiar przy flanszy? czy o co?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/00d0fce00ddc26b9

http://www.fotosik.pl/zdjecie/acaf95ed298fc205
strus
Trzeba by to policzyc ale moze uszczelki z 3.0 odprezyly silnik, roznica srednic to 4,5mm na gar.
moto01
CYTAT(strus @ Wed, 20 Apr 2016 - 06:05) *
Trzeba by to policzyc ale moze uszczelki z 3.0 odprezyly silnik, roznica srednic to 4,5mm na gar.


Moim zdaniem napewno silnik się odprężył ... ale czy to by aż tak wpłynęło na moc silnika ( sam już nie wiem.)
strus
CYTAT(moto01 @ Wed, 20 Apr 2016 - 07:13) *
Moim zdaniem napewno silnik się odprężył ... ale czy to by aż tak wpłynęło na moc silnika ( sam już nie wiem.)


Ciezko mi powiedziec, sam wykres po modach wyglada ok tylko wartosci mogly by byc o te 10% wieksze.
moto01
Wygląda na to że strojenie jest potrzebne. Może zeczywiscie komp zeswirowal po tych wszystkich modach... wydech chyba nie jest za duży jak na tą pojemność i oczekiwane efekty (spadek Nm)
Co proponujecie??
harnas55
Najprościej w świecie zmierzyć kompresje jak wyjdzie 10 bar to znaczy, że głowice z 3.0 odprężyły silnik. I skąd w ogóle pomysł ich zamontowania? Na moje to te kolektory wydechowe powinny się schodzić w jedną rurę o większej średnicy, a te są zrobione tak jak seryjne tylko o większym wymiarze, który uważam, że jest trochę za duży jak na tą pojemność.

Co ja bym zrobił? Sprawdził kompresje, jeśli będzie git to przytkał wydech kawałkiem rury o mniejszej średnicy gdzieś w okolicy środkowego tłumika.
kuki_VU
Moc Ci poszła wyżej w obr tak jak pisałem ale te kolektory "deko" słabo wykonane....
Powinny schodzić się 3w1 a nie jak tu jeden naprzeciw drugiego itd.
Sprawdź ta kompresję jak będzie ok wsadź seryjne kolektory i sprawdz
strus
Pomiar kompresji chyba pokaze szczelnosc a nie stopien sprezania ale moge sie mylic. W xe mialrm kompresje ok 12 po odprezeniu na cr 9,5:1 nie mierzylem kompresji, pytanie czy kompresja zmienila sie w taki zauwazalny sposob jak stopien sprezania.

Kolektory chyba najlepiej jak by mialy 3x45 i laczyly sie w 55mm.
Mjecio
kolektory do dupy;) juz lepiej zostawic seryjne, lub te od 3.2/2.6. rozrzad dobrze ustsawiles? reszta jw. kompresja powinna byc ok 14-15 bar.
harnas55
Mjecio czy aby na pewno taka powinna być na głowach z 3.0?
moto01
CYTAT(harnas55 @ Thu, 21 Apr 2016 - 12:56) *
Mjecio czy aby na pewno taka powinna być na głowach z 3.0?



Powinno czy nie powinno... napewno sprawdzę ciśnienie i będzie wiadomo czy jest sens robić takie mody na wolnossaacym. Moim zdaniem problen leży po stronie wydechu nie wiem czy.same kolektory tak wszystko walą na łeb czy dalszą część wydechu 65mm trochę chyba mnie poniosło...
Ps co do tych kolektorów to identyczne siedzą w 3.2 biturbo i wydmuchala ponad 500ps ale jednak to biturbo i może sobie radzi z takimi kolektorami.
Mjecio
chodzilo mi o poprawna kompresje silnika wink.gif nie skladalem takiego mixu, i nie widze sensu, bo mozna kanaly ssacy rozwiercic w glowicach od 2.5. turbo a n/a to dwa inne swiaty.
moto01
Zgodzę się że 2 inne światy... i to ja chyba boli te kolektory. A co do głowicy to 2.5 dostała już raz strzała więc mając sprawna 3.0 dałem do roboty i ja założyłem.
strus
CYTAT(moto01 @ Fri, 22 Apr 2016 - 09:15) *
Zgodzę się że 2 inne światy... i to ja chyba boli te kolektory. A co do głowicy to 2.5 dostała już raz strzała więc mając sprawna 3.0 dałem do roboty i ja założyłem.


Jak miales glowice z 3.0 i 2.5 do remontu to niewiele musial bys dolozyc co dolu z x30xe i bys mial 30km w gratisie skoro i tak remontowales.
moto01
CYTAT(strus @ Fri, 22 Apr 2016 - 15:29) *
Jak miales glowice z 3.0 i 2.5 do remontu to niewiele musial bys dolozyc co dolu z x30xe i bys mial 30km w gratisie skoro i tak remontowales.

Teraz już za późno muszę ogarnąć to co mam niestety człowiek uczy się na błędach.
specu
CYTAT(strus @ Fri, 22 Apr 2016 - 15:29) *
Jak miales glowice z 3.0 i 2.5 do remontu to niewiele musial bys dolozyc co dolu z x30xe i bys mial 30km w gratisie skoro i tak remontowales.


41 koni i 43 nm w gratisie... smile.gif
strus
CYTAT(specu @ Sat, 23 Apr 2016 - 08:54) *
41 koni i 43 nm w gratisie... smile.gif


Ale jego 2.5 bylo juz uzbrojone w walki (188KM) wiec troszke mniej wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.