Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 2Jz GE + głowica GTE
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Japanese Performance
Konrad96
Czy da się na blok 2jz GE z lexusa IS/GS założyć głowicę od GTE z supry Mk4?
pinin
Tak.
Statham
W celu?? Supra miala chyba starszy typ 2JZ bez Vvti a lexusy o ktorych piszesz maja zmienna faze wiec reszta ci nie wspołgra, pomijam fakt "lajtowszych" wałków. W ogole dziwne.
Konrad96
Łatwiej i taniej dostać blok z lexa w jakimś znośnym stanie niż gte z supry.
Chyba że glowica ge nie będzie wcale gorsza
ledziu
Pomysł podmianek głowic ge na gte jest nie teges bo tak naprawdę nie ma problemu z głową która nawet w serii duże ma możliwości tylko z dołem czyli cienkimi korbami (ge vvti).
Więc albo kup ge vvti i potraktuj go lajtowo ze względu na dół albo kup ge non vvti i potraktuj go mniej lajtowo oczywiście w serii a co do głowic to olej temat.
BeeMiX
Wszystko sie da kwestia co chcesz osiągnąć? Chcesz zbudować tani setup na seryjnych turbinach GTE czy zrobic zakutego singla? Głowica GE jest lepsza na większa moc, szczegolnie po portingu, w dodatku masz vvti które daje sporo odnosnie spoola. Korbę w dole GE vvti masz słabsza ale mozna ja zmienic na taka bez vvti lub wsadzic kuta. Ciezko cos doradzić bez szczegółów.
Konrad96
Ogólnie plan jest taki, buduje buggy, koniecznie ma być japońskie 6 cylindrów w rzędzie, a że zawsze chciałem Supre to planowałem wsadzić tam coś jak najbardziej zbliżonego do 2jz GTE z MK4
Stąd właśnie pomysł na blok z lexa + głowice GTE. Korby raczej nie będą problemem, nie celuje w więcej niż 300 kucy. Jak macie lepsze pomysły to jestem otwarty na propozycje.
ledziu
No to kup zwykły motur z gs mk2/is mk1 zapodaj turbinkę i tyle w temacie...
BeeMiX
Na 300KM kupił bym seryjne kompletne 2jzgte albo 1jzgte z wiązka i kompem, na przykład od gości z Krakowa co ściagają te silniki z Japonii. Zaoszczędzisz sobie czas nerwy i kasę.

Ledziu wlasnie wg mnie to nie ma sensu robić singla na taka mała moc
ledziu
CYTAT(BeeMiX @ Mon, 18 Apr 2016 - 20:59) *
Na 300KM kupił bym seryjne kompletne 2jzgte albo 1jzgte z wiązka i kompem, na przykład od gości z Krakowa co ściagają te silniki z Japonii. Zaoszczędzisz sobie czas nerwy i kasę.

Ledziu wlasnie wg mnie to nie ma sensu robić singla na taka mała moc


W sumie masz rację 1jz zapodać i przy soft planach wyjdzie taniej.
Konrad96
Dobra, przekonaliście mnie, ale teraz myślę nad innym problemem.
Jak to zrobić żeby dać ten silnik z tyłu i pozostać przy tylnym napędzie. Da radę to poskładać z skrzynią od fwd?
BeeMiX
Pewnie da, tylko jak szeroki będzie wtedy tył? smile.gif nie lepiej wzdłużnie z tyłu i skrzynia np. z Porsche ?
marcinm
Żeliwna, rzędowa szóstka, wzdłużnie, z tyłu za osią w buggy, które będzie ważyć może ze dwa razy tyle, co układ napędowy ? Prowadzić się będzie genialne wink.gif

Ja bym jednak pomyślał o rozkładzie mas, a jeśli silnik już koniecznie musi być z tyłu i RWD, to w Legendach był taki wydumany zespół napędowy:

Konrad96
Przed osią byłby silnik jeśli udałoby się dobrać jakąś skrzynie.
Zastanawiam się jaką długość miałby silnik ze skrzynią z bmw + wał skrócony do minimum + dyfer bmw
marcinm
W granicach 2.5m od koła pasowego do półosi.
Boris86
Skrzynia manualna z passata lub wzdłuznych przednionapędowych Audi i przekładką między skrzynią a silnikiem?
kowalczykowy
Przemyśl czy na pewno chcesz wkładać żeliwne r6 do pojazdu typu buggy. Zamówiłem sobie kiedyś bagusa dwumiejscowego z silnikiem 2.3t saaba(r4 dosyć ciężki, zeliwny) i czuć było tą masę mimo że silnik był poprzecznie przed tylną osią. Żałowałem że nie poszedłem w jakiś mały silnik z aluminiowym blokiem i między innymi dlatego go sprzedałem...

Do okolic 300KM spokojnie wystarczy np aluminiowy sr20det(i to praktycznie w serii) a masz dużo lżejszy, mniejszy silnik... Wkładanie wielkiego, ciężkiego JZ'ta żeby zrobić 300KM to strzelanie z armaty do muchy...
Konrad96
Faktycznie może być słabo, do tego przeraża mnie trochę rzeźba ze skrzynią, w właściwie koszty tej rzeźby.
Co myślicie o SR20DE ? Poprzeczne FWD z boczną skrzynią. Da rade z tego wyciągnąć te 250/300?
Który lepszy?
Primera P10 GT http://allegro.pl/silnik-sr20de-nissan-pri...5966042954.html
Primera P11 http://allegro.pl/silnik-benzynowy-2-0-16v...5545324933.html
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.