Konrad96
Mon, 18 Apr 2016 - 17:40
Czy da się na blok 2jz GE z lexusa IS/GS założyć głowicę od GTE z supry Mk4?
pinin
Mon, 18 Apr 2016 - 18:02
Tak.
Statham
Mon, 18 Apr 2016 - 18:04
W celu?? Supra miala chyba starszy typ 2JZ bez Vvti a lexusy o ktorych piszesz maja zmienna faze wiec reszta ci nie wspołgra, pomijam fakt "lajtowszych" wałków. W ogole dziwne.
Konrad96
Mon, 18 Apr 2016 - 18:14
Łatwiej i taniej dostać blok z lexa w jakimś znośnym stanie niż gte z supry.
Chyba że glowica ge nie będzie wcale gorsza
ledziu
Mon, 18 Apr 2016 - 19:47
Pomysł podmianek głowic ge na gte jest nie teges bo tak naprawdę nie ma problemu z głową która nawet w serii duże ma możliwości tylko z dołem czyli cienkimi korbami (ge vvti).
Więc albo kup ge vvti i potraktuj go lajtowo ze względu na dół albo kup ge non vvti i potraktuj go mniej lajtowo oczywiście w serii a co do głowic to olej temat.
BeeMiX
Mon, 18 Apr 2016 - 20:11
Wszystko sie da kwestia co chcesz osiągnąć? Chcesz zbudować tani setup na seryjnych turbinach GTE czy zrobic zakutego singla? Głowica GE jest lepsza na większa moc, szczegolnie po portingu, w dodatku masz vvti które daje sporo odnosnie spoola. Korbę w dole GE vvti masz słabsza ale mozna ja zmienic na taka bez vvti lub wsadzic kuta. Ciezko cos doradzić bez szczegółów.
Konrad96
Mon, 18 Apr 2016 - 20:46
Ogólnie plan jest taki, buduje buggy, koniecznie ma być japońskie 6 cylindrów w rzędzie, a że zawsze chciałem Supre to planowałem wsadzić tam coś jak najbardziej zbliżonego do 2jz GTE z MK4
Stąd właśnie pomysł na blok z lexa + głowice GTE. Korby raczej nie będą problemem, nie celuje w więcej niż 300 kucy. Jak macie lepsze pomysły to jestem otwarty na propozycje.
ledziu
Mon, 18 Apr 2016 - 20:54
No to kup zwykły motur z gs mk2/is mk1 zapodaj turbinkę i tyle w temacie...
BeeMiX
Mon, 18 Apr 2016 - 20:59
Na 300KM kupił bym seryjne kompletne 2jzgte albo 1jzgte z wiązka i kompem, na przykład od gości z Krakowa co ściagają te silniki z Japonii. Zaoszczędzisz sobie czas nerwy i kasę.
Ledziu wlasnie wg mnie to nie ma sensu robić singla na taka mała moc
ledziu
Mon, 18 Apr 2016 - 21:16
CYTAT(BeeMiX @ Mon, 18 Apr 2016 - 20:59)
Na 300KM kupił bym seryjne kompletne 2jzgte albo 1jzgte z wiązka i kompem, na przykład od gości z Krakowa co ściagają te silniki z Japonii. Zaoszczędzisz sobie czas nerwy i kasę.
Ledziu wlasnie wg mnie to nie ma sensu robić singla na taka mała moc
W sumie masz rację 1jz zapodać i przy soft planach wyjdzie taniej.
Konrad96
Mon, 18 Apr 2016 - 21:45
Dobra, przekonaliście mnie, ale teraz myślę nad innym problemem.
Jak to zrobić żeby dać ten silnik z tyłu i pozostać przy tylnym napędzie. Da radę to poskładać z skrzynią od fwd?
BeeMiX
Mon, 18 Apr 2016 - 22:24
Pewnie da, tylko jak szeroki będzie wtedy tył?
nie lepiej wzdłużnie z tyłu i skrzynia np. z Porsche ?
marcinm
Tue, 19 Apr 2016 - 10:45
Żeliwna, rzędowa szóstka, wzdłużnie, z tyłu za osią w buggy, które będzie ważyć może ze dwa razy tyle, co układ napędowy ? Prowadzić się będzie genialne
Ja bym jednak pomyślał o rozkładzie mas, a jeśli silnik już koniecznie musi być z tyłu i RWD, to w Legendach był taki wydumany zespół napędowy:
Konrad96
Tue, 19 Apr 2016 - 14:34
Przed osią byłby silnik jeśli udałoby się dobrać jakąś skrzynie.
Zastanawiam się jaką długość miałby silnik ze skrzynią z bmw + wał skrócony do minimum + dyfer bmw
marcinm
Tue, 19 Apr 2016 - 16:19
W granicach 2.5m od koła pasowego do półosi.
Boris86
Tue, 19 Apr 2016 - 17:33
Skrzynia manualna z passata lub wzdłuznych przednionapędowych Audi i przekładką między skrzynią a silnikiem?
kowalczykowy
Tue, 19 Apr 2016 - 18:56
Przemyśl czy na pewno chcesz wkładać żeliwne r6 do pojazdu typu buggy. Zamówiłem sobie kiedyś bagusa dwumiejscowego z silnikiem 2.3t saaba(r4 dosyć ciężki, zeliwny) i czuć było tą masę mimo że silnik był poprzecznie przed tylną osią. Żałowałem że nie poszedłem w jakiś mały silnik z aluminiowym blokiem i między innymi dlatego go sprzedałem...
Do okolic 300KM spokojnie wystarczy np aluminiowy sr20det(i to praktycznie w serii) a masz dużo lżejszy, mniejszy silnik... Wkładanie wielkiego, ciężkiego JZ'ta żeby zrobić 300KM to strzelanie z armaty do muchy...
Konrad96
Tue, 19 Apr 2016 - 20:31
Faktycznie może być słabo, do tego przeraża mnie trochę rzeźba ze skrzynią, w właściwie koszty tej rzeźby.
Co myślicie o SR20DE ? Poprzeczne FWD z boczną skrzynią. Da rade z tego wyciągnąć te 250/300?
Który lepszy?
Primera P10 GT
http://allegro.pl/silnik-sr20de-nissan-pri...5966042954.htmlPrimera P11
http://allegro.pl/silnik-benzynowy-2-0-16v...5545324933.html
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.