Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: W211 E55 AMG -opinie, koszty
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Mercedes AMG
domino92
Cześć!
Przymierzam się do kupna E55 AMG W211. Przejechałem się tym potworem, sporo poczytałem - opinii tyle ile użytkowników smile.gif
Chciałbym wiedzieć więc coś więcej o tym samochodzie - jak z awaryjnością i ewentualnymi kosztami. Samochód chciałbym użytkować na codzień ( miasto/trasa- 30/70).
Czy można liczyć na porządny serwis poza ASO? Jak ten samochód znosi polskie drogi?

Jest wiele tematów na tym forum, w których E55 jest wymieniany czy porównywany z innymi markami ale nie ma stricte opisanej awaryjności i kosztów eksploatacji.
Oczywiście nie interesują mnie tutaj kwestie związane z paliwem i oponami, nie mam też planów tuningowyh wobec autka (był taki temat na forum). Znajdą się jacyś właściciele chcący napisać kilka słów o swoich doświadczeniach? Z góry serdecznie dziękuję smile.gif
AlMastar
http://www.racingforum.pl/W211-E55-AMG-t133301.html ??

kilka linijek niżej ...
domino92
CYTAT(AlMastar @ Mon, 11 Apr 2016 - 22:39) *


W temacie tym jest niewiele o eksploatacji samochodu, natomiast jest to wątek skupiajacy się na tuningu/czesciach tuningowych do E55
Camil
J mialem go na codzien. co nieco moge CI powiedziec na pw
świerzak
CYTAT
Przymierzam się do kupna E55 AMG W211

Cześć jest jeszcze inne ciekawe auto od mercedesa... to s600 w220 biturbo wink.gif
pr0skater00
CYTAT(Camil @ Mon, 20 Jun 2016 - 16:24) *
J mialem go na codzien. co nieco moge CI powiedziec na pw

a to jakas tajna wiedza rozumiem, i kazdy kto znajdzie ten temat w przyszlosci szukajac info ma sie do Ciebie dobijac na PW?
karpiurban
CYTAT(Camil @ Mon, 20 Jun 2016 - 16:24) *
J mialem go na codzien. co nieco moge CI powiedziec na pw



Witam, moglbys napisac cos wiecej tutaj? rowniez bylbym zainteresowany takimi informacjami.
EssiRS
Silnik naprawdę fajny i z ogromnym potencjałem nawet na 1200Nm.
Jest tylko jeden minus - listwy z cewkami.
Właśnie przerabiam ten temat w moim w221 V12 Biturbo. Jedna listwa z cewkami to koszt prawie 7000PLN, a są dwie...
Joker
CYTAT(świerzak @ Mon, 20 Jun 2016 - 20:53) *
Cześć jest jeszcze inne ciekawe auto od mercedesa... to s600 w220 biturbo wink.gif


3 razy bardziej awaryjne i kosztowne auto.
EssiRS
O awariach nic nie wiem oprócz tych listew z cewkami.
Samochód kupiłem 3 lata i prawie 100.000 km temu.
Joker
CYTAT(EssiRS @ Tue, 21 Jun 2016 - 23:04) *
O awariach nic nie wiem oprócz tych listew z cewkami.
Samochód kupiłem 3 lata i prawie 100.000 km temu.


Ty piszesz o W 221 a to co zacytowałem 220 ;-)
Ctian
W W220 i W221 siedzi ten sam M275.
domino92
Jeżeli tylko dostane odpowiedź od Camila na temat w211 E55 AMG i wyrazi on zgodę na opublikowanie jej to chętnie się podziele...
świerzak
CYTAT
3 razy bardziej awaryjne i kosztowne auto

Może napisz coś więcej o tej awaryjności, 3 razy bardziej kosztowne ? nie widziałem w220 s600 za 150 tyś zł
Camil
Co za ma**l pisze, ze e55 ma cewki razem z listwa znaczy, ze nigdy nie widzial silnika na oczy. Ja zrobilem autem 30k km jako daily. Auto mimo sredniego stanu nie zepsulo sie ani razu (pomine fakt, ze brzeczal kompresor airmatic i musialem zregenrowac alternator). Mialem sprzeglo po regeneracji i to jest rzecz ktora sie sypie. Podobnie jak elektronika w skrzyni, ale jej ogarniecie zamyka sie w kwocie 1000pln. Spalanie jest niewysokie jak na niespelna 500hp. Skrzynia mimo, ze stara uwazam, ze fajnie sobie radzi(mozna dac program przyspieszajacy, ja nie zdazylem, olalem to). Generalnie w kategorii auto ok 500hp jest najtansze, najbardziej bezawaryjne, nie ma glupich rozwiazan takich jak vanos, turbiny, dziwna elektronika etc. Nie ma przeplywek, przepustnice sie nie psuja jak w innych i generalnie czesci w ASO sa w bardzo rozsadnych cenach (np komplet tarcz przod z klockami to kwota ok 1100pln brutto). Zeby nie bylo kolorowo auto ma wady. Zawsze bawilem sie BMW i w kategorii ok 500hp uwazam, ze zawias w mercu dopracowywal jakis cymbal. W aucie czuc mase, czuc bezwladnosc, czuc brak szpery i nigdy na torze nie bedzie auto mialo podjazdu do BMW M5, tak samo jak m5 nigdy nie bedzie mialo podjazdu pod wzgledem walorow uzytkowo-ekonomiczno-upierdliwych. Reasumujac jezeli chcesz szybkie daily do sklepania komus miski, ale nie jezdzenia autem w zimie, po torze, po zakretach to jest to super woz. Dodatkowo calkiem ladnie wyglada.
Jak w kazdym aucie odradzam tuning. Znam osoby modzace te motory i w momencie kiedy modzimy zaczyna sie loteria, bo jest troche elementow ktore moga nie podolac w aucie. Jest tez pare realtywnie niedrogich spraw, ktore warto wykonac dla ochrony silnika i poprawy osiagow nie odbywajacych sie kosztem wytrzymalosci.
Dodam, ze 30kkm wykonalem w niespelna 10 miesiecy z czego w zimie nie za wiele.
Swiezak - z takim rozumieniem slowa pisanego lepiej nie podchodz do takich aut, bo sobie krzywde zrobisz.
Essi wybacz, ale nie toleruje jak ktos zgrywa znawce, a nie wie podstaw.
domino92
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź smile.gif

Zrodziło się następne pytanie - czy kupic E55 AMG krajowe, trochę zaniedbane czy wytyrane i ratować czy może sprowadzać ze Szwajcarii?
Czy 60k powinno wystarczyć na zdrowy egzemplarz?

PS:
Na otomoto stoja juz kawal czasu dwa AMG i nikt nie chce brać...Ktoś ma może jakieś info na temat tych samochodów?
Oczywiście w przebiegi nie wierze smile.gif

http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-kla...n-ID6yiJwp.html

http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-kla...y-ID6yahZb.html
Camil
To pytanie jest duzo trudniejsze bo:
-malo kto zna e55 i jego potencjal seryjny(wiec trudno je sprzedac)
-trudno zbywalne auto generalnie (takie czasy, strach ludzi przed leciwym amg)
-rozrzut cenowy swiadczy o niczym a napewno nie do konca o stanie (czynniki powyzej maja znaczenie wlasnie)

AAA zwiekszanie doladowania zwieksza ryzyko wydmuchu uszczelki pod glowica. Jak wspomnialem jest pare tematow na zabezzpieczenie auta. Ma tendecje do grzania sie stad az 3 pompy wody w serii
PS Ja mialem ze szwajcarii, wiekszosc w pl jest ze szwajcarii i uwazam, ze 90% mialo jakas przygode w tym i moj byly.
EssiRS
Camil, a pro po rozumienia słowa pisanego...
Przeczytaj jeszcze raz uważniej o czym ja pisałem i daj znać, czy podtrzymujesz to co napisałeś.

Piszesz i czytasz strasznie chaotycznie, śpieszysz się gdzieś?
Camil
Zwracam honor choc ciezko powiedziec do czego sie odniosles. Jednak jak wspomnialem mea culpa.
Tak spiesze sie mocno przewaznie a napisalem z uwagi na wiadomosci na pw.
domino92
To na co zwrócić uwagę przy oględzinach takiego autka?
Oczywiście spasowanie blach, historię,stan wnętrza itp jest oczywiste ale czy koniecznie trzeba jechac do ASO czy wystarczy ogarniety warsztat z podnośnikiem coby podwozie pooglądac?
EssiRS
Nad moimi odpowiedziami kolega zaproponował jako alternatywę na 55K, w220 S600 V12 Biturbo, stąd podjąłem temat, bo użytkuję samochód z tym samym motorem, tylko w nowszej budzie.
O 55K nie piszę nic, bo nie miałem, chociaż myślałem nad takim dla żony.
Nie mam w zwyczaju wypowiadać się na tematy, których sam nie "liznąłem", bo wkurza mnie to u innych.


W budzie w211 największym problemem jest zawieszenie typu air-matic, ale niech któryś z kolegów potwierdzi, czy w E55 AMG też montowali te zawieszenie.
Ogólnie star diagnosa powinna wyłapać zdecydowaną większość problemów, a także jesteś w stanie z większą pewnością stwierdzić przebieg samochodu zapisywany w kilku różnych elementach samochodu. Reszta jak w normalnym samochodzie - pomiar lakieru, szarpaki, ewentualnie pomiary punktów bazowych samochodu, itp.
GodzillaJun

Na pewno posłuchac rozrządu .... napinacz z wiekiem lubi sie zacinac i wtedy słychać łancuch ...

Przeciągnąć na długiej prostej do oporu aż wrzuci 5 bieg przy maksymalnych obrotach ... ( wiem wiem , własiciel moze sie nie zgodzic .. to poprosic by sam to zrobił )
Jesli pojawia sie małe zużycie konwertera to własnie pod tak dużym obciążeniem jak ziamana z 4 na 5 przy prawie 7000obr bedzie pojawiało sie szarpanie ...
wiadomo czym bardziej sprzegł ozmeczone tym oznak bedzie wiecej ...

Lubi wysypać sie pompa wody intercoolera .... koszt wydajniejszego i lepszego zamiennika to około 1000zl ...

łożysko pod kółkiem kompressora tez juz nie daja rady ze starosci ... czesta awaria ... koszt 200zl

i jedno plastikowe koło pasowe paska kompressora lubi zgubic boczne krawedzie ... koszt w aso 1600zl .... ale lepiej kupic zamiennik alu z ebay'a ....



Poza tym to bardzo proste i bez awaryjne silniki wink.gif

saleen
CYTAT(GodzillaJun @ Thu, 23 Jun 2016 - 09:42) *
Przeciągnąć na długiej prostej do oporu aż wrzuci 5 bieg przy maksymalnych obrotach ... ( wiem wiem , własiciel moze sie nie zgodzic .. to poprosic by sam to zrobił )
Jesli pojawia sie małe zużycie konwertera to własnie pod tak dużym obciążeniem jak ziamana z 4 na 5 przy prawie 7000obr bedzie pojawiało sie szarpanie ...


Z butem w ziemi on zmienia z 4 na 5 przy 290-300km/h, może być to utrudnienie cool.gif
domino92
Super, dziękia za wszystkie odpowiedzi smile.gif

Jeszcze jedno pytanie:
Czy ten samochód faktycznie odpycha się jak rakieta? Widziałem różne filmiki w necie i na jednych jedzie jak oszalały a na innych myśle żę mocnym dieslem można AMG objechać...

Jakie macie odczucie z jazdy? Każda opinia się dla mnie liczy smile.gif
Tommo
CYTAT(domino92 @ Thu, 23 Jun 2016 - 12:23) *
Jeszcze jedno pytanie:
Czy ten samochód faktycznie odpycha się jak rakieta? Widziałem różne filmiki w necie i na jednych jedzie jak oszalały a na innych myśle żę mocnym dieslem można AMG objechać...

A jak się odpycha rakieta? biggrin.gif
Przecież napisałeś w pierwszym poście że nim jechałeś biggrin.gif

domino92
Owszem, jechałem ale jedyne na co moglem wtedy liczyc to kilka mocniejszych wciśnięć gazu.
Dopiero jak sie pożegnałem z właścicielem to odjeżdzając dał mu zacnie po zaworach smile.gif

Przytaczając rakiete miałem na myśli niesamowite odejście i zostawianie otoczenia w tyle smile.gif
EssiRS
w211 E55 Kompressor ma coś koło 4,7s do 100km/h. Dla przykładu jeden z najmocniejszych obecnie diesli BMW F11 535d 313 KM 630 Nm ma około 5,5s / 5,1s do 100km/h w zależności od skrzyni. Dane są z jakiejś wikipedii, ale w rzeczywistości to by się zgadzało.
Dopiero M550d mogłoby zagrozić AMG. Oczywiście pomijam "czynnik ludzki", opony itd itd.
Jeżeli tylko AMG jest zdrowe, to nie ma wstydu i ogólnie seryjne diesle nie powinny spędzać właścicielowi snu z powiek.

Lipa natomiast jest taka, że obecnie "zwykły" (bez AMG) SL500, o sporo niższej mocy, w budzie R231, na dwusprzęgłowej skrzyni może teoretycznie objechać E55K. Skrzynia robi swoje.
Joker
CYTAT(Ctian @ Wed, 22 Jun 2016 - 08:25) *
W W220 i W221 siedzi ten sam M275.

Motor to nie wszystko. W220 jest mega awaryjny ogólnie, W221 o wiele mniej choć też płata regularne figle.

CYTAT(świerzak @ Wed, 22 Jun 2016 - 08:51) *
Może napisz coś więcej o tej awaryjności, 3 razy bardziej kosztowne ? nie widziałem w220 s600 za 150 tyś zł


Kosztowne awarie, nie chodzi o cenę zakupu.
SajneK
CYTAT(EssiRS @ Thu, 23 Jun 2016 - 14:39) *
Lipa natomiast jest taka, że obecnie "zwykły" (bez AMG) SL500, o sporo niższej mocy, w budzie R231, na dwusprzęgłowej skrzyni może teoretycznie objechać E55K. Skrzynia robi swoje.


EEE nie przesadzaj, nowy SL500 jest mega szybki (katalogowo 4.6), do tego ma 435KM wiec nie tak znow sporo niższa moc, no i ma 700NM od 1800 obr... a skrzynia nie dwusprzęgłowa tylko zdaje sie tam 7G tronic siedzi... jezdzilem takim rok temu, przekot auto smile.gif
karpiurban
No ale nie ma co mowic o sl500, ile mlodsze auto i cena iilukrotnie wyzsza.
Ciezko mi powiedziec cos na temat eksplotacji bo tylko jezdzilem e55, ale spalanie przy normalnej jezdzie jak na taka moc jest zaskakujaco niskie (uwzgledniajac wiek auta) silnik to poezja, dzwiek v8 i kompresora!
Jakas wyscigowka na tor to na pewno nie bedzie, ale na trasy to jest zabijaka, nie mowiac juz o autostradach(tu bedzie krolem smile.gif . jedzie z kazdej predkosci praktycznie, wygoda, szybkosc. ja po jezdzie kombiakiem bylem zakochany.
skandaloo
CYTAT(EssiRS @ Wed, 22 Jun 2016 - 15:05) *
Nad moimi odpowiedziami kolega zaproponował jako alternatywę na 55K, w220 S600 V12 Biturbo, stąd podjąłem temat, bo użytkuję samochód z tym samym motorem, tylko w nowszej budzie.
O 55K nie piszę nic, bo nie miałem, chociaż myślałem nad takim dla żony.
Nie mam w zwyczaju wypowiadać się na tematy, których sam nie "liznąłem", bo wkurza mnie to u innych.


W budzie w211 największym problemem jest zawieszenie typu air-matic, ale niech któryś z kolegów potwierdzi, czy w E55 AMG też montowali te zawieszenie.
Ogólnie star diagnosa powinna wyłapać zdecydowaną większość problemów, a także jesteś w stanie z większą pewnością stwierdzić przebieg samochodu zapisywany w kilku różnych elementach samochodu. Reszta jak w normalnym samochodzie - pomiar lakieru, szarpaki, ewentualnie pomiary punktów bazowych samochodu, itp.

Zawieszenie airmatic w W211 było seryjne od silnika 5.0 B , AMG wychodziły na airmatic .Przy zakupie sprawdzić dokładnie airmatic czy jest szczelny
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.