Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: MR2 swap
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Japanese Performance
rennen
Witam, planuje swap silnika w mojej MR2, jestem raczej zdecydowany na 2GR-FE, ale ze wzgledu ze to troche egzotyka wpadl mi do glowy inny koncept - VW R32. Wiem, ze purysci japonskich aut chyba by mnie zabili, ale ja purysta nie jestem, lubie fajne auta ktorymi sie fajnie jezdzi i nie lubie pakowac do tego "religijnej" ideologii. PozVR6a tym wierze, ze VR6 zamontowane centralnie na krotkim wydechu brzmialoby niesamowicie. Czy ktos w Polsce przeprowadzil jeden albo drugi swap do MR2? Jak znajde firme, ktora przekona mnie, ze da rade i wie co robi to zdecyduje sie na ten silnik. Chyba, ze polecacie inne rozwiazania, wiem, ze popularne sa silniki od hondy, ale honde juz mialem, chce 6 cylindrow.
rennen
Dzieki, ale z tematu to nie wynika jasno - czy jakas firma robila swap czy autor we wlasnym zakresie? Szukam firmy, ktora oferuje kompletna usluge.
CELICA FAN
Ten swap z tego co pamietam władał autor. Tylko elektronikę robił McPl. Natomiast kumple z Łodzi wkładali toyotowskie V6 do Mry od a do z sami. Jeździło podobno przeokrutnie, tak ze chłopak zawiesił toto na drzewie zaraz. Ale to żadna firma, po prostu dwóch kolesi w obrzyganym garażu na osiedlu. Ale robią tylko Celiki i MRki od lat.
WojtekMR
Wkładał właściciel, obecnie wiem że jest conajmniej jeszcze jedna zrobiona w PL jeździ
zarejestruj się na http://forum.mr2cp.pl/index.php
lukfk
Kontaktuj sie z Łukaszem lamikiem,oni wsadza ci do takiej mr2 co tam bedziesz chciał,zrobili street mr2 1,9 tdi, które robi wysokie 11 ,na 1/4 mili,to i r32 zrobią,bo z tym motorem tez mają duże doświadczenie,tylko kwestia czy bedzie miał czas na takie wynalazki
goldi860628
opcji jest dużo... wspominany 2gr jest do tego kilka kitów pnp w sieci, ale raczej za wielka woda...

z opcji o mniejszej mocy to 1mz, 3vz bardzo prosty swap a czesci dostepne w woodsport

a tu masz gotowca: http://forum.mr2cp.pl/viewtopic.php?f=12&t=1120
anwi
A moze v8 z skrzynia od a5? quzior pewnie by dał rade:)
marcinm
Chyba do kabiny albo na przyczepę. Wróćmy na ziemię...

Wszystko zależy od tego, ile to ma mieć mocy, bo jeśli autorowi wystarczy 200-220 z płaskim momentem, to wystarczy zaszczepić 1MZ'a, co na chwilę obecną jest najmniej problemowe, najmniej kosztuje i ma szanse być bezawaryjnym w użytkowaniu.

A jeśli ma być projekt na milion koni i za grube piniendze, który w efekcie będzie więcej stał niż jeździł, to można i V12 pakować wink.gif



Pietrek.L
Opcji jest pełno najbardziej racjonalna to ta z v6 albo z K serią Hondy.

Tu kilka mniej racjonalnych:
https://www.youtube.com/watch?v=NoxnH3f9p5Y AUDI 2.2 20VT
https://www.youtube.com/watch?v=PZ3nQodXfP4 AUDI ABZ
i LS4
goldi860628
niektore przypadki to rzezba prze okurtna smile.gif




najprostsza opcja to 1mz, ktory latwo spiac z e153 jak i s54... i wlasciwie tylko jedna łapa jest do zrobienia...
anwi
Nie no az tak zle nie wyszło:) Skrzynie trzeba by zmienic na nowsza gdzie półosie wychodzą z dzwona i pewnie w przedział pasażerski by nie wystawał. Ale pewnie masz racje i twoja propozycja jest bardziej rozsądna smile.gif
olozwirski
Pomierzyłem kiedyś z metrówką swap w mkII z K20, i diagnoza była ze VR się zmieści w komorę bez ciecia podłużnic.
Jak masz kasę i chęci to Syr garage z Wreczy ci to ogarnie.
kamwnu
2gr byłby kapitalny w takim lekkim samochodzie, a jeśli łatwo jest połączyć 1mz ze skrzynią to z 2gr-em nie będzie większych problemów:) one orginalnie są sprzężone z tymi skrzyniami np. Aisin u151.... a jakim momentem ten silnik operuje:)
WojtekMR
ale 2gr są już z powodzeniem ładowane do tej budy
Krisu_K13TL
WojtekMR, a do zzw30 ktoś w PL wsadził 2gr?
WojtekMR
w PL nie słyszałem jeszcze o v6 w zw30
Michal_R
Mi od dluzszego czasu chodzi po glowie zaszczepienie do mr2 silnika i skrzyni z subaru, rozkład masy i polozenie srodka cięzkosci bliskie ideałowi.
Droga byla by to impreza, ale wydaje mi się ze gra warta swieczki.
Pietrek.L
CYTAT(Michal_R @ Sat, 16 Apr 2016 - 16:02) *
Mi od dluzszego czasu chodzi po glowie zaszczepienie do mr2 silnika i skrzyni z subaru, rozkład masy i polozenie srodka cięzkosci bliskie ideałowi.
Droga byla by to impreza, ale wydaje mi się ze gra warta swieczki.


http://www.speedhunters.com/2015/05/bsk-ej20-lotus-elise/

Kasa, czas, zaplecze, można wszystko.
berkut
4.2 FSI na skrzyni nowego typu od audi zmiesci sie w AW11.

Duzo mozliwych swapow jest wykonywalne w MR2, ja wybralem 1.7 z Forda. Wszystkie oskowe wynalazki z VAG siada bez proszenia, V6 innych producentow wiekszosc tez sie zmiesci.

Wszystko mozna, kwestia czasu a przez to pieniedzy.
Kras
CYTAT(Michal_R @ Sat, 16 Apr 2016 - 16:02) *
Mi od dluzszego czasu chodzi po glowie zaszczepienie do mr2 silnika i skrzyni z subaru, rozkład masy i polozenie srodka cięzkosci bliskie ideałowi.
Droga byla by to impreza, ale wydaje mi się ze gra warta swieczki.

Chyba zapominasz, ze to jest silnik wzdluzny i wowczas mialbys skrzynie wiszaca za tylna osia. Tak zreszta widac w tym Elise z linka nizej. Raczej srednio to idealne w takim aucie jak MR2.
Michal_R
CYTAT(Kras @ Thu, 21 Apr 2016 - 08:10) *
Chyba zapominasz, ze to jest silnik wzdluzny i wowczas...

Nie zapominam smile.gif w subaru i starych toykach dłubię na codzień. Po okrojeniu subarowej skrzyni o tylny napęd i wepchaniu motoru do kabiny na tyle ile pozwalają polosie, za tylną oś wystaje naprawdę niewiele. Rozklad masy znacznie na plus wzgledem serii.
Tommo
Chciałbym zobaczyć wybierak zmiany biegów w takim toybaru smile.gif
Kras
Ja tez smile.gif
Michal_R
CYTAT(Tommo @ Thu, 21 Apr 2016 - 15:09) *
Chciałbym zobaczyć wybierak zmiany biegów w takim toybaru smile.gif


Proszę http://uploads.tapatalk-cdn.com/20140616/suge9uqy.jpg
Co prawda inna skrzynia ale pomysł na wybierak genialnie prosty.
rennen
No to ktora firma wstawi 2gr w koncu? Bo jak zwykle postow sie posypalo, niektorzy juz fantazjuja o niewiadomo czym - ja chce jezdzic, nie mam nieograniczonego budzetu ani eliksiru dlugowiecznosci dlatego chce wstawic 2gr w poprzek. Czy ktos da rade?
KSJZ_Kuba
CYTAT(rennen @ Sun, 24 Apr 2016 - 07:36) *
No to ktora firma wstawi 2gr w koncu? Bo jak zwykle postow sie posypalo, niektorzy juz fantazjuja o niewiadomo czym - ja chce jezdzic, nie mam nieograniczonego budzetu ani eliksiru dlugowiecznosci dlatego chce wstawic 2gr w poprzek. Czy ktos da rade?


Ale nikt tego w PL od A do Z nie zrobił, jak masz kasę w ręku (jakieś 20k +/-) to pozostaje Ci tylko poszukać wykonawcy. Jedynie kwestia trafić na dobrego, mogą się trafić tacy którzy twierdzą że to robili np grzebiąc coś przy tym aucie. Ja swap robiłem sam, elektrykę popełnili (inaczej tego badziewia które odpieprzyli nazwać nie można) w GT4 Serwis Ołtarzew a spartolił do reszty macPL swoim żenującym strojeniem (w dodatku tylko WOT), bo nich poprawiał ECUMaster (Kisiel) i to już była pełna profeska.
rennen
Wlasnie tego chcialbym uniknac, chcialbym oddac do jednego warsztatu gdzie jest jeden wlasciciel na kompleksowa usluge. Bo jak jedna firma robi swapa, druga podlacza kabelki, pan stasiu spawa wydech, pan wiesiu docina flansze a potem jedziemy na strojenie gdzie stroiciel zaczyna od typowego "looo panie kto to panu tak sp..." no to szansa powodzenia projektu spada drastycznie, pozniej spychologia i nikt nie jest winny klopotow..
KSJZ_Kuba
CYTAT(rennen @ Mon, 25 Apr 2016 - 07:53) *
Wlasnie tego chcialbym uniknac, chcialbym oddac do jednego warsztatu gdzie jest jeden wlasciciel na kompleksowa usluge. Bo jak jedna firma robi swapa, druga podlacza kabelki, pan stasiu spawa wydech, pan wiesiu docina flansze a potem jedziemy na strojenie gdzie stroiciel zaczyna od typowego "looo panie kto to panu tak sp..." no to szansa powodzenia projektu spada drastycznie, pozniej spychologia i nikt nie jest winny klopotow..

Nalezaloby jednak najpierw zgromadzic graty do takiego swapa bo to nie bmw ze obkupisz sie na najblizszym szrocie wink.gif
Skoro jestes z UK to czemu nie Woodsport?
rennen
Rozwazam rozne opcje i zbieram budzet, swapa chce zrobic zima.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.