Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: VW Vento Coupe 16vT
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
tom cio
Witam, od jakiegoś czasu przeglądam forum, teraz chciałbym opisać swoje auto. Jest to Vento z 1993r, początkowo błądziłem w kierunku przeróbek idąc w stronę gleby i koła, aktualnie trafiłem w to co lubię, czyli przeróbki mechaniczne. Początkowo było to 1.8 75km, później 2.0 115km, aktualnie 2.0 16vT. Auto przeszło dużo przeróbek, których już nie jestem w stanie spamiętać, mimo że 100% z nich wykonałem samodzielnie. Aktualnie docieranie na 0,5b, pod koniec marca mam nadzieję pełne strojenie. W planach lepsze hamulce i 4 motion ale czy dojdą do skutku nie wiem bo chodzi po głowie zmiana karoserii na przyszły rok wink.gif


MODEL:Volkswagen Vento

Modyfikacje

Silnik:
Modyfikacje głowicy:
Lekko poprawione kanały dolotowe i wydechowe, wypolerowane zawory i komory spalania, poza tym seria po remoncie

Modyfikacje bloku: 
Blok z ADY z natryskami w bdb stanie po honowaniu, planowaniu, umyty, odmalowany, nowe wszystkie uszczelki, panewki, słowem po remoncie, tłoki, korby seria
odprężony na 9,3:1

Układ dolotowy:
FMIC 550x230x65mm
Orurowanie 60mm alu
Przepustnica vr6
Bov Greddy Type RS
Stożek Simota
Kolektor dolotowy na trąbkach

Układ wydechowy:
DP 3” dalej 2,5” na 3 tłumikach przelotowych
Custom kolektor wydechowy
Turbo GT2871 od k64

Układ wtryskowy:
Pompa DW200 w zbiorniku
Wtryski Siemens Deka 850cc
Regulator 3bar

Elektronika:
EasyEcu 3+
Wskaźniki ciśnienia oleju i EGT

Układ chłodzenia:
Pas przedni z tdi na dwa wentylatory z największą możliwą chłodnicą
Chłodnica oleju 16 rzędowa, podstawa z termostatem

Układ napędowy:
Skrzynia CDA ori z abfa
Sprzęgło vr6, tarcza obita kevlarem

Zawieszenie:
Gwint FK

Hamulce:
pompa z t4 25mm, biserwo z t4, przewody elastyczne w stalowym oplocie
przód tarcza seria 280/20 g60, zaciski audi a6 c5, klocek ferodo DS2500, tarcza Mikoda
tył tarcza seria 226/10, zaciski golf 4, klocek i tarcza ATE

BODY KIT:
Przeróbka na coupe

PODZIĘKOWANIA: dla Luckasha za nieocenioną pomoc przy projekcie, wykonanie kolektorów i strojenia, Przemka za znoszenie moich durnych pytań J Dawida i Marcina za pomoc przy składaniu chrupka.
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
scorpio_24
Dobra,dobra
Ile golfow trojek ucierpialo zeby zlozyc vento 3d???
ddziaduch
Nie boisz się jeździć z takimi światłami? Bo to chyba xenon jest
uki82
w jaki sposób się zrobiło coupe z 4d ??
harnas55
Pewnie słupek cofnięty, a drzwi i tylna boczna szyba z golfa 3d. Poza tym ładnie i schludnie zrobione, podoba mi się smile.gif
tom cio
Coupe zrobiło się w mniej więcej taki sposób:
http://s25.photobucket.com/user/ventocl/me...000002.jpg.html
drzwi z golfa i kawałek boku. Trójka na to poszła tylko jedna wink.gif
Lampy to nie xenon, soczewki są na żarówki h1.
m52owner
Takie body powinno wyjść z fabryki na dodatek w rwd smile.gif
M4C13K
Fajna ta buda;) Nie wygląda świeżo w tych czasach nie da się ukryć, ale jakoś tak męsko! Najs:)
Skawek1
Świetne nadwozie, dobry, niepozorny projekt, dużo osób się przeliczy swoimi nowymi TFSI czy innymi nowymi g.. owych czasów.... Vento Coupe nie mogło być wprowadzone do seryjnej produkcji bo mogłoby zmieść z produkcji mojego Golfa III cool.gif Życzę siły i dalszego zaangażowania w budowie auta, fajna baza do dłubania po godzinach, pełno zamiennych części, bardzo wdzięczne auta lat 90-tych
Skawek1
Świetne nadwozie, dobry, niepozorny projekt, dużo osób się przeliczy swoimi nowymi TFSI czy innymi nowymi g.. owych czasów.... Vento Coupe nie mogło być wprowadzone do seryjnej produkcji bo mogłoby zmieść z produkcji mojego Golfa III cool.gif Życzę siły i dalszego zaangażowania w budowie auta, fajna baza do dłubania po godzinach, pełno zamiennych części, bardzo wdzięczne auta lat 90-tych
Fawor
kolektor wyglada profi. Pytanie czy też tak działa. Skoro juz wystrojone to wrzuc jakiś efekt, bo jestem strasznie ciekaw jak sie zachowuje to chinskie 2871 w dwulitrówce.
tom cio
To nie pierwszy jego kolektor, wykonany starannie, wszystko równo, myślę że jest ok choć szczerze mówiąc na pomiarze flow nie był. Efekty dodam niedługo, muszę tylko rozwiercić wg bo przeładowuje (jest bezpośrednio z muszli do wg bez mbc), od 3 do 4,5k rpm ładuje 0,5b, zrobione 500km, trochę więcej zacząłem dawać w palnik i powyżej 5k rpm wchodzi 1,2b do odcinki. Mam nadzieję, że rozwiert otworu wg trochę ją wyhamuje wink.gif
klakson89
w jaki sposob odprezyles motor?
Fawor
Moim zdaniem jak jest skok z 0,5 na 1,2 to po prostu masz za mocną sprężynę..
tom cio
Odprężony dwoma uszczelkami. Niestety nie jest to wina gruszki wg, bo na odpiętym cięgnie i otwartej na max cały czas klapce wg jest to samo, z tą różnicą, że wstaje później.
luckash
Brak dwóch drzwi sprawia, że nie jest to już typowe Vento. Mi się podoba bo na żywo super to wygląda. Wszystko przemyślane i robione z głową. Jestem ciekaw ile ten setup pokaże km happy.gif
K@rol
Super smile.gif

Wywalic spoiler, felgi na srebrno, dupe cm nizej i wyglad petarda cool.gif

Widzialem juz Bore coupe, Vento tez wyglada fajnie smile.gif


Masz jakies filmiki jak to jezdzi?
Mis
CYTAT(Fawor @ Wed, 09 Mar 2016 - 07:20) *
Moim zdaniem jak jest skok z 0,5 na 1,2 to po prostu masz za mocną sprężynę..

Mylisz się. Backpressure mu wzrasta, a średnica WG jest stała, rozwiercenie pomoże.
Fawor
Nie wiedziałem, że z odpiętym cięgnem i max otwarciem WG jest tak samo - w tym przypadku oczywiście wyjście za małe smile.gif
marszall
Yeeeeay! Kolejne 16VT a nie 1.8T, kibicuje goraco

Kojazysz jaka srednice ma przepust od VR6?
I jaki potencjal ma to turbo?
tom cio
Przepustnica ma z zewnątrz 80mm, czyli wewnątrz jakieś 65-70mm powinna mieć. Turbo według k64 do 400km, budzi się przy 2700obr około i przy 3tyś jest zadane jak na razie 0,5b. Jutro w końcu biorę się za swoje auto, rozwiercę ten wg, ustawię sztangą 0,8b jak da radę, a resztę podbiję n75 i trzeba będzie zobaczyć jak afr będzie wtedy wyglądał.
Tak w ogóle ma ktoś doświadczenie z n75 jako zaworkiem sterowania boostu w benzynie? Zwykły z 1.9tdi bo kilka mi się ich wala.
siewcu
podłączaliśmy n75 pod ebc, działa, tylko turbo wstawało gorzej niż na solenoidzie mac(ale nie wiem czemu). raczej kwestia sterowania nim zostaje...
Al Ed Upek
Wewnątrz ma 63 mm.

CYTAT(tom cio @ Sat, 12 Mar 2016 - 16:00) *
Przepustnica ma z zewnątrz 80mm, czyli wewnątrz jakieś 65-70mm powinna mieć. Turbo według k64 do 400km, budzi się przy 2700obr około i przy 3tyś jest zadane jak na razie 0,5b. Jutro w końcu biorę się za swoje auto, rozwiercę ten wg, ustawię sztangą 0,8b jak da radę, a resztę podbiję n75 i trzeba będzie zobaczyć jak afr będzie wtedy wyglądał.
Tak w ogóle ma ktoś doświadczenie z n75 jako zaworkiem sterowania boostu w benzynie? Zwykły z 1.9tdi bo kilka mi się ich wala.

marszall
Dzieki bo sie tak zastanawialem jak wypada w porownaniu do mojej z AAN.

Ps. to dosc fajnie wstaje to turbo, chinol jak rozumiem?
luckash
Tak chińczyk, no turbo przyjemne.
marszall
Hmm moze by d mojego takie zapakowac? Ciekawe czy na codzien sie nadaje
tom cio
Wg rozwiercone z chyba 16mm na 21mm, boost spadł do 0,5b, przy 6000obr do odcinki łapie 0,6b ale tak już zostawię. Jak będzie chwila czasu podepnę to n75 i spróbuję podnieść boost. Sterowanie zaworkiem nie powinno być problemem, ee3+ jest wyposażone w wyjście EBC. Przy okazji jak grzebałem zajrzałem do świec, i prosiłbym o ocenę mądrzejszych ode mnie czy wszystko ok.
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
na świecach zrobione 700km, AFR przy WOT 12 spadające na 11,5 powyżej 6tyś obr.

marszall, ja jeżdżę tym na codzień i jest jak najbardziej ok. Do 3tyś jeździsz jak serią, dopiero potem jak dmuchnie to coś tam jedzie.
marszall
Czyli wstaje jak duze turbo, nic nic i pizdziach w plecy! W rs2 jest podobnie i wsumie fajnie sie jezdzi. Chyba w tych pieniadzach ciezko o lepsze turbo
tomek 1980
Witam, u kolegi w hondzie z motorem 1,6 16V zapakowaliśmy jakąś td013, czy coś w tym stylu z volvo.
Po strojeniu wstawała gdzieś, tak jak u kolegi w vento, jednak po jakimś czasie zaczęło samo z siebie wstawać wcześniej, bo od jakiś 2500obr/min
killme
Świece wyglądają na ok, ale to chyba denso irydowe? Jeśli tak to przy doładowaniu na dłuższą metę nie dadzą rady .

Jaki zaworek chcesz zastosować? Ja mam Maca i jak w zeszłym roku robiłem pierwsze podejście pod wysterowaniem tego to na EE3+, to nie potrafiłem sobie dac rady z pikami doładowania na dwóch ostatnich biegach i odpuściłem, ale to było na sofcie który nie miał algorytmu sterowania boost vs.tps, więc jak znowu będzie pogoda to będę próbował na nowej wersji

Btw.koncept karoserii świetny smile.gif
kerst
te swiece maja za bogata mieszanke sa osmolone czarne powinny byc kawa z mlekiem wtedy odpowiednio spalaja mieszanke
killme
CYTAT(kerst @ Tue, 15 Mar 2016 - 17:22) *
te swiece maja za bogata mieszanke sa osmolone czarne powinny byc kawa z mlekiem wtedy odpowiednio spalaja mieszanke


No raczej nie - 700 km to moim zdaniem za mało aby nabrały ceglastego koloru. Śmiem nawet twierdzić ze jest troche za ubogo przy niskich obciażeniach
Osmolone na pierścieniu powyżej gwintu bo pewnie spala jeszcze troche oleju, jak to nowo poskładany motor + pokazuje że jest bogato tak jak powinno być przy WOT w turbo benzynie.
tom cio
Świece to NGK PFR7B chyba, platynowe. Zaworek chcę spróbować n75 z 1.9tdi głównie z tego powodu, że mam taki na półce, jak nie wypali będę myślał nad mac'iem. Na niskich obciążeniach jest okolice 13,5 afr z tego co pamiętam.
Ktoś miał problem z klepiącymi szklankami na Millers Trident 5w40? Temperatura oleju jeszcze nigdy nie przekroczyła 92*C, ciśnienie jest ok 2b na biegu jałowym, a wystarczy troszkę bardziej poszaleć i zaczynają klepać. Myślę nad zmianą może na 5w50?
tom cio
Na szybko nagrana krótka przejażdżka, wykombinuję jakiś statyw to wrzucę później coś lepszego. Doładowanie 0,65b, kręciłem do 6500obr bo powyżej chyba trochę za bardzo jest podlany, za tydzień jadę na hamownię i pełne strojenie, mac zamówiony i zobaczymy wtedy co ten setup pokaże. Planowany boost 1,2b lub max 350km i w miarę bezpieczny moment żeby nie przeholować seryjnego słupka.



Mis
Tylko ja słyszę surge?
hz10
nie. ewidentnie dv nie domaga
tom cio
No własnie trochę z tym walczę już i chyba będzie trzeba zmienić na coś innego. Rozbierałem, czyściłem, smarowałem go, naciąg sprężyny ustawiony na minimum ale dalej sobie ćwierka. Na razie tak jeżdżę, ale w najbliższej przyszłości będzie trzeba to zrobić. Co byście tu polecili? Jakiegoś properfekta? A i co myślicie o zrobieniu DV?
ZUCZEKTT
0.6bara jakie egt masz ?
tom cio
Max co widziałem to 830*C.
k64
kiedy boost up?


pozdr k64
ZUCZEKTT
CYTAT(ZUCZEKTT @ Tue, 29 Mar 2016 - 19:39) *
0.6bara jakie egt masz ?

Ach to luz jeszcze, bo na filmie wydawało się ze skoczylo wysoko.
arcziwys
Da się tym jeździć na co dzień, czy raczej tylko do zabawy? smile.gif
tom cio
Cały czas jeździ na codzień smile.gif Wczoraj wystrojone finalnie na tym słupku, więcej boję się kręcić ze względu na seryjne korby. Robi powtarzalne 335km i 400nm i w sumie na ośkę jest to wystarczające jak dla mnie. Doładowanie to lekko powyżej 1 bara, niestety czuć jak górą turbo robi się wąskim gardłem.
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl

Wykres na 297km jest na 0,6b, jednak jakoś nie było tego czuć wink.gif Teraz jeździ sporo lepiej a niby tylko 40km/40nm doszło.
arcziwys
Nieźle musi cisnąć z tą mocą. Czyli blok ADY a korba i tłoki z abf?
Fawor
Słabe wydajnoscią to 2871...ale i tak jestem pełen podziwu dla chińczyka, że nie spada na łeb od razu po osiągnięciu max momentu. Zapewne byłoby to bardziej widoczne na wyższym doładowaniu. Zapikowało by więcej momentu w tym samym miejscu, a później i tak od razu spadek. Przypadłość tanich turbosprężarek...
tom cio
Arcziwys - wszystko jest z abf tylko moj blok mial juz troche progow, kumpel mial blok ady w bdb stanie to podmienilismy. Sa niemal identyczne.

No troche teraz zaluje ze nie wzialem nic wiekszego od tej gt28 ale i tak na razie wystarcza.
arcziwys
Sam już wiele razy myslalem nad podobnym setupem. Nie jestem pewny, ale przypadkiem korba w silnikach 8v, ady, 2e nie jest troche mocniejsza od korby z abf?
Fawor
CYTAT(tom cio @ Mon, 11 Apr 2016 - 10:36) *
Arcziwys - wszystko jest z abf tylko moj blok mial juz troche progow, kumpel mial blok ady w bdb stanie to podmienilismy. Sa niemal identyczne.

No troche teraz zaluje ze nie wzialem nic wiekszego od tej gt28 ale i tak na razie wystarcza.

jakbyś wziął większe to by znowu nie chciało wstawać ze środka, bo to w końcu tylko 2 litry pojemności. Takie są chińczyki...tanie smile.gif
tom cio
No są tanie i coś tam dmuchają smile.gif Nie ma co narzekać, jak na dupowóz jest ok.

Co do korb 8v i abf to kumpel mówił mi, że kiedyś miał obie w rękach, pomierzył i wychodziło że są takie same, jedynie różniły się chyba jedną literką w oznaczeniu ale nie jestem pewien.
k64
CYTAT(Fawor @ Mon, 11 Apr 2016 - 11:18) *
jakbyś wziął większe to by znowu nie chciało wstawać ze środka, bo to w końcu tylko 2 litry pojemności. Takie są chińczyki...tanie smile.gif

Na tej samej robi sie Fawor 370KM 1,7 bara w a3 1,8T
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.