Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Sterowanie VNT - MBC lub EBC
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Samcrk
Witam. Temat rozpracowywany przez wielu ale jakoś jasnej odpowiedzi nie potrafię znaleźć na pytanie jak skutecznie vnt wysterować w zwykłym dieslu....

Obecnie mam gt2052v w którym grucha przerobiona jest na nadciśnieniową, sprężyna o mniejszym spring rate dana na drugą stronę membrany w gruszce i sklejone z powrotem. W sumie nie steruje to źle nawet z mbc wpiętym w układ. Minus taki że nawet podczas jazdy w trasie turbo pompuje wysoko. Oraz przez przerzucenie sprężyny na drugą stronę membrany skrócił się skok trzpienia, vnt nie otwiera się w pozycję max open -> przeładowuje do 1,5bara co nie jest złe w sumie bo to ciśnienie docelowe, ale wydaje mi się że w wielu momentach przymknięte kierownice vnt hamują spaliny zmniejszając przepływ.


Teraz będę wkładać gt2256v zhybrydzone na gt2460v i głowicę po obróbce, ale chce zostawić podciśnieniową gruszkę o pełnym skoku.

I teraz tak, zostawiając układ w pełni mechaniczny... znalazłem taki schemat:


(dawes valve = mbc z kulką i sprężyną)

Niby ma sens że odpowiednie nadciśnienie przepycha kulkę w mbc i niweluje podciśnienie powodując odpuszczenie gruszki i otwarcie kierownic vnt, jednak pompowanie nadciśnieniem w pompę vacum i cały układ średnio mi się widzi... niby mam elektroserwo hamulcowe i mi to wisi ale sama pompa może długo nie pożyć ...

A drugi pomysł to zastosowanie EBC.
Czy jakiś piggyback oprócz DET3 ma możliwość sterowania boostem przez wypełnienie sygnału (n75) ?

Jest jeszcze pomysł na zastosowanie najtańszego EBC jakie uda się kupić i podłączyć n75 jak na obrazku poniżej tylko pod atmospheric pressure wpiąć podciśnienie. Naturalnie otwarty zawór ma przejście między "wentylacją" a gruchą więc będzie zaciągnięta a otwarcie zaworu będzie podawać na nią nadciśnienie. Myślę że zapewni to szybkość działania gruchy.





Rozmawiałem z Perunem że jest ktoś kto robi sterowniki do vnt do vagów, ogarniające temat na podstawie "tps" obrotów i map'a ale jakoś nie udało mi się tematu rozwinąć.


Jakieś sugestie ? Coś źle kombinuje... ?
Zibi122
det2+n75 załatwi Ci sprawę. sterowanie po obrotach i tps, i korekcja po mapsensorze.
Bartek ZTR
Uderz do lala166

Ps. W alfa 156 2.4 140KM masz zmienną geometrię sterowaną nadciśnieniem bez N75
Samcrk
CYTAT(Zibi122 @ Thu, 03 Mar 2016 - 22:59) *
det2+n75 załatwi Ci sprawę. sterowanie po obrotach i tps, i korekcja po mapsensorze.


Taką mam:
Wersja 2.4 JTD
NR. CZĘŚCI: GT2256V / 46769104

Ale nawet się jej nie przyglądałem tylko zawiozłem od razu do Peruna na wzmocnienie do projektu.
Niestety nie wiem czy od wersji 140KM. Jeżeli tak to sprawy nie ma.


A jeżeli nie to teraz kwestia gdzie wygrzebać det2... bo det'a 3 żeby tylko turbo sterować w pełni mechanicznym silniku co może ew. tylko jeszcze egt i temperatury logować to... słabo.
Zibi122
CYTAT(Samcrk @ Fri, 04 Mar 2016 - 16:52) *
Taką mam:
Wersja 2.4 JTD
NR. CZĘŚCI: GT2256V / 46769104

Ale nawet się jej nie przyglądałem tylko zawiozłem od razu do Peruna na wzmocnienie do projektu.
Niestety nie wiem czy od wersji 140KM. Jeżeli tak to sprawy nie ma.


A jeżeli nie to teraz kwestia gdzie wygrzebać det2... bo det'a 3 żeby tylko turbo sterować w pełni mechanicznym silniku co może ew. tylko jeszcze egt i temperatury logować to... słabo.



No to masz turbo, które fabrycznie ma gruszkę sterowaną ciśnieniem baz zaworka. Ona w serii dmucha około 1bara.
Robiłem Bravo z 2.4jtd i tym turbo i boost przez mbc ustawiony jest na 1,7 w piku a po chwili spada i 1,4 trzyma do 4800obr.
EcuLab
ot:

136 KM wink.gif

W 140 i 150 jest zwykłe VNT z n75
Samcrk
Dzieki chlopaki wink.gif
Wygląda na to że miałem farta i kupiłem najmniej problemowe gt2256v.... Po zhybrydzeniu na 160-170KM w moim 2.5L R4 archaicznym powinno dać radę.

Ale tak czy inaczej, w drugim projekcie jezdzi gt2052v z volvo d5 z gruszka przerobiona na nadcisnienie a i w niedługim czasie robie kolejną konwersję na vnt tym razem w Discovery 2 z gt2052s na gt2052v.

Istnieje jakiś skuteczny sposób? Czy jak przez n75 puszcze podcisnienie linia domyslnie otwarta (vent) a krociec do ktorego normalnie podlacza sie doladowanie zostanie podłączony do puchy filtra to komp ogarnie sterowanie?


Swoją drogą sposobów na vnt znalazłem juz od cholery łącznie z podpieciem linki gazu itp... Ale nic co by działało...


Gdybym mógł wsadzić turbo z elektronicznym sterownikiem to już wiem do kogo się zglosic cool.gif I może w takie bede całować kiedyś przy nastepnym projekcie.

A pomysły jakieś skuteczne uniwersalne?
volski1
W pajero ll 2.5td mam gtb vklr z gruszką nadciśnieniową i zderzakiem ograniczjącym przymknięcie geometri.
Proste i niezawodne wink.gif
Samcrk
Hmmm niestety.... byłem dzisiaj obejrzeć swoje turbo i doopa, gruszka podciśnieniowa. Podobno tylko borgi które siedziały w alfach miały nadciśnieniowe.
siewcu
były na pewno garretty z vnt nadciśnieniowym...
afro89
Jak coś to ja mam gruchę nadciśnieniową właśnie z Alfy 2,4 jtd
Bartek ZTR
CYTAT(siewcu @ Wed, 09 Mar 2016 - 17:39) *
były na pewno garretty z vnt nadciśnieniowym...


Potwierdzam
Samcrk
CYTAT(afro89 @ Wed, 09 Mar 2016 - 20:12) *
Jak coś to ja mam gruchę nadciśnieniową właśnie z Alfy 2,4 jtd


Ile ? Jestem zainteresowany, nie musiał by fabrycznej przerabiać. Jakąś fotę masz ?
mike123
Podbijam temat, potrzebuję wysterować podciśnieniowo sterowaną zmienną geometrię VNT w 1.5dci,

czy manualnie da się , czy ewentualnie ecumaster det3 by dał radę z zaworkiem podciśnieniowym seryjnym ?

pozdrawiam
Mis
Nie, nie dałby, bo to nie pracuje na stałych wypełnieniach, do tego musisz mieć regulator PID, który w zależności od temperatury otoczenia/dolotu/ciśnienia atmo/prędkości/biegu pozwoli utrzymać identyczne doładowanie w każdych warunkach.

Jak wysterujesz na stałe wypełnienia w funkcji rpm/położenie pedału gazu to będziesz miał kiepskie wstawanie 3 bieg i za mocne 5 bieg, za dużo boostu 5 bieg i za mało 3 bieg, rozumiesz?

Na dodatek to się steruje w funkcji do dawki paliwa, a tej informacji MBC ani DET3 nie rozumie.
mike123
Mniej więcej rozumiem . Hmm czyli jednak poprzednicy mylili się , że to da się zrobić czy to ECUmasterem czy nawet manualnie ( dawes, needle valve) . Używają tego rozwiązania np. w nissanie patrolu po instalacji VNT i dobrze sobie radziło takie rozwiązanie zwłaszcza z dwoma zaworami iglicowymi - " needle " valve , które reguluje spool up.
Tutaj np sporo jest o tym i obserwacjach:

https://www.youtube.com/watch?v=QKTQKysUGqY

jest jeszcze takie coś - co wydaje mi się być tym samym ( dawes + needle valve ) w jednym "pudełku":
https://www.youtube.com/watch?v=SrzTx1UqUOg
Mis
Stroiłem Patrola po konwersji na VNT z DAWESem, działa, ale względem sterowania z ori ecu jak fabryka to brakuje mu.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.