Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Odprężenie silnika Honda CBR
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Japanese Performance
zenek_bb
Witam serdecznie

Chciałbym zasięgnąć wiedzy osób doświadczonych przy wykonywaniu odprężających uszczelek pod głowicę.

Pacjent CBR 600 F3 było CR12,5:1 overbore +2mm, głowica -2,5ccm, tłoki -1ccm + pokrycie ceramiką
cel 1-1,5bar
Więcej komór spalania ani tłoków nie szlifnę, potrzebuję podnieść głowę o 1,2mm.

Gdzieś tu przeczytałem o połączeniu: miedź-uszczelka oem-miedź które podobno jest kilkakrotnego użytku?
Znalazłem też kilka innych rozwiązań, ale nie wiem które było by najlepsze do tej aplikacji.

Wiem czego bym chciał uniknąć - dwóch uszczelek pod głowicę, bowiem OEM Hondy już nie podejdzie bo jest rozwiert +2mm i podchodzi tylko uszczelka Cometica C8265.
Jest ona zrobiona w technologii MLS i przygotowana pod big bore 67mm.
U mnie są to dokładnie 3 warstwy z nierdzewki. Środkowa niczym nie pokryta płaska, górna i dolna pokryta "embossed Viton coated" oraz w wypukleniami.
Tak to wygląda z bliska:



Miałem pomysł żeby roznitować tą uszczelkę i wewnętrzną warstwę zastąpić grubszą wykonaną np. z miedzi albo aluminium żeby siadły górna i dolna część w niej i uszczelniło dobrze, bo główna konstrukcja czyli górna dolna warstwa z tym "Viton coated" będą jak miały być, tyle że to rozwiązanie będzie jednokrotnego użytku.
Druga opcja to ta wcześniej wspomniana, zrobić kanapkę gdzie góra dół będą miedziane przekładki a między nimi ta uszczelka, ale czy to uszczelni? Płaska miedź siedziała by wtedy na głowicy a druga na cylindrach.

Co zaproponujecie Pany??
Pan. B
A seryjna korba przyjmie naklate 1.5 bara? Bo jeśli idzie do wymiany tomoże pomy$l o krótszej.
zenek_bb
Trochę offtop ale to nie Hajka czy gixer żeby dostępne były takie graty do kupna, a nawet jeśli to $999 bym nie dał.

W zeszłym sezonie było CR12:1 i 0,8bar bez IC i latało 2kkm, potem miałem małą awarię WG i doładowało 1,3bar i stopiło tłoka przygrzało denko i przytarło trochę tłoki.
Stąd decyzja wymiana tłoków na pochodzące z CBR F4i 67mm ale wtedy CR wzrasta do 12,5. Plan odprężyć do CR9 dla bezpieczeństwa, ceramika i montaż IC.

Jak to przeżyły korby i reszta (panewki, sworznie, owal otworów sworznia-wszytko idealne) to mam nadzieję że będzie ok. Jak się wysra to wymieniam silnik na pancerny 900RR SC33.

Tylko żeby mogło się wysrać, pierw trza to poskładać ;p To jak z tą uszczelką Pany myślicie?
Pan. B
Rozumiem.
W takim razie roznituj ja i dołóż dodatkową warstwe z nierdzewki lub zastąp grubszą przekładką.
Miedz nie jest dobrym pomysłem. Kilka osób dorabiało i wypalało te uszczelki.
Na kanały wodne/olejowe miedz jest ok.
zenek_bb
Przyjrzałem się i warstwy zewnętrzne mają to czarne pokrycie z obu stron. Każda warstwa ma grubość 0.1cala co daje grubość fabrycznej 0.3cala.

Myślałem, że przy zastosowaniu twardej przekładki z nierdzewki uniemożliwi prawidłowe uformowanie zewn. warstw i uszczelnienie całości bo sama (przez grubość) się nie dopasuje.
Dlatego myślałem o miedzi bo trochę by się poddała dzięki miękkości materiału. Ale skoro ma ją przepalić...

Słyszałem o jakiś specjalnych pastach uszczelniających stosowanych w silnikach które składa się bez uszczelek pod głowicę. Znacie takie coś, może by tym lekko przesmarować tą
przekładkę z nierdzewki przed złożeniem?

Aa i ma ktoś kontakt do firmy która by wykonała taką przekładkę zgodnie z dostarczoną oryginalną?
Pan. B
Pasty nie znam ale loctite 3020 spray zabobiega pływaniu uszczelki przy montazu.
Lub permatex head cooper gasket spray, miedz poprawiajaca przewodzenie cieplaglowica-blok.
zenek_bb
Ten Loctite stosowałeś może już pod głowę kiedyś? Nie osłabi to połączenia fabrycznej warstwy uszczelniającej? Bo widzę, że stosują go głównie do uszczelek do dekli misek itp
Barejka
nie oslabi, co prawda mam w aucie ale jest odprezony przekladka i napsiukane na bogato bylo biggrin.gif
zenek_bb
CYTAT(Barejka @ Tue, 01 Mar 2016 - 19:01) *
nie oslabi, co prawda mam w aucie ale jest odprezony przekladka i napsiukane na bogato bylo biggrin.gif


odprężony i bez doładowania tak?
wymiot
korbe może kutą dorobić u kogos ?
zenek_bb
CYTAT(wymiot @ Wed, 02 Mar 2016 - 09:59) *
korbe może kutą dorobić u kogos ?

A znasz miejsce gdzie coś takiego dorobią porządnie?? I jaka orientacyjna cena?

Kurde nawet sobie nie wyobrażacie jak ciężko znaleźć tą stal sprężynową nierdzewną 1.4310 walcowaną na zimno o takiej grubości... najtaniej znalazłem 250Euro ale za odcinek z taśmy 308x1000 .... nie da się mniej nie da się taniej... Cometic użył tej stali do produkcji tej uszczelki bo ma najlepsze właściwości i gigantyczne ciśnienie Rm nawet ponad 1500 niektórzy dostawcy oferują, zwykłe nierdzewki 450-930Rm
wymiot
CYTAT(zenek_bb @ Wed, 02 Mar 2016 - 11:39) *
A znasz miejsce gdzie coś takiego dorobią porządnie?? I jaka orientacyjna cena?

Kurde nawet sobie nie wyobrażacie jak ciężko znaleźć tą stal sprężynową nierdzewną 1.4310 walcowaną na zimno o takiej grubości... najtaniej znalazłem 250Euro ale za odcinek z taśmy 308x1000 .... nie da się mniej nie da się taniej... Cometic użył tej stali do produkcji tej uszczelki bo ma najlepsze właściwości i gigantyczne ciśnienie Rm nawet ponad 1500 niektórzy dostawcy oferują, zwykłe nierdzewki 450-930Rm

na przyklad fmic ?
kat23
K64 zapewne ci dorobi. Wyślesz tylko uszczelkę na wzur
zenek_bb
FMIC Zaoferowało kute korby za 1390zł zajebista cena w sumie ale se daruje póki OEM wytrzymały coś takiego, zobaczymy jak długo tongue.gif Jak się posypie to zakuje faktycznie.

BO UDAŁO MI SIĘ co prawda z bólem ale załatwiłem w germanii blachę stal sprężynowa kwasoodporna utwardzana walcowaniem na zimno garunek AISI301 norma EN 1.4310 powierzchnia 2H (półmat, około 25RA) dokładnie ta której Cometic używa do swoich uszczelek i przekładek. Ma 2x wyższą odporność na ciśnienie i rozciąganie, dobrze przewodzi ciepło i jest odporna na wszystko co w silniku. Jak dojdzie ino wytnę z niej przekładkę w sąsiedniej firemce cięcia wodą i laserem.
motomaniak1988
Co do kleju loctite to tez mogę polecić ostatnio używałem tego do uszczelki pod głowice co prawda w aucie bo były kłopoty z dmuchaniem
Auto jeździ i jest ok

Na opakowaniu nawet jest napisane że szczególnie zalecany przy silnikach wysilonych i turbo doładowanych..
Płaciłem 80zł za puszkę
Mis
Gdzieś czytałem, że Cometic w MLSach odradza pryskanie Loctite'em uszczelki, wychodziłoby na to, że składa się je tylko na sucho - wielowarstwowe blaszane.
przemo2820
Nie łatwiej zlecić dorobienie grubszej uszczelki?
W kr dorabiają, wysyłasz tylko wzór i nie kosztuje to dużo.
Jak z wytrzymałością to niestety nie wiem.
Driftman
A może alkoholizm ? Idź w e85 i nic nie odprężaj.


Skracanie i tak krótkiej korby to słaby pomysł. Lepiej zrobić kuty tłok.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.