Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jakie sprzegło, Croma 1.9 16v jtdm 150KM+chip
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
adam16v
Witam

Niestety i mnie to dopada, czyli ślizgające się sprzęgło po programie. Proszę o radę co wybrać ( jaką markę) by nowe sprzęgło zniosło okolice 400NM? Czy są jakieś wersje wzmocnione? Na forach czytałem coś o regeneracji tarczy na kevlarowe okładziny, ale nikt jednoznacznie nie gwarantował przeniesienia większego momentu? Dwumas puki co sprawny.

Pozdrawiam
Adam
EcuLab
Sprzęgło do nabicie, docisk i dwumas do zabielenia. Wytrzyma więcej niż seria.
jakub1t
A czy przypadkiem w cromie nie ma już lepszego sprzęgła , w porównaniu z mniejszymi fiatami/alfami .
EcuLab
Ma 240mm
jakub1t
Średnica jest ta sama , ale chyba docisk inny
EcuLab
Stare jeżdżą na 235
156 (oprócz 20v), gt, 147, stilo

159 ma już 240
adam16v
O co chodzi z tym zabielaniem? Czym nabijać tarczę normalną organiczną okładziną czy kavlarową? Gdzie wykonać takie usługi żeby było dobrze wykonane?
gajoss
Zabielenie to potoczna nazwa przeszlifowania powierzchni koła zamachowego i docisku, żeby nowa tarcza miała nową powierzchnię styku, a nie np. objechaną lekko przez nity ze starej tarczy.
Oczywiście robi się to na maszynie, żeby komuś do głowy nie przyszło ręczne szlifowanie. biggrin.gif
norbivr6
W blizniaku vectrze mam kevlar i mocny soft, radzi sobie bdb smile.gif
rychuslu89
kevlar spoko mam w 156 lecz tarcza 235mm jak i w poprzedniej alfie i radził sobie dobrze z 370nm , seria niby wytrzymuje do 400nm
ja się pytam jak tego cipa wytrzymie ta skrzynia m32 ?
chyba ze jest tam f40 włożona smile.gif
jakub1t
Ja tylko dodam , że miałem w 156 2.4 150km po programie niewiadomym , sprzęgło 235 i nie było problemu . Co prawda zakupiłem używaną tarczę w celu obicia tym niby kevlarem , ale auto sprzedałem zanim coś się zaczęło dziać .
Hipo
CYTAT(rychuslu89 @ Sun, 28 Feb 2016 - 20:29) *
chyba ze jest tam f40 włożona smile.gif



Croma ma najlepszą skrzynie pod słońcem czyli M32.
rychuslu89
czyli słabo jak tak z chipem biggrin.gif
Hipo
Wywalić parcha, dać F40 i można się grubo bawić.
sadam55
każda skrzynia m32 ma taką samą obudowę i czy f40 pasuję wszędzie tam, gdzie m32 była stosowana?
pytam jako posiadacz GP Abartha szukający alternatywy jak się seryjna miałaby rozpaść
CINEK_
CYTAT(sadam55 @ Mon, 29 Feb 2016 - 20:49) *
każda skrzynia m32 ma taką samą obudowę i czy f40 pasuję wszędzie tam, gdzie m32 była stosowana?
pytam jako posiadacz GP Abartha szukający alternatywy jak się seryjna miałaby rozpaść


Montaż F40 to skrzynia, 2mas, sprzęgło, półosie itd - seryjne z 32tki nie podchodzą.

Pozdrawiam
Hipo
Grande jest sporo lżejsze niż Croma czy reszta rodziny jak 159 czy VikiC. To i skrzynia ma lżej.
rychuslu89
a jak sie ma sprawa z automatem ? tam max chyba 380nm co ?
Hipo
Jeśli jest taki sam Aisan jak w 2,4 to pewno 400Nm to maks.
CINEK_
CYTAT(rychuslu89 @ Tue, 01 Mar 2016 - 18:34) *
a jak sie ma sprawa z automatem ? tam max chyba 380nm co ?


Aisin z 2.4/1.9 i grupy 460nm wg danych konstrukcyjnych
przemek530d
aisin tf-80sc (af40) - max torque 440Nm
adam16v
Tarcza została zregenerowana okładziną kevlarową, i nowy wysprzęglik poza tym nic nie ruszałem bo docisk był w dobrym stanie, nie pobielałem powierzchni, po prostu regeneracja samej tarczy + nowy wysprzęglik. No i niestety ślizga się bardziej niż na starej zużytej spękanej tarczy. Jakieś pomysły? Sugestia firmy regenerującej że może jak z klockami hamulcowymi - może tarcza musi się dotrzeć? Czy w montażu można było popełnić jakiś błąd, czy trzeba jakiś specjalistycznych sprzętów do docisku itp. ?
Erwin123
Bo tarcza musi się dotrzeć, popełniłeś błąd że nie dałeś do szlifowania powierzchni , lub zaolwiles tarcze smarem olejem itd dobry kewlar utrzymał mi 260 ps i 490nm w jtdm
Samcrk
Przypal porządnie parę razy. Przed montażem nowej tarczy powinien być splanowany przynajmniej docisk...

Szkoda że nie poszperałeś, fabryczna skrzynia w Cromie to śmietnik który ledwo daje radę z fabrycznym momentem... a da się przeszczepić f40 z opla...
adam16v
A czy to sprzeglo niema czasem jakiejś samoregulacji? Zastanawiam sie czy nie popelniono jakiegoś błędu montażowego? Ktos mi sugerował że nie cofnięto czegoś na starym docisku.
Pablo155
Docisk jest samonastawny i powinien być ponownie naciągnięty/wstępnie naprężony podczas montażu.
Jeśli to nie zostało zrobione, to działacie od nowa ze sprzęgłem.
adam16v
Temat rozwiązany. Tarcza obita okładzinami grubszymi niż nominał.
adam16v
Wracam do tematu bo M32 klęka. Mam już załatwiony zestaw f40 pod przekładkę Vectry C. Teraz tylko temat tarczy sprzęgła. W Maklandzie juz nie chce regeneracji, bo znowu może być nie taka. Zastanawiałem się nad regeneracją u Radzikowskiego. Podobno taz ma dobre okładziny z jakiejś wytrzymalszej mieszkanki. Jakieś inne koncepcje co do tarczy sprzęgła? Podejdzie jakieś wytrzymalsze np z 2.4? Chcialbym mieć zapas na bezpieczne 450-460Nm. Auto do jazdy na codzień.
Hipo
Ja mam F40 na przeniesieniu z 2.4 tarcza obita Luk'owa koncepcja kevlaru i daje rade sporo wiecej niz potrzebujesz. Na moment który celujesz to seria wystarcza.
adam16v
Do zestawu z Vectry c 1.9 przypasuje p&p tarcza z 2.4? Z jakiego modelu? Czy docisk też trzeba zmieniać na inny?
Hipo
Tarcza pasuje bo ta sama srednica i w 2.4 tez siedzi F40
adam16v
Ok. Czyli rozumiem że tarcza z ar 159 2.4jtdm 210km, powinna spasować. Natomiast pytanie co z dociskiem? Będzie pasować ze 159? W zestawie z Vectry nie ma autoregulacji luzu a w alfie jest.
Hipo, jaką miałeś grubość tarczy po obiciu? Raz już dawałem obić i była zbyt gruba. Szperalem w necie i pisali coś o 8mm dla nowej , ale tyle to używki mają w dobrym stanie więc jestem ciut zdezorientowany. Wolal bym dla bezpieczeństwa narzucić na jaką grubość mają mi nabić.
Hipo
Myślę że powinno siąść bez problemu.
Bartek89032
Kojarzy ktoś czy sprzęgło ze 159 2.4 jtd będzie pasowało do 156 2.4 jtdm ?skrzynia w obu m40.glownie chodzi mi o dwumase ,moja jest już na wykończeniu,a mam na stanie taka ze 159 w bdb stanie niestety nie mam możliwości przymierzyc
Hipo
Skrzynia w 2.4 mjtd to F40, nie wiem co siedzi w zwyklym jtd. Natomiast jest kwestia tego ile to kolo pożyje w mjtd.
Bartek89032
Mój błąd,f40 .silnik 20v w 156 to połączenie starego dołu z głowicą 20v.stad pytanie czy dwumasa z nowego 2.4 20v pasuje do starego 20v że 156
adam16v
Całość zlozona na używanej tarczy sprzęgła z ar159 2.4 jtdm 210km o grubości 8.2mm. Niestety ślizga się. Pojeżdżę kilka dni lekko i może się dotrze ...
adam16v
Pojawił się drugi problem. Brak tempomatu na 5 i 6 biegu (f40 ma dłuższe przełożenia). Ktoś wie gdzie mozna to przeprogramować w ecu z pomocą fes/mes?
beresit
czesc
rychulja
Mam crome po programie. Seryjne zmęczone sprzęgło zaczęło się ślizgać po 10tys. Wleciał komplet seryjny z nową dwumasa valeo.
I śmiga narazie 40tys. Zrobione jest ok
adam16v
Niestety zestaw który mam nie podołał i sprzeglo nadal się ślizga. Chciał bym kupić nowy zestaw tarcza+ docisk. Byla mowa że podejdzie z 2.4jtdm tylko z którego dokładnie? Muszę coś zamówić a zalezy mi żeby było p&p.
Co do tempomatu już działa. Korektę softu wykonał pan Paweł Szpunar z Łańcuta.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.