xxmatixx
Tue, 23 Feb 2016 - 14:08
Witam. Trafiła do mnie na warsztat astra h 2.0 lel. Problem w samochodzie polega na tym że przy obciążeniu doładowanie wzrasta do 0.7 bar a przy 4 tyś obr gwałtownie spada do 0.4 i zaczyna rosnąć ale bardzo powoli. Samochód ma zmienioną turbinę nowy zaworek dv i wg . Na hamowni widać to dokładnie jak po 4 tyś obr na 4tym biegu samochód traci moc a później wzrasta. Wsad oryginał nic nie grzebane. Afr powyżej 4 tyś obr spada do 9 !!!! Wychodzi na to że nie ma powietrza tylko co powoduje tak nagły spadek. Dodam że po odpięciu wg samochód zapierdziela do 5 tyś obr i się checkuje ze względu na zbyt wysokie doładowanie. I oczywiście brak błędów. Samochód dość długo jeździł z uwalonym dv. Jakie powinno być ciśnienie paliwa w tym silniku przy pełnym obciążeniu ?? U mnie dochodzi do 6bar. Na postoju 3 bar.
Ma ktoś jakiś pomysł??
Mis
Tue, 23 Feb 2016 - 14:45
CYTAT(xxmatixx @ Tue, 23 Feb 2016 - 14:08)
Witam. Trafiła do mnie na warsztat astra h 2.0 lel. Problem w samochodzie polega na tym że przy obciążeniu doładowanie wzrasta do 0.7 bar a przy 4 tyś obr gwałtownie spada do 0.4 i zaczyna rosnąć ale bardzo powoli. Samochód ma zmienioną turbinę nowy zaworek dv i wg . Na hamowni widać to dokładnie jak po 4 tyś obr na 4tym biegu samochód traci moc a później wzrasta. Wsad oryginał nic nie grzebane. Afr powyżej 4 tyś obr spada do 9 !!!! Wychodzi na to że nie ma powietrza tylko co powoduje tak nagły spadek. Dodam że po odpięciu wg samochód zapierdziela do 5 tyś obr i się checkuje ze względu na zbyt wysokie doładowanie. I oczywiście brak błędów. Samochód dość długo jeździł z uwalonym dv. Jakie powinno być ciśnienie paliwa w tym silniku przy pełnym obciążeniu ?? U mnie dochodzi do 6bar. Na postoju 3 bar.
Ma ktoś jakiś pomysł??
Sprawdź odczyt z przepływki przy WOT.
xxmatixx
Tue, 23 Feb 2016 - 15:38
Przesyłam plik z logami troszkę obrobiony żeby nie było za dużo syfu. 3 bieg . Czy tak ma się zachowywać czujnik ciśnienia doładowania chodzi mi o napięcie .
Logi astra h 2.0 lel
Mis
Tue, 23 Feb 2016 - 19:13
Albo ten OP-COM nie czyta prawidłowo przepływki albo ja nie wiem. Przepływ 262kg/h maksymalnie?
xxmatixx
Tue, 23 Feb 2016 - 20:28
Raczej ok bo na innym testerze też jest ta wartość. Jaka powinna być wartość przepływomierza??
Mis
Wed, 24 Feb 2016 - 14:46
Najwyższy odczyt z przepływki dla seryjnego Z20LEL około 490kg/h.
EDIT: Wczoraj stroiłem zdrowe Z20LEL - AFR na serii niecałe 12 spadające na niecałe 11, jak to w doładowanych Oplach z tych lat dosyć bogato.
xxmatixx
Thu, 25 Feb 2016 - 19:06
Jutro montuje przepływomierz i czujnik ciśnienia doładowania i zobaczymy co będzie się działo. Przepływka niestety z delphi ale może będzie śmigała.
doktor1981
Sun, 28 Feb 2016 - 13:11
przeplywka z delphi niestety nie bedzie smigala
a OPCOM zle czyta wartosci przeplywomierza, musisz patrzec po napieciu a nie po kg/h
Mis
Sun, 28 Feb 2016 - 14:06
Napięcie niewiele wnosi to tematu, musiałby mieć dwie takie same Z20LEL seryjne i porównywać ze zdrową. Inną diagnostyką spróbuj, kg/h albo g/s odczyt powie wiele. A poza tym czekam na wyniki działań, które poleciłem wykonać przez telefon.
xxmatixx
Fri, 04 Mar 2016 - 18:06
Niestety dalej jest kicha. Wymieniona przeplywka na ori bosch, wtryski i zawór regulacji ciśnienia paliwa też wymienione i dalej spadek mocy powyżej 4 tys obr.
Czy coś z silnikiem może być nie tak??
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.