Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Opel Combo "swap" 1.6 8v na 2.0 8v (c20ne)
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
wujek_kamil
Cześć.

Po 350kkm pod korkiem oleju pojawiła się znana i lubiana substancja zapowiadająca, że powoli kończy się uszczelka pod głowicą.

Ubytek płynu na dystansie 5kkm to 400ml i oleju 300ml ale auto jeździ normalnie...na razie.

Teraz wpadłem na pomysł włożenia tam c20ne. Dlaczego - bo łyka LPG elegancko a jako, że auto robi rocznie 150kkm to i dodatkowa moc i elastyczność na trasie się przyda.

NIE CHCĘ 16V ani V6 - to połykacz kilometrów i nie chcę komplikacji ani chorób poswapowych...mimo, że mam asistance na całą EU tongue.gif

NIGDZIE nie znalazłem poradnika, wskazówek co pasuje a co nie.

Skrzynia biegów i zamach raczej tak, sekwencja itp też, miejsca pod maską sporo, wydech wiadomo, że pospawać będzie trzeba(jest nowy o średnicy 2" przez całość to zatykał nie będzie), wiązka i cała elektryka jak i sprawa łap(która z jakiego auta) są dla mnie zagadką.

Czy ktoś z Was już taki temat przerabiał?

Możliwe, że w Astrach jest ten sam silnik 1.6 8v 87km i ktoś rzeźbił na c20ne ---> w każdym razie nie znalazłem.

EWENTUALNIE KTO SIĘ PODEJMIE W NIEDALEKIEJ OKOLICY (WARM-MAZ, KUJ-POM, POMORSKIE)?

Prosiłbym o pomoc.

Pozdrawiam
kris4cars
jaki masz teraz silnik?
c16nz, x16sz, x16szr?
jaka masz skrzynie? obstawiam f13
łapę potrzebujesz tylko jedną, tą od rozrządu.
Łapa od astry f lub vectry a powinna podejść.
jaki rok tego combo?
pytanie zaawansowane
jakie masz wspomaganie? standard na pasku czy może elektrohydrauliczne jak w AG?
środek masz na CAN-ie?
klima? klimatronic?
wujek_kamil
Jutro zajrzę pod maskę i udzielę odpowiedzi - silnik 87km jeśli to coś pomoże 8v. Skrzynia nie wiem - zajrzę jutro. Rok 2003 albo 2004, wspoma zajrzę, nie wiem co to CAN, klima zwykła i nawi jakieś jest jeśli to ma znaczenie.


Dziś zrobiłem 1390km bez zająknięcia Combolotem - jeździ ale wolę mieć gotowe wszystko na SWAPa w razie jak kiedyś assistance mnie przywiezie hehe
kris4cars
CAN to szyna danych która opasa całe auto, wtedy zmiana sterownika silnika staje się kłopotliwa a zmiana na sterownik bez CAN-u praktycznie niemożliwa.
Mjecio
ja mam combo c z c20xe, i wszystko dziala normalnie, lacznie z zegarami itp. silnik masz z16se, skrzynia jesli f13 to ozenisz ja z c20ne w astrach f tak sie robi, lape wyspawaj na wzor takiej jak w kadecie/deawoo, lub zawies silnik na custom lapie miedzy paskiem rozrzadu(moze podejdzie od 2.0 benzyny z astry g) i wtedy oem poduszka.


kuki_VU
Wkladalem NE do tigry zamiast x16xe
Zamach trzeba od.diesla i wtedy zostaje ori sprzeglo i skrzynia, do rzezby ttlko lapa od strony filtra, wiazke da sie bez problemu spiac zeby dzialalo jak trzeba wink.gif
https://picasaweb.google.com/m/zoom?uname=1...wportHeight=416
Hansik
Kuki w tigrze nie masz can, i modulu bsm, immo w zegarach itp nowosci wink.gif wiec odpalenie to praktycznie jak v6 w corsie a,b lub astrze f wink.gif u Mjecia widac wisi fabryczny sterownik dodatkowo zeby nie bylo bledow z modulami i brakiem komunikacji. sam mam z16se u siebie w combo i korci mnie z32se zeby wrzucic wink.gif
Kamil 300ml oleju w ecotecu to wynik rewelacyjny wink.gif dla mnie to nie ubytek tym bardziej ze z16se puszcza olej przez uszczelniacze i pierscienie w 90% niestety..
pozdr
Mjecio
u mnie tez byl z16se, i bral 1l na 100km, remont za 600zl i lalka, ale dalej nie mialo to sily jechac wink.gif dodatkowo jeszcze dochodzi uklad paliwa bezpowrtony i zrobienie adaptera pedalu gazu... i mantyk z f23 zeby powiesic na seryjych mocowaniach skrzynie. tez mialem przelozych z astry swoje z32se ale torche mi jej szkoda i combo dostalo z XE z opcja rozbudowy na XE+T
kuki_VU
hansik wkladalem 2.5 zamiast 2.2 do astry G i tez zostawialem czesc instalacji i ori ecu zeby to gralo wiec "mniej wiecej" wiem o co kaman wink.gif
ddziaduch
Ja wkładałem NE zamiast C14NZ. Skrzynie miałem F13, zamach (gruby) i sprzęgło z jakiegoś diesel 1.7 miałem. Wszystko działało jak należy. Auto do dziś jeździ biggrin.gif. Poza tym zmieniłem łapę silnika, alternator, wiązkę oraz ECU.
wujek_kamil
Sprawa ma się tak, że auto się nie dogrzewa do końca(niby objaw UPG) i oleju zaczęło więcej brać - jakieś 0.5L na 4000-5000km.

To u kogo i za ile taki SWAP w SZYBKIM tempie jest możliwy?
wujek_kamil
Klima musi zostać.
guzior
Mjecio jebnie jak orzecha
wujek_kamil
Chodzi o Mjecia z powyższych postów?
fatum90
Tak, chodzi o kolegę z postów powyżej. Jakbyś potrzebował jakiś kontakt do niego to pisz na PW to Ci podeślę.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.