Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Seat Ibiza II FL 1.8T (Czarna IZA)
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
nextcrew
Słowem wstępu, zastanawiałem czy w ogóle opisać tutaj swój projekt bo nie jest ani jakiś nietuzinkowy ani wyjątkowo mocny. Ale postanowiłem ze to zrobie, tak więc do rzeczy.
MODEL: Seat Ibiza II FL Sport 1.8t (Czarna Izka)

Modyfikacje


Silnik: W trakcie

Silnik seria

Modyfikacje głowicy: Brak


Modyfikacje bloku: Brak


Układ dolotowy:W trakcie

- TIP 3" , reszta dolotu 2,5"
- Suchy stożek Fujita
- Przepływka Audi S3 3"
- Blow Off Greddy Type RS-Z
- Turbo K04-064 TFSI
- Intercooler 550x230x65


Układ wydechowy: W trakcie

- DP 3"
- Wydech przelot 2.5" na trzech tłumikach


Układ wtryskowy: W trakcie

- Wtryski 550cc
- Pompa paliwa Walbro 255
- Mocniejsze świece irydowe Denso Ik22

Elektronika: W trakcie

Oryginalne wskażniki ładowania akumulatora oraz temperatury oleju.
Jak bedę miał chwilę napisze apke na tel pod swoje auto Bluetooth OBD2 (Boost etc) ,jak nie wypali to wjada jakieś Auto Gałgany

Układ chłodzenia: Brak

Układ napędowy: W trakcie

- Odchudzony jednomas G60 (4.8 KG)
- Sprzęgło Sachs

Zawieszenie:

- Gwint AP
- Hamulce Przód Swap na 300mm VAG, Tył seria.
- Koła 17" Tomason TN1 8j + Opony 195/40/17

BODY KIT: Brak

PODZIĘKOWANIA: Dla Bariego za pomoc przy składaniu auta


Projekt zakłada że wóż bedzie służył jako 100% Daily Driver dlatego wszystko jest robione na nowych częsciach , aby zminimalizować fuckupy.
Silnik został wyciągniety z auta rozłożony, umyty i polakierowany , wymienione wszystkie uszczelniacze , paski , łożyska , rozrządy , nowe poduchy silnika.
Wywalone SAI , druga sonda i pare pierdół.
Auto jedzie do lakiernika na blacharke oraz nowy lakier.
Do środka zamiast oryginalnych kartonowych foteli wjadą fotele z Audi TT MK1

Jak widać po zdjęciach auto jest w trakcie składania a jako że moge przy nim robić tylko jeden dzień w tygodniu,progress nie jest jakiś dramatycznie szybki

Plan to bezpieczne 3xx kM

Jako że jest to mój pierwszy tak duży projekt , pomoc i sugestie mile widziane

Wrzucam narazie zdjecia z prac nad silnikiem. "Updejty" bedą nabieżąco

Pozdrawiam B.



































KamilC20XE
Strojone będzie na motronicku ?
Fiodor
Foteli z TT sa bardzo ciezki no i nie pasuja P&P moim zdaniem nie warto jak chcesz zeby to zapierdolialo to wsadz cos liekego jakis kublu monolity.
Widze ze masz po prawej stronie lape z golfa 4 bedzie robil nowe mocowanie pod te lape? I co za kolo zamachowe na poczatku bo raczej nie jets to 1Z?
nextcrew
KamilC20XE - Tak dokładnie

Fiodor - Tak jak pisałem na początku, auto ma być DD i nie planuje wsadzać foteli, które wyrwą mi kręgosłup. Wiem że fotele z TT są ciężkie i nie pasują P&P, będziemy wycinać mocowania ze starych foteli i przekładać. Nie zależy mi na urwaniu każdej milisekundy. Tak łapa z mk4 , będziemy ją osadzać na podłużnicy , Trzeba wyspawać te podwyższenie. Koło zamachowe jest z ABF lub G60 już nie pamiętam, te na pierwszym zdjęciu i później na silniku to te same koło.
REMAX
A tą pompę walbro to trzeba rzeźbić czy pasuje do kosza?
mss
Ja bym pomyślał nad korbami na Twoim miejscu
rOBERTO795
CYTAT(mss @ Wed, 27 Jan 2016 - 14:26) *
Ja bym pomyślał nad korbami na Twoim miejscu


Bardziej pomyślałbym o dobrej oponie niz o korbie bo trakcjii to tam raczem nie bedzie.
nextcrew
REMAX - Jeszcze jej nie montowalem ale podobno siada w koszu , tylko jest troche mniejsza i trzeba dorobic tulejke zeby dobrze siedziała.

mss - Zdecydowałem ze narazie nie wrzucam kucizny, Jak motor klęknie to zmienimy słupek i wrzucimy pełna kucizne.

Co do opon co lepsze:
1. ContiSportContact 3
2. P Zero Nero GT

???
sadam55
Neova AD08R
spychu
A wiec beda minimum 3 czarne Ibizy FLki z K04-064 biggrin.gif

Robiles przymiarke do mocowania poduszki na podluznicy ?
EVAP do wywalenia calkowicie bo bez tego raczej wcale nie da sie tego tam zmiescic a i seryjny ogromny zbiorniczek spryskiwaczy tez moze cos wadzic.

Czekam z niecierpliwoscia na koniec prac i dalsze update'y smile.gif

Zostajesz przy seryjnym Motronic 7.5 czy upgradeujesz do 7.5.1 ?
SAIa i N249 chyba z powrotem nie bedziesz wkladal ? smile.gif

Co do Walbro to zdecydowanie nie pasuje p&p do oem kosza, bedziesz musial troche porzezbic, w tym przypadku lepsza opcja byloby Walbro inline, jedyna pasujaca do seryjnego kosza pompa ogarniajaca 350+ to DeatschWerks DW65V.

Zarowno P Zero Nero jak i SportContact nie beda dobre przy 300+. Wg mnie tych opon mozna spokojnie uzywac do +/- 250KM, powyzej tylko semislick.
Mowie na podstawie wlasnych doswiadczen z P Zero Nero i semislickiem Neova AD08R u siebie w aucie.
nextcrew
spychu - Pod koniec tygodnia powiniśmy zakończyć wyspawywanie mocowania poduchy, SAI, N249 wywalone, nad Evap się jeszcze zatanawiam, cieżko ale da rade to wszystko tam upchnąć. Seryjny zbiornik spryskiwaczy zostaje zastąpiony 3L z skody octavi,

Spychu powiedz mi jak masz rozwiązane wyjscie z turbo do intercoolera, bardzo mało tam jest miejsca i czy użyłeś oryginalnego n75 z 1.8t czy tego co jest przy tym turbo z TFSI?

Edit:
Zostaje przy Motronic 7.5
strus
Docisk z G60 wytrzyma? W dieslach przy 400NM potrafi sie slizgac tu niby benzyniak i niut wyzej ale bedzie pewnie ponad 400NM.
Fawor
Nie bedzie praktycznie nic ponad, bo zostaje seryjny motor.

Spychu - Ty u siebie tez wkładasz tfsi? smile.gif
strus
CYTAT(strus @ Thu, 04 Feb 2016 - 21:57) *
Docisk z G60 wytrzyma? W dieslach przy 400NM potrafi sie slizgac tu niby benzyniak i niut wyzej ale bedzie pewnie ponad 400NM.


U siebie mam wlasnie Sachsa z G60 i przy 250km/330nm jest oki, ale teraz przy oazji zmiany skrzyni wleci LUK z T4 zeby bylo z zapasem wink.gif
Tomasz76
Masz może numer tego luka? Rozumiem że to też na jednomasie, z jakiego to silnika?
strus
CYTAT(Tomasz76 @ Fri, 05 Feb 2016 - 18:57) *
Masz może numer tego luka? Rozumiem że to też na jednomasie, z jakiego to silnika?


123 0155 10 z T4 2.4d AAB, to to samo co VR6 tylko musi byc Luk bo Sachs do VR6 dawal takie samo jak do G60 i 1Z a Luk do G60/1Z dawal slabsze a te sztywniejse do VR6/T4. Oczewiscie jednomas 228mm.
REMAX
A ten LUK do ilu Nm przenosi ?To sama tarcza czy docisk też?
strus
CYTAT(REMAX @ Sat, 06 Feb 2016 - 13:28) *
A ten LUK do ilu Nm przenosi ?To sama tarcza czy docisk też?


W 1.9TDI ok 480NM w Toledo. Tarcza musi byc z 1Z/G60, z T4 nie podejdzie. Najlepiej obic kevlarem.

spychu
CYTAT(nextcrew @ Wed, 03 Feb 2016 - 18:41) *
Spychu powiedz mi jak masz rozwiązane wyjscie z turbo do intercoolera, bardzo mało tam jest miejsca i czy użyłeś oryginalnego n75 z 1.8t czy tego co jest przy tym turbo z TFSI?

Moje auto nie jest jeszcze rozebrane wiec poki co o orurowaniu do IC nie odpowiem. N75 zostaje z TFSI.

CYTAT(Fawor @ Thu, 04 Feb 2016 - 23:36) *
Spychu - Ty u siebie tez wkładasz tfsi? smile.gif

Taki jest z grubsza plan na najblizsze tygodnie / miesiace rozpoczynajace sezon smile.gif
Tomasz76

W 1.9TDI ok 480NM w Toledo. Tarcza musi byc z 1Z/G60, z T4 nie podejdzie. Najlepiej obic kevlarem.

a tarcza może być sachsa g60 czy musi też być LUK G60, teraz mam komplet od g60 na sachsie i 370NM ale będzie podnoszona moc pod 420Nm i tak właśnie trafiłem na ten temat i zastanawiam się nad mocniejszym dociskiem bo właśnie sachs w vr6 jest taki sam. Tylko gdzieś przeczytałem że podobno LUK nie podchodzi tak idealnie jak sachs ale nie wiem oco kaman chyba o pasowanie w dzwonie skrzyni
strus
Docisk LUK 123 0155 10, tarcza zostaje z G60 obojetne czy Sachs czy LUK, wszystko powinno pasowac. W benzynie pewnie i docisk z G60 da rade bo te 420nm jest przy wyzszych obrotach ale lepiej dac dla spokoju VR/T4
Szefo444
Sorki za OT ale co jest złego w tarczy z t4?? Dlaczego nie pasuje??
strus
Wieloklin inny jak dobrze pamietam.
Szefo444
Chodzi Ci o wałek sprzegłowy w skrzyni?? No to powiem że są dwa rodzaje sprzęgieł do T4. Dokładnie mówiąc T4 2.4D Ma tarcze albo 220 albo 228 i tak 228 ma 28zębów na wieloklinie czyli tyle ile ma wałek w skrzyni 1.8T lub 1.9Tdi 5b. Czyli jak wieloklin pasuje to nie ma innych przeciwwskazań żeby to założyć??
strus
Ciezko mi powiedziec bo u mnie ten docisk nie jezdzi w 1.9TDI ani 1.8T tylko w oplowskim silniku i tarcza zostala z Calibry. Kiedys slyszalem od kogos ze rozni sie wieloklinem ale pewien nie jestem. My wykorzystywalismy sam docisk nie kupowalismy kompletow sprzegla.
dawid13132
Wg. mne g60+kevlar pozwoli Ci spokojnie przenieść te 400 NM+. Dodatkowo pokusiłbym się o wyrównanie powierzchni koła i docisku, bądź tylko ich zabielenie jeśli są ok. W TDI przy 450NM+ taki zestaw radził sobie , więc tym bardziej podoła w TB. Pozdrawiam
kerst
ja do zestawy 1.8t na 400 zakladam docisk Sachs Performance tarcze g60 daje do okucia kevlarem smile.gif
spychu
Bez sensu Sachs Performance, szkoda pieniedzy

VR6/T4-kowy docisk LUKa w TDI bez problemu trzyma z kevlarowa tarcza po 500Nm tak wiec tutaj przy ~400Nm bedzie nie do zabicia.
shak
Czyli w końcu do co 1.8t w normalnych pieniądzach :-) (bo czytam Was i każdy coś innego - najlepiej z numerkami)
spychu
Ja mam jednomas i sprzeglo LUKa 623 1197 00 dedykowane do VR6 (jest ono na tym docisku o ktorym piszemy 123 0155 10)

placic za sam docisk Sachs Performance 88 3082 999 645 (pod jednomas dedykowany do VR6) grubo ponad 1000zl to bezsens przy 500-600zl za powyzsze kompletne sprzeglo smile.gif
nextcrew
UPDATE:

Auto dalej się składa , ale jesteśmy już na ostatniej prostej.

Auto zmieniło kolor z czarnego na ciemny szary , zamontowany gwint , silnik został złożony, wrzucony do komory i odpalony.

Poprawki i zmiany od czasu poprzedniego setupu

- Hamulce są oczywiscie 312mm a nie jak pisałem wczesniej 300mm,

- DP 3.5" -> 2.5"

- Zmiana Sterownika na AUQ



















GREGOR10
O widze że projekt bliźniak do mojego projektu Ibizy K04TFSI tak to w naszym wygląda pod maską
http://gregor10.pl/seat-ibiza-2fl-1-8t-aqx...-424nm-stage-2/

Troche zabawy było z klimą ale ogarnięte tak że klima została.
nextcrew
CYTAT(GREGOR10 @ Wed, 25 May 2016 - 14:27) *
O widze że projekt bliźniak do mojego projektu Ibizy K04TFSI tak to w naszym wygląda pod maską
http://gregor10.pl/seat-ibiza-2fl-1-8t-aqx...-424nm-stage-2/

Troche zabawy było z klimą ale ogarnięte tak że klima została.


Też bym chciał zostawić klimatyzacje. Wnioskuje ze u was przewody były nowe zakuwane, z czym mieliscie największy problem?
GREGOR10
CYTAT(nextcrew @ Wed, 25 May 2016 - 15:22) *
Też bym chciał zostawić klimatyzacje. Wnioskuje ze u was przewody były nowe zakuwane, z czym mieliscie największy problem?


Tak dokładnie, na nowo kute , problem największy z miejscem żeby było to logicznie rozplanowane, ale ogarniesz, jedną rurkę trzeba było pociąć dobrze i pospawać odpowiednio pasując na aucie.
lwampir
Robisz auto na 300+ i na zdjęciu jest opona o szerokości 195?
Barejka
CYTAT(lwampir @ Fri, 27 May 2016 - 21:20) *
Robisz auto na 300+ i na zdjęciu jest opona o szerokości 195?

no co na trojce juz bedzie przyspieszal biggrin.gif
DoLeCk
CYTAT(lwampir @ Fri, 27 May 2016 - 21:20) *
Robisz auto na 300+ i na zdjęciu jest opona o szerokości 195?


Da radę ruszyć jak należy.
lwampir
Jest naciąg tzn, że jest tjuning. Jak będzie fura stała na ulicy zaparkowana to nikt nie zauważy, że tam jest k04-064 pod maską, a po naciągu od razu będzie widać, żę jest grubo!

Zresztą już nic nie mówię.
nextcrew
To ze auto będzie miało 300+ nie znaczy ze musi być pełen ogień z pod każdych świateł.
Jak już wcześniej napisałem auto to DD i nie ukrywam że zależy mi też na tym aby auto się ładnie prezentowało. Gdyby mi zależało tylko na mocy to zrobiłbym wydmuszkę z napędem na tył.

Jak będzie straszna patologia z trakcją to wtedy wjadą koła 16 z oponami Advan.
lwampir będzie chyba wtedy zadowolony. tongue.gif
lwampir
smile.gifsmile.gifsmile.gif
nextcrew, wiesz jak to mówią mamusię oszukasz, tatusia oszukasz, ale życia (trakcji) nie oszukasz smile.gif
Pojeździsz to sam wyciągniesz wnioski.
Trzymam kciuki i kibicuje projektowi. Kto będzie stroił?
nextcrew
UPDATE:

W końcu po wielu bojach udało się dokończyć projekt i finalnie wystroić auto.



spychu
Strojone bylo tam skad pokazany wykres ?
nextcrew
CYTAT(spychu @ Thu, 03 Nov 2016 - 11:28) *
Strojone bylo tam skad pokazany wykres ?


Tak, dokładnie.
Mis
Elegancko wyszło. smile.gif
REMAX
Super,piękny wykres,a korby masz serię?jaki tam jest przebieg ?
spychu
CYTAT(nextcrew @ Thu, 03 Nov 2016 - 12:27) *
Tak, dokładnie.

Z czystej ciekawosci dlaczego nie CompSport tak jak mialo byc pierwotnie ? w momencie gdy auto bylo w Lodzi na zrobieniu kilku tematow w CS

Wynik fajny jak na K04tfsi przystalo smile.gif
P@bLO
Pewnie dlatego, że chłopaków ma pod nosem i robią świetne kreski i w dodatku auta jeżdżące adekwatnie do nich smile.gif
spychu
No jasne i dlatego oddal auto do CS 3Miasto a to przekazalo je na chwile do Patryka w Lodzi, zeby ten ogarnal elektrycznie i co nieco mechanicznie i takie tez oddal do 3M w celu strojenia.

Tak bylo gdy auto widzialem u Patryka, dlatego z ciekawosci pytam smile.gif
nextcrew
CYTAT
Super,piękny wykres,a korby masz serię?jaki tam jest przebieg ?


Tak korby seria, na liczniku 225 tys. a ile tak naprawdę to nie wiadomo tongue.gif

CYTAT
Z czystej ciekawosci dlaczego nie CompSport tak jak mialo byc pierwotnie ? w momencie gdy auto bylo w Lodzi na zrobieniu kilku tematow w CS

Wynik fajny jak na K04tfsi przystalo


Po zmianie sterownika na nowszy w CS Łódź , auto wrocilo do trojmiasta na ogarniecie kilku poprawek mechanicznych. Z wyniku których po prostu nie byłem zadowolony, tak więc rozstaliśmy sie z CS Trojmiasto. Na szczescie w miłej atmosferze i bez żadnych spin.

Na codzień mieszkam w Szczecinie więc do chłopaków z Kamienia miałem rzut beretem.
P@bLO
A tak z ciekawości to jaką wcześniej wyszła moc oraz jej przebieg?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.