Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Cieknaca miska olejowa c20xe
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
Lwpek
Mam problem z wyciekiem w c20xe.
Jeżdząc spokojnie (miasto/trasa obojetnie) silnik szczelny, oleju nie bierze, po 2k km poziom na bagnecie bez zmian.
Po ostrym przepalowaniu (autostrada/miasto, czesto ponad 5-6k rpm) gdzies zrobione okolice 80-100km takim stylem jazdy silnik zawsze ma zaolejona miskę i lekko blok nad miską z przodu od strony skrzyni a na bagnecie schodzi nawet czasem i 3/4 (przez te 100km) - czyli leje jak głupi z miski.

Składany był na uszczelce z xev (tylko jakaś no-name ale wyglądała ok) + masa/silikon również z Reinza, obie powierzchnie odtłuszczone i oczyszczone - po złożeniu przez ok. 2 mies był spokój i sucho.
Miska stalowa, wygląda na prostą (imo gdyby była krzywa to cały czas by ciekł).


Spotkałem się z opiniami, że ten typ tak ma, ale na powaznie - jaki sposób uszczelnienia miski polecacie?
Czy ponowne poskładanie (teraz uszczelka z xeva firmy V Reinz i ta sama masa) powinno załatwić problem? Czy może jest jakiś lepszy środek do tego? Czym uszczelniacie?


Druga kwestia - Olej to Lotos 5W/40 - czy jest możliwość, że robi się na tyle rzadki i przy "lepszym" oleju (VR1 5W/50 albo 10W/60) nie będzie się tak działo? Temp oleju nie przekraczyła 105C.
kris4cars
Po pierwsze to lotos nadaje się do malowania płotu a nie zalewania silnika a po drugie to jak wygląda odma? drożna? czyszczona?
Ja celował bym w 5w40 a nie skoki w Xw60 bo to bez sensu.
Ja swojego stwora mam na korku i po prostu z czasem przesiąka (norma), ale mimo wszystko nie ma jakichś mega nieszczelności.
Lwpek
CYTAT(kris4cars @ Sun, 24 Jan 2016 - 19:33) *
Po pierwsze to lotos nadaje się do malowania płotu a nie zalewania silnika a po drugie to jak wygląda odma? drożna? czyszczona?
Ja celował bym w 5w40 a nie skoki w Xw60 bo to bez sensu.
Ja swojego stwora mam na korku i po prostu z czasem przesiąka (norma), ale mimo wszystko nie ma jakichś mega nieszczelności.

Co do tego lotosa to masz jakieś złe doświadczenia czy zasada polskie=kiepskie?
5W50 jest ok? Valvo jeszcze nie siadło z jakością? Bo w ofercie pewnie też ma jakieś 5W40, chyba synpower, jest to warte uwagi?
Połączenie miska-blok jest ok.
Odma z pokrywy wpięta jak fabryka - jak pamiętam to chyba przed przepustnicą, ale testowałem też opcję "pod auto" - nie zmieniało to nic, nawet powiedziałbym, że bardziej lał olejem. W obu przypadkach nie wywalało bagnetu ani nie dmuchało jakoś strasznie z jego rurki/korka wlewu.
Kwestia samej drożności - nic niepokojącego się w odmie nie tworzyło, żadnych glutów itp. nie było.
fatum90
Co do oleju Lotosa to akurat z 5w40 styczności nie miałem, ale kupiłem kiedyś VectręA z c20ne właśnie na oleju Lotos tyle że 10w40.
Niedługo po kupnie auta usłyszałem panewkę smile.gif
Także do C20XE wolałbym nalać czegoś pewniejszego niż lotos smile.gif

Co do tej odmy i pocenia się z miski olejowej to czy sprawdzałeś drożność układu odpowietrzania skrzyni który jest wbudowany w pokrywę zaworową?
Może tam tkwi problem, bo poza tym ustrojstwem nic skomplikowanego w Xe nie ma.
Widać na fotce zaznaczone czerwonym kółkiem śruby mocujące, rozkręcasz, rozbierasz, myjesz jeśli będzie taka potrzeba.
Można ewentualnie dmuchnąć powietrzem pod niedużym ciśnieniem i sprawdzić drożność tego układu.
Fotka podglądowa:
http://zapodaj.net/0f570f41d453f.jpg.html
Lwpek
CYTAT(fatum90 @ Sun, 24 Jan 2016 - 22:10) *
Co do tej odmy i pocenia się z miski olejowej to czy sprawdzałeś drożność układu odpowietrzania skrzyni który jest wbudowany w pokrywę zaworową?

Hmm, przy remoncie rozbierałem to na części pierwsze, myłem i przedmuchiwałem.
Jak dobrze pamiętam to ta "komora" ma połączenie z odmą i tym cienkim przewodem wpinanym obok odmy (który idzie do kolektora przed przepustnice).
W ten przewód jak i odmę mogę dmuchać bez jakiegoś oporu. Jak mocniej dmuchne to po odkreceniu korka wlewu oleju czuć ruch powietrza - zakładam, że jest to sprawne tongue.gif


A już odchodząc od tego, że silniki się rozpadają na lotosie (rozpadają się i na innych olejach tongue.gif - ale już postanowione, że przejde na cos innego, zbliza sie wymiana jak się ociepli i tak) - to czy może to mieć jakiś wpływ na wycieki? Żywotność/ochronę silnika pomijam, chodzi mi tylko o "wyciskanie" oleju - czy tutaj marka może mieć znaczenie?
Na logike - robi sie bardziej "woda" = latwiej wycieka?

Edit : A tak jeszcze w kwestii Lotosa - "API SN/CF" i
"VW 502.00
VW 505.00
BMW LL-01
GM LL -B- 025
MB 229.5"
Hmm, myślałem, że coś za tym idzie, bo chyba producenci bublowi zatwierdzenia by nie dali.
kris4cars
Ostatnio natrafiłem na info że 5w30 robi straszny nagar a moje mega złe przeżycia z lotosem są z 15w40. Po zamieszaniu z płynem chłodniczym olej zamienił się w klej pokroju butaprenu.
tjwasiak
CYTAT(Lwpek @ Sun, 24 Jan 2016 - 22:19) *
(...) Edit : A tak jeszcze w kwestii Lotosa - "API SN/CF" i
"VW 502.00
VW 505.00
BMW LL-01
GM LL -B- 025
MB 229.5"
Hmm, myślałem, że coś za tym idzie, bo chyba producenci bublowi zatwierdzenia by nie dali.


Akurat to że producent oleju podaje że dany olej jest zgodny z jakąś specyfikacją, nie znaczy że ten który specyfikację stworzył mówi to samo. Dobrze widać to właśnie na przykładzie Mercedes'a, choć w przypadku Lotos'a są oleje które spełniają różne specyfikacje MB według samego Mercedes'a.

Co do 5W40 Lotos'a to ja mam akurat dobre zdanie, choć znany jest z tego że cieknie gdzie się tylko da.
Lwpek
CYTAT(tjwasiak @ Mon, 25 Jan 2016 - 19:42) *
Co do 5W40 Lotos'a to ja mam akurat dobre zdanie, choć znany jest z tego że cieknie gdzie się tylko da.

Skoro wina po czesci lezy w lotosie to ponowne zlozenie+inny olej i bedzie sucho smile.gif
scyzor
co do uszczelki; wyczytałem gdzies na forum,zlac cały olej,zdjąc miske i zostawic najlepiej na dłuższy czas by zleciał reszte oleju z bloku.następnie dokładne oczyszczenie powierzchni i odtłuszczenie, uszczelka z xev posmarowana z obu stron dirko( ponoc niektórzy nie dają uszczelki tylko sam klej) i musi trzymac! jest jeszcze problem z śrubami.. niektóre mają niepełny gwint co powoduje ze jest problem z dociągnięciem.
olej; ja zalewam valvo 10v60 nie narzekam
Lwpek
CYTAT(scyzor @ Tue, 26 Jan 2016 - 20:47) *
posmarowana z obu stron dirko( ponoc niektórzy nie dają uszczelki tylko sam klej) i musi trzymac!

Uszczelke dam po to chociazby, ze ma te blache pod walem.

Ale pytanko jedno sie pojawia czy Dirko stosuje sie zamiennie z masa Reinza? Ktoras z nich jest lepsza? Czy to jedno ktora z nich sie tam nalozy?
Rombi
Opinię lepszą ma Reinz, ja w swoim c20ne nagwintowałem otwory w bloku pod większe śruby żeby je móc lepiej dociągnąć. Dałem uszczelkę z płytą + alu miskę z XE i po czasie znowu zaczęło się lać...
Co prawda składałem na sucho bez silikonu.
Olej Valvo Vr1 10w60
Lwpek
Wymieniona miska na nówkę, uszczelka z reinza, masa z reinza, składane sterylnie, odtłuszczone/wyczyszczone/przeszlifowane.
Zalane Valvo synpowerem 5w40.
Przez 3k km było sucho, teraz po kilkakrotnym pałowaniu znowu jest mokre - lekko bo lekko, ale w tym samym miejscu co poprzednio.

Ten typ tak ma.
Rafciu
Ja tak samo mam problem z cieknącą miską w xe. Cudowałem już z przeróżnymi uszczelkami, teraz są dorobione z grubego kringielitu i dalej jest mokro. Aż wstyd, bo silnik zakuty i mokry od spodu tongue.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.