Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wskaźnik uniwersalny EGT, AFR IN, BOST, Temp Home Made
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2
Marcin_C20NET
Witam
Chciałem się podzielić swoim projektem, który powstał w wyniku złożenia kilku projektów jakie robiłem do automatyki przemysłowej.
Jeżeli ktoś nie lubi obwieszonego auta zegarami może zaoszczędzić miejsca na kokpicie:)
Wskaźnik mierzy podstawowe parametry takie jak EGT, BOOST, Temperaturę oleju i wody oraz ciśnienie oleju i wejście do pomiaru AFR z zewnętrznych kontrolerów sondy szerokopasmowej lub na zasadzie najprostrzej czyli pomiar napięcia sondy 0-1 V i wyświetlaniu wskazań mieszanka bogata, dobra, uboga. Czekam w tym temacie na sugestie co można zmienić itp itd Być może w przyszłości wprowadzę go do produkcji seryjnej jeżeli będzie zainteresowanie

Wskaźnik dokonuje pomiaru parametrów EGT do 1100 Stopni z standardowej termopary typu K, AFR skonfigurowane pod kontroler Auto Gauge , LC-1 INNOVATE, STAG AFR lub sondy wąskopasmowej 0-1 V, Bost w zakresie -0,9 do 3 Bar, ciśnienie oleju od 0,5 do 7,5 bar i temperatury wody i oleju do 160 stopni oraz napięcie zasilania

Dla każdego parametru mamy możliwość ustawienia alarmów a w przypadku braku czujnika lub uszkodzeniu na wyświetlaczu pojawi się nam komunikat ERR. Dla pomiarów temperatur poniżej zakresu pomiarowego wyświetli się nam ----. Gdy przekroczymy zakresy pomiarowe wyświetli się nam HIGH. Odczyt wartości szczytowych z rozróżnieniem normalnego trybu oraz po przekroczeniu Alarmu.

Dla wejść AFR i Boost zrobiłem kalibrację podyktowane to było rozrzutem produkcyjnym podzespołów smile.gif. Jeżeli nie będziemy używać któregoś pomiaru to możemy go wyłączyć oraz ustawić sobie kolejność wyświetlania parametrów

Link do instrukcji: ftp://marcin-mag.ddns.net/
user ftp
haslo ftp

Pozdrawiam









Po wprowadzeniu poprawek w programie i osprzęcie myślę że zostaną ostatecznie następujące zakresy pomiarowe

EGT do 1350 Stopni +/-10 stopni
AFR 0-1v, AutoGauge,LC-1, Stag AFR +/- 0,1
BOOST -0.9 do 3 bar +/- 0,05 bara
Ciśnienie Oleju 0,5 do 7 bar +/- 0,3 bara
Temperatura oleju i wody 20 do 160 stopni +/- 4 stopnie
Wartości szczytowe (PEAK)
krzysiekml
Witka,powiedz jaki koszt tego urządzenia ?
Marcin_C20NET
Co do kosztów to na razie nie podaję smile.gif
krzysiekml

ok.
wojti2001
Ja bylbym chetny na 1 sztuke
Marcin_C20NET
Spokojnie spokojnie to nie jest oferta sprzedaży. Do tego jeszcze daleka droga
Bugalon
1. Czy jest mozliwosc wyswietalania poziomu AFR z kontrolera np. Innovate? (dla mnie to akurat kluczowe)
2. Czym sie objawia przekroczenie poziomu ustawionego alarmu? Mruga cos? Urządzenie ma wbudowany brzęczyk?
3. Czy mozna konfigurować sposób wyświetlania inaczej niż tylko ilością wyswietlanych parametrów? Mi by bardzo pasowało na przyklad wiswietlać AFR, EGT i Boost ale troche inaczej niż pokazałeś to na jednym ze zdjęć bo wydaje mi sie to trochę nieczytelne - nie wiem może większy rozmiar wyświetlacza załatwi sprawę albo zmniejszenie czcionki ?
4. Czy masz tam funkcję pick recall - taką jak w zegarach, że można sobie odczytać maksymalną osiągniętą wartośc przez dany parametr (to dla mnie wazne, często mi się to przydaje szczególnie przy przejazdach przy których nie patrzę non stop na zegary)

Samo urządzenie mi się bardzo podoba tylko nie wiem jak na zywo by wyglądało korzystanie z niego (o jakośc odczytu chodzi i konfigurację wyświetlania)
Marcin_C20NET
Ad.1 Jeżeli mi podasz jakie napięcia wyjściowe jakiemu AFR to tworzę mapę i masz odczyt gotowy. Popatrzyłem w manual Innovate ma możliwość konfigurowania wyjścia analogowego więc nie powinno być problemu charakterystykę ma liniową więc ok
http://www.innovatemotorsports.com/product...alog_screen.jpg

Ad.2 Dany parametr zaczyna świecić negatywowo Białe tło i czarne napisy oraz sygnał dźwiękowy
Ad.3 Możesz konfigurować położenie odczytów dowolnie to był tylko przykład Wyświetlacz jest dość czytelny kluczowe jest że ma alarmy. Co do większego wyświetlacza cały czas szukam. Są większe wyświetlacze ale koszt urządzenia poszedłby w góre o jakieś 100 zeta
Ad.4 W przyszłości będę nad tym myślał jak przetestuje w 100% obecną wersję programu

Wielkość cyfr to Wysokość 7mm na 6,5 mm
Zdjęcie z odległości 1 m i pokaz alarmu
W rzeczywistości wygląda lepiej. Podałem wymiar do którego wyskalować obrazek żeby mieć rzeczywistą skalę



Pozdrawiam
Marcin

CYTAT(Bugalon @ Thu, 21 Jan 2016 - 11:58) *
1. Czy jest mozliwosc wyswietalania poziomu AFR z kontrolera np. Innovate? (dla mnie to akurat kluczowe)
2. Czym sie objawia przekroczenie poziomu ustawionego alarmu? Mruga cos? Urządzenie ma wbudowany brzęczyk?
3. Czy mozna konfigurować sposób wyświetlania inaczej niż tylko ilością wyswietlanych parametrów? Mi by bardzo pasowało na przyklad wiswietlać AFR, EGT i Boost ale troche inaczej niż pokazałeś to na jednym ze zdjęć bo wydaje mi sie to trochę nieczytelne - nie wiem może większy rozmiar wyświetlacza załatwi sprawę albo zmniejszenie czcionki ?
4. Czy masz tam funkcję pick recall - taką jak w zegarach, że można sobie odczytać maksymalną osiągniętą wartośc przez dany parametr (to dla mnie wazne, często mi się to przydaje szczególnie przy przejazdach przy których nie patrzę non stop na zegary)

Samo urządzenie mi się bardzo podoba tylko nie wiem jak na zywo by wyglądało korzystanie z niego (o jakośc odczytu chodzi i konfigurację wyświetlania)
afro89
Nie szło by zwiększyć zakresu ciśnienia doładowania np do 2,5 bara???
Marcin_C20NET
Po wypowiedziach widzę że będę musiał smile.gif Szukam map sensora na większy zakres który w miarę bezkolizyjnie wejdzie mi w obudowę wtedy będziemy mieli może nawet do 3 bar
jackkpl
To od razu pomysl,czy nie przesunac zakresu pomiary temperatury oleju o 20 stopni w gore. 127 wydaje sie malo.
Leo
Mało. Małe zakresy. Pomysł zajefajny, sam chętnie bym jedno zaadaptował do siebie.
doładowanie do 3.5 bar
temperatury do 170 (oprócz wody wink.gif )

Brakuje kilku standardowych konfigurowalnych miejsc pomiarowych, do których możnaby coś tam swojego podłączyć (ciśnienie paliwa, ciśnienie oleju, ciśnienie w ukł chłodzenia, ciśnienie w ukł. hamulcowym wink.gif , temperaturę oleju w 3 miejscach np. tongue.gif )
Marcin_C20NET
Doładowanie będzie max do 3 bar
Temperatury co najwyżej do 150 stopni
Ciśnienie oleju jest. Ciśnienie paliwa możliwe że będzie. Więcej ciśnień nie przewiduję tongue.gif
Więcej temperatur też nie przewiduję tongue.gif


CYTAT(Leo @ Thu, 21 Jan 2016 - 15:22) *
Mało. Małe zakresy. Pomysł zajefajny, sam chętnie bym jedno zaadaptował do siebie.
doładowanie do 3.5 bar
temperatury do 170 (oprócz wody wink.gif )

Brakuje kilku standardowych konfigurowalnych miejsc pomiarowych, do których możnaby coś tam swojego podłączyć (ciśnienie paliwa, ciśnienie oleju, ciśnienie w ukł chłodzenia, ciśnienie w ukł. hamulcowym wink.gif , temperaturę oleju w 3 miejscach np. tongue.gif )

markzo
Kiedy można by tego waryjata kupić?
mihas66
Kolego na jakim uC to zrobiłeś? Napisz na pw to podeślę Ci opcje ciekawej rozbudowy...
siewcu
ja w to urządzenie uwierzę dopiero po kilku latach testów w boju, a nie po sprawdzeniu na stole...
Marcin_C20NET
Wszystko się zgadza rozwiązania użyte w tym urządzeniu działają już ok 3 lat w maszynach przemysłowych które robiłem a to jest zbiór tych projektów. Dodatkowo jedna sztuka jeździ już u mnie ok 3 miesięcy w aucie i na razie jest Ok. Wychodziły po drodze problemy z zakłóceniami itp z czujnikami ale powoli je eliminowałem smile.gif

Pozdrawiam

CYTAT(siewcu @ Fri, 22 Jan 2016 - 13:59) *
ja w to urządzenie uwierzę dopiero po kilku latach testów w boju, a nie po sprawdzeniu na stole...

marianmk2
Na alledrogo jest konkurencja, mianowicie UKP.

Nie wiem na ile wstępnie wyceniasz swoje dzieło, ale jednostkowo chyba tanio nie bedzie.
Marcin_C20NET
UKP nie traktuje jako konkurencji smile.gif Oni mają swoją wizję uniwersalnego komputera a ja swoją uniwersalnego wskaźnika smile.gif

Biorąc UKP i dokładając EGT Czujnik Ciśnienia czujnik boost itp itd to będzie podobna cena jak mojego układu.
A lekką przewagą jest wyświetlacz który u mnie ma ponad dwa razy wyższy od UKP smile.gif

Co do produkcji jeżeli zdecyduję się na produkcję to wycena pierwszych egzemplarzy będzie taka sama jak dla seryjnej produkcji.
Marcin_C20NET
Z nowych wieści

Pomiar temperatury poszerzony do 160 stopni dla wody i oleju. Niestety kosztem rozdzielczości która będzie wynosiła 2 stopnie smile.gif Ale myślę że to spokojnie wystarczy.
Prace nad boostem do 3 bar dobiegają ukończeniu smile.gif

Pozdrawiam
mat13por
Kiedy mozna zostac testerem? smile.gif
Marcin_C20NET
Pomyślimy o tym.smile.gif
Planuję w przyszłym tygodniu dograć ostatecznie program i zabrać się za stylistykę smile.gif
Marcin_C20NET
Nowe zakresy pomiarowe myślę że już ostateczne

EGT do 1350 Stopni +/-10 stopni
AFR 0-1v, AutoGauge,LC-1, Stag AFR +/- 0,1
BOOST -0.9 do 3 bar +/- 0,05 bara
Ciśnienie Oleju 0,5 do 8 bar +/- 0,2 bara
Temperatura oleju i wody 20 do 160 stopni +/- 2 stopnie

Pozdrawiam
Leo
kiedy wersja końcowa i gdzie się po nią zgłosić? tongue.gif
siewcu
ok, w ilu autach to jeździ i jak długo były katowane na torze?
Marcin_C20NET
Jeździ w dwóch autach żadne z nich wyścigowe.
Jest testowane pod kątem działania programu zakłóceń itp.
Jeżeli chodzi Ci o wytrzymałość to jedynie czujniki mogą padać.
EGT jaką kto kupi termoparę tak długo wytrzyma, BOOST znany z Ecumastera EMU map sensor 400 kPa, Czujnik ciśnienia oleju z auta ciężarowego, Czujniki temperatury robione samemu na znanych z przemysłu czujnikach PT100.

Co mogę więcej dodać To jest tylko elektronika i zawsze może paść tak jak czujniki ale wiele wykorzystanych tu rozwiązań stosuję w maszynach przemysłowychdo których robię sterowniki i zdają egzamin

Pozdrawiam

CYTAT(siewcu @ Mon, 08 Feb 2016 - 11:05) *
ok, w ilu autach to jeździ i jak długo były katowane na torze?

Pan. B
Przewidywany termin wersi handlowej?
Też potrzebuje takiego kontrolera/wskaznika.
Jesli cena bedzie ok to mysle ze bedzie troche chętnych. Nie każdy lubi mieć choinkę z zegarków na kokpicie.
Z jaką częstotliwością odswieżane są odczyty?
O ile przy temp wody nie ma to dużego znaczenia tak przy egt wypadało by, żeby reakcja wyswietlanych wynikow była dosć szybka.
Marcin_C20NET
Co do terminu ciężko powiedzieć. W tej chwili walczę z urazem po wypadku ale staram się w wolnej chwili robić co mogęsmile.gif

Zostało mi dograć frezowanie obudowy jednostki centralnej i maskownicę wyświetlacza. Wersja dla forum będzie pewnie za ok miesiąc a typowa wersja handlowa trochę dłużej (Certyfikaty CE kompatybilności itp.)

Co do odświeżania to cały czas testuję , ponieważ zbyt szybkie odświeżanie powoduje oczopląs a wolne wiadomo przekłamania :. Ogólnie dla temperatur wody i oleju to ok 1 sekunda, dla EGT BOOST i Ciśnienia oleju ok 300 ms, AFR ok 200 ms.

Pozdrawiam
Marcin_C20NET
Projekt praktycznie ukończony smile.gif Więcej info pod adresem ftp://marcin-mag.ddns.net/ user ftp haslo ftp

Fotki obudów Dodałem wartości szczytowe itp smile.gif



Pozdrawiam
honda2911
Tylko że strona nie działa
waldii
Dziala
Marcin_C20NET
To jest serwer ftp jest tam w pdf-ie opis
honda2911
A bo na tablecie nie odpalało mi przez klikniecie
Mis
Fajne to zrobiłeś, gratulacje, podoba mi się. Dobrze, że z tymi zakresami powalczyłeś, a rozdzielczości i tak dobre wyszły! smile.gif
Hipo
Byłbyś w stanie użyć swojego modułu i dorobić mu komunikacje po BT i apke na Androida żeby odczyty oglądać sobie na ekranie navi?
Marcin_C20NET
Komunikacja BT to nie problem nawet będzie wersja wyświetlacza z BT. Co do Aplikacji do Androida to będę myślał ale w przyszłości jak troszkę znajde czasu i podszkole się w tego typu aplikacjach .

Pozdrawiam
Marcin
Hipo
Nie mam miejsca na dodatkowe wyswietlacze, za to mam navi z androidem na której spokojnie bym sobie mógł wyświetlać parametry. Quaki zrobił cos takiego ale coś projekt chyba umarł.
Fido_dido
Marcin kiedy mozna to kupic wink.gif
Jedenasty
z jakimi czujnikami temperatury i ciśnienia to działa prawidłowo bo w instrukcji nie znalazłem

pzdr
Marcin_C20NET
Czujnik ciśnienia z Mercedesa Actrosa bodajże a czujniki temperatury PT1000. Zdjęcia czujników dorzucę na dniach do instrukcji. Czujniki temperatury wykonuje sam będą miały gwint 10x1 lub jak kto woli NPT 1/8 Cala

Pozdrawiam

Marcin
marianmk2
Jakie sa wymiary wyswietlacza? Chcialbym upchnac to bez Twojej obudowy wprost do licznika wink.gif

Moglbys zrobic jakies zdjecie golego wyswietlacza i go zwymiarowac na foto? wraz z odlegloscia czola displaya od PCB?
Marcin_C20NET
Wymiary 95x74x22 mm Wysokość czoła wyświetlacza do PCB wyświetlacza 8 mm

Pozdrawiam
Marcin
Marcin_C20NET
Witam
Prace poszły do przodu kilka sztuk już jeździ. W międzyczasie powstała wersja dla Diesli z map sensorem do 7 bar, ponieważ niektórym 3 bary to za mało smile.gif

Pozdrawiam
Marcin
Daniels18
Kiedy normalna produkcja?
Marcin_C20NET
Jednostkowe sztuki już wykonuję, więc jak ktoś chętny to PW i dogadujemy sprawę

Pozdrawiam
Marcin
kluczyk
Cześć,
chyba jako jeden z pierwszych zakupiłem wskaźnik od Marcina
dostałem bez zewnętrznej obudowy, bo tak chciałem, wyświetlacz wkomponowałem zamiast oryginalnego kompa pokładowego (i tak nie działał prawidłowo po swapie)
guzików również nie było, zamiast tego kabel z opisanymi pinami, oczywiście też tego chciałem wink.gif podpiąłem to pod przyciski w manetkach

kontakt wyśmienity, miałem kilka problemów przy montażu głównie przez własną niewiedzę, wszystko dogadane bardzo szybko

co do samego działania, jestem mega zadowolony, wszystko widać jak na dłoni, czytelnie, szybko się odświeża
Menu intuicyjne, nie trzeba było nawet czytać instrukcji żeby wiedzieć co zmienić i jak ustawić wg własnych upodobań
nie mam jeszcze podłączonego AFR i EGT ale to zrealizuje w niedługim czasie

Na prawdę polecam!! biggrin.gif

ps. jak bede miał chwile to wrzucę foto wink.gif

Pozdro
Fido_dido
Witam wszystkich smile.gif

Jak kolega wyżej również bylem królikiem doświadczalnym. Zakupiłem zegar od Marcina w wersji prototypowej jednak kompletny z cała obudowa.
Po otworzeniu paczki byliśmy zaskoczeni jakością oraz starannością wykonania wszystko ladnie zapakowane komplet czujników widać ze dobrej jakości bo miąłem kilka chińczyków w rekach.


Obsługa bardzo intuicyjna szybkie odświeżanie jest to jeden z moich najlepszych zakupów do auta no i wspieram polskie marki. wink.gif
Co do cenny wcześniej miałem komplety Apexi auto gaugany i to jest naprawdę ułamek tego co poszło na zegary które i tak wkoncu znalazły sie w koszu.
Najprzyjemniejsze jest to ze nie mamy choinki na desce oraz jest to bardzo małe czytelne i można podczas jazdy szybko zauważyć warninigi i peak które wyświetlają się na zmieniony kolor inny niż odczyt.
Co do podłączenia na ta chwile nie działa mi AFR bo jest nie podłączone bo akurat jest mi w tdi nie potrzebne


testowalismy go przy 3.0 bar i egt 1200 C także szczerze polecam




krotki filmik z pracy urządzenia już na aucie



Na pewno trafi ten sprzęt do mojego następnego projektu a jeśli ktoś się jeszcze waha to nawet się
nie zastanawiajcie U Marcina jest niesamowity support i wszystko jest do ogarnięcia w trybie praktycznie natychmiastowym

Szacun chlopie za wiedze i umiejętności

jak ktoś ma jakieś pytania pisać odpowiem jako użytkownik
Marcin_C20NET
Witam
Wskaźnik jak widać sie przyjął działa juz w kilku autach.
Teraz dobra wiadomość dogadałem się z dostawcami podzespołów, dzięki czemu cena urządzenia spadła.
Wszelkie info na PW

Pozdrawiam
Marcin
Hipo
To czekam na next stage czyli bt + andro smile.gif
Marcin_C20NET
Myślę że jak tylko znajdę chwilę czasu i ogarnę programowanie na Androida i windowsa to taka wersja powstanie smile.gif
Nawet dorzucę DataLogera tongue.gif

Pozdrawiam
Marcin
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.