Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejące opony NA CO DZIEŃ
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Dawid2
Witam.

W tym temacie chciałbym poruszyć temat opon dla mocnej ośki jedynie na co dzień.
Zaletami będą:
- Bardzo dobre klejenie na suchym
- Dobre (albo chociaż przyzwoite, pozwalające na normalną i bezpieczną jazdę) klejenie na mokrym
- W miarę przyzwoita żywotność (choć nie bądźmy żyłami- nie muszą wytrzymywać setek lat smile.gif )
- Dobrze trzymające w ulicznych zakrętach

Przeglądałem wiele postów, nie tylko na tym forum i znalazłem wiele propozycji, tj.:
Bridgestone RE002
Continental ContiSportContact 3
Dunlop Sport Maxx RT
Dunlop 9090s
Goodyear F1
Michelin Pilot Super Sport
Toyo T1R
Uniroyal RainSport 2

Wiem, że Michelin PSS to według wielu opona topowa pod względem osiągów, ale czy opłacalna? Macie jakieś doświadczenia z powyższymi propozycjami? A może jakieś inne?

Pozdrawiam
Dawid
lukass5
A rozmiar jaki potrzebujesz?
Dawid2
A właśnie:
225/40 R18
Letnie
Barejka
do opon jest specjaln y temat, ale wedluyg mnie zadna z tych jakas super nie bedzie biggrin.gif no i co masz na mysli piszac mocna oska? 400ps? biggrin.gif
sebalenk
Dawid2, taki temat już dawno istnieje...
Michelin Sport Cup 2 jest odpowiedzią na Twoje pytanie ew. Michelin Pilot Super Sport.
I jeżeli już to nie Goodyear F1 a Goodyear F1 asymmetric 2 (3), nie Uniroyal RainSport 2 a Uniroyal RainSport 3.
Cała reszta to kompletny śmietnik nie wspominając już o T1R...

Dawid2
Dziękuję za odpowiedzi. W temacie, o którym piszecie (chyba myślimy o tym samym) poruszane są tematy dla wszystkich samochodów (fwd, rwd i awd) oraz wszystkich opon (włączając w to slicki). Tutaj chciałem poruszyć temat opon drogowych dla ośki 300+, aby nie trzeba było przebierać w gąszczu postów.
Pozdrawiam.
Barejka
r1r i tyle w temacie biggrin.gif
Dawid2
No to mam do wyboru:
Sport Cup 2
Pilot super sport
R1R

Oprócz tego jeszcze F1 asymmetric 2 i Rainsport 3

A co powiecie o Pirelli P Zero (nie NERO)?
lukass5
R1R w 18" droga. Pilot super sport to jednak tradycyjna guma drogowa. Sport cup drogi i blyskawicznie schodzi - taka cena gripu. No i na deszczu to ostroznie. Madz jeszcze bridgestona re002 i federala rsr
piwo
assymetric 2 zero wyczucia na zakretach (bardzo miekka) . opona zupelnie srednia przy szybkim upalaniu i bardzo dobra w deszcz. nie polecam.
Kmicic 540
Ale ta Michelin Pilot Super Sport nada sie do użytkowania na codzień? czy to raczej z przeznaczeniem na tor? chodzi mi o jej parametry jak jest np. chłodniej jesień/ wiosna? nie musi sie rozgrzewać żeby to jakoś działało? Bo z tego co czytam to same zalety, no może poza cena?
Dawid2
U po odsiewie mnie zostały opcje:
Bridgestone RE002
Federal RSR (rozumiem, że chodzi o 595RS-R)- jak z trwałością tej opony oraz jej właściwościami na mokrym? W końcu to rasowy semi slick.
A co powiecie o Pilot sport 3 od Michelin?
piwo
trwalosc rs-r jest dobra tyle ze pekaja a wiec auto moze miec problem z przegladem technicznym jak i policja moze zabrac dowod na drodze. ale sprzedajacy zapewniaja ze to nic i mozna jezdzic smile.gif
no jak kto lubi ryzyko. na mokrym sa to opony slabe. i re002 i rs-r.
pilot sport 3 to cywil jak kazdy jeden. a kazda opona uhp ma miekkie boki i plywa na zakretach i sie przegrzewa podczas upalania (odrywaja lub scieraja sie klocki na barkach opony i bardzo szybko zuzywaja sie na torze, czy szybkiej ajzdy po lukach).
nie wiem jak szybka jazda na lukach ciebie interesuje. jak na drodze w miare bezpiecznie powiedzmy z 90% przyczepnosci to kazda opona uhp co wygrywa w testach bedzie warta polecenia.
i wybierz najtansza.
a jak wyjkorzystujesz 110% na zakretach czyli czesto przekraczasz limit przyczepnosci to ja bym bral semislika i wtedy uwazal (zwalnial do bezpiecznych predkosci ) na mokrym i tyle.
i wtedy taki sport cup 2 to byloby idealne.
re002 ma ta zalete ze to tanie opony i dosc odporne na przegrzanie.
rs-r tez daja rade na trackdayach wiec nie sa zle (wiele znakomitych wynikow na tych oponach juz widzialem) i tez sa tanie. tyle ze trzeba wiedziec o ich wadach.
opony uhp z szczytow testow sa zazwyczaj drogie w okolicach 500zl i wiecej i slabo kleja na suchym, za to sa komfortowe, ciche i bardzo dobre na mokrym.
dalej sa opony jak super sport i ad08r ktore sa lepsze na suchym do uhp i gorsze od nich na mokrej nawierzchni ale nie ma tragedi.
potem sa tanie semisliki ktore sa dobre na suchym i tragiczne zazwyczaj na mokrym (rs-r, r888, ku36 i wiele innych) .
a dalej sa sport cup2 i trofeo r ktore sa bardzo drogie i mega przyczepne na suchym i w miare na deszczu (lepsze od tych tanich semislikow).
Dawid2
I chyba wszystko w temacie smile.gif

Zazwyczaj jeżdżę grzecznie, ale czasami lubię zaszaleć. W planach możliwy jest wypad na tor, ale to sporadycznie. 110% w zakręcie nie wykorzystuję, ale czasami jeżdżę na granicy przyczepności. Za to często wpada jakaś ćwiartka i przyczepność od najniższych biegów jest bardzo pożądana.

A czy pomysł z różnymi oponami na przedniej i tylnej osi ma sens? Np. Na przód Sport Cup 2, a na tył coś innego?
KrisSz
Męczę Micheliny Pilot Super Sport w ośce ok 400 km i generalnie bardzo dobra opona. Nie trzeba nic dogrzewać żeby jechało normalnie. Na mokrym też bardzo dobrze.
Dawid2
I taką zamówię.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Winni
Daj znać jak będą się spisywać.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.