Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 2.0 tsi niskie cisnienie oleju
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
xpl1337
Wracalem dzisiaj z miasta jakies 2h w korku i w pewnym momencie zapalila sie kontrolka o zbyt niskim cisnieniu oleju i komunikat zebym wylaczyl silnik, ale za chwile zgasla i nie bylo zadnych innych komunikatow. Zatrzymalem sie, sprawdzilem olej jest git. Jade dalej i po jakims czasie znowu sie zapala i gasnie wiec to zignorowalem i jade dalej. Znow po jakims czasie sie zapalila, lecz tym razem nie zgasla i na MFA palila sie "lampka alladyna". No to znowu sie zatrzymuje, sprawdzam olej wszystko w porzadku. Odczekalem jakies 5min i kolejne 30min jazdy do domu juz bez zadnych komunikatow. Czy mozliwe ze olej sie przegrzał i przez to nie mial cisnienia? Moze zalalem jakas podrobe? Ale nie kupowalem oleju na zadnym allegro tylko wydaje mi sie ze w przyzwoitym sklepie u mnie w miescie. Olej jest swiezy motul xcess 5w40, dodam ze niedawno przy dolewce przelalem minimalnie, ale nie wiem czy to moze miec jakis wplyw.
xpl1337
Nie moge edytowac, ale teraz zobaczylem ze problem nie wytepuje podczas normalnej ani szybkiej jazdy. Dopiero jak stane w miejscu i i potrzymam troche na obrotach 1,5-2k woda dojdzie do tych 105 stopni, wlaczy sie wentylator i wtedy wywala blad cisnienia
Tomek89
Zmierzyć ciśnienie oleju manometrem i porównać z wartościami jakimi nakazuje producent.
Ile ma ten sprzęt przebiegu?
xpl1337
100 tys
kurpiu
Kumpel mial tak samo. Okazalo sie ze pompa oleju do wymiany. Wyrobil sie jej naped. Miska do zdjecia.
Rafalek114
Tam jest chyba modlu a nie pompa . Na moj gust masz przytkany smok olejowy .
xpl1337
W sumie to tez o tym smoku myslalem bo auto od nowosci jezdzilo na long life na castrolu. A moglo tez cos przytkac nagarem? Bo powiem szczerze, ze auto pali duzo oleju. Dodam tez ze nie wydaje przy tym zadnych niepokojacych dzwiekow ani nie chodzi glosniej.
Adamm
Miska w dół i do sprawdzenia smok, a przy okazji zmień olej na 5W40 i zmieniaj co 10 tyś km
afro89
Mieliśmy ten sam przypadek lecz w silniku 1,8tfsi, po zdjęciu miski i rozebraniu pompy okazało się że sama pompa była do wymiany z powodu licznych rys, zarysowań wewnątrz, po prosty była zajechana. Wałki wyrównoważające też się zatarły z powodu nagromadzonego nagaru na sitku które jest wbudowane na panewkach tych wałków. Nie ma to jak jeździć 30 tyś km na jednym oleju.
xpl1337
Juz chyba vaga nie kupie. Na dniach pojade i zmierze to cisnienie. Kontrolka zapla sie dopiero po naprawde mocnym zagrzaniu oleju, wiec raczej panewki mi tak szybko nie obroci. A olej jest zmieniony zaraz po kupnie z syfskiego castrola i nie zamierzam zmieniac rzadziej niz co 10k
xpl1337
Powie mi ktos jakie powinno byc cisnienie albo gdzie to znajde, bo nie moge znalesc a w serwisowce nie ma
Erwin123
Bieg jałowy min 2bary i od 2,7 do 4,5 bara przy 2krmp notka dla silnika BGB
Mis
Na mocno rozgrzanym oleju na jałowych obrotach jak będziesz miał 1,5b to i tak jest ok. smile.gif
xpl1337
Dobra dzieki, podobno czujnik daje o sobie znac ponizej 1,2 bara zakladajac ze jest sprawny, czyli tragedi nie ma. Narazie od 3 dni nic sie nie pali, w pon bede miezyl to cisnienie to sie okaże.
GREGOR10
CYTAT(Erwin123 @ Tue, 19 Jan 2016 - 19:24) *
Bieg jałowy min 2bary i od 2,7 do 4,5 bara przy 2krmp notka dla silnika BGB


z jakiej serwisówki masz informacje o 2barach minimum na jałowym przy 80C oleju ?
Erwin123
Tolerance data
xpl1337
Ogolnie jest tragedia. Nawet juz porzadnie oleju nie rozgrzewalismy, bo bylo 0.8 bara na jalowych i niecale 2 przy 2tys. Mechanik mi powiedzial ze to pewnie pompa i ze nowa kosztuje 4k i zeby ja zmienic to trzeba rozebrac caly silnik. To jest mozliwe? Jak by to byla pompa to przypadkiem nie bylo by jej slychac?
Tomek89
Albo nówka albo używka w BDB stanie. Nie będzie jej słychać.
Najpierw sprawdzić jeszcze panewki dla pewności.
kowalczykowy
Czyli w tsi jest ten sam problem co w tfsi? Co tam dokładnie siada?
xpl1337
czy pompa oleju w tfsi na pasku jest taka sama jak w tsi na lancuchu?
radassz
Posiadam Passata 2.0 FSI (silnik BVY) lecz problem podobny:
Ubiegłego roku, pewnego upalnego (bardzo ! - to chyba istotne) dnia, po przejechaniu ok 20 km zapaliła mi się czerwona kontrolka konewki i wyskoczył napis oil pressure... STOP. Zatrzymałem szybko Passata, przeczekałem kilka godzin, odpaliłem ponownie, komunikatu już nie było i jeździłem do dzisiaj. W międzyczasie wielokrotnie podłączałem komputer - nie było żadnego błędu powiązanego z olejem i ciśnieniem. Wymieniłem olej (Castrol EDGE 5W30), filtr.
Dzisiaj - po roku (znowu gorąco - ok 30*C) po przejechaniu ok 20 km znowu podobna sytuacja. Wyskoczył ten sam komunikat. Niestety nie miałem możliwości zatrzymania się (droga w remoncie, korek). Komunikat mignął ze 3x i zniknął. Zdecydowałem, że jadę dalej. Pokonałem jeszcze z 10 km. Wszystko OK.
Co może być przyczyną ? Pewnie zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju. Co jeszcze ?
Przede mną długa droga. Wakacyjne 1200 km. Boję się trochę, że spotka mnie niemiła przygoda.
Leo
to zmień olej na 5w40 byle nie castrola i módl się.
radassz
Byłem u mechanika:
silnik na wolnych obrotach 0,9 atm
Zaraz po odpaleniu 2 atm.
Po rozgrzaniu nawet 4 atm.
Czyli chyba wszystko ok.
Chyba muszę zmienić olej z Castrol Edge 4W30 na 5W40 ?
Dlaczego nie Castrol ?
Lepszy Mobil ?
Mis
W jakiej temperaturze oleju?
radassz
o, tego to nie wiem. Pewnie sam mechanik też nie wie jakie były temperatury.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.