Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: jaki olej c20ne
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
kamiloooo
witam,
c20ne:
- obrobiona głowica,
- powiększone kanały i planowana,
- wałek Światek najostrzejszy,
- tłoki doprężające SEH,
- lekkie koło zamachowe
- kolektor dolot Lexmaul,
- kolektor wydech Lexmaul

zalane castrol edge 5w30, bez problemu jezdzi dziala itd... nic sie nie dzieje
po jakiejs godzinnej jezdzie i zostawieniu na 20 minut na wolnych obrotach, cisnienie oleju na desce zaczyna wariowac lekko, dodanie gazu, chwila przejazdki i znika problem

na szybko zastanawiam sie nad zmiana oleju, co polecicie??
wolalbym zostac przy syntetyku...
Mis
Może 5W50 jeśli po ostrzejszej jeździe jest ten problem? Ile masz rpm na jałowych? Pompa oleju żyje? Panewki na korbach zrobione?
Porszak
Sprawdz czy to miganie kontrolki ma podstawy tzn, prawidlowe dzialanie czujnika. podlacz manometr i zobacz czy min cisn jest ok. generalnie castrol to raczej lichy olej na wsciekanie sie.
docierasz czy juz dotarty i hamowany? ciekawe ile ja37 przeskoczyles modami ne. w CA to wrzuciales?
poszukaj tematu jaki olej i zalej cos co tam polecaja i co jest full synt jesli silnik jest "nowy". liqui moly, millers, motul z pewnego zródła
kuki_VU
Też bym zalał 5W50 np Valvoline, pompa oleju ma swój przebieg i pewnie "30" za rzadka się robi po pojezdzawkach...
kuki_VU
A jesli to tylko fura do uoalanie to nawet pokusikbym się o zalanie 10W60 i mieć święty spokój
NE to prosty silnik więc przełknie bez problemu a będziesz mógł upalac że spokojna glowa
kamiloooo
Modow nie bede sobie przypisywal bo calosc to pomysl kerniego.
Silnik mial podobno nalatane 3-4 tys kiedy dotarl do mnie. Nie wiem ile stal u kerniego, u mnie rok. Odpalony, jezdzony teraz.
Chyba skusze sie na 10w60 ;-)
Rombi
Ja swoim ne jezdze na valvo vr1 10w60 i goraco polecam biggrin.gif
Hansik
rowniez smigalem na valvo vr1 10w60 oraz platinum rally 10w60 - zarowno w c20ne, c25xe, x30xe i z32se . nie wiem czemu ale w c25xe tylko na tych olejach nie klepala mi gora - reszta nawet na motulu grala...
kamiloooo
5w50 a 10w60 bedzie duza roznica i w czym wlasciwie? :-) i nie pytam o teorie :-P
kamiloooo
hamowanie, wydech z 1.2 pewnie jeszcze cos blokuje wink.gif


Mis
10W60 to półsyntetyk, a 5W50 to syntetyk, jak Twój motor ma nalatane 3-4tys po remoncie to lej ten drugi śmiało. smile.gif
kuki_VU
5 napewno.lepszy.na.zimne dni bo jak mialem w 3.0 10W60 to w.spore.mrozy masakra jak.ciezko.krecil...
Pozatym jak Mis piszw to syntetyk wiec dluzej potrzyma swoje wlasciwosci i mozne wiecej km polatac
Na lato na.ostre uapalnie na.torze zawsze mozna.sobie zalac 10w60
Porszak
przede wszystkim full synt, ja motula 5w40 upalalem i w cieple dni spokojnie mozna kilka kolek na torze gdzie max zapniesz 3 bieg polatac
wynik ok, ogarniaj wydech
Lincoln e30ix
10w-60 tylko od Valvoline jest semi, reszta producentów raczej w tej klasie stosuje full. Obecnie w bdb cenie jest Penrite 5w-60, spokojnie daje rade zima, sprawdzone na dość wymagającym silniku gdzie oliwa jest pompowania do 10MPa
kamiloooo
bedzie 5w50 valvoline...zobaczym czy beda zmiany...
w planach zrobienie wydechu i moze wystrojenie jakims ecu...
wydech 2,25 bedzie wystarczajacy?
Porszak
CYTAT(Lincoln e30ix @ Wed, 13 Jan 2016 - 22:31) *
10w-60 tylko od Valvoline jest semi, reszta producentów raczej w tej klasie stosuje full. Obecnie w bdb cenie jest Penrite 5w-60, spokojnie daje rade zima, sprawdzone na dość wymagającym silniku gdzie oliwa jest pompowania do 10MPa

a nie 1 MPa?

2,25 bedzie ok
Lincoln e30ix
CYTAT(Porszak @ Thu, 14 Jan 2016 - 21:11) *
a nie 1 MPa?


Zmienne fazy pompują sobie ciśnienie 10MPa.


kamiloooo zapomniałem mówić, że bdb wynik Ci wyszedł z ne!
Porszak
CYTAT(Lincoln e30ix @ Sat, 16 Jan 2016 - 07:51) *
Zmienne fazy pompują sobie ciśnienie 10MPa.


kamiloooo zapomniałem mówić, że bdb wynik Ci wyszedł z ne!

sory za ot, ale w jakim to silniku, to idzie z jednej pompy oleju?
z gory dzieks
Lincoln e30ix
Już M3 w e36 miało dodatkową pompę w układzie VANOS, potem e39 M5 (tutaj V więc dwie pompy plus elektryczna) i e46 M3.
kamiloooo
no i powracam...smile.gif
1800 km zrobuone na 5w50, wszystko pieknie ladnie, zero palenia po jakimkolwiek palowaniu kontrolki oleju...co najwyzej zniklo ok 500 ml (nei wiem czy zjadl czy zgubil gdzies tongue.gif)

i...zaczelo grac hydro
wg wczesniejszych informacji, wymieniane bylo na nowe, tyle ze motor stal 1 czy 1,5 roku nie ruszany...
i teraz dylemat kolejny:
- wymienic hydro-zostawic olej
- zalac valvo 10w60 i zobaczyc co sie wydarzy
- zalac GM 10w40 i zobaczyc co sie wydarzy tongue.gif

jakies porady? smile.gif
Mjecio
ja bym zalal inny olej klasy 10w40(liqiu moly/motul/valvo)
kris4cars
Ja zalewam 10w40gm i hydro siedzi cicho, teraz zastanawiam się nad skokiem na 5w30 też od gm-a
Mjecio
akurat olej GM to niezbyt dobry wybor wink.gif
kris4cars
Dobry, niedobry. Ja przelatałem 1,5 roku i silnik wygląda od środka dobrze, kilka razy dostał baty na zimno bo się spieszyło, panewy wyglądają bdb, nagar w miarę wypłukany, nie mam więcej zastrzeżeń.
kuki_VU
Szklanki pukają na zimnym czy też na cieplym?
Jeśli na cieplym może to być tez za niskie ciśnienie w głowicy, zmierz
kamiloooo
CYTAT(kuki_VU @ Wed, 16 Mar 2016 - 20:50) *
Szklanki pukają na zimnym czy też na cieplym?
Jeśli na cieplym może to być tez za niskie ciśnienie w głowicy, zmierz

I na zimnym i na cieplym stuka...
kuki_VU
Chyba nie obejdzie się bez wymiany pompy oleju
kamiloooo
powracam przed zima....
pompa nie zostala wymieniona,
zmieniona zostala olej 10w40, hydro...
przelatane torche ciezkich dla silnika kilometrow i nawet na 0,0001 sekund lampka cisnienia sie nie zapalila....

przed zima pomysl domocowania motoru przyszedl.
1) co jest:

- powiększone kanały i planowana,
- wałek Światek najostrzejszy,
- tłoki doprężające SEH,
- lekkie koło zamachowe
- kolektor dolot Lexmaul,
- kolektor wydech Lexmaul

MOC 141 KM i 182 NM na wydechu z 1.2

2) co zrobic / zmienic / dorzucic:

- wtryski
- regulowane kolko
- det3
- wydech (ile cali?)
- usuniecie przeplywki

co warto zmienic, co przyniesie kolejne kunie...jesli wogole sie jeszcze jakies beda chcialy pojawic smile.gif

i pytanie z innej beczki: jaki hebel 236 ktory wejdzie na 13 felge, bedzie lepszy niz seria-porwnywalny z 256 a najlepiej jeszcze lepsiejszy....

kris4cars
- wtryski - mierzony afr w całym zakresie? jakie są teraz?
- regulowane kolko - masz kogoś kto nim mądrze pokręci?
- det3 - wymagany do usunięcia przepływki
- wydech (ile cali?) - podobno dla ne 2" ale słyszałem też że 2.25" kwestia policzenia
- usuniecie przeplywki

co do hampli jakie masz teraz? 236 wentyle? jeśli tak to raczej nic więcej nie wymodzisz. Na 256 siadają niektóre 13
kamiloooo
CYTAT(kris4cars @ Thu, 03 Nov 2016 - 20:50) *
co do hampli jakie masz teraz? 236 wentyle? jeśli tak to raczej nic więcej nie wymodzisz. Na 256 siadają niektóre 13

256 mam teraz.... ktore 13 siadaja.... bo w teorii slyszalem ale osiagalne i dostepne nie widzialem....
kris4cars
nie powiem bo nie szukałem tongue.gif ja aktualnie w swoim mam 236 wentylowane i przy cywilnym użytkowaniu starczają. Pewnie jak bym na jakiś tor wpadł to szyyybciutko by się skończyły
Mis
2,25 cala będzie ok. smile.gif
karolluczak
Felgi z formuł podchodza, są dostepne od reki do kupienia wink.gif Tylko cene maja adekwatna jak za nowe oz badz braida smile.gif
Porszak
jak chcesz ostry walek od swiatka to tloki od seh zbyt malo dopreza, chyba ze glowica jest mocno. wiesz jaki masz aktualnie stopien sprezania? jesli masz serie to tloki plaskie zamiast ciac glowice.

jakie felgi miala CA gsi? 14 czy 13"? pamietam, ze one przyjmowały wieksze heble niz inne kolka w tym samym rozmiarze, ale to troche dawno juz było.
MRmisza
ori felgi do CA GSI były 14 ale takie same sprzedawane np z wersja joy to już 13.... w każdym razie były 13 i 14.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.