Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Skoda Octavia II RS-R
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
1bizkit
Witam,

czas przedstawić mój rodzinny samochód.

Marka i Model
'09 Skoda Octavia II FL vRS 2.0tsi

Modyfikacje Silnika
Program Stage III na turbinie K04
http://compsport.pl/


Układ Dolotowy
Intercooler z Audi S3 8P

Układ Wydechowy
Kompletny wydech od turbo z nierdzewki; od Downpipe 3 cale
http://www.gtperformance.pl/

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa
Akumulator Exide Premium

Układ Napędowy
Felgi ABT Sportsline 8Jx18
Opony Pirelli P Zero Nero GT 225 40 18

Układ Hamulcowy
Układ hamulcowy 345mm z Golf 6 R


Modyfikacje Zawieszenia
H&R -50mm/-50mm

Modyfikacje Wnętrza i Car Audio - Seria


Body KIT i Oświetlenie
Przyciemnione tylne szyby
Tylne lampy LED OEM
Grill plaster miodu bez znaczka Milotec
Brewki Milotec
Dokładka przedniego zderzaka Superskoda
Usunięta wycieraczka na tylniej szybie

Fabryczna Moc i Moment:
200 KM 280 NM

Moc i Moment Po Modyfikacjach:
350 KM 460 NM

Octavia2RSStage3 by Krzysztof Grzybowski, on Flickr

11205584_954432294589389_541558766816718319_n by Krzysztof Grzybowski, on Flickr

10289843_846549215438219_2638439311188919294_n by Krzysztof Grzybowski, on Flickr
ddziaduch
Czyli zrobiony został tylko program i wydech? I już 350 km? Wow
bielawa
1bizkit: popraw informacje odnośnie modyfikacji silnika - przekieruj na stronę CS, ale daj luz i wklej co Ci tam zmienili.

ddziaduch: zobacz co obejmuje stage 3 dla tego silnika w comsport.

1bizkit
Stage 3:
- kompletny wydech
- intercooler
- świece
- zmiana turbiny z IHI na K04
- program
Sowa5
Sprzęgło seryjne wytrzymuje?? U mnie w CCZB po tygodniu przy 412nm zaczęło ślizgać...
Synek
Dla mnie te silniki to śmiech. Już w trzech takich silnikach łańcuch po prostu tak się rozciagnal że kolizja na ssacym wszystkie 8 szt.
Wieczne pobieranie oleju bo olejowy pierścień jest za malusi.
Podziwiam tych co grzebiom w tych papierowych koniach.
Powodzenia.
1bizkit
CYTAT(Sowa5 @ Tue, 18 Aug 2015 - 15:00) *
Sprzęgło seryjne wytrzymuje?? U mnie w CCZB po tygodniu przy 412nm zaczęło ślizgać...


40.000km zrobiłem na Stage 2 400NM bez problemów. Aktualnie te "stare" sprzęgło się nie ślizga ponieważ moc została zmniejszona na 1-szym biegu do 300NM i na 2-im biegu do 350NM.

CYTAT(Synek @ Tue, 18 Aug 2015 - 19:31) *
Dla mnie te silniki to śmiech. Już w trzech takich silnikach łańcuch po prostu tak się rozciagnal że kolizja na ssacym wszystkie 8 szt.
Wieczne pobieranie oleju bo olejowy pierścień jest za malusi.
Podziwiam tych co grzebiom w tych papierowych koniach.
Powodzenia.


Chodzą różne opinie na temat tych silników. Zapraszam np. do lektury na octaviaclub.pl (temat ma już ponad 50 stron). Aktualnie mam przebieg 190.000km z czego prawie 150.000km było robione na stage 2. Olej wymieniam co 15.000km i jeszcze nie zdarzyło mi się żebym musiał więcej niż 1l dolać miedzy wymianami.
Łukasz GDY
Tyle, że sprzęgło wcześniej uślizgnie się na wyższych biegach, gdzie moment masz 460Nm wink.gif
1bizkit
Jak na chwilę obecną nie ma z tym problemu a nie raz się szybciej zmieniało biegi. Compoty twierdzą że przy tym stage-u seryjne sprzęgło jeszcze pociągnie. Powyżej 500NM juz będzie trzeba się rozglądać za Sachs performance.
w0wacik
CYTAT(Łukasz GDY @ Tue, 18 Aug 2015 - 22:31) *
Tyle, że sprzęgło wcześniej uślizgnie się na wyższych biegach, gdzie moment masz 460Nm wink.gif


Raczej nie, bo przełożenie bardziej bezpośrednie im wyższy bieg.
Sowa5
Raczej tak; mi ślizgało od 4 wzwyż, wcześniej trzymało.
Fawor
jeździłbym na co dzień smile.gif Co ogranicza dojście do 4XX? Sprzegło?
1bizkit
Tak, sprzęgło ogranicza moment obrotowy.
mat13por
Przeciez to auto juz tu bylo opisane? Tamtrn temat poleciał?
1bizkit
CYTAT(mat13por @ Tue, 15 Dec 2015 - 14:47) *
Przeciez to auto juz tu bylo opisane? Tamtrn temat poleciał?

Zapomniałem że był temat zakładany. Na koniec tego roku jeszcze parę gratów zawitało w samochodzie. Proszę jeden temat zamknąć.
ryba1
1bizkit czy Ty czasem nie miales wczesniej mesia.cos Ci mowi nazwa PKT?
bielawa
Połączylem tematy
As_
Pełen boost od drugiego czy trzeciego biegu?
Jak wyglada trakcja? Czy gwint daje uzysk? W sensie mniej podnoszący sie przód.
1bizkit
Ryba1 tak miałem Mercedesa CLK W208. Za czasów PKT jeździłem jeszcze BMW E36 wink.gif

As Pierwszy bieg jest ograniczony do 300NM a drugi do 400NM. Pełna moc jest od trzeciego biegu. Trakcja na gwincie i poliuretanow się znacznie poprawiła.
ryba1
CYTAT(1bizkit @ Tue, 15 Dec 2015 - 20:12) *
Ryba1 tak miałem Mercedesa CLK W208. Za czasów PKT jeździłem jeszcze BMW E36 wink.gif

co do BMW nie byłem pewien ale wiem że było w kameleon.ja wtedy miałem astrę coupe bertone.swiat jest mały
CYTAT(1bizkit @ Tue, 15 Dec 2015 - 20:12) *
As Pierwszy bieg jest ograniczony do 300NM a drugi do 400NM. Pełna moc jest od trzeciego biegu. Trakcja na gwincie i poliuretanow się znacznie poprawiła.

dobra opcja z tym ograniczeniem NM
ZUCZEKTT
CYTAT(Fawor @ Tue, 15 Dec 2015 - 14:07) *
jeździłbym na co dzień smile.gif Co ogranicza dojście do 4XX? Sprzegło?

Zwykłe K-04, na hybrydowym oczywiście że 400+ w zasięgu.
monev
W jaki sposób jest ten moment ograniczony?
1bizkit
Softem
1bizkit
No i po Poznaniu. Super zabawa i polecam wszystkim!
Tor bardzo szybki ale również techniczny. Pierwszy raz byłem i przy pierwszym przejeździe zaprosiłem instruktora do siebie. Pierwsze okrążenie zapoznanie toru, potem jazda po mojemu i od trzeciego przejazdu pełny but z instrukcjami instruktora.

Cel przed wyjazdem był aby zejść poniżej 2:00 minut na torze. Udało się zrobić czas 1:58,782 z czego jestem bardzo zadowolony.

Filmik z przejazdów:

https://youtu.be/xHmBItrLEvQ

octavia.team

Zmiany w samochodzie w sezonie 2016:

Felgi Barracuda Karizzma 8,5Jx19 ET38
Opony Hankook Evo S2 225 35 19
Układ hamulcowy tył 310mm z Audi S3 8P
Sprzęgło Sachs Performance do 550NM + nowa dwumasa

Najlepszy czas 100-200
EssiRS
Przy takim przyśpieszeniu do 200km/h to czas na Poznaniu niezbyt imponujący, ale najważniejsze że osiągnąłeś plan minimum.
Na filmie też widać że jeszcze jest dużo do urwania, ale to trzeba kilka razy na Poznań pojechać, żeby przełamać się, bo prędkości i przeciążenia są dość znaczne.
1bizkit
Na Poznaniu byłem pierwszy raz i na zwykłych oponach. Sklejając film sam zauważyłem w których momentach popełniam błędy i gdzie by mozna jeszcze urwać czas.
czesio301
powinieneś trochę na motocyklu pojeździć. Wtedy lepiej czujesz w jakim etapie łuku należy dodać gazu żeby Cię wyniosło na zewnątrz. ogólnie widać że odpuszczasz gaz w zakręcie zamiast dodać do momentu kiedy poczujesz wynoszenie na zewnątrz a przy wyjściu full ogień
jackkpl
Na takim torze najważniejsze to moment wyjścia z zakrętu na długie proste i hamowanie. Trzeba sobie zakodować punkty hamowania tak, że hamujesz z butem w podłogę (abs) i masz kilka m zapasu. Samym hamowaniem z prostej startowej można ugrać ponad 0.5s
1bizkit
Kolega w CLA AMG po pierwszych okrążeniach zagotował płyn hamulcowy dlatego też luźniej podchodziłem do mocnego hamowania. Powiem szczerze że trochę szkoda mi było zjechać opony i hamulce do cna. Jak się kolejny raz wybiorę na tor to na pewno na drugim komplecie kół.
1bizkit
Takie małe porównanie

https://youtu.be/BnK9PukdM10

https://youtu.be/fvFIcRM3oqQ

oraz filmik z przyśpieszenia (3 osoby po 100kg w samochodzie)

https://www.youtube.com/watch?v=8aFTe5wMAxY
zolty
CYTAT(1bizkit @ Fri, 29 Jul 2016 - 14:31) *
Sprzęgło Sachs Performance do 550NM


kupa z włosem, kasa wyrzucona w błoto
S3 CHRIS
CYTAT(zolty @ Tue, 03 Jan 2017 - 18:06) *
kupa z włosem, kasa wyrzucona w błoto


a jakie inne rozwiązanie do auta do jazdy na co dzień ?
zolty
po prostu nie widzę sensu montować czegoś co się rozsypie
1bizkit
CYTAT(zolty @ Tue, 03 Jan 2017 - 21:55) *
po prostu nie widzę sensu montować czegoś co się rozsypie


Compsport do takiej mocy nie zmienia sprzęgła ponieważ seryjne wytrzymuje. Ja już pół roku na Sachs Performance śmigam i jestem bardzo zadowolony.
zolty
może 'na ulicę' daje radę , gorzej 'na ćwiartkę' , u mnie rozleciał się po kilku startach a jak się później okazało to nie był odosobniony przypadek
1bizkit
CYTAT(zolty @ Sat, 07 Jan 2017 - 11:03) *
może 'na ulicę' daje radę , gorzej 'na ćwiartkę' , u mnie rozleciał się po kilku startach a jak się później okazało to nie był odosobniony przypadek


Sezon 2016 na ćwiartkach Skoda startowała i nie było żadnych problemów. Jaką miałeś wersję Sachs Performance bo z tego co mi wiadomo to są 3.
wolusp1
Ja jezdzę juz 4lata na sachsie performance przy 420Nm, a łatwo nie ma seryjne zajechalem po 7msc:) . Co do projektu , gdzie dokladnie wsadziles poliuretan i czy dużo 'twardziej'? ja mam narazie tylko w poduszce silnika
1bizkit
Przenieść i tylnią wachacze. Mam jeszcze w garażu gumy pod silnik ale nie opłaca sie rozbierać cały przód na to
REMAX
Ale szpery to ci na Poznaniu brakuje.
1bizkit
CYTAT(REMAX @ Thu, 26 Jan 2017 - 11:37) *
Ale szpery to ci na Poznaniu brakuje.

Owszem, tak samo jak semi slick-ów ale biorąc pod uwagę ze to jest moje daily to i tak jest dobrze wink.gif
clo27
Bardzo dobrze jak na codzienny dupowóz smile.gif ja u siebie mam spieka przy 430Nm i na razie wytrzymuje wprawdzie bez startów ale na razie żyje tongue.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.